'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: 'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 06:47

Oké dit begint toch wel op een belachelijke circus te gelijken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:23

Wel grappig dat ze het in het filmpje nog steeds over Moorlands Totilas hebben...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:43

Heb niet het hele topic doorgespit mocht ik dus een dubbele vraag stellen, vergeef me.
Mag Totilas eigenlijk nog wel paard zijn?
Bijvoorbeeld lekker een paar uur per dag in t land lopen?

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:55

Dat heeft tie nig nooit gelopen in het land hij is te wild de laatste keer dat tie los is geweest was waarschijnlijk naast zijn moeder
En paard zijn ze verglijken hem met justin bieber

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:49

Zidore schreef:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YOJMWSRN.jpg

Afbeelding

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

als je hier een shirt van koopt.. dan zegt dat genoeg over jou!

vind de commercialiteit wel doorslaan hoor! en rath staat er een beetje bij..

die foto rechts is voor mij de druppel na die gejatte kuhr.. ben er klaar mee, met deze kermis

zie de toekomst voor toot somber in eigenlijk als ik het zo lees, bah

Dat heb ik dus ook. Zeggen dat je geen tijd hebt voor een kur trainen, dat al vanaf het begin af aan weten, omdat je waarschijnlijk in de agenda hebt gepland, om oa een fotoshoot voor het Aachen magazine te willen maken. Dat noem ik niet serieus met de sport bezig zijn. Dat is spelen, en geld trekken.

Nog even en we kunnen een barbie of sleich Totilas kopen....Liever zonder een Ken-Rath. Dat overleefd Barbie zelf niet....

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:56

janouk schreef:
_O- _O- _O-
Overdrijven is ook een vak.

:') Echt wat een overdreven gedoe... Jammer dat hij verkocht is... maar ga jij er maar aan staan. Met 11 tot 15 miljoen euries... potverdorie daar kun je een hele hoop mee doen! Voor de helft had ik er nog niet eens een minuut over nagedacht... Er zijn heus nog wel meer goede paarden en toevallig heeft Nederland een aantal knettergoede ruiters die heus nog wel kans maken op een medaille, is het niet dit jaar dan misschien volgend jaar!

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:58

Mee eens mogen zij het beste paard hebben wij hebben de beste ruiters terwereld

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:14

luve_rozes schreef:
Het schijnt dat T ook bij Gal de wei niet op ging, hij gaat niet grazen, maar rondrennen, en verwondt zichzelf daarbij. Weet niet hoe die hem stalde. Maar dat hij geen paardenleven heeft, is mede door het bedrag....

ik heb bij edward op stal gelopen (tijdens een les).
echter staat hij daar in een ruime box (zonder matrassen :P ).
en oog contact met paarden,maar kwam daar echter niet de wei op maar aan de hand.

het is wel een inkomstenbron voor hun he,dus als een paard zich verwond en daardor niet meer inzet baar is dan kost het ze alleen maar geld,ja klinkt hard maar de zaken wereld is hard.

maar als ik het zo lees,had diie het bij edward beter (qua stal betref zijnde)

SanneRex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:31

ik ben het wel erg mee eens dat Totilas gewoon toebehoort tot Edward Gal
enne 119,- voor een T-shirt is echt overdreven !
Maargoed je hebt mensen die dat gwn kopen

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:08

tjonge wordt wel echt een commercieel gebeuren zo....

Maar ik blijf er toch bij dat het Anky is die de dressuursport weer leven in heeft geblazen met bonfire. Maar goed dat zullen te toot-fans allemaal door een vlaag van verstandsverbijstering wel vegeten zijn.

En laat dat paard toch een normaal paard zijn. Gooi hem lekker opt land, na een paar dagen is hij net als elke ander paard op t land hoor. Gooi hem desnoods helemaal rond om in de beenbescherming e.d. maar stop met hem als een mens te behandellen!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:31

Annemiek89 schreef:
ik heb bij edward op stal gelopen (tijdens een les).
echter staat hij daar in een ruime box (zonder matrassen :P ).
en oog contact met paarden,maar kwam daar echter niet de wei op maar aan de hand.

het is wel een inkomstenbron voor hun he,dus als een paard zich verwond en daardor niet meer inzet baar is dan kost het ze alleen maar geld,ja klinkt hard maar de zaken wereld is hard.

maar als ik het zo lees,had diie het bij edward beter (qua stal betref zijnde)

Jongens, even verder lezen. Toot heeft bij Rath drie boxen, dit is er één van. Bij de beelden van toen hij daar aankwam, kon je zien dat hij een hele ruime box heeft. Het was wel een apart gedeelte geloof ik, dus geen contact met andere paarden. Maar dat laatste weet ik niet zeker.

Daarnaast, als de andere paarden in onderstaande boxen staan, denk je dat ze dan Totilas, het paradepaardje, in zo'n donkere grot neerzetten?

Afbeelding

Edit: hier zijn foto's van die andere stal. Zo te zien is het in hetzelfde rijtje als de foto hierboven, dus tussen de andere paarden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:59

Moet eerlijk zeggen dat ze er toch wel een erg mediacircus van maken dat ze totilas hebben. Andere ruiters maken er toch niet zo'n ophef over door telkens de pers er bij te roepen. Die werken liever in alle rust met het paard. Zou het eerlijk gezegd als ruiter niet bepaalt blij zijn dat er telkens zo'n media gebeuren van gemaakt wordt.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:01

Ze willen toot in de spotlicht houden
Ze moeten toch het geld terug verdienen met dekkingen en t-hirts

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:17

via de dekkingen snap ik het nog maar die t-shirts. nah iedereen kan dan dat mooi zelf doen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:22

bokt doet ook mee in de mediacircus door dit soort dingen steeds op de voorpagina te gooien...

