Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:43

tjoppie schreef:
Petra verteld een heel ander verhaal. Als jullie nou even samen gaan bakkeleien over wat nou de juiste versie is.

En ik vind inderdaad mensen die geen rekening houden met hun buren asociale hufters. Mensen die een bak bouwen 2 meter van de voorpui van de buren hebben een afslag gemist ergens.

heb jij petra gesproken dan?

tjoppie

babygirlxx schreef:
en dan nog de gemeente heeft ze in het gelijk gesteld dat hoe zij het hebben gewoon mogen houden want ze zien niet in waar je last van moet hebben en als deze vrouw nou heel veel paarden heeft oke maar dat ook nog niet ze heeft er maar 1 met een shetlander

Je zal maar niks met paarden hebben, en ze vinden stinken. Misschien wel allergisch. Dat jij en ik van paarden houden betekend niet dat de rest van Nederland dat ook maar moet doen.

tjoppie

babygirlxx schreef:
tjoppie schreef:
Petra verteld een heel ander verhaal. Als jullie nou even samen gaan bakkeleien over wat nou de juiste versie is.

En ik vind inderdaad mensen die geen rekening houden met hun buren asociale hufters. Mensen die een bak bouwen 2 meter van de voorpui van de buren hebben een afslag gemist ergens.

heb jij petra gesproken dan?

Petra heeft maar 3 posts hier, en die kan jij ook teruglezen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:44

babygirlxx schreef:
tjoppie schreef:
die procedures duren zo ontzettend lang en kosten klauwen vol met geld. Waarom zou het mij geld moeten kosten als mijn buren gewoon asociale flikkers zijn. Nee hoor, ik wil altijd eerst alles oplossen met praten en daar wil ik echt wel in doorzetten, maar als dat geen zoden aan de dijk zet en het alternatief kan jaren duren, dan verzin ik wel een andere manier om sneller mijn woongenot terug te krijgen. Het is toch van de zotte!

even voor de duidelijkheid.
ik ben goed bevriend met deze mensen.
deze mensen hebben het huis jaren geleden gekocht ben ook mee geweest buurvrouw kwam kennis maken allemaal leuk en aardig deze mensen hebben vertelt wat ze willen gaan doen en de paarden houden nou vond ze heel leuk. deze mensen waren zo aardig dat de buurvrouw alle planten mocht hebben als zij het huis echt kosten. maar goed alles helemaal goed gekomen.
paardenbak staat er al voor dat zij er kwamen wonen en mevrouw komt een tijdje geleden mee dat ze in eens die bak niet meer naast huis wil hebben.
en kan je wel zeggen dat dit hufters van mensen zijn maar hoe komt je daar bij? alles word in de krant allemaal net even anders gemaakt dus waarom zo vijandig

Dus ze hebben nu pas bezwaar gemaakt? Hoelang staat die bak er al?

Ze doen ook heolemaal niks tegen de regels dus waarom zou je vijandig worden uberhaupt?

Ik ga het verhaal nog maar eens lezen, kan me niet voorstellen dat de gemeente dit nog kan intrekken namelijk. Daarom ook zo benieuwd naar beslissing op bezwaar :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:46

tjoppie schreef:
babygirlxx schreef:
en dan nog de gemeente heeft ze in het gelijk gesteld dat hoe zij het hebben gewoon mogen houden want ze zien niet in waar je last van moet hebben en als deze vrouw nou heel veel paarden heeft oke maar dat ook nog niet ze heeft er maar 1 met een shetlander

Je zal maar niks met paarden hebben, en ze vinden stinken. Misschien wel allergisch. Dat jij en ik van paarden houden betekend niet dat de rest van Nederland dat ook maar moet doen.

Volgens mij wordt dat hier helemaal niet gesuggereerd. Nogmaals: er zijn meerdere wegen naar Rome.
Jij hebt daar een mening over en andere Bokkers hier ook. Zelf deel ik jouw mening niet, maar dan vergaat de wereld niet hoor.
Ik blijf van mening dat 'terugpakken', 'ruziemaken' en dat soort dingen alleen maar averechts werken. No hard feelings verder.

Misschien trouwens voor de leesbaarheid even je reacties bundelen, dat leest wat prettiger :)

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:48

maar in ieder geval mogen ze alles laten zoals het nu is.
maar wat ik dus duidelijk bedoel is de buurvrouw zonder paarden kon dan toch ook gelijk bezwaar maken en niet pas naar 2 jaar later

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:50

Ja tuurlijk, ze hebben een vergunning.

