Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:46

Toch niemand aanrijden mag ik hopen en zeker geen zwangere?

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:48

Ik zou het niet weten, wat ik zou doen als ik mijn eigen paard niet mee zou mogen nemen
Ik heb gewoon een gevoel dat ze tot wanhoop is gedreven
En ik probeer het niet goed te praten hoor, maar ik heb niet zoveel met de mens
Hoe meer ik namelijk de mens leer kennen, hoe meer ik van mijn beesten ga houden
Maar we zijn er niet bij geweest, dus we kunnen ook niet weten hoe het allemaal echt gegaan is

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 23:52

Ik akn het ook wel deels vinden in Lovesben betoog.
Het zal je gebeuren dat je ten prooi valt aan een dergelijke groepshetze. Groepshysterie, want dát is het dan. Dat zie je hier gebeuren, bij popconcerten, bij meerdere situaties. Mensen hitsen elkaar op...
En daar sta je dan met je zieke paard, waarbij jij besloten hebt dat het klaar is, genoeg is. En dan een hele kudde woeste paardenmensen...dat zou mij ook radeloos maken.
Zwanger is geen ander woord voor heilig overigens, er zijn ook zwangeren die ontzettende takkewijven zijn. Tja so be it. Maar er is geen goede reden om iemand aan te rijden, nooit. Dat moet je niet doen.
Maar er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:29

Wat ik niet snap is waarom de eigenaresse dan niet meteen is weg gegaan van die stalling als het dier naar haar zeggen niet goed genoeg verzorgt werd? :?
Ik bedoel als ik duur pensiongeld moet neerleggen en ik ben ontevreden over de hoeveelheid voer dan vertrek ik naar een andere stalling.

Verder vind ik het ook vreemd (of misschien toch niet vreemd) dat ze toch al 2x door politie is meegenomen >;) .Dat gebeurt echt niet omdat ze enkel bij dr paard in de box zat.Dan zijn er vooraf ergere dingen geweest.
En dat ze haar meenamen na dat "auto-incident" lijkt me helemaal logisch.

Dus ik vind in dit verhaal,afgaande van wat ik dus gelezen heb,de eigenaresse van het paard niet helemaal pluis! :n
Dus wél je paard laten afmaken omdat het 101 dingen zou mankeren en daardoor beter af zou zijn,maar niet vooraf vertrekken naar een andere stalling zodat het een betere verzorging zou krijgen?(maar wel energie verspillen door een hoop heissa te schoppen!)

Erg vreemd allemaal,waar is dan nu de paardenliefde vraag ik mij dan af! >;)

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 05:03

@ funnyhorses; ze wilde al eerder weggaan maar er gold 1 maand opzeg termijn.
en je hoeft niet veel te doen om meegenomen te worden, in zo'n situatie denk ik
dat je wel vrij heftig reageerd op wat er om je heen speelt, en als je dan ook nog een keer
een ''minder blije'' agent(e) voor je neus hebt staan .. ja dan weet je het wel.

Vind zowieso heel het verhaal niet kloppen ... die actie alleen al of het nu wel of niet vanuit de
manege geregeld is, het is op de manege en zoals ik het nu lees is er echt veel druk uitgevoerd vanuit
de manege. Ben er zelf niet bijgeweest maar heb er niet het gevoel bij dat ze nu echt opzettelijk iemand
aan zou rijden! ook het verhaal dan van die auto ervoor..... :\ nare gebeurtenis dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:07

Als er in je contract staat 1 maand opzeg termijn en je wilt perse meteen weg. Dan betaal je die maand toch gewoon? Geen mens die dan zal zeggen dat je moet blijven.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:23

tteettt schreef:
iK Blijf er ook bij dat je gewoon weg onmogelijk met een geladen trailer achter je auto als een dolle stier(zo wordt het immers hier geschetst) op mensen in kunt rijden.

En in de uitleg een paar posts hierboven van de vriendin van eigenaresse, staat dat de auto naar voren rolde.
Wat mijn inziens meer aannemelijk is na dit verhaal, maar dat terzijde.

Inderdaad, er zitten altijd twee kanten aan het verhaal!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:00

Moderatoropmerking:
Beste mensen, ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Dit is een discussie die er fel aan toe kan gaan, doordat meerdere partijen zich gemeld hebben. Ik zou iedereen hier willen verzoeken drie keer na te denken voordat ze een bericht plaatsen, en nog vaker na te denken over hoe ze het plaatsen. Hou er rekening mee dat er niet zoiets als "dé waarheid" bestaat en dat iedereen zijn eigen belevenis van een gebeurtenis heeft. Daarnaast is bokt.nl nou niet direct de meest geschikte plaats om een ander te overtuigen van je gelijk over wat er gebeurt is.

