Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:00

hmmm, lesklant van mij rijdt ook bij de bereden politie Groningen,
gister was ze nog bij mij en vertelde over de paarden, ook dat deze de oudste was van het hele stel.
hoe ze af en toe de paarden op de trailer zetten en richting bos gaan...
nee, slecht hebben de paarden het zeker niet!
denk zelfs dat ze wel lol in het werk hebben, ze worden er namelijk speciaal op geselecteerd.
zal binnenkort het hele verhaal wel horen van haar, wel sneu hoor.
Laatst bijgewerkt door MyWup op 16-07-11 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:01

linky schreef:
Mijn buurvrouw rijdt nog regelmatig op een paard van 25, als het dier gezond is, wat is daar dan mis mee? In een hokje zetten, da's pas sneu!

_/-\o_

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:21

Die foto zegt alles......

Marloez

Re: Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:26

Ach sneu.. gelukkig dat ik niet uit was en het niet heb gezien in real life.

Alle mensen die zeggen dat het paard niet meer van zijn pensioen heeft mogen genieten; trek daar niet te zwaar aan. Paarden houden doorgaans van werken, en vaak kwijnen ze alleen maar weg als ze in een weitje staan. Ik geloof dat politiepaarden een prima leventje hebben als ik ze zo eens bekijk. :)

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:27

Ahh arme Fulco :(:) Sterkte aan het korps en zijn bijrijdster!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:42

Ah gossie,in het harnas gestorven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:44

lampenkap schreef:
Ik wil niet eens verstand hebben van dit soort politiewerk want ik walg ervan. ik vind het jammer dat er dieren gebruikt moeten worden als de politie het zelf niet kan oplossen.

Wat heb jij een plaat voor je kop zeg. Kun je verder nog wat zien of zie je alleen een zwarte wereld? :')

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 15:56

Sneu zeg, maar opzich een mooie dood. Hij heeft niet al te veel pijn hoeven lijden.
Maar ben ik de enige die de foto niet kan zien?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:12

Laat mensen in hun waarde, al ben je het totaal niet eens met hun mening. Discusieren is prima, maar maak iemand niet af om een andere mening :)

Het zou je maar overkomen zeg, dat je aan het rijden bent en ineens valt je paard dood neer :oo Vreselijk zeg.. Sterkte voor de berijdster.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:16

agossie... meer kun je er niet over zeggen denk ik...
Hoogst waarschijnlijk heeft het dier geen/ weinig pijn gehad en heeft hij lekker gelopen tot zn laatste minuut. Mooi dat het zo mocht gaan!! liever dat het zo gaat dan dat ' de mens' weer zo'n zware beslissing moet nemen...

Het is trouwens recht voor de Pearle.... De Febo is op de foto';s niet te zien...

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:19

Wat sneu! Gelukkig dat hij niet heeft hoeven lijden en ook een mooie leeftijd heeft behaald.
Lijkt me wel veel impact hebben op de ruiter! Veel sterkte! :(:)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:31

suuzepuus schreef:
Het is trouwens recht voor de Pearle.... De Febo is op de foto';s niet te zien...

Idd maar ja dat is op de hoek van de pearle waar de Febo ook zit (andere kant van de straat) hoek van de grote markt.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:34

Schrikken voor de ruiter zeg, maar mooie dood voor een fanatieke ouwe knakker ;)
Citaat:
Alle mensen die zeggen dat het paard niet meer van zijn pensioen heeft mogen genieten; trek daar niet te zwaar aan. Paarden houden doorgaans van werken, en vaak kwijnen ze alleen maar weg als ze in een weitje staan. Ik geloof dat politiepaarden een prima leventje hebben als ik ze zo eens bekijk. :)

Mee eens, juist vaak diegenen die zo lang goed blijven, die hebben een bepaald karakter en levenslust is mijn ervaring en genieten ervan om nog steeds mee te doen. Vaak takelen ze enorm snel af als ze met "pensioen" gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:56

Van mij krijgt Fulco applaus hoor, wat een prachtige manier om het leven te verlaten!

Ik kan me niet voorstellen dat het paard nog fulltime werd ingezet op zijn leeftijd. Je ziet de paarden van de bereden politie in Groningen ook wel op demonstraties op paardendagen en daar werd ook verteld dat ze voor de afwisseling ook wel met de paarden in de bossen rijden hoor.

