Sjef Janssen: 'Goud op het EK dressuur zit er niet in'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:11

Sjef is gewoon erg realistisch en terecht! We hoeven er dit keer niet vanuit te gaan dat we de gouden medaille binnenslepen....
En hoezo zou dit ten koste gaan van de motivatie van de ruiters :?
Zij weten zelf ook echt wel hoe ze ervoor staan, en misschien geeft dat juist wel extra motivatie om er voor te gaan ;)
Al met al wordt het dit keer wel een erg spannend EK :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:19

Ik denk zelf dat hij het nu naar buiten brengt omdat het Nederlandse volk wat verwend is geraakt de afgelopen jaren. Alles was goud, en men verwacht dus nog meer goud. Daarnaast zal het juist de ruiters een extra boost geven om er met werkelijk alles voor te knokken. Het gaat een zware dobber worden en we zien wel wat het wordt. Ik kan in ieder geval niet wachten!

Relaxed schreef:
Maarr realistisch, een topsporters mentaliteit! Denk dat de teamleden dit net zo goed doorhebben.. Adelinde daarentegen gaat wel voor individueel goud meedoen denk ik :j Zal een leuke en spannende strijd worden met Laura B en Rath :D

Ik denk dat de strijd vooral tussen Adelinde en Laura gaat. Rath stuurt wel leuk rond (gezien de scores), maar kan nog lang niet aan die twee tippen. Bovendien wordt hij nu ook niet door alleen maar Duitsers gejureerd, wat denk ik ook invloed gaat hebben op z'n scores.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:30

mylittlejoy schreef:
Ik denk zelf dat hij het nu naar buiten brengt omdat het Nederlandse volk wat verwend is geraakt de afgelopen jaren. Alles was goud, en men verwacht dus nog meer goud. Daarnaast zal het juist de ruiters een extra boost geven om er met werkelijk alles voor te knokken. Het gaat een zware dobber worden en we zien wel wat het wordt. Ik kan in ieder geval niet wachten!

Relaxed schreef:
Maarr realistisch, een topsporters mentaliteit! Denk dat de teamleden dit net zo goed doorhebben.. Adelinde daarentegen gaat wel voor individueel goud meedoen denk ik :j Zal een leuke en spannende strijd worden met Laura B en Rath :D

Ik denk dat de strijd vooral tussen Adelinde en Laura gaat. Rath stuurt wel leuk rond (gezien de scores), maar kan nog lang niet aan die twee tippen. Bovendien wordt hij nu ook niet door alleen maar Duitsers gejureerd, wat denk ik ook invloed gaat hebben op z'n scores.

Het blijft een jurysport en Totilas wordt toch vaak hoog gewaardeerd, dus eerst zien :D

Suzan_bobar

Re: Sjef Janssen: 'Goud op het EK dressuur zit er niet in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:15

Hele realistische gedachten gang. Denk dat hij een goed punt maakt. Iedereen is gezond, zowel paarden als ruiters, maar het zal ZEER moeilijk worden om goud te winnen. Nederland heeft op het moment een aantal wat minder geroutineerde paarden meelopen en tja, dan is een risico.

Maar wie weet verrassen ze ons :D

dolfie2133

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:11

De medailles worden pas verdeeld als de laatste proef gereden is. We zijn met levend materiaal bezig en er kan altijd nog van alles gebeuren...

Eén ding is duidelijk, het wordt een spannend EK!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:55

dolfie2133 schreef:
De medailles worden pas verdeeld als de laatste proef gereden is. We zijn met levend materiaal bezig en er kan altijd nog van alles gebeuren...

Dat is natuurlijk een waarheid als een koe, daarvoor hoeven we alleen al naar de WEG 2010 te kijken, hoe het Parzival verging. Ik denk dat Nederland het nog wel spannend kan maken, wat betreft zilver heb ik daar best vertrouwen in. Voorwaarde is wel dat HP en Tango goed in hun vorm blijven groeien, en het is afwachten wat Anky en Upido voor Nederland gaan betekenen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:56

Anky en Upido gaan zich niet meer kwalificeren voor het EK.

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:45

Het EK wordt geen goud, we moeten denk ik meer aan de OS gaan denken. En zelfs dat gaat heel moeilijk worden.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:32

De uitslagen van vandaag en gister geven Sjef over duidelijk gelijk. Hopelijk dat wat meer mensen hier dat ook gaan inzien.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:43

Sjef kan goed voorspellen. Nederland derde achter Duitsland en Engeland. Het feit dat Engeland met een B team gewonnen heeft van Nederland zegt genoeg lijkt me.