Dacht dat ik een loslopende hond zag op google maps maar het is een loslopende shetlander.
Buren aan de ene kant hebben een mooie bak, de andere is niet zo uhm mooi.
Het is wachten op een beslissing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:56

Petra68 schreef:
Blijkbaar is het noodzakelijk een reactie te geven.

het is niet zo dat na enkele jaren pas bezwaar werd gemaakt. Al enkele jaren geleden zijn de procedures opgestart omdat de gemeente Noordoostpolder van mening was dat er geen vergunning aangevraagd hoefde te worden. Na tussenkomst van een derde partij wist deze de gemeente te overtuigen wat in de rest van Nederland al lang geaccepteerd is. De buurvrouw die nu bezwaar heeft gemaakt woonde al lange tijd met veel plezier op dit adres toen mensen van buiten de gemeente dit pand kochten, de voortuin sloopte en een paardenbak en stallen zonder overleg gingen bouwen. Er is toen gelijk gezegd dat dit niet aanvaardbaar was maar deze nieuwe mensen hadden lak aan alles en iedereen en vertelde dat ze er toch niks aan kon doen. Deze mensen hebben (mis)gebruik gemaakt van een tekortkoming in de regelgeving van de gemeente Noordoostpolder. Overigens is het zo dat de buurvrouw niet alleen staat, ook de eigenaren van de andere tussenwoning hebben bezwaar gemaakt evenals bewoners in deze gemeente in een vergelijkbare situatie.
het verhaaltje over het onkruid komt regelrecht uit het intervieuw met de Stentor en slaat werkelijk nergens op. De buurvrouw heeft om weer enige privacy te krijgen en als buffer tegen het stof de planten wat hoger laten groeien en gelijk heeft ze. Heeft iemand al eens nagedacht over de waardevermindering van deze panden? De gemeente zelf namelijk wel, deze verlaagde de waarden van deze panden, puur om de ligging naast de paardenbakken. Als je geen geld hebt om je paarden fatsoenlijk te verzorgen en de ruimte te geven stap dan letterlijk af van deze hobby of ga naar een manege. Ik vind het doodzielig hoe deze paarden worden gestald in deze kleine paardenbak.
Paarden moeten de ruimte hebben dat zit in hun natuur anders worden ze ziek en krijgen allerlei enkelklachten. Dit weet elke echte paardenliefhebber!
De bak ligt inderdaad nagenoeg (2m) tegen de voorgevel en de achtertuin is geheel bebouwd met stallen en mestvaalten (mestplaat en aanhangwagen) er is dus geen ontkomen aan. Deze mensen wonen dus letterlijk gedwongen op een manege en kunnen geen kant uit. In plaats van iedere keer te gillen over leven en laten leven en het miepen van deze buren en verwijten over onkruid e.d. zou er nu toch eens echt nagedacht moeten worden over de gevolgen van egoïstisch gedrag. We leven nou eenmaal in een klein landje waarin we rekening moeten houden met anderen. Doe een ander niet aan wat je jezef ook niet toewenst!!!

Wat een overdreven verhaal..ik woon ook in een buitengebied en elke buur hier heeft paarden. Hoezo mestvaalten, de aanhanger dus en dat stinkt niet hoor, wij brengen het ook elke 2 weken weg, alleen verse mest ruikt even, met deze regenbuien is de geur er heel erg snel van af. Ik geef toe dat heel soms er wel eens een urine geur is, even maar, maar als je in een buitengebied woont, dan ben je gewend aan geuren van buiten, zoals gier als er gemest wordt, dan hebben er meer mensen paarden om je heen...
Dan ontkom je niet aan geuren en lawaai? Bedoel je de hoeven in het zand?

Echt een staaltje van niet willen aanpassen aan mensen van buiten, dus geen dorpsbewoners uit eigen kern. Deze mensen met zo een mooie bak gaan zelf niet in de shit zitten.

Gelukkig is onze WOZ ook een beetje naar beneden gegaan, de inflatie op de huizen is gemiddeld een TON en helaas hebben wij geen TON verlaging op de WOZ, dus dikke euries elke maand naar de gemeente.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:02

Russel , het gaat hier wel om rijtjeshuizen met een smal tuintje , waar bij deze buren dus langs de hele tuin die zandbak met knollen grenst....vanaf hun raam !!!

Daar is gewoon geen ontsnappen meer aan.

Als je een beetje fatsoen in je donder hebt dan doe je dat je buren niet aan.

