Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NehnaDagmar schreef:En dit vind im onzin! Het is geen topic wat geopend is door de eigenaar, of zelf iemand die haar kent. Het paard loopt grand prix op 8 jarige leeftijd en sommige mensen zetten daar vraagtekens bij in cominatie met hartproblemen. Daar mag in mijn ogen best over gediscussieerd worden. Doet geen afbreuk aan het nare bericht en er wordt niemand persoonlijk aangevallen.
Het lijkt me wel vreselijk om mee te moeten maken overigens.
winia4ever schreef:We wisten al een hele tijd dat Werner hartproblemen had, maar we zijn altijd heel voorzichtig geweest met zijn gezondheid. Hij was in uitstekende conditie.
Citaat:“We wisten dat Werner een kleine hartafwijking had, maar we hielden altijd veel rekening met zijn gezondheid. Hij was op dat moment geweldig in vorm"

Denk dus niet dat de verwijten aan haar adres terecht zijn. Mallodie schreef:Het aneurysma kan volledig los staat van zijn hartafwijking. Een aneurysma is een uitstulping van een bloedvat, als deze uitstulping of blaasje scheurt krijg je een bloeding. De grootte en ernst van de bloeding hangt af van het bloedvat waar dit aneurysma gevestigd was. Bij dit paard is het fataal geworden. Dit kon de amazone niet zien aankomenDenk dus niet dat de verwijten aan haar adres terecht zijn.
Mallodie schreef:Electra63: Dat wil ik dus zeggen, de amazone kon dit niet voorzien. Er staat inderdaad niet vermeld waar het aneurysma plaatsgevonden heeft maar zelfs al is dit bij het hart, toch is de kans groot dat zijn hartafwijking hier volledig los van staat.
Want gezonde wilde soorten als zeebra's hebben nooit last van dit soort dingen bedoel je? of mensen?
Sorry, maar dat is wel heel naief!karlijn1985 schreef:Vreselijk om dat zo mee te moeten maken!
Wat mij opviel in het bericht is dat hij in elkaar zakte in een pirouette. En dat daaronder staat, we waren net 15min aan het trainen.. Ik zou na 15min misschien net aan een galopje bezig zijn, maar dan doe ik nog geen oefeningen.
gootje12 schreef:Je zou bijna denken ,dat onze delicaatgefokte paarden van tegenwoordig niet zo gezond zijn als de stamboeken willen doen geloven.
Iets met stokpaardjes