Verder hebben we hier in het noorden geen Kuip of Arena en ook weinig hooligans en rellen wat dat betreft, wat dat betreft zat Fulco wat betreft provincie wel goed.
Citaat:
Niets tegenover jou hoor maar vind het zielig dat dit het leven is wat het paard gehad heeft. Constant maar dronken, vervelende mensen om je heen en dan op je 25ste nog een hartaanval krijgen terwijl je midden in de nacht de benen uit je lijf moet rennen door een druk centrum heen. Vind het heel erg dat er nog steeds dieren voor politiewerk worden gebruikt.

Wat weet je over dit paardenleven dan? Volgens de OP werd er in lichte draf gereden, das bij mijn weten geen benen uit je lijf rennen.

Citaat:
En voordat mensen gaan zeggen dat een paard meer voor elkaar kan krijgen omdat het indruk maakt dan klopt er iets systematisch niet. De politie zelf moet indruk maken op mensen.

Er is geen respect meer voor politie, ambulancepersoneel en brandweer, aan wie ligt dat, aan hen of aan de maatschappij?

Citaat:
Ik vind het erg jammer dat er paarden gebruikt worden voor rellen en vechtpartijen en dat ze zo vaak omringt zijn door dronken mensen ( paarden zien dronken mensen als onzekere mensen en weten niet wat ze eraan hebben) en relschoppers.

Als ze maar weten wat ze aan hun baas hebben, daar reageren ze namelijk op, niet op dronken mensen of relschoppers, maar op de baas.

Citaat:
En ik heb jou nog geen enkel argument zien geven. En al was mijn paard er wel voor getraind ( kan hij best want 100% bomproof) dan nog wil ik hem niet bekogeld etc zien. Ik weet ook niet wat er leuk of stoer aan is om een weerloos dier te laten bekogelen en expres in rot situaties te brengen terwijl je weet wat de risico's zijn!

Hoe heb jij je paard 100% bomproof gekregen zonder hem/haar bewust aan risico's bloot te stellen?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:00

Dirigent van mijn orkest werkt daar
Ik ben er ook wel eens geweest
Erg leuke paarden daar
Jammer dat zo'n paardje zo plots moet overlijden :'(

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:05

Ah arm dier, inderdaad gestorven in het harnas.
Het hele korps gecondoleerd

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:06

Wat zal de berijdster geschrokken zijn. Veel sterkte voor iedereen die gek met hem was.

25 jaar, een mooie leeftijd en dan nog in het harnas sterven, voor de mens sneu, voor het paard een mooie dood. Die krijgt er niets meer van mee. Beter zo dan een lijdensweg met veel pijn en allerlei kunstgrepen om een paard pijnvrij te houden. Ik zou er voor tekenen als mijn pony of paard (maar die is nog even te jong) zonfder pijn zijn/haar laatste adem uitblaast.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:21

Tsjonge...25 jaar...waarom zolang een paard laten doorwerken en niet lekker met pensioen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:21

manubres schreef:
Tsjonge...25 jaar...waarom zolang een paard laten doorwerken en niet lekker met pensioen?

Zo.. spuit 11 komt om de hoek..... :roll:

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:23

Wat schattig dat zo'n oudje nog gewoon in de dienst betrokken werd, ze hadden hem ook ergens in een wei kunnen dumpen. Was Fulco dan schijnbaar het paardje niet naar :D
Lijkt me een heel heftige ervaring voor de ruiter, en de partner, maar voor dit paard was er waarschijnlijk geen mooiere manier van gaan; tijdens het doen van iets dat hij vast leuk vond! Die foto zegt inderdaad genoeg, heb nog nooit zoveel politieagenten bij een dood paard zien staan

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:28

Wat een mooi einde voor dit fijne dier. Vaak kletspraatje gemaakt met degene die hem bereed (ik werk in de binnenstad en daar was hij vaak) en een kriebel of aai uitgedeeld aan dit lieve goedaardige paard. Wel erg ellendig voor zijn berijdster van deze dienst, wat een schrik zal dit geweest zijn. Sterkte!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:32

Afbeelding
''In de stallen hangt nog een foto van Fulco in actie''

Afbeelding

Kwam nog 2 foto's tegen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:33

manubres schreef:

Waarom een fit paard met pensioen sturen? Paarden genieten niet van hun pensioen zoals wij mensen dat wel kunnen doen, paarden zijn gewoontedieren, dus zolang ze het fysiek en mentaal aankunnen is de dagelijkse structuur wat ze gewend zijn, het beste wat je ze bieden kan

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:27

eindelijk een goede reaktie!! :j :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:34

Jeetje die foto zeg... echt best wel bizar om dat zo te zien!