'Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:11

[naam] schreef:
Een verwaarloosd paard hoeft niet persé mager te zijn of er ziek uit te zien. :)
Soms is het zelfs helemaal niet te zien aan de buitenkant..

Edit; Na het lezen van het vorige topic zou het ook nog zo kunnen zijn dat alle pony's die op dat terrein stonden zijn mee genomen.
In dat topic staat namelijk dat de pony's van één (68-jarige) man zijn en hier wordt vermeld dat het er 5 zijn.
Dat hoeft dan niet altijd te betekenen dat alle pony's ook daadwerkelijk verwaarloosd zijn, maar dat ze toch mee worden genomen vanwege de plek waar ze stonden.
Ik denk dat ze dan via de rechtbank gaan uitzoeken welke pony van wie was.

Ik las ergens bij het nieuwsbericht op een andere site dat het om bloedtapperij ging..
Dit hoef je ook niet aan de buitenkant te zien.
Maar goed, dat blijft dan speculeren.

LadyMadonna

Re: ' Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:29

verwaarlozing = mishandeling, maar mishandeling hoeft geen verwaarlozing te zijn.
Ik kan mijn paard super goed verzorgen, met het beste voer van de wereld, om de 6 weken smidje erbij, etc, maar m toch dagelijks de hersens in timmeren....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:32

Ik mag aannemen dat deze dieren echt niet zomaar in beslag genomen zijn... ik weet hoe lastig het namelijk is om zoiets te realiseren.
Ik mag aannemen dat er een goede reden voor is, en die reden komt vast vroeg of laat boven water....

MirandaMalik

Re: 'Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:55

Paarden hebben meer nodig dan een weide.
De dierenbescherming die ism de politie en dierenarts paarden weghaalt, doet dit niet snel hoor, dan moet er wel echt flink wat mis zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:03

maar wat was er dan mis Miranda? Voorlopig komen we niet verder dan dat ze niet voldoende drinkwater hadden....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:07

Misschien werden ze wel geestelijk mishandeld.....werden ze elke dag uitgescholden..oid...

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:13

Nou jeetje zeg. Ik zat helemaal voorbereid om ernstige foto's te zien, zie ik dit.. :')
Ik vind ze er gewoon goed uit zien en die foto's van die shet met dat veulentje bijvoorbeeld ook. Ik zie niet wat er verwaarloosd aan is hoor?
Belachelijk :n/

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:14

opzich zie ik behalve de hoeven niet echt een probleem,
ben benieuwd hoe het verder afloopt

(moest wel lachen om het valkje op de laatste foto meneer agent bijten :Y) )

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:19

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:27

stef schreef:
maar wat was er dan mis Miranda? Voorlopig komen we niet verder dan dat ze niet voldoende drinkwater hadden....

Ik heb vaak gehoord dat paarden er al erg slecht bij staan en nog niet eens worden weggehaald....(zie ook meaghan2005)
Dus dat doen ze echt niet snel....
Tuurlijk zie je niks van verwaarlozing, zeker niet in dit artikel, die mensen gaan niet hun eigen graf graven.
Er worden nooit duidelijke foto's door de db afgegeven, dit krijgt de rechter te zien, andere mensen niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:32

foto's zijn ook door omstanders te maken, neem de ijslanders die begin dit jaar in beslag genomen werden

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:35

nou ik heb toch wel ernstige foto's gezien bij Animal Cops :)) .

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:39

LisaLuna schreef:
nou ik heb toch wel ernstige foto's gezien bij Animal Co
LisaLuna schreef:
nou ik heb toch wel ernstige foto's gezien bij Animal Cops :)) .

Ja, dat is in Amerika!

Idd kan er door omstanders foto's gemaakt worden, maarja, soms staan paarden best verstopt, vooral dat soort paarden! (in een stal bijv.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:43

er zijn ook gewoon foto's van tijdens de in beslag name, ik zie daar alleen een vosje met lange voeten, de rest vind ik niet schokkend :n Maar goed, het zal er allemaal ontzettend mis zijn, maar als we dan vragen hoe of wat krijgen we geen antwoord, en dan vinden ze het gek dat mensen oordelen op basis van wat ze zien :?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:51

stef schreef:
er zijn ook gewoon foto's van tijdens de in beslag name, ik zie daar alleen een vosje met lange voeten, de rest vind ik niet schokkend :n Maar goed, het zal er allemaal ontzettend mis zijn, maar als we dan vragen hoe of wat krijgen we geen antwoord, en dan vinden ze het gek dat mensen oordelen op basis van wat ze zien :?

