Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ewan schreef:Denk dat de meesten het idd niet snappen. Je ziet iets te vaak dat mensen waarvan je dat niet als grapje zou verwachten het doen. Moeder met kinderen in de auto bijvoorbeeldBjina bij elke buitenrit kom ik ook wel auto's tegens die gaan toeteren naast je! Nou heeft mijn paard er niets van... maar hoe bedenken die mensen het?? Snappen ze niet dat het gevaarlijk is, ookal bedoelen ze het misschien grappig!!
. Ik ben dus ook nog nooit een paard tegengekomen op de weg. Ook tijdens m'n rijlessen (in, jawel, Enschede
) niet. En als ik zelf geen paard zou rijden, zou ik er dus ook niet op voorbereid zijn.HLPhoto schreef:Dat is precies wat ik bedoel Sofy! Realiseer je ook dat veel mensen paard alleen zien als ze ingezet worden door de politie en met Sinterklaas. Als je paarden bij dat soort activiteiten in kan zetten... dan is het eigenlijk niet meer dan logisch dat ze niet snel gestresst zijn.
Dat daar (vooral in het eerste geval) veel training aan vooraf gaat en heel specifiek voor geselecteerd wordt weet bijna niemand. Ik was zelf bijvoorbeeld al in de 20 toen ik echt leerde wat een paard is en inhoudt. Wist niet eens dat er een trainingcentrum was voor politiepaarden voor die tijd.
Mindim schreef:Had het hier op msn nog even over met een bekende van me die springpaarden heeft als werk, nadat het toevallig een tijdje terug al ter sprake kwam.Ik woon in zeer landelijk gebied met veel paarden, dat je ze hier tegenkomt is heel normaal. Dan nog weten mensen geen afstand te houden en zich gepast te gedragen. Ook al doe je dat als ruiter wel. We hebben hier een paard is van niets bang, rijdt netjes in de berm, gaat eventueel een inrit in, maar als je ziet hoe zij gepasseerd wordt door 9 van de 10 bestuurders, nou dat is niet normaal. Met grote landbouwvoertuigen met ploegen en dergelijke er achter, levensgevaarlijk. En nu hebben we hier geen lullige trekkertjes, maar enorme tractoren. Ook koetsjes met zeer brave paarden worden hier ingehaald op een manier waar de honden geen brood van lusten, op weggetjes met beide kanten sloot en bijna geen berm.
Niet alleen de ruiter/ koetsier heeft hier verantwoording maar ook de rest. Dat men niet weet hoe men met een paard omgaat, kan gebeuren, maar extra claxonneren, extra gas geven, rakelings inhalen en in je achteruitkijkspiegel loeren, sorry, das geen onwetendheid, dat is jennen, in de hoop dat de ruiter er af lazert. Want dat is zo grappig. Meestal zijn de schuldigen van manlijke afkomst van alle leeftijden en zeer puberaal.
. HLPhoto schreef:Mindim schreef:Had het hier op msn nog even over met een bekende van me die springpaarden heeft als werk, nadat het toevallig een tijdje terug al ter sprake kwam.Ik woon in zeer landelijk gebied met veel paarden, dat je ze hier tegenkomt is heel normaal. Dan nog weten mensen geen afstand te houden en zich gepast te gedragen. Ook al doe je dat als ruiter wel. We hebben hier een paard is van niets bang, rijdt netjes in de berm, gaat eventueel een inrit in, maar als je ziet hoe zij gepasseerd wordt door 9 van de 10 bestuurders, nou dat is niet normaal. Met grote landbouwvoertuigen met ploegen en dergelijke er achter, levensgevaarlijk. En nu hebben we hier geen lullige trekkertjes, maar enorme tractoren. Ook koetsjes met zeer brave paarden worden hier ingehaald op een manier waar de honden geen brood van lusten, op weggetjes met beide kanten sloot en bijna geen berm.
Niet alleen de ruiter/ koetsier heeft hier verantwoording maar ook de rest. Dat men niet weet hoe men met een paard omgaat, kan gebeuren, maar extra claxonneren, extra gas geven, rakelings inhalen en in je achteruitkijkspiegel loeren, sorry, das geen onwetendheid, dat is jennen, in de hoop dat de ruiter er af lazert. Want dat is zo grappig. Meestal zijn de schuldigen van manlijke afkomst van alle leeftijden en zeer puberaal.
Hij woont in een dorpje in landelijk gebied en had idd ook dat probleem. Heeft zelf via via contact gezocht met een paar bedrijven die in zijn directe omgeving met trekkers en dumpers rijden en een aantal bereid gevonden om af en toe op afgesproken tijdstippen even te helpen met paarden verkeersmak maken. Daarmee kweek je begrip voor de schrik die een paard kan hebben én je paard went aan enorme werktuigen.
Sofy schreef:Kijk, en dat vind ik nou een goed voorbeeld van een stukje communicatie en begrip kweken.
Het echt grote spul is van loonbedrijven en die willen hier niet mee werken. Mindim schreef:Mooi stelletje aso's.. met dat soort volk zou ik gewoon krammen op de weg gooien ofzoVeel boeren hier hebben zelf paarden of ander vee en weten heel goed hoe die dieren reagerenHet echt grote spul is van loonbedrijven en die willen hier niet mee werken.
We hebben al eens gebeld of ze wat rekening willen houden met de 30 km zone hier en het feit dat er kinderen bij de weg zijn. We werden gewoon uitgelachen, de politie en gemeente doen er niets aan. Ze hebben er al betonnen palen uitgereden, de brug kapot, tuinhekjes er af gereden. Ze rijden zelfs door de dorpjes bloedje hard. Vooral in de zomer met het vakantiepersoneel is het erg.
HLPhoto schreef:gipsyboy schreef:dat is eigenlijk wel weer humorzo erg dat ik bijna in staat zou zijn een baksteen naar beneden te gooien. (en dan met briefje erop mazzel dat het een baksteen is en geen paard)![]()
![]()
ik toeter bij dat soort viaducten altijd wel als ik kindjes zie zwaaien