Dat je er zelf voor kiest om je paarden in zo'n zandbak te houden dat moet je zelf weten , is het nou aan de zijkant van je huis langs een akker ofzo dan is dat heel anders dan dat het zo enorm op de lip van de buren staat.

Dat je er toestemming van de gemeente voor krijgt betekent nog niet dat je eigen fatsoen / rekening houden met je buren dan niet belangrijker is.....

Ik kan het deze mensen ook niet kwalijk nemen als ze flink vuurwerk af gaan steken , dat is immers normaal dat mensen dat kunnen doen , dat heb je bij rijtjeshuizen. Paarden in de tuin achter een rijtjeshuis is NIET normaal en ook niet wenselijk.

Uiteraard moeten ze vanuit hun goede fatsoen dan wel weer even doorgeven dat ze flink vuurwerk af gaan steken zodat die mensen de dieren elders onder kunnen brengen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 12-08-11 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:03

Petra68 schreef:
Ikzelf ben gelukkig in de situatie dat mijn paarden vrij kunnen uitlopen en woon op ruime afstand van mijn buren dus mijn buren en ik kunnen en mogen niet klagen.
Maar een paardenbak in de voortuin bij een rijtjeswoning, ondanks dat deze in het buitengebied is gelegen, vind ik persoonlijk niet kunnen.

Over egoïsme gesproken, jij bepaald dat ze niet kunnen en mogen klagen??? Jij bepaalt dat niet paarden liefhebbers, of dieren liefhebbers in jouw geval geen rechten tot klagen hebben? Nou dat doen ze wel hoor als het hun uitkomt. Er zijn genoeg stadse of mensen die niet van buitenstaanders houden reden vinden tot klagen over van alles.

Kennelijk voldoet de bak aan de vergunnningseisen en daarin is ook opgenomen hoever de buur van de bak af zit.

Toen de vergunning werd verleend is er 6 weken de tijd geweest om bezwaar te maken, die is niet gemaakt, dus de vergunning is verleend. Heel vervelend.. maar zo werkt het.

tjoppie

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:06

Tja, en juist daarom zal je ander emanieren moeten verzinnen om geen last te hebben van een paardenbak 2 meter van je voorpui vandaan.

Anoniem

pmarena schreef:
Russel , het gaat hier wel om rijtjeshuizen met een smal tuintje , waar bij deze buren dus langs de hele tuin die zandbak met knollen grenst....vanaf hun raam !!!

Dat je er zelf voor kiest om je paarden in zo'n zandbak te houden dat moet je zelf weten , is het nou aan de zijkant van je huis langs een akker ofzo dan is dat heel anders dan dat het zo enorm op de lip van de buren staat.

Dat je er toestemming van de gemeente voor krijgt betekent nog niet dat je eigen fatsoen / rekening houden met je buren dan niet belangrijker is.....

Ik kan het deze mensen ook niet kwalijk nemen als ze flink vuurwerk af gaan steken , dat is immers normaal dat mensen dat kunnen doen , dat heb je bij rijtjeshuizen. Paarden in de tuin achter een rijtjeshuis is NIET normaal en ook niet wenselijk.

Uiteraard moeten ze vanuit hun goede fatsoen dan wel weer even doorgeven dat ze flink vuurwerk af gaan steken zodat die mensen de dieren elders onder kunnen brengen.

,
Wat ik op dat plaatje zie, is een tuin, planten dan een bak. Ik zou dus als ik er last van heb, een mooie hoge heg laten groeien die eeuwig groen blijft, mijn buurman heeft die, dat zijn van die grote dikke gifgroene bladen, nog mooi ook, en groeit als kool. Dan zie je niets en dan heb je privacy.

Mijn buren hebben ook een bak vlak bij mijn raam, het enige wat irritant is dat ze heel de tijd haar nek verrekt...maar een goede in-between doet wonderen.....zij ziet niets meer en ik wel. :D

Even kijken, buren hebben ook bak, ik denk 3 meter van hele zijkant huis en studeerkamer/werkkamer...als ik daar ben, dan zie ik pas hoe zij heel de tijd alles hier observeren en hoe zij als ze op haar peerd zit te stuiteren steeds naar binnen kijkt. Zit feitelijk in zelfde situatie....hebben nu in zomer lekker alles vol laten groeien, hebben helaas geen kans op zo een mooie heg als ik noemde, want die is ook nog dicht in winter...wij hebben water er tussen..........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-11 16:09, in het totaal 2 keer bewerkt

tjoppie

pmarena schreef:

eens!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:07

Dat vind ik ook typisch , dat veel mensen hier vinden dat je naderhand geen bezwaar meer mag maken.

