Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:20

Die wissels om de pas mogen er ook zijn. Kaarsrecht altijd en bij andere ruiters zie je het moment wanneer ze ze willen inzetten maar bij hem gaat het gewoon vloeiend door.

Vithou

Re: Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:26

Wauw, ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over edwards kur. :j
Wissels vind ik echt heel mooi en érg vloeiend. Overgang piaffe-passage ook vloeiend.

Ik persoonlijk vond het beter dan adelinde's kur.
Ik keek overigens eerst Toot's kur en daarna die van Parzival, wat me opvalt is dat ik het fijner vind om Parzival te zien lopen dan Totilas, ligt het aan mij of oogt Parzival veel losser in het lijf?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:20

Van mij had idd Peters mogen winnen ben altijd zeer gecharmeerd geweest van zijn rijden, gewoon rijden niet spectaculair, geen truuken, trekken etc. Ik zie hier veel voorbij komen dat mensen vinden dat Adelinde had mogen winnen als ze geen fouten had gemaakt maar ik vindt haar de laatste tijd nou niet zo lekker rijden. Vindt Parzival niet meer zo lekker lopen als voorheen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:20

Casablanca schreef:
Vlak voordat Hans Peter en Nadine zijn winnende kür reed zag ik nog even op het scorebord de uitslag van de vorige combinatie. 59.5% bij het ene jurylid en 72.50% bij het andere. NOU dan mag ik hier best wat over zeggen.

Deze juryleden zitten straks ook in Rotterdam.

Er is inmiddels miljoenen uitgegeven om de juryleden op één lijn te krijgen, het jury handboek heeft inmiddels meer pagina's als het telefoonboek van China, maar het schijnt alleen maar erger te worden. Of zou dit komen doordat we nu ook de score per onderdeel kunnen zien, want dat lijkt al helemaal nergens meer op.

Volgens mij zou het beter zijn om de hoogste en laagste score weg te strepen en dan het gemiddelde te nemen....

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:39

Heb ook alle kuren gekeken en inderdaad zoals Minjon ook van mening is: ik vond Parzival ook veel mooier om naar te kijken dan Totilas. Totilas vond ik erg hectisch en kort in de hals. Wel een heel mooi expressieve piaffe en passage. En qua houding en zit: Adelinde zit wel veel strakker en ongedwongener dan bv Rath, zo jammer dat hij soort van 'gebocheld' zit op zo'n mooi paard!
En het einde van de kur van Adelinde, GENIAAL! _/-\0_
Van mij had ze ondanks de fouten in het appuyement nog mogen winnen, want die wissels van Rath waren ook wel aardig mislukt....
En...dat commentaar van die verslaggever over Laura Bechtolsheimer en dr handjes....whoopsie... :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:12

Heeft iemand een link naar de opname van de volledige kur van Adelinde?

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:13

manubres schreef:
Casablanca schreef:
Vlak voordat Hans Peter en Nadine zijn winnende kür reed zag ik nog even op het scorebord de uitslag van de vorige combinatie. 59.5% bij het ene jurylid en 72.50% bij het andere. NOU dan mag ik hier best wat over zeggen.

Deze juryleden zitten straks ook in Rotterdam.

Er is inmiddels miljoenen uitgegeven om de juryleden op één lijn te krijgen, het jury handboek heeft inmiddels meer pagina's als het telefoonboek van China, maar het schijnt alleen maar erger te worden. Of zou dit komen doordat we nu ook de score per onderdeel kunnen zien, want dat lijkt al helemaal nergens meer op.

Volgens mij zou het beter zijn om de hoogste en laagste score weg te strepen en dan het gemiddelde te nemen....

Mee eens!
Dit doen ze bij vele jurysporten, waarom dan niet bij de dressuur?
Kijk maar naar kunstschaatsen en schoonzwemmen daar doen ze dat ook bij! Puur om de 'extremen en missers' eruit te halen.
Ze doen het zelfs bij schansspringen voor het cijfer voor de kwaliteit en techniek van de sprong

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:23

Kimble schreef:
Ik heb weer genoten van 3 uurtjes geweldige sport!
Foto's: [EV-ITP] CHIO Aachen 2011 kur op muziek

Afbeelding
:D

Over balans gesproken!

