Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Toch vind ik die Woodlander Farouche geen mega apart dier. Ik blijf toch die WK's jonge paarden wat apart vinden. Eigenlijk scoren de corrects geschoolde paarden het hoogste. Degene die zonder tactfouten lopen, doodstil in de aanleuning en super rechtgericht. Die dus gewoon foutloos door zo'n proef heenlopen. Het is heel anders dan de Pavo in Nederland. Daar wordt veel meer op beweging gepunt dan op gereden zijn.
De proef van die Farouche is wel geweldig natuurlijk. Echt proeftechnisch en rijtechnisch van heel hoog nivo. Maar qua beweging... tja ik ken er aparter.
Bomba schreef:Suzanne F. schreef:Toch vind ik die Woodlander Farouche geen mega apart dier. Ik blijf toch die WK's jonge paarden wat apart vinden. Eigenlijk scoren de corrects geschoolde paarden het hoogste. Degene die zonder tactfouten lopen, doodstil in de aanleuning en super rechtgericht. Die dus gewoon foutloos door zo'n proef heenlopen. Het is heel anders dan de Pavo in Nederland. Daar wordt veel meer op beweging gepunt dan op gereden zijn.
De proef van die Farouche is wel geweldig natuurlijk. Echt proeftechnisch en rijtechnisch van heel hoog nivo. Maar qua beweging... tja ik ken er aparter.
Het gaat op het WK inderdaad meer om een rijtechnisch goede proef dan om de kwaliteit van het paard.
Vudress schreef:Maar is het een Grand Prix paard? De rijderij was erg mooi, maar ik vond het maar een merrieachtig beestje. De meeste echt goed presterende Grand Prix paarden hebben veel maat en formaat.
Wat de rijderij betreft ben ik het wel met Wanted2003 eens. Als je Geert Jan Rateland zag rondracen met die merrie met een streknek...