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:40

Als Bokt er mee stopt, gaan andere toch verder. Bokt is doorgeefluik. Dan moet je echt gaan zeggen: het is paard onvriendelijk wat daar gebeurt, en noem maar op. Echt gaan zeggen dat het dier er onder lijdt. Dus ook alle andere paarden die aan de top lopen, onder de loep nemen. Verschilt daar de verzorging? Er ligt alleen niet zo'n bende pers bij op de loer, en niet van ieder paard zijn shirts te koop. Nog niet, want ik begin te vermoeden dat het circus om Totilas nog weleens veranderingen kan gaan brengen op dat gebied.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:51

Heeft er al iemand een T-shirt gekocht? :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:17

luve_rozes schreef:
Als Bokt er mee stopt, gaan andere toch verder. Bokt is doorgeefluik. Dan moet je echt gaan zeggen: het is paard onvriendelijk wat daar gebeurt, en noem maar op. Echt gaan zeggen dat het dier er onder lijdt. Dus ook alle andere paarden die aan de top lopen, onder de loep nemen. Verschilt daar de verzorging? Er ligt alleen niet zo'n bende pers bij op de loer, en niet van ieder paard zijn shirts te koop. Nog niet, want ik begin te vermoeden dat het circus om Totilas nog weleens veranderingen kan gaan brengen op dat gebied.

het is helemaal niet paardonvriendelijk maar waarom moet alles wat totilas buiten de ring doet op de voorpagina van bokt?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:42

Omdat het een bijzondere manier van exploitatie van een paard is, wat hier ook een fanclub heeft.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:46

Na het hele topic doorgelezen te hebben valt het me op dat er nog niemand een opmerking heeft gemaakt over het duidelijke verschil in beweging van Totilas onder Rath in vergelijking tot Edward. Hij toont stijf van achter en loopt veel minder door zijn lijf.. Ik denk dat dat het ook zo jammer maakt, dat we stiekem allemaal denken dat het paard zijn kwaliteiten beter had laten zien onder Edward...

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:48

Dat maakt de stelling ook zo raar, dat jury's hem niet 'op het moment' kunnen beoordelen, maar op het in het verleden gepresteerde. Dan kan Rath toch net zo goed achterstevoren zitten gaan?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 16:53

Cayenne schreef:
Het paard is de enige die extra met rubber matten en matrassen beschermde stal staat zodat hij zich geen pijn kan doen, en hij heeft twee speelballen in zijn box waarmee hij mag spelen tijdens zijn vrije uurtjes. Voor en na zijn dagelijkse trainingsuurtjes, mag hij relaxen in zijn eigen solarium.
Een aantal weken geleden probeerde iemand een paard in een box naast het solarium te zetten en ging Totilas zo uit zijn dak dat het paard (dat blijkbaar volgens Totilas de wet ernstig overtrad) direct verwijderd moest worden.

s'Nachts gaan zijn box en stallenverblijf op slot en een bewaker staat buiten op wacht. Er zijn onlangs nieuwe camera's geinstalleerd voor extra veiligheid, en iedere twee weken krijgt het paard preventief een acupunctuursessie.

HALLOOO??!!! Het is een PAARD!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 18:01

luve_rozes schreef:
Dat maakt de stelling ook zo raar, dat jury's hem niet 'op het moment' kunnen beoordelen, maar op het in het verleden gepresteerde. Dan kan Rath toch net zo goed achterstevoren zitten gaan?

Dat is inderdaad raar, maar is dat niet precies datgene wat al veel langer in het dressuurwereldje speelt? Een vroegere kennis die een leuk shownummertje in elkaar had gezet benoemde zelf dat het zo goed was om met dat nummer in de spotlights te komen; jury's zouden haar en haar pony zich herinneren en daarom sneller hogere punten geven. En wat denken jullie over paarden met goede afstamming, die hogere punten krijgen dan de 'onbekende' maar beter lopende paarden? het gebeuren rond Totilas zet alleen een vergrootglas op iets dat er al was ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:40

Annemiek89 schreef:
en ook ik blijf erbij dat toot hier hoort.

en een thirt van €119,jeetje die durven!!

Hihi dat heb ik nog niet eens neergelegd voor een écht ferrari t-shirt op het race circuit tijdens een formule 1 race in belgië _O-
Laat staan voor een t-shirt van een paard _O- Maffe duitsers.. :')

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:15

luve_rozes schreef:

De media schrijven natuurlijk over alles waarmee ze lezers trekken. ;) Ook St. Georg is natuurlijk niet vies van wat extra verkoop als mensen de naam Totilas zien.

Ik denk dat veel hengsten wel ongeveer zo gehouden worden als Totilas.
De paarden van de nummer 1 en 2 van de FEI ranglijst (Adelinde en Laura) gaan wel gewoon naar buiten op de wei en maken ook wel eens een buitenritje. Beide dames zijn ook niet vies van een sprongetje. Maar daar wordt weer veel minder over geschreven dan over Totilas. Goed nieuws verkoopt vaak nogal slecht. :D

Grappig dat de Wall Street Journal net een stukje van Edward liet zien met een kanjer van een fout (misverstand) erin.

En die merchandising dat stoort mij niet zo. Niemand hoeft zo'n shirtje te kopen. En met die opbrengst van die shirtjes kunnen ze dan weer veel acupunctuur betalen, dat is even grote gebakken lucht, dus zo is het kringetje weer rond en verdient iedereen er lekker aan.