Heb weer met een dikke vette glimlach naar hun kür zitten kijken! <3
Ok er zijn helaas nog slordigheden in de overgangen, met name passage-piaffe-passage, maar de MANIER waar op dit paard gereden wordt vind ik heel plezierig om naar te kijken! _/-\o_
I LUV it!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:53

Idd Retivi, ik heb ook genoten van de spaanse combi en ik denk zelfs dat ik van hen nog het allermeeste genoten heb. Wat een geweldig gaaf paard met een ontzettende fijne ruiter en mooi combi qua kur en muziek, alles paste bij elkaar.

Verder was ik ook onder de indruk van hoe Gal met Sisther de baan door danste het was echt niet vlekkeloos en er kan nog heel veel verbeterd worden maar ik heb zo ontzettend respect voor hem. De eerste keer dat hij Toot weer zag en dan de hele propaganda om Toot en Rath een moet het extra moeilijk gemaakt hebben en dan nog zo'n relatief goede kur neerzetten met een ontzettend moeilijke merrie nou ik doe mijn cappie voor hem af hoor.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:55

Bomba schreef:
Vond Adelinde Parzival veel beter aan het lopen hebben dan in de Grand Prix en Grand Prix Special. Erg jammer van het aanspringen in de appuyementen.
Noemenswaardig vind ik overigens de kwaliteit van het paard van Valentina Truppa, wat vind ik dat een fijn paard!

Drie filmpjes van CHIO Aachen die ook zeker het bezichtigen waard zijn:

Hubertus Schmidt met Imperio

Hans-Peter Minderhoud met Vivaldi

Helen Langehanenberg met Damon Hill

Hier nog eentje:

Edward Gal met Voice

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:41

Waarmee je maar wil zeggen, als je over een paar jaar begint over Totilas men zegt: Who the fuck is Totilas :? :D :D

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:43

Ik heb me vreselijk zitten ergeren in het strodrop.
Ze hebben gewoon al een hele Totilas fashion lijn.
Echt belachelijk!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:45

WDR dressuur gisteren was 50% Rath en Totilas, Paul heeft flink met de centen gezwaaid om zoveel promotie te krijgen. Maar ja hij moet wel weer gaan dekken he

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:58

Kimble schreef:
Echt belachelijk!!

Ik dacht dat in Nederland er ook een kledinglijn en een boek over tottilas was uitgegeven?

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:00

het boed is uitgebracht door jacob melisssen, dus van nederlandse makelaardij. En de kledinglijn had meer betrekking op het hele moorlands gebeuren.. Maar vrijwel iedere stal heeft zijn eigen setje kleding tegenwoordig. Maar dat was nog lang niet wat het nu is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:08

Moorland heeft de NOS nooit zo gek gekregen als de WDR gisteren dat was echt ongelooflijk.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:49

Ik heb gehoord dat dekkingen van totilas niet zo in de trek zijn
En duitsland zelfs slecht

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:51

tiger27 schreef:
Ik heb gehoord dat dekkingen van totilas niet zo in de trek zijn
En duitsland zelfs slecht

In principe ook wel vrij logisch. Voor je 8000 euro gaat neertellen voor een hengst wil je toch wel graag weten hoe zo'n hengst fokt lijkt mij. Maar dat is offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:36

Ik wilde zonet nog een BIT kopen om morgen te lezen in het vliegtuig, maar helaasch... Wie stonden er op de voorkant en uitgebreid in een artikel? Juist. Heb dus maar overgeslagen en houd me wel tevreden met de Viva en Flair, heb na al die overdreven promotie echt even schoon genoeg van dit duo.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:38

Active schreef:
Kimble schreef:
Echt belachelijk!!