Dat houdt dus in dat als je buren iets willen doen , je eigenlijk ALTIJD bezwaar moet maken.

Want als je denkt : tja ik ben er niet blij mee , maargoed je moet elkaar iets gunnen en hopelijk komt het wel goed / houden ze er rekening mee dat ik er zo weinig mogelijk overlast van krijg...en vervolgens valt het allemaal enorm tegen en heb je gewoon ècht last van de hobby van je buren....dan zou je er niks meer aan kunnen doen.

Daarmee werk je dus in de hand dat niemand elkaar meer iets gunt en bij voorbaat elkaar al geen kans geeft omdat je anders enorm de Sjaak bent als je buren niet het fatsoen blijken te hebben om rekening met je te houden.....

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:07

kan iemand een link of plaatje plaatsen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:08

Moderatoropmerking:
Ik wil je hierbij verzoeken om met respect naar elkaar toe te discusseren en met onderbouwing op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

tjoppie

pmarena schreef:
Dat vind ik ook typisch , dat veel mensen hier vinden dat je naderhand geen bezwaar meer mag maken.

Dat houdt dus in dat als je buren iets willen doen , je eigenlijk ALTIJD bezwaar moet maken.

Want als je denkt : tja ik ben er niet blij mee , maargoed je moet elkaar iets gunnen en hopelijk komt het wel goed / houden ze er rekening mee dat ik er zo weinig mogelijk overlast van krijg...en vervolgens valt het allemaal enorm tegen en heb je gewoon ècht last van de hobby van je buren....dan zou je er niks meer aan kunnen doen.

Daarmee werk je dus in de hand dat niemand elkaar meer iets gunt en bij voorbaat elkaar al geen kans geeft omdat je anders enorm de Sjaak bent als je buren niet het fatsoen blijken te hebben om rekening met je te houden.....

wederom eens

babygirlxx

nou heb net even de eigenaar gebeld met de paardenbak en gevraagd hoe het nou precies zit.
ten eerste wie petra 68 is geen idee want weet wel dat die waarschijnlijk alleen bokt heeft aan gemaakt om hier op te reageren en alles even wat anders te vertellen dan hoe het echt zit. maar de vrouw zonder de paarden heeft dus gister nog met de vrouw gesproken met de paarden het gaat haar helemaal niet om de paarden en eigenlijk ook niet op de paardenbak zo zeer maar zij vind dat de waarde in haar huis heel erg verlaagd is omdat iemand een paarden bak naast haar huis heeft.
de vrouw met de paarden bak hoeft niks af te breken daar over hebben zij ook een vbrief gekregen dat ze het mogen laten staan.
deze vrouw zonder paarden heeft nu ook een soort problemen met de gemeenste omdat zij het daar nu op gaat verhalen

nog even smalle voor tuintjes? nou vind het behoorlijke tuinen hoor als je de officiële afmeting van een paarden bak er in kwijt kan en nog ruimte over hebt.
deze vrouw ging met de koop omdat deze mensen overlegd hebben er wel mee akkoord

tjoppie

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:10

Als ik mijn kant van een verhaal moet vertellen dan kan ik het ook zo draaien dat het nooit mijn schuld kan zijn en het echt, echt niet aan mij ligt. Dit is trouwens wel een mooie voor de rijdende rechter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:11

russel schreef:
pmarena schreef:

,
Wat ik op dat plaatje zie, is een tuin, planten dan een bak. Ik zou dus als ik er last van heb, een mooie hoge heg laten groeien die eeuwig groen blijft, mijn buurman heeft die, dat zijn van die grote dikke gifgroene bladen, nog mooi ook, en groeit als kool. Dan zie je niets en dan heb je privacy.

Mijn buren hebben ook een bak vlak bij mijn raam, het enige wat irritant is dat ze heel de tijd haar nek verrekt...maar een goede in-between doet wonderen.....zij ziet niets meer en ik wel. :D

Lekker is dat , dan staat die heg weer voor het raam want echt veel ruimte is er niet volgens mij :P

Maar daarom : ik mag in mijn tuin planten wat ik wil , ik word gedwongen om een heg neer te zetten en als ik dan toch op kosten en werk wordt gejaagd dan zou ik dus de giftigste heg plaatsen die ik maar kan vinden , zodat ze die bak over de hele lengte een paar meter af moeten zetten. Geen rekening houden met mij en er niet over willen praten , dan ga ik ook mijn best niet doen en vind ik ineens die hele giftige heg toch wel het allermooiste , heb ik nog een beetje het idee dat ik niet als een sukkel alles maar over me heen laat komen :P

Het hoekhuis met de bak heeft duidelijk meer grond dan de huizen ernaast , dat zijn maar smalle tuintjes.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:11

tjoppie schreef:
Tja, en juist daarom zal je ander emanieren moeten verzinnen om geen last te hebben van een paardenbak 2 meter van je voorpui vandaan.