Daar heb je wel gelijk in, maar ik heb nooit gehoord van dieren die voor niks in beslag zijn genomen! (er steekt toch altijd wel wat achter)
En zoals je op het filmpje kunt zien hebben ze ook genoeg stallen, dus het kan gemakkelijk zijn dat ze daar verstopt waren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:54

oh, er zal ook heus wel wat spelen, als is het maar een uit de hand gelopen burenruzie....
Maar dergelijke berichten met dergelijk beeldmateriaal is erg frustrerend voor mensen die eerder misstanden hebben gemeld, waar niks aan gedaan werd (zoals in mijn geval shetje met krom gegroeide hoeven en mok tot achter de oren).

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:57

Hm raar, paarden die half op sterven van de honger staan worden niet in beslag genomen maar deze wel?

Zien er aardig goed gezond uit, maar er zal inderdaad heus wel iets aan de hand zijn waardoor ze zijn gekomen maar om dan per direct alle paarden in beslag te nemen?

Volgens mij hoort politie ook eerst foto's te maken en die afleveren bij justitie voor ze het in beslag mogen nemen?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:14

stef schreef:
oh, er zal ook heus wel wat spelen, als is het maar een uit de hand gelopen burenruzie....
Maar dergelijke berichten met dergelijk beeldmateriaal is erg frustrerend voor mensen die eerder misstanden hebben gemeld, waar niks aan gedaan werd (zoals in mijn geval shetje met krom gegroeide hoeven en mok tot achter de oren).

Ja, dat bedoel ik ook, ze worden echt niet zomaar in beslag genomen, dus er zal heus wel wat zijn, zeker ook meer dan een burenruzie want dan zien de paarden er niet uit om in beslag te nemen.
Ik heb ook de nodige frustraties tegen de db maar juist daarom weet ik dat ze het niet snel doen!

Kensha, het zal heus wel volgens de regels zijn gegaan maar dat hoeven ze ons niet allemaal te vertellen natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:15

papagroom schreef:
Misschien werden ze wel geestelijk mishandeld.....werden ze elke dag uitgescholden..oid...
"Totilas is vééél beter dan jou.." ~~}>

Nee, flauw.. maar als ik zie hoeveel (uiterlijk) verwaarloosde en mishandelde paarden en pony's in Nederland staan, waar de dierenbescherming/politie niks aan doet, kan ik me niet voorstellen dat ze gezonde pony's in beslag nemen..

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:23

Koudbloedkim @ Geniale reactie _/-\o_ :')

Wij hebben ook een keer de Dierenbescherming op de stoep gehad :(:)
Wij hadden onze 3 shetlanders in een wei van 30 bij 20 staan ofzo, en het was hoog zomer dus gras mooi kort gegeten, elke morgen hooi erin zodat ze konden eten en volop water. Ze liepen met exeem deken op.

De klachten waaren dat de ponys zwaar ondervoed waren (nou niet dus, ze stonden juist zo omdat ze erfelijk gevoelig voor hoefbevangenhied waren) dat ze met een deken op stonden (jaa duhhh :+ ) en dat ze verwaarloost waren (hoe komen ze daar nou bij, ik mende hem toen 2x in de week)

Maargoed, zo kunnen mensen die er niets van weten dus denken dat paarden mishandelt worden :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:36

Er is hier ook een vrouw in de buurt die voor iedereen de db beld, ach ja, beter teveel dan te weinig denk ik dan maar!
Die van jouw zijn toch ook niet in beslag genomen, loveidefix?!

Haha, geestelijke mishandeling, bij ons is het andersom, de paarden mishandelen ons, daar hoor je nooit wat over!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:37

Ik lees steeds stukjes, het is ook een bloedtapperij..
Is dat verboden in Nederland dan?
Dat wordt toch veel gedaan hier voor medicijnen?
Ik weet in het Noorden ook een enorme stal waar dit kennelijk ook gebeurt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:39

Waar komt dat bloedtapperij verhaal eigenlijk vandaan?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:41

my_precious schreef:
de paarden op het filmpje zien er niet verwaarloosd uit, maar als je goed leest naar alle reacties van mensen die deze paardenmensen kennen staat er dat de paarden in plastic hun hooi aangeboden krijgen en dat ze in de winter in vieze drek staan weg te rotten e.d.
ook staat er bij dat ze paarden gebruiken voor onderzoeken en dat er dus bloed word afgenomen bij deze paarden, in dit geval drachtige merries waarvan de bloed af nemen.
ook staat er in een reactie dat ze de embrio's van drachtige merries gebruiken voor onderzoeken,
dat word ook niet zomaar gezegd dus er zal wel degelijk wat aan de hand zijn.
misschien niet met de paarden van de (pension) mensen om het zo maar even te noemen maar wel met de paardeneigenaar zelf en zijn paarden.

@ Stef

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:45

is het niet zo dat "bloedpony's" standaard een "buisje" in de hals hebben waardoor ze makkelijk bloed af kunnen tappen? Dat zie ik hier nl niet.
En tja, dit bericht is allemaal "van horen zeggen" dus wie zegt dat dat klopt?