Adelinde Cornelissen en Parzival naar topvorm in Hickstead

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Re: Adelinde Cornelissen en Parzival naar topvorm in Hickstead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:54

Van Gelderse paarden heb ik geen verstand. Maar wat ik weet is dat het Gelderse paard het officiële KWPN paard is zeg maar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:59

Bomba schreef:
Van Gelderse paarden heb ik geen verstand. Maar wat ik weet is dat het Gelderse paard het officiële KWPN paard is zeg maar.

Als je er geen verstand van hebt kan je beter geen onzin opschrijven.

Het Gelderse paard zoals dat op dit moment gefokt wordt is net zo divers gefokt als ieder ander KWPN paard.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:02

Bomba schreef:

Dat weet ik ook, maar zijn dat wel allemaal Nederlands gefokte paarden?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:03

Hmmm flauw om het antwoord al te geven!
Mijne is een Gelderse, maar zeer divers gefokt!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:03

Bomba schreef:
Neem bijvoorbeeld de moeder van Tango. Er is helemaal niks KWPN aan die merrie, behalve de stempel. Een volbloed Trakehnermerrie (Avondrood) is gedekt met een volbloedhengst, vervolgens met een Holsteiner en daarna met een Oldenburger hengst. Maar de merrie is KWPN. Daar plaats in m'n vraagtekens bij. Dat vind ik stempel plakken op iets wat je niet hebt gefokt. Maar goed.

Dat is dus juist het punt. Huub van Helvoirt heeft die keuzes, onder auspiciën van het KWPN gemaakt waaruit dit paard ontstaan is. Niet een Holsteiner fokker of een Trakehner fokker.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:47

Lekker zinvolle discussie... Alle paarden uit open stamboeken hebben verwanten in andere stamboeken. Inderdaad aan de eigenaar om te beslissen in welk stamboek hij zijn paard in laat schrijven.

Maar goed, als Uthopia van zich laat horen tijdens de OS zal hij wel vlot erkend worden door het KWPN. En nu nog maar 800 pond dekgeld ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 08:48

sarabande schreef:
Bomba schreef:
Neem bijvoorbeeld de moeder van Tango. Er is helemaal niks KWPN aan die merrie, behalve de stempel. Een volbloed Trakehnermerrie (Avondrood) is gedekt met een volbloedhengst, vervolgens met een Holsteiner en daarna met een Oldenburger hengst. Maar de merrie is KWPN. Daar plaats in m'n vraagtekens bij. Dat vind ik stempel plakken op iets wat je niet hebt gefokt. Maar goed.

Dat is dus juist het punt. Huub van Helvoirt heeft die keuzes, onder auspiciën van het KWPN gemaakt waaruit dit paard ontstaan is. Niet een Holsteiner fokker of een Trakehner fokker.

En waar meer weer uit blijkt; je hebt gelijk Sarabande. Alleen KWPN-ers zijn goede paarden en het KWPN heeft vooral niks aan de Duitse stamboeken te danken. Einde discussie.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:59

*steekt Tendance en zichzelf compleet in het oranje en rood-wit-blauw* Realistisch of niet, terecht of niet, ik ben en blijf voor Nederland. Ik geloof zeker dat het een helse klus gaat worden voor het EK en dat we minimaal zes struikelende/stakende Britse en Duitse paarden en nodig hebben om te winnen, maar ik geef niet op!

Maar.....ALS het goud dan naar een ander land moet gaan, gun ik het de Britten. Als ik kur van Laura in Aken even buiten beschouwing laat, vind ik het prettig om naar te kijken en heb ik respect voor hoe ze zich in de kijker rijden de afgelopen maanden. Geen poeha, gewoon rijden en scoren.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:47

mylittlejoy schreef:
*steekt Tendance en zichzelf compleet in het oranje en rood-wit-blauw* Realistisch of niet, terecht of niet, ik ben en blijf voor Nederland. Ik geloof zeker dat het een helse klus gaat worden voor het EK en dat we minimaal zes struikelende/stakende Britse en Duitse paarden en nodig hebben om te winnen, maar ik geef niet op!

