Extreme verwaarlozing van twee paarden, een geit en een koe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: Extreme verwaarlozing van twee paarden, een geit en een koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:16

Ai.....
Ja excuses is niet meer dan gepast als het fout is....

Maar ikzelf heb ook eens een hele hoop mensen gebeld om achter iemand zijn adres te komen, en er waren toen ook mensen die vroegen waarom ik het wilde weten...
Stalken.......ja als ik er dieper over nadenk wel ja.....
Maar het is toch in het belang van het dier?

Dat de NVWA geen gegevens mag doorgeven begrijp ik volkomen, maar ze kunnen bv toch op zn minst zeggen dat ze ermee bezig zijn? ( Nu hebben ze gezegd dat ze geen informatie geven...)
En wat ik persoonlijk altijd erg vind is dat je achteraf bijna nooit hoort hoe een zaak is verlopen, ik bedoel, ik kijk vaak naar hart van NL, en wak, dan zie je bv een oproep of ze de dader kunnen vinden of dat mensen tips hebben, of dat een dier kwijt is/mishandelt.
Achteraf vraag ik me wel eens af, hee hoe zou dat zijn afgelopen? Nergens vind ik dan iets terug.....zeker niet op hun website.
Dat vind ik jammer want ik denk dat meerdere mensen met mij graag zouden willen weten hoe een zaak afloopt, en zeker als je zoals ik vanaf de zijlijn toe moet kijken....

Ik hoop echt van harte dat deze zaak netjes en goed afgehandeld word, misschien dat de eigenaar toch nog bekend word en toch nog zijn/haar dieren gaat verzorgen!
Tja als ik dan (verkeerde) informatie hoor of lees en ik het nergens anders kan natrekken dan ga ik er ( dom) vanuit dat het wel goed zal zijn.....

Ik heb zo te lezen nog veel te leren ;-)

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:23

Je zou achteraf altijd een telefoontje kunnen plegen met de instantie die ermee betrokken is (geweest). Tijdens het onderzoek wordt er vaak maar weinig informatie gegeven maar achteraf willen ze je misschien best wel de afloop laten weten.

Wij hebben van schade en schande ook moeten leren, ik vind het fijn dat je er open voor staat.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:28

Even ter aanvulling Aaf,
In echt accute gevallen kun je ook de politie bellen....die komt in de meeste gevallen direct ,en verteld je ook wat ze met de melding gedaan hebben...mocht de Nvwa het daarna over nemen gebeurd dat wederom in stilte...en dat is ook maar beter....alles te weten maakt niet gelukkig.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:57

Jee nu neemt het verhaal toch ineens een hele andere wending aan.... :oo
Hopelijk komt het goed met de dieren en gaat de eigenaar of een eventuele nieuwe eigenaar er straks goed voor zorgen.
Wie er hier nu wel of niet gelijk heeft ga ik mij maar niet in mengen, ik weet zelf ook niet hoe het zit maar de personen wie het betreft zullen dat vast wél weten, misschien wordt het voor sommige mensen eens tijd in de spiegel te kijken?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:19

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een flink aantal off topic berichten verwijderd, graag vanaf hier weer on topic en dus alleen disccussies over het bericht in de openingspost en niet over oude zaken. Bedankt alvast.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:38

Ik ben gister weer wezen kijken. De graswei waar ze nu op staan, de witte pony en de stier, is bijna kaal. Ik zag wel dat het 2e kleine weitje was afgesloten en dat daar nu wel wat gras aan het groeien is.
Vind het alleen vreemd want die dieren en vooral de stier moeten imo toch hooi bij gevoerd krijgen. Ik zie wel gesloten pakken maar niet dat ze hooi hebben gehad, teminste niet in de wei waar ze liepen.
Ik hoop zo dat het beter gaat en vooral die stier want die is echt mager.

Poembaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:37

Ik ben op 17 juli naar de bewuste wei gegaan. Vanaf de staatzijde kan je niet bij de dieren komen. Langs de wei bevinden zich 2 afgesloten "bospercelen". Ja ik ben daar overheen geklommen, maar dan nog kon ik niet echt dichterbij komen. Op de dag dat ik er was, lag er veevoer in de wei, maar de stier was erg passief. Voor degene die er ook zijn geweest, de geit staat aan de kant bij de bouwvallige stalletjes. Heb zelf contact gehad met mijn dierenarts. Hij is ook met deze zaak bezig, geen idee door wie hij benaderd is. Hij wist dus niet dat er in oktober al melding van was gedaan.
Op deze link kan je zien hoe de geit leeft http://www.webklik.nl/webbuilder-page/edit/637473.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:28

link van nix......vriendje van Henk zeker.....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 00:08

Poembaz schreef:
Ik ben op 17 juli naar de bewuste wei gegaan. Vanaf de staatzijde kan je niet bij de dieren komen. Langs de wei bevinden zich 2 afgesloten "bospercelen". Ja ik ben daar overheen geklommen, maar dan nog kon ik niet echt dichterbij komen. Op de dag dat ik er was, lag er veevoer in de wei, maar de stier was erg passief. Voor degene die er ook zijn geweest, de geit staat aan de kant bij de bouwvallige stalletjes. Heb zelf contact gehad met mijn dierenarts. Hij is ook met deze zaak bezig, geen idee door wie hij benaderd is. Hij wist dus niet dat er in oktober al melding van was gedaan.
Op deze link kan je zien hoe de geit leeft http://www.webklik.nl/webbuilder-page/edit/637473.

Bij mij werkt de link niet als ik niet geregistreerd ben. Is Mijnalbum of youtube misschien een idee?

Poembaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 09:52

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:18

Ik ben er zaterdag langs gekomen, vanuit de speeltuin kun je ze ook zien staan, deze ligt in dat bos. Kwam er per toeval bij uit.
De schimmel is helemaal niet zo mager (meer), bij de koe kon je wel nog lichtelijk de ribben zien, maar was ook niet extreem mager
Er staan idd flink wat pakken voordroog opgestapeld naast de wei, en de wei was opgesplitst in 2 of 3 stukjes. Er stond gras op, niet heel hoog, maar de wei was ook niet kaal
Verder heb ik geen dieren gezien

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:31

Lynn_Nikita schreef:
Ik ben er zaterdag langs gekomen, vanuit de speeltuin kun je ze ook zien staan, deze ligt in dat bos. Kwam er per toeval bij uit.
De schimmel is helemaal niet zo mager (meer), bij de koe kon je wel nog lichtelijk de ribben zien, maar was ook niet extreem mager
Er staan idd flink wat pakken voordroog opgestapeld naast de wei, en de wei was opgesplitst in 2 of 3 stukjes. Er stond gras op, niet heel hoog, maar de wei was ook niet kaal

van een gezonde koe,kun je altijd de ribben tellen....

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:10

Weet iemand hoe de stand van zaken nu is??

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:32

Rijd er soms langs, die witte pony staat er en die koe.
Gaat prima, hebben strookjes gras, weide is opgesplitst en we zien balen voordroog staan.
Vind de koe nog mager maar de pony is mooi bijgekomen

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 06:55

Oke heel erg bedankt voor je reactie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:31

papagroom schreef:
Lynn_Nikita schreef:

van een gezonde koe,kun je altijd de ribben tellen....

ja, maar dit was nog iets smaller dan normaal