Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
quarterH schreef:nee dat heeft ze dus niet want hier bokken ze max 8 seconden en in de natuur 10 seconden
Vienna2007 schreef:quarterH schreef:nee dat heeft ze dus niet want hier bokken ze max 8 seconden en in de natuur 10 seconden
Ik maak een schatting, geen idee of het bewezen is. Maar als mijn paarden raar doen, bokken ze niet zo extreem. Zelfs de jonge paarden die beleerd worden niet. Zo'n rugblessure bestaat niet zomaar, zoiets kun je toch niet ontkennen?
Jij zegt 8 seconden... en als de ruiter er dan nog niet af is? Dan telt het paard mee? Euh vriend, 8 seconden, nu stop ik met bokken.
Of wat te zeggen over al die beesten die tijdens het bokken het hek in springen/rennen? Puur omdat ze niet kijken, of omdat ze geen andere uitweg zien?
Vertel me eens, oprecht. Wat voor lol je aan zulke ongevallen en acties kunt ondervinden.
Die hele show is gewoon 1 grote massa productie van misbruik maken van de goedheid van het paard. Met grof geweld.
Mensen die dat niet zien.... ze bestaan blijkbaar nog.
Vienna2007 schreef:Vertel me eens, oprecht. Wat voor lol je aan zulke ongevallen en acties kunt ondervinden.
Die hele show is gewoon 1 grote massa productie van misbruik maken van de goedheid van het paard. Met grof geweld.
petraaken schreef:pronkjelover schreef:pas op schokkend!!
dit is het filmpje van de dood van strawberry fudge. ik ben het vorig jaar tegen gekomen toen ik informatie aan het zoeken was voor mijn betoog nederlands.
http://www.youtube.com/watch?v=y-sj6bAx4c4
Dit kan elk paard overkomen. Ook in de wei al spelend met de anderen. Dit is nl iemand overkomen die ik ken. vond haar paard in de wei met een gebroken nek. Hoe het gebeurd is weet ze niet. Waarschijnlijk al spelend met de anderen.
Cassidy schreef:Vienna2007 schreef:Vertel me eens, oprecht. Wat voor lol je aan zulke ongevallen en acties kunt ondervinden.
Ik vind dat je overdrijft hoor.
Over dat domweg het hek inrennen, denk je echt dat een doorgewintert bucking horse domweg het hek inrent omdat hij in paniek is? Bekijk dit filmpje maar even, op 0.50 sec. Paard ziet hek, houdt in, slaat af en gaat gewoon door. Met aansluitend een mooie landing van de cowboy....
Of op 4.30, geen blinde paniek het hek in hoor!
http://www.youtube.com/watch?v=MI5jY1bK ... re=related
en nog een compilatie
http://www.youtube.com/watch?v=ZRH4vIwch24&NR=1
Een jong bucking horse zal ervaring moeten opdoen. Zoals je eerder hebt kunnen lezen kunnen bij het opdoen van ervaring ongelukken gebeuren, en helemaal als er niet vooraf getraind wordt zal de ervaring in de ring opgedaan moeten worden. Tijdens de wedstrijd.
Strawberry Fudge heeft overgereageerd en sloeg achterover. Dat is een inschattingsfout van het paard geweest en heeft hem het leven gekost. Er zijn meer evenementen, ook springen en eventing, waar paarden situaties verkeerd inschatten en ten val komen. Met wel of niet dramatische gevolgen voor mens en voor dier.
Een organisatie van een rodeo heeft zijn adressen waar hij goede bucking horses vandaan haalt. Paarden met ervaring, en bewezen prestaties. Het wordt een heel ander verhaal als een achteraf rodeo een paar mustangs uit een weiland plukt en deze voor wild horse races in gaat zetten, of idd voor bucking events. Dan krijg je paniekreacties, en paard die blind een hek inrennen. Is dat de schuld van het fenomeen rodeo, of de organisatie van die rodeo?
Ik vind het heel opvallend dat de dramatische beelden op Youtube negen van de tien keer over de Cheyenne Frontier Days rodeo gaan. Ik vraag me dan ook af of het een select groepje mensen is die alleen deze rodeo op de korrel nemen.
@ Maura, reactie op jou vraag komt nog, wilde hier even op reageren maar moet zo weg...
Cassidy schreef:Ik vind dat je overdrijft hoor.
Over dat domweg het hek inrennen, denk je echt dat een doorgewintert bucking horse domweg het hek inrent omdat hij in paniek is? Bekijk dit filmpje maar even, op 0.50 sec. Paard ziet hek, houdt in, slaat af en gaat gewoon door. Met aansluitend een mooie landing van de cowboy....
Of op 4.30, geen blinde paniek het hek in hoor!
http://www.youtube.com/watch?v=MI5jY1bK ... re=related
Dilan1993 schreef:Maar een andere onderdeel, waarin een aantal cowboys een wild paard moeten vangen en erop gaan zitten, dat vind k toch wel heftig hoorDi paarden worden dan gewoon hardhandig onderuit getrokken of meegesleurd.