Ontwormingtabletten veroorzaken minder stress dan pasta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinePine

Re: Ontwormingtabletten veroorzaken minder stress dan pasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:47

Ben ik al mee bezig. Heb zojuist contact gezocht met Verm-X. Ik ben zelf ook verkoper (wondzorg) Op zich vind ik het vreemd dat er talloze wederverkopers zijn die zich hier niet in verdiepen maar wel keihard stellen dat chemisch ontwormen niet meer hoeft en dat dit net zo goed werkt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 22:51

TinePine schreef:
Op zich vind ik het vreemd dat er talloze wederverkopers zijn die zich hier niet in verdiepen maar wel keihard stellen dat chemisch ontwormen niet meer hoeft en dat dit net zo goed werkt.

Wie zegt dat dan? Je hebt mijn advertentie gequote in een PB. Ik neem aan dat je die ook gelezen hebt? Dan weet je dat het anders werkt dan chemisch ontwormen. Ik denk dat je gewoon even goed moet lezen, want net beweerde je ook dat er geen zwart op wit bewijs is terwijl ik duidelijk zei dat IK geen zwart op wit bewijs heb.

Wil je zekerheid hebben dat het werkt? Probeer het uit zou ik zeggen :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:40

Je advertentie kopt `Ontwormen zonder recept en niet chemisch? Dat kan!!!!` Ik stuur je een bericht met de vraag of je kunt aantonen dat het werkt en dan geef je aan dat je dat niet kunt. Als goede ´wederverkoper´ hoor je of dit niet te beweren (dat het ontwormt) of te kunnen laten zien waar het staat. Dus navraag doen voor je ´potentiële´klant bij je leverancier om je klant vervolgens van info te kunnen voorzien. In plaats daarvan lijk je gepikeerd over iets dat ik post (tja want al je andere eventuele klanten kunnen dit ook lezen dus dat snap ik wel, kan handel kosten) en val je me daarop aan?! Een paar posts later probeer je me ook nog te verleiden het te proberen. Wellicht doe ik dat, maar dan koop ik het niet bij de ´verkoper´ die zo raar reageerd op een serieuze vraag die ik neerleg hier op bokt.
Is het zo raar dat ik om bewijs vraag als het zo stellig gebracht wordt?
Ik wil graag iets anders dan de chemische middelen. Ik hou mijn paarden zo natuurlijk mogelijk. Denk niet dat het vreemd is als je dan ook zeker wilt weten dat het werkt. Voordat je een jaar moet experimenteren voor veel geld met 3 paarden zonder garantie dat het werkt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:59

Je verdraaid nu weer alles. Is het nou echt zo moeilijk om even de advertentie te lezen? Daar staat hoe het werkt, wat erin zit, etc. Ik verkoop hier zo ontzettend veel van op een dag, dat ik er niet om rouw dat jij zo raar erover doet. Geloof je het niet, gebruik het dan niet. Simpel.
Genoeg mensen die het gebruiken, genoeg mensen die je kunnen vertellen dat het werkt. Wat wil je nog meer? Mij openbaar voor gek zetten? Je pint je vast op zwart en wit dat het werkt. Heb je ook zwart op wit dat de chemische wormenkuren werken? Bij mij doden de chemische wormenkuren namelijk niet alles. Sinds ik de Equi Parex gebruik, hebben mijn paarden helemaal geen wormen meer.

Vragen kan altijd, maar je verdraaid alles. Val me a.u.b. niet zo lastig. Je stalkt me.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:13

Hier mensen op bokt die het langere tijd gebruiken en wormonderzoek hebben laten doen?
@HorseTopShop, ik geloof dat jij degene bent die nog al heftige reageerde op mij eerste post in dit Topic. Dus doe a.u.b. niet zo raar. Het was zeker niet mijn bedoeling in die post om je aan te vallen. Ik ben gewoon op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben (met wormonderzoek). En dan niet de verkopers uiteraard. Die vind ik niet objectief.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:47

Weetje, iedereen maakt zich zo druk over de wormen die in een paard zitten.
Iedereen heeft al jaren lang goed chemisch ontwormd.
En heb je een stal waar weinig tot geen nieuwe paarden binnen komen of aangekocht worden, dan heb je geen insleep van worm besmettingen meer.

Dus ik kan mij indenken dat een natuurlijk werkend wormen middel goed werkt.

Er waren geen worm besmettingen. !!!

Ik zelf heb afgelopen jaren veel last gehad van de spoelworm, ik niet maar de veulens.
De oorzaak, insleep door een drie jarige merrie die ik aangekocht had of een hengst veulen die bij mij een winter in de opfok had gestaan.
Bij haar kwamen na een jaar 15cm lange slierten vrij bij het mesten.
Het hengst veulen kwam niet door zijn wintervacht heen.
Vorig jaar had ik weer een veulen met een waardeloze vacht in het voorjaar.
Gelukkig kreeg ik een tip van een trainings stal over het ontwormen tegen spoelwormen.
Gewoon het ouderwetse middel, pyrantel, equiwormP.
Spoelwormen komen veel bij veulens voor, zijn niet te bestrijden door weide en stal onderhoud.
Gelukkig worden oudere paarden resistent tegen spoelwormen, ze zullen de besmetting hebben, maar de spoelworm overleefd niet in het paarden lichaam.
En daar heb je geen bijzondere supplementen voor nodig, puur natuur.
Als ik van deze spoelworm besmetting afwil moet ik al mijn grond afgraven tot 6 meter diep.
Spoelworm eieren overleven alles.
Yvermectine, moxidectiene werken niet.
Terug naar het verguisde middel Pyrantel, dat werkt weer.

Ik wil volgend jaar heel graag HorseTopShop uitnodigen om de aanwezige spoelworm besmetting op mijn stal te gaan bestrijden bij mijn veulens die ik verwacht.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 21:12

Enne, werkt het HorseTopShop middel ook tegen de paardenhorzel ??
Die mooie gele eitjes op de voorbenen van de paarden die de paarden oplikken ?
En uiteindelijk horzellarven geeft die de hele rug van een paard kunnen verwoesten ??

Klein voorbeeldje, een verhaal van mijn over buurman, die opgegroeid is met de echte paarden voor de ploeg.
(We zijn al wat ouder als menig Bokt schrijver.)

In de winter stonden die paarden altijd binnen op stand.
In het voorjaar werden de paarden de wei opgegooid en eentje viel na enkele meters rennen dood neer.
De hele rug kapot gevreten door die horzel larven !!