Verder staan er een aantal berichten in die op het randje van een persoonlijke aanval zijn. Denk er om dat dat absoluut niet de bedoeling. Ook welles/niettes is een spelletje dat niet geschikt is voor bokt.nl.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:16

vonneke schreef:
Als er in je contract staat 1 maand opzeg termijn en je wilt perse meteen weg. Dan betaal je die maand toch gewoon? Geen mens die dan zal zeggen dat je moet blijven.

Precies,zo dacht ik ook. :j
Liever 1x extra betalen en mn rust hebben dan al die ellende.
Maar goed,tis maar waar men voor kiest. >;)
Ik denk dat het menselijk belang weeres boven het dierenbelang stond,erg triest dit hele verhaal. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:26

Kellytjuh2 schreef:
@ funnyhorses; ze wilde al eerder weggaan maar er gold 1 maand opzeg termijn.
en je hoeft niet veel te doen om meegenomen te worden, in zo'n situatie denk ik
dat je wel vrij heftig reageerd op wat er om je heen speelt, en als je dan ook nog een keer
een ''minder blije'' agent(e) voor je neus hebt staan .. ja dan weet je het wel.

Vind zowieso heel het verhaal niet kloppen ... die actie alleen al of het nu wel of niet vanuit de
manege geregeld is, het is op de manege en zoals ik het nu lees is er echt veel druk uitgevoerd vanuit
de manege. Ben er zelf niet bijgeweest maar heb er niet het gevoel bij dat ze nu echt opzettelijk iemand
aan zou rijden! ook het verhaal dan van die auto ervoor..... :\ nare gebeurtenis dit.

Wou net zeggen. vriend van mij is een tijd geleden neergestoken en die heeft daar voor een halve dag in de cel gezeten, omdat de dader tegen de politie had gezegd dat ze hem hadden bedreigd (terwijl die vriend van ons dus steekwonden had he!!) dus je word echt zomaar meegenomen.

verder blijft het een apart verhaal met 2 kanten, maar dit is wel de reden waarom ik nooit op maneges heb gereden, bemoeizucht, geroddel en achterklap..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:29

patty1985 schreef:
Door het ongeluk had haar paard 3 losse botdeeltjes in zijn knie die volgens allerlei onderzoeken van de veearts makkelijk te verweideren waren.

Ik lees toch echt van allerlei kanten dat het paard al langer wat mankeerde en de eigenaresse hem al jaren probeert op te lappen. Ik zou ook woedend worden wanneer er dan een stal is die de problemen van het paard ontkent en de eigenaresse een leugenaar noemt. En een kat in het nauw maakt rare sprongen (even ongeacht wat er precies rondom het aanrijden gebeurd is)

Anyway, het is maar goed dat de naam van de stal niet bekend is, want ik vraag me af of er nog mensen zijn die hun paard hier op stal neer willen zetten. Misschien was de eigenaresse wel een takkewijf, kan. Maar dan kan je er natuurlijk ook als volwassen mensen mee omgaan.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:38

Iemand mag natuurlijk zelf beslissen wat ze met hun eigen paard doen, dat staat buiten kijf! Echter zie ik hier wel een aantal heule foute dingen van beide kanten eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:53

Kommer en kwijl.. _O- _O-

Het is inderdaad net een soap, maar helaas is dit wel echt..
In veel soaps staan mensen 3 keer op uit de dood, maar dat is hier helaas niet mogelijk.
Tja, en wie er gelijk heeft, dat is eigenlijk niet aan ons om te bepalen.

Moet wel zeggen dat ik de reacties van tteettt erg merkwaardig vind en ook een beetje te ver vind gaan.

Ik hoop dat het met de baby goed blijft gaan en de moeder dan eindelijk naar het ziekenhuis kan om onderzoek te laten doen naar de pijn.
Snap heel goed dat je als dochter ervoor wil zorgen dat je vader niet gewond raakt.

De vrouw van het paard.. ik hoop ook dat zij zich snel weer beter gaat voelen.
Ik hoop dat de rust weer terug keert.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:23

Raar,, ik geloof ook niet dat je iemand expres gaat aanrijden... >;)
wel hoop ik voor de zwangere vrouw dat er niks mis nu is met d'r ongeboren kindje :)

Ik hoop voor ze dat alles gauw weer goed komt.....

