Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:16

Adil schreef:
Nee, zo was het ook niet bedoeld, maar als voorbeeldje, omdat het hier toch weer hoofdzakelijk om PS gaat, heb ik hem als voorbeeld genomen.

Ahh oke dacht al dat je de collectie van PS als boegbeeld voor duitsland zag. Maar snap hem nu :D

DePaardenman

Re: Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:20

Zal mij benieuwen wie hem moet gaan rijden, denk dat er maar weinig Duitsers zijn die hem van achteren nog een beetje aan de bak kunnen houden en ik vind het nu al zo'n dweil.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:26

sarabande schreef:
Nee daar niet van maar Nederland in het geheel. Het zal ook een hoog bedrag zijn, maar dit paard was eigenlij de nieuwe Totilas voor in Nederland...
koenborias schreef:
Nederland is gewoon zo gul!!!! Ik denk dat we minder GOEDE paarden moeten gaan verkopen... Nu wij ze allemaal verkopen denken ze dat ze meer kunnen kopen!
Als we zo door gaan hebben we niks meer. :(

Gul, je denkt toch niet dat Nico Witte hem weggeeft :D :D :D

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:27

Je hebt nu SFN (springpaarden fonds Nederland) hebben ze dat ook in de dressuur? DFN (dressuurpaarden fonds Nederland).... Dan zetten we Parzival er gelijk in, die mag echt niet weg!!!!

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:27

Die man kennende die totilas overnam,gaat dit paard ook weer kopen.
Echt stom dat alle paarden vertrekken en die oude vent heeft echt heel veel geld.
Vindt het echt jammer dat zon goed paard weer weg.
Gaat inderdaad lekker zo. :(

KungFu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:31

Misschien is het iedereen ontgaan maar de fokkers van Totilas (de familie Schuil) hebben ook al de helft van de eigendoms rechten van de volle broer van Totilas aan Paul Schockemöhle verkocht :

Bron : http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-77435277.html

Helemaal aan het einde van het artikel.

Voor degene die Duits kunnen lezen staan er nog veel mee onthullende zaken in dit artikel.

Ach ... zoals mijn Spaanse vrienden altijd zeggen: Nederlanders zouden voor genoeg geld hun moeder nog verkopen :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:33

KungFu schreef:
Misschien is het iedereen ontgaan maar de fokkers van Totilas (de familie Schuil) hebben ook al de helft van de eigendoms rechten van de volle broer van Totilas aan Paul Schockemöhle verkocht :

Voor degene die Duits kunnen lezen staan er nog veel mee onthullende zaken in dit artikel.

Ach ... zoals mijn Spaanse vrienden altijd zeggen: Nederlanders zouden voor genoeg geld hun moeder nog verkopen :D

Is die 15 miljoen alweer op ofzo?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:34

KungFu schreef:

Ik zou voor heel veel mijn moeder wel weer terug willen halen.
Vind het een heel vervelende opmerking!

Vertaal die onthullende dingen dan eens voor ons.

KungFu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:35

Cowgirl schreef:
KungFu schreef:

Is die 15 miljoen alweer op ofzo?

Nou ik denk dat de fokkers van Totilas niet veel gehad hebben van de Vi$$ers.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:36

Ik denk zelfs dat de meeste hengstenhouders veel minder Nederlandse hengsten hebben dan Schockemöhle...

Enkele random gekozen voorbeeldjes:
- Sprehe: 52 hengsten in de cataloog, 50 Duits, 1 Belgisch en 1 Engelse volbloed.
- Lodbergen: 13 hengsten, 10 Duitse, 3 Nederlanders (Apache, een Valdez en een Vivaldi)
- Sosath: 33 hengsten, 2 KWPN
- Böckmann: 18 hengsten, allemaal Duits

Dus om nu te beweren dat ze zo heel veel Nederlandse hengsten kopen...

PS heeft er onlangs 2 gekocht, net als Blue Hors, is dat dan zo veel?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:38

Wat zonde voor de nederlandse sport en fokkerij! Jammer jammer.

KungFu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:39

s0173957 schreef:
Ik denk zelfs dat de meeste hengstenhouders veel minder Nederlandse hengsten hebben dan Schockemöhle...

