Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bomba schreef:Van Gelderse paarden heb ik geen verstand. Maar wat ik weet is dat het Gelderse paard het officiële KWPN paard is zeg maar.
Bomba schreef:Neem bijvoorbeeld de moeder van Tango. Er is helemaal niks KWPN aan die merrie, behalve de stempel. Een volbloed Trakehnermerrie (Avondrood) is gedekt met een volbloedhengst, vervolgens met een Holsteiner en daarna met een Oldenburger hengst. Maar de merrie is KWPN. Daar plaats in m'n vraagtekens bij. Dat vind ik stempel plakken op iets wat je niet hebt gefokt. Maar goed.
sarabande schreef:Bomba schreef:Neem bijvoorbeeld de moeder van Tango. Er is helemaal niks KWPN aan die merrie, behalve de stempel. Een volbloed Trakehnermerrie (Avondrood) is gedekt met een volbloedhengst, vervolgens met een Holsteiner en daarna met een Oldenburger hengst. Maar de merrie is KWPN. Daar plaats in m'n vraagtekens bij. Dat vind ik stempel plakken op iets wat je niet hebt gefokt. Maar goed.
Dat is dus juist het punt. Huub van Helvoirt heeft die keuzes, onder auspiciën van het KWPN gemaakt waaruit dit paard ontstaan is. Niet een Holsteiner fokker of een Trakehner fokker.
mylittlejoy schreef:*steekt Tendance en zichzelf compleet in het oranje en rood-wit-blauw* Realistisch of niet, terecht of niet, ik ben en blijf voor Nederland. Ik geloof zeker dat het een helse klus gaat worden voor het EK en dat we minimaal zes struikelende/stakende Britse en Duitse paarden en nodig hebben om te winnen, maar ik geef niet op!
Maar.....ALS het goud dan naar een ander land moet gaan, gun ik het de Britten. Als ik kur van Laura in Aken even buiten beschouwing laat, vind ik het prettig om naar te kijken en heb ik respect voor hoe ze zich in de kijker rijden de afgelopen maanden. Geen poeha, gewoon rijden en scoren.
Tendance schreef:Dat is waar, dan zal er aan mij enkel oranje te bespeuren zijn!
Volgens sommige mensen hier op bokt, kun je binnen een week een hele mooie, perfect lopende kür hebben, dus dan moet dat haar ook lukken toch?
sarabande schreef:Dat is dus juist het punt. Huub van Helvoirt heeft die keuzes, onder auspiciën van het KWPN gemaakt waaruit dit paard ontstaan is. Niet een Holsteiner fokker of een Trakehner fokker.