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:50

@KoudbloedKim ik snap dat mijn reactie,s best pittig over komen! Maar dat vondt ik ook van de verklaringen op blz1 van een getuige, die hier volkomen haar kant van het verhaal neer zet, en zich totaal niet lijkt te realiseren hoe deze mvr zich heeft gevoeld, onder de druk van een hele kudde goede bedoelende stal genoten, die zich vervolgens wel aan het inmengen zijn in zaken die hun gewoon echt niks aan gaan. En dit is hun zo blijkt uit de verhalen, door party van de dieren verteld, en daarna zelfs nog door de politie! En dan nog vinden ze dat hun in hun recht stonden! Ja Sorry daar wordt ik erg vel van.

En of het een rare vrouw was, of het paard goed of niet goed is, dat doet er eigenlijk gewoon echt niet toe! Een eigenaar beslist!

Tot slot nee je hoort nooit en te nimmder op mensen in te rijden, maar ik kan me wel voorstellen dat zo,n situatie op die manier escaleert! Hoeveel mensen waren er die van de stal waren? En met hoeveel hulp had deze vrouw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:08

Tteettt; Snap ik, maar ik vind je reacties zo heftig omdat jij ook niet één van deze mensen kent.
Jij doet ook uitspraken die jij zelf helemaal niet kan onderbouwen, simpelweg omdat je er niet bij was.
Je hebt 18 reacties in dit topic geplaatst en je begint vrij netjes, maar de laatste paar reacties zijn gewoon beledigend.
Jij vindt het raar dat mensen één kant kiezen, terwijl je zelf precies hetzelfde doet.

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:15

de eigenaresse was met 2 vriendinnen, tegen een mannetje of 25 van de stal (kan meer of minder zijn, dit (afgeronde) getal heb ik gehoord). een kat in het nauw maakt rare sprongen. ik zal dit absoluut niet goedpraten, maar als je je paard op komt halen en het halve erf is gebarricadeerd en er zijn overal mensen die elke dag aan je kop zeuren dat ze je paard willen kopen, zou ik ook pislink worden...

_killerbee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:18

elliecuijk schreef:
en ook wel gruwelijk misselijk,iemand opzettelijk aanrijden kan al niet,maar een zwangere vrouw??sorry hoor,dan heb je geen ziel.

Nou , inderdaad zeg !

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:58

@KoudbloedKim denk dat dat zo over komt, maar ik kies niet een kant. Ik hoe me aan de fijten die ik basseer op verklaringen betrokkenen!

Eerlijk is eerlijk ik schrok gewoon echt, hoe men op zo,n manege het kennelijk heel gewoon vindt om iemand min of meer te dwingen z,n paard af te staan! Omdat hun denken beter te weten wat goed is?

Dit is gewoon een fijt, daar hoef ik er niet voor bij te zijn geweest! En ik verzin ook niks ja achter af had ik dat stukje van voor auto springen niet neer moeten zetten, want dat klopt wel dat kan ik niet weten!

@Lail dat ik wat ik hoopte dat de betrokken manege mensen zich zouden gaan realiseren, als je de druk bij iemand die"na ik begrijp toch al anders is" zo hoog opvoert, en tuurlijk mag je dan niet op mensen inrijden! Maar je mag ook niet op deze manier druk op anderen uitvoeren. Alleen daar hoor ik niks over vanuit de manege mensen.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:09

@Pauline, ik keur het idd ook zeker niet goed om mensen aan te rijden
Maar we zijn er idd niet bij geweest, dus kunnen ook niet weten hoe het echt gebeurt is
En vaak word van een muis een olifant gemaakt
En zoals al gezegd werd, een kat in het nauw, maakt rare sprongen

Maar wat ik dus wilde recht trekken is dat het echt geen super gezond paard was, zoals men beweerde
dat zat me een beetje dwars
Het was ook geen super slecht paard, toen ze bij ons weg ging in ieder geval, maar problemen had hij zeker
Mijn paard heeft ook rugproblemen en op het moment gaat het super
Maar zodra ik merk dat hij niet meer kan leven zonder pijn, is het toch echt einde verhaal
Of men het er nou mee eens is of niet
Ik ken de vrouw en het paard en of ze nou ''apart'' is of niet.......ze zal haar paard nooit zo maar naar de slager brengen
Want het beestje was alles voor haar
Door al dit gedoe, zal het het rouwproces ook niet makkelijker maken
Ik wens haar dan ook sterkte en ook de personen die ''aangereden'' zijn