Enkele random gekozen voorbeeldjes:
- Sprehe: 52 hengsten in de cataloog, 50 Duits, 1 Belgisch en 1 Engelse volbloed.
- Lodbergen: 13 hengsten, 10 Duitse, 3 Nederlanders (Apache, een Valdez en een Vivaldi)
- Sosath: 33 hengsten, 2 KWPN
- Böckmann: 18 hengsten, allemaal Duits

Dus om nu te beweren dat ze zo heel veel Nederlandse hengsten kopen...

PS heeft er onlangs 2 gekocht, net als Blue Hors, is dat dan zo veel?

Het geeft wel duidelijk aan dat de Nederlandse fokkerij en de trainings (ausbildung) opbouw plotseling HOT zijn in Duitsland. En dit terwijl er jarenlang tegenaan geschopt is.
Laatst bijgewerkt door KungFu op 29-07-11 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:39

Wrm fokkerij?
Bestal dan gewoon sperma in Duitsland, dat is hier even snel als vanuit Nederland zelf hoor...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:40

Ja maar toch blijkt dat als hengsten eenmaal in buitenland staan, ze minder gebruikt worden in nl ;)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:42

Zie dat de titel is aangepast en BW mogelijk is verkocht.......niets aan t handje, dan,dus :D

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:42

Da's dan niet heel slim van de Nederlandse fokker è ;)
Is toch geen reden voor?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:44

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:46

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een paar berichten verwijderd die wel erg off topic gaan. Graan een klein beetje on topic blijven en ook geen foto's quoten. Bedankt alvast.

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:47

Je kan er vanuit gaan dat dat paard na Verden verkocht is hoor. Maar ik vraag me af of ze in Duitsland zelf geen goede paarden meer hebben. Enorm jammer dat die gave hengst voor NL verloren gaat en ik denk niet dat we hem nog in de sport terug zullen zien, veel van PS z'n hengsten lopen een paar competities en gaan daarna volledig de dekdienst in en lopen alleen nog hengstenshows. Ik ga nog wel van BW genieten volgende week in Verden.

__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:54

kennyh schreef:
Ik wilde hem als hengst voor mijn merrie gaan gebruiken... nu zal dat ook wel weer onbetaalbaar worden :(

Ja, dat was mijn plan dus ook, beetje jammer allemaal :(

Eerst Totilas, dan Bretton Woods, ik vraag me nu af welke toppers er nog meer verdwijnen.. :\

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:57

KungFu schreef:

Mijn Duits is alles behalve super, maar begrijp ik nu goed dat Linsenhoff voor 50% eigenaar is van Totilas en voor de helft deelt in kosten en opbrengsten? Dus niet alleen de sportrechten heeft?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:58

Dat dacht ik ook te begrijpen idd mylittlejoy

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:29

Als de volle broers en zus van Totilas maar een beetje op Totilas zouden lijken had de heer Schuil ze allang niet meer in de wei staan.
Maar ik dacht dat dit topic over BW ging

Verder zie ik posts van iemand uit België die zich bij het vertrek van BW afvraagt waarom Nederlandse fokker niet net zo makkelijk naar Duitsland gaan
Vanuit een Belgisch standpunt een redelijke vraag, immers of je nu naar Nederland of Duitsland gaat als de eigen dressuurfokkerij nog in de kinderschoenen staat is dat om het even
Maar voor Nederlandse fokkers in de weg naar Duitsland veel onzekerder en omslachtiger plus dat zon beetje al het topbloed van Duitsland binnen Nederland aanwezig is in de Nederlandse hengstenstapel die voor het grote deel aan de Nederlandse normen voldoet

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:34

En weer een talentje weg van de nederlandse bodem. Ik ben vooral benieuwd naar wie hem dadelijk in duitsland gaat rijden.
EN ik denk dat PS goed recht heeft om te kopen wat die kan kopen. Die man heeft er zijn hele leven hard voor gewerkt, van alles opgestaan en doet alles om nog groter te worden.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:46

Ach.. We kunnen er helaas niets aan doen, maar wat zonde voor de Nederlandse dressuur & springen is het dat al onze toppers weg gaan..