Maar.....ALS het goud dan naar een ander land moet gaan, gun ik het de Britten. Als ik kur van Laura in Aken even buiten beschouwing laat, vind ik het prettig om naar te kijken en heb ik respect voor hoe ze zich in de kijker rijden de afgelopen maanden. Geen poeha, gewoon rijden en scoren.

Met rood-wit-blauw zit je voor de Britten qua kleur ook goed. Ik ben een realist, het lijkt voor ons onmogelijk zonder goddelijke interventie. ;)
Ik ben voor de Britten om de door Bomba genoemde redenen en omdat ik er jaren gewoond heb en omdat ik ze zo heerlijk onbevangen vind. Die Charlotte heeft nog geen kür (no floor plan and no music zei ze) maar toen ze haar vroegen met wat voor verwachtingen ze naar het EK ging zei ze al lachend "I'm going for gold". Individueel gaan ze het volgens mij niet redden, dat wordt een strijd tussen Parzival en Totilas.

Het zou toch wel ironisch zijn als Duitsland geen goud wint met een paard van 10 miljoen en hun beste team van de laatste jaren. Maar spannend wordt het. En ik persoonlijk hoop dat iedereen goed rijdt en dat het geen foutenfestijn wordt. Moge het beste team winnen!!!!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:52

Dat is waar, dan zal er aan mij enkel oranje te bespeuren zijn!

Volgens sommige mensen hier op bokt, kun je binnen een week een hele mooie, perfect lopende kür hebben, dus dan moet dat haar ook lukken toch?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:52

Tendance schreef:
Volgens sommige mensen hier op bokt, kun je binnen een week een hele mooie, perfect lopende kür hebben, dus dan moet dat haar ook lukken toch?

En anders kan ze gewoon andersmans kur in spiegelbeeld rijden, want volgens anderen is het dan een compleet andere kur. ;) :o :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:56

Tendance schreef:
Dat is waar, dan zal er aan mij enkel oranje te bespeuren zijn!

Het kan nog veel sneller. Anky heeft ooit ter plekke een kur geïmproviseerd toen ze per ongeluk de verkeerde muziek had meegenomen. Ze noemen haar inEngeland niet voor niks Queen of the kur.

Of spiegelbeeld natuurlijk maar spiegelbeeld van wat dan?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:16

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:20

Als dat effectief het team is zit er echt niks meer in dan brons...
Eentje die al boven de 80% heeft gescoord, terwijl Duitsland er zo 3 heeft (Werth, Rath en Koschel) en GB 2 (Bechtholsteimer en Hester).

Overgangsjaren dan maar?

In elk geval nog beter dan wij Belgjes...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:20

Nieuws Team EK Dressuur bekend gemaakt, Hans Peter en EXQUIS Nadine, Edward Gal en Sisther de Jeu, Adelinde Cornellisen en Parcival en Sander Marijnissen en Moedwill.

1-8-11

Zojuist heeft de bondscoach bekendgemaakt wie er in het team zitten voor het EK Dressuur. Hans Peter en EXQUIS Nadine, Edward Gal en Sisther de Jeu, Adelinde Cornellisen en Parcival en Sander Marijnissen en Moedwill, Marlies van Baalen is reserve. Het EK dressuur vindt plaats in Rotterdam van 18 t/m 21 augustus in het Kralingse Bos.

op HP z'n website...

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:40

sarabande schreef:

Onder auspicien is het verkeerde woord, dat betekent onder leiding/supervisie. Volgens mij heeft van Helvoirt nog nooit iets gedaan onder supervisie van.........

Hij heeft die paarden gewoon bij het kwpn geregistreerd, niets meer, niets minder.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:06

Ik bedoel meer onder de paraplu van het KWPN, oftewel als lid van het stamboek

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:15

sarabande schreef:
Ik bedoel meer onder de paraplu van het KWPN, oftewel als lid van het stamboek

Dat dacht ik al, daarom vertaalde ik het even. Onder auspicien klinkt heel............tja, hoe zal ik het zeggen. Soort van toestemming moeten vragen.