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:39

ik sta daar ook op de manege en heb het paard gezien in de periode dat hij daar stond.. ik wil gewoon even kwijt dat de paarden daar goed verzorgd worden en de eigenaren doen heel veel voor hun eigen paarden, de manege paarden en ook de pensionpaarden!
Het paard in kwestie is goed verzorgd geweest, alle dagen ..van geen water hebben is totaal geen sprake, want ik kom er elke dag en kijk altijd of ze water genoeg hebben ...ook kreeg dat paard netjes kuil op de wei! hij stond niet alleen op de wei maar met een ander paard erbij!
dat het een kwestie is van de eigenaren en die vrouw dat het niet lekker liep ok, maar het paard heeft er in de tijd dat hij er stond niet onder geleden en is altijd keurig verzorgd!

voor de rest ga ik er niet op in want het zijn mijn zaken verder niet, maar wou even kwijt dat ik goed tevreden ben over de manege en de verzorging en dat er alles aan gedaan word om elk paard netjes verzorgd te houden!
als er iets extra's is qua verzorging zijn ze ook de beroerdste niet, je kan alles vragen en in goed overleg word alles opgelost..
mijn paard is heel erg ziek geweest en ze zijn dagenlang bezig geweest met meerdere malen temperaturen, medicatie toedienen enz..puur omdat het voor mij niet mogelijk was om vaker op de dag te kunnen komen!
dus wat er is gebeurd is tussen hun , maar ga niet lopen zeggen dat het een slechte manege is ofzo, want dat is absoluut niet het geval!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:16

dat alles verder uit de hand is gelopen als gewenst lijkt me duidelijk , je belt niet eerst de politie om daarna opzettelijk iemand omver te rijden. ben bang dat de vrouw (misschien iets apart , ken haar niet) na een lange periode van gebeurtenissen en tobben gewoon in rust haar paard wilde laten inslapen. en zoveel konden jullie in een maand tijd ook niet weten over de staat van het paard. en dus ook niet aan jullie om je hier in te mengen.

er worden kuddes met paarden gefokt om vervolgens geslacht te worden , waarom mag de eigenaar dan niet een besluit als deze nemen.

als je dan al slecht in je vel zit wegens je besluit , dat je je in de stal van je paard opsluit , haar de weg verspert met meerdere mensen om haar heen die haar tot op het laatst op de nek hebben gezeten om het paard niet mee te nemen. dit is toch wel te ver gegaan , ff los wie het bedacht heeft.

ik hoop natuurlijk dat alles goed is met jou , de baby , en je vader. ;)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:28

Zeer apart verhaal zeg, ben benieuwd wat er nou eigenlijk uit komt..

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:00

tteettt schreef:
@KoudbloedKim denk dat dat zo over komt, maar ik kies niet een kant. Ik hoe me aan de fijten die ik basseer op verklaringen betrokkenen!

Eerlijk is eerlijk ik schrok gewoon echt, hoe men op zo,n manege het kennelijk heel gewoon vindt om iemand min of meer te dwingen z,n paard af te staan! Omdat hun denken beter te weten wat goed is?

Dit is gewoon een fijt, daar hoef ik er niet voor bij te zijn geweest! En ik verzin ook niks ja achter af had ik dat stukje van voor auto springen niet neer moeten zetten, want dat klopt wel dat kan ik niet weten!

@Lail dat ik wat ik hoopte dat de betrokken manege mensen zich zouden gaan realiseren, als je de druk bij iemand die"na ik begrijp toch al anders is" zo hoog opvoert, en tuurlijk mag je dan niet op mensen inrijden! Maar je mag ook niet op deze manier druk op anderen uitvoeren. Alleen daar hoor ik niks over vanuit de manege mensen.

Feiten zijn dingen die onomstotelijk zijn bewezen, hiervoor kun je niet afgaan op een (emotionele) getuigenverklaring op een forum, vaak zien mensen die bekend zijn met het slachtoffer of de dader alles in een volkomen ander perspectief. Jij kiest wel degelijk één kant, wel grappig, eerst zeggen dat je dat niet doet en het meteen weer volledig onderbouwen.

Ik blijf het nog steeds een vreemd en lastig verhaal vinden om er een oordeel over te geven.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 10:14

Feit is: Vrouw besluit paard naar slacht te brengen
Feit is:stal eigenaar en stalers zijn het hier niet mee eens, en proberen haar op andere gedachten te brengen.
Feit is: dat het die mv. haar beslissing is, en het verder niemand iets aan gaat wat zei wel of niet met het paard doet!