nadita schreef:@ Valencia2002: dan begrijp ik er geen snars van waarom een NRPS en een KWPN in het Barock Pinto Stamboek staan. Omdat ze bont zijn?
Dan hadden ze het beter het Bonte Paarden Stamboek kunnen noemen ofzo. Maar omdat het geen erkende hengsten zijn bij zowel NRPS als KWPN zullen het vast B-registers zijn. Voor fokkers oninteressant. Tenzij er aanvoer is van 'nieuw' bloed, van een hengst die wel aan de eisen voldoet, maar bijvoorbeeld bij een Duits stamboek is goedgekeurd.
En een paard wat röntgenologisch niet goed is, hoeft dat toch niet door te erven? Er zijn nog maar weinig merries PROK gekeurd tegenwoordig. Hoewel het wel steeds meer voorkomt, en ik er zeker een voorstander van ben. Zeker voor dekhengsten (van alle stamboeken) vind ik dat de dieren 100% moeten zijn, zowel qua exterieur als 'interieur'.
imo zullen er bij niet erkende stamboeken zoals het NES of BPS veel hengsten zijn waar wat aan mankeert. Nee, je kan mij niet overtuigen met wat het BPS doet.
Bedoel je bonte hengsten uit Duitsland?
Op het scheef gedrukte kan ik alleen maar zeggen: Bretton Woods...! Zou nauw neemt het KWPN het blijkbaar ook niet allemaal...