Dat kan: zoals goed in de gaten houden welke bestemmingsplannen worden opgesteld. Je hebt daar namelijk gewoon inspraak in.
Of als je ergens nieuw gaat wonen, je van te voren verdiepen in alle eisen en regels. Dat zijn zaken die prima werken (en legaal zijn).
Nogmaals: ik blijf van mening dat 'terugpakken', 'ruziemaken' of erger (gifheggen?!) geen oplossing is.
Een normale omgang met elkaar, goed communiceren en eventueel een normale bezwaarprocedure in dit geval wel.
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 12-08-11 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:12

babygirlxx schreef:
nou heb net even de eigenaar gebeld met de paardenbak en gevraagd hoe het nou precies zit.
ten eerste wie petra 68 is geen idee want weet wel dat die waarschijnlijk alleen bokt heeft aan gemaakt om hier op te reageren en alles even wat anders te vertellen dan hoe het echt zit. maar de vrouw zonder de paarden heeft dus gister nog met de vrouw gesproken met de paarden het gaat haar helemaal niet om de paarden en eigenlijk ook niet op de paardenbak zo zeer maar zij vind dat de waarde in haar huis heel erg verlaagd is omdat iemand een paarden bak naast haar huis heeft.
de vrouw met de paarden bak hoeft niks af te breken daar over hebben zij ook een vbrief gekregen dat ze het mogen laten staan.
deze vrouw zonder paarden heeft nu ook een soort problemen met de gemeenste omdat zij het daar nu op gaat verhalen

nog even smalle voor tuintjes? nou vind het behoorlijke tuinen hoor als je de officiële afmeting van een paarden bak er in kwijt kan en nog ruimte over hebt.
deze vrouw ging met de koop omdat deze mensen overlegd hebben er wel mee akkoord

Ook dat is een hele legitieme reden om er flink pissig van te zijn. Het is wel geld waar je het over hebt, en niet een tientje. Ik zou zeggen laten de bakeigenaren dan gewoon de vrouw een schadevergoeding betalen en dan is de kous af.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:13

Rumpleteaser schreef:
tjoppie schreef:

Dat kan: zoals goed in de gaten houden welke bestemmingsplannen worden opgesteld. Je hebt daar namelijk gewoon inspraak in.
Of als je ergens nieuw gaat wonen, je van te voren verdiepen in alle eisen en regels. Dat zijn zaken die prima werken (en legaal zijn).
Nogmaals: ik blijf van mening dat 'terugpakken', 'ruziemaken' of erger (gifheggen?!) geen oplossing is.
Een normale omgang met elkaar, goed communiceren en eventueel een normale bezwaarprocedure in dit geval wel.

Dat jij en ik weten hoe dat soort dingen werken dat is ons voordeel. Ik kan je vertellen dat 70% van de Nederlanders geen flauw idee heeft hoe dat allemaal in elkaar steekt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:14

Haha dus het gaat om de waarde van haar huis. Oke dus de paarden zijn het probleem helemaal niet.
Grappig. Dus gaat die vlieger van woongenot helemaal niet op.

tjoppie: welke link wil je?

Je wordt wel geacht de wet te kennen :) klinkt stom maar zo is het wel
je kunt overal info uithalen als je wilt.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:16

owh snap je helemaal hoor ik kan het net zo draaien dat het wel mooi klinkt.
ik zal persoonlijk ook niet blij wezen als ik een paarden bak bij mijn huis heb staan,
maar de manier waarop het hier is gegaan is wel even wat anders en wij zijn zelf daar wel eens geweest dat ik de buurvrouw dingen zag doen wat ook totaal niet klopt
maar de bak aan de andere kant van haar huis Daar heeft zij geen bezwaar tegen gemaakt nou snap jij dan waarom?
de buurvrouw zonder paarden laat haar honden schijten bij de buurvrouw met paarden en de buurvrouw met paarden houd er wel rekening mee want zed hebben ook overlegd of ze het goed vond om een bak te plaatsen bij de aankoop van het huis de buurvrouw met paarden heeft alles zo gemaakt dat de paarden geen planten kunnen eten van de buurvrouw alles om rekening met haar te houden dus dat word echter wel gedaan