Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Casablanca schreef:Vlak voordat Hans Peter en Nadine zijn winnende kür reed zag ik nog even op het scorebord de uitslag van de vorige combinatie. 59.5% bij het ene jurylid en 72.50% bij het andere. NOU dan mag ik hier best wat over zeggen.
Deze juryleden zitten straks ook in Rotterdam.
Er is inmiddels miljoenen uitgegeven om de juryleden op één lijn te krijgen, het jury handboek heeft inmiddels meer pagina's als het telefoonboek van China, maar het schijnt alleen maar erger te worden. Of zou dit komen doordat we nu ook de score per onderdeel kunnen zien, want dat lijkt al helemaal nergens meer op.
manubres schreef:Casablanca schreef:Vlak voordat Hans Peter en Nadine zijn winnende kür reed zag ik nog even op het scorebord de uitslag van de vorige combinatie. 59.5% bij het ene jurylid en 72.50% bij het andere. NOU dan mag ik hier best wat over zeggen.
Deze juryleden zitten straks ook in Rotterdam.
Er is inmiddels miljoenen uitgegeven om de juryleden op één lijn te krijgen, het jury handboek heeft inmiddels meer pagina's als het telefoonboek van China, maar het schijnt alleen maar erger te worden. Of zou dit komen doordat we nu ook de score per onderdeel kunnen zien, want dat lijkt al helemaal nergens meer op.
Volgens mij zou het beter zijn om de hoogste en laagste score weg te strepen en dan het gemiddelde te nemen....

Bomba schreef:Vond Adelinde Parzival veel beter aan het lopen hebben dan in de Grand Prix en Grand Prix Special. Erg jammer van het aanspringen in de appuyementen.
Noemenswaardig vind ik overigens de kwaliteit van het paard van Valentina Truppa, wat vind ik dat een fijn paard!
Drie filmpjes van CHIO Aachen die ook zeker het bezichtigen waard zijn:
Hubertus Schmidt met Imperio
Hans-Peter Minderhoud met Vivaldi
Helen Langehanenberg met Damon Hill
Active schreef:Kimble schreef:Ik heb me vreselijk zitten ergeren in het strodrop.
Ze hebben gewoon al een hele Totilas fashion lijn.
Echt belachelijk!!
Ik dacht dat in Nederland er ook een kledinglijn en een boek over tottilas was uitgegeven?
sarabande schreef:Moorland heeft de NOS nooit zo gek gekregen als de WDR gisteren dat was echt ongelooflijk.
retivi schreef:[
Voorheen ging de 'Totilas hype' nog om Totilas en de prestaties die hij neerzette met Edward Gal.
Nu wordt de hype rondom Totilas voor commerciele doeleinden versterkt (tenminste dat proberen ze) door heel veel geld in de promotie van Totilas te stoppen, terwijl hij en Rath nog niet optimaal presteren. Hierdoor lijkt het of iedereen Totilas en Rath een beetje 'zat' zijn.
Helaas kan het (in mijn ogen nog steeds fenomenale) paard hier niets aan doen. Totilas verdient applaus, geen boe-geroep.![]()
Bewaar dat alsjeblieft voor de mensen die alleen maar op het geld uit zijn dat met de hengst te verdienen is.
tiger27 schreef:Ze zouden is alles op nieuw moeten beoordelen maak het paard en ruiter hellemaal zwart zodat je niet ziet welk lan of paard of welk ruiter het is
Ruiter een andere kleur anders zie je het niet
Ik denk dat er dan andere scores uit komen en dat je raar zal kijken
Dat is doen met die jury

sarabande schreef:WDR dressuur gisteren was 50% Rath en Totilas, Paul heeft flink met de centen gezwaaid om zoveel promotie te krijgen. Maar ja hij moet wel weer gaan dekken he
astridastrid schreef:sarabande schreef:WDR dressuur gisteren was 50% Rath en Totilas, Paul heeft flink met de centen gezwaaid om zoveel promotie te krijgen. Maar ja hij moet wel weer gaan dekken he
Half bokt heeft zich ge-ergerd aan de Toti-filmpjes tussen de Kuren door op TV. Maar ik vraag moj juist af of MAR/ PS daar iets over te zeggen hebben gehad.