Ik dacht dat in Nederland er ook een kledinglijn en een boek over tottilas was uitgegeven?

Hier hadden we idd ook wel kleding enzo, maar hoe lang werd hij toen al door Ed gereden? Al heel wat jaartjes!
Rath heeft hem nog geen 3 maanden voor wedstrijden nu?
Beetje overdreven allemaa!

Moet nog steeds lachen als ik terugdenk aan de reactie van het Duitste publiek na de score van Steffen Peters! :D

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:01

sarabande schreef:
Moorland heeft de NOS nooit zo gek gekregen als de WDR gisteren dat was echt ongelooflijk.

Voorheen ging de 'Totilas hype' nog om Totilas en de prestaties die hij neerzette met Edward Gal.
Nu wordt de hype rondom Totilas voor commerciele doeleinden versterkt (tenminste dat proberen ze) door heel veel geld in de promotie van Totilas te stoppen, terwijl hij en Rath nog niet optimaal presteren. Hierdoor lijkt het of iedereen Totilas en Rath een beetje 'zat' zijn.
Helaas kan het (in mijn ogen nog steeds fenomenale) paard hier niets aan doen. Totilas verdient applaus, geen boe-geroep. :n
Bewaar dat alsjeblieft voor de mensen die alleen maar op het geld uit zijn dat met de hengst te verdienen is. :Y)

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:37

retivi schreef:
[

Voorheen ging de 'Totilas hype' nog om Totilas en de prestaties die hij neerzette met Edward Gal.
Nu wordt de hype rondom Totilas voor commerciele doeleinden versterkt (tenminste dat proberen ze) door heel veel geld in de promotie van Totilas te stoppen, terwijl hij en Rath nog niet optimaal presteren. Hierdoor lijkt het of iedereen Totilas en Rath een beetje 'zat' zijn.
Helaas kan het (in mijn ogen nog steeds fenomenale) paard hier niets aan doen. Totilas verdient applaus, geen boe-geroep. :n
Bewaar dat alsjeblieft voor de mensen die alleen maar op het geld uit zijn dat met de hengst te verdienen is. :Y)

Moorland had dat paard toch ook alleen om geld mee te verdienen? Tenminste het is een investeringsmaatschappij.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:52

tiger27 schreef:
Ze zouden is alles op nieuw moeten beoordelen maak het paard en ruiter hellemaal zwart zodat je niet ziet welk lan of paard of welk ruiter het is
Ruiter een andere kleur anders zie je het niet
Ik denk dat er dan andere scores uit komen en dat je raar zal kijken
Dat is doen met die jury

soort van pepsi test :)
maar denk dat Tendance gelijk heeft dat je ze toch herkend aan hun houding/beweging desalniettemin lijkt het me wel een keer grappig :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:09

sarabande schreef:
WDR dressuur gisteren was 50% Rath en Totilas, Paul heeft flink met de centen gezwaaid om zoveel promotie te krijgen. Maar ja hij moet wel weer gaan dekken he

Half bokt heeft zich ge-ergerd aan de Toti-filmpjes tussen de Kuren door op TV. Maar ik vraag moj juist af of MAR/ PS daar iets over te zeggen hebben gehad.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:14

astridastrid schreef:
sarabande schreef:

Half bokt heeft zich ge-ergerd aan de Toti-filmpjes tussen de Kuren door op TV. Maar ik vraag moj juist af of MAR/ PS daar iets over te zeggen hebben gehad.

Als je voor zoveel geld een hengst koopt die je ter dekking wilt stellen voor 8000 euro per dekking ex BTW en afdracht, zal je daar toch enige reclame voor moeten maken als er weinig animo blijkt te zijn
Ik kan me niet voorstellen dat MAR bijvoorbeeld niet wist wat hij deed dat hij interviews gaf of handtekeningen uitdeelde onder het oog van de camera. Je kan hem niet aardig vinden, maar hem voor ontoerekeningsvatbaar verklaren gaat wel een beetje ver.