Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:51

ik wil het meisje vooral heel veel sterkte wensen en ook haar familie :(:)
dat ze altijd bang zal blijven voor paarden hoeft gelukkig niet

dat de 2 ruiters zijn door gereden is op geen enkele manier goed te praten
al zouden ze de paarden veilig hebben willen wegbrengen, dan nog hadden ze hun gegevens moeten achter laten en dat hebben ze niet gedaan
ik hoop dat dit een flink staartje krijgt voor de ruiters en dat ze het lef hebben om hun excuses aan te bieden aan het meisje en het gezin

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:54

Als de ruiters echt hadden willen vluchten hadden de ouders ze niet meer terug gevonden nadat het kind met een gezicht vol bloed -en na een trap in het gezicht ben je wel effe gedesoriënteerd denk ik, hoewel ik het sowieso al gek vind dat ze nog is kunnen op staan. Na de trap in mijn ribben van een a pony'tje had ik al moeite laat staan als een groot paard je in je gezicht trapt- en dus de trap thuis binnen gekomen is, eer je over de 1e schrik heen bent, het noodnummer gebelt hebt en die kleine naar het ziekenuis brengt -ik mag hopen dat de ruiters "toevallig" op de baan richting ziekenhuis reden- ben je toch een tijdje verder. Op die tijd ben je te paard echt al lang en breed verdwenen als je echt wil vluchten.

Dat zijn al 2 punten waar ik moeite mee heb.

De beet? Een paard dat zich verdedigd omdat ie schik bevoorbeeld zal trappen (is sneller) en toen al de "aanvaller" wel uitgeschakeld geweest zijn, moet een valse bok geweest zijn die bijt én trapt. Bijten doen ze meestal uit dominantie in een gevecht (zich vast bijten).

Er stond een alfa romeo bij die mensen. Dus pa en ma zijn met die kleine die mensen helemaal tot thuis gevolgd om daar een beetje te gaan ruzie zoeken terwijl de kleine zit te bloeden op de achterbank? Die moest toch zo dringend naar het ziekenhuis? Of hebben de ruiters aan nummer 62, waar het gebeurde, staan wachten tot moeders kwam? Dan kan je het nog amper vluchtmisdrijf noemen :+
En dat schelden, sja, als moeder geschrokken is zal die ook geen lieve woorden gebruikt hebben, actie-reactie dus dat stuk laat ik voor wat het is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:01

shadowflower schreef:
dan nog , als ik zeg dat een kind weg moet blijven van het paard en ik zou dat meermaals zeggen en dit word genegeert? dan zou ik idd een beetje bot denken. ik zou wel ambu bellen , evt iemand anders zoals ik al eerder zei. verder kun je er toch wel vanuit gaan dat een kind van 8 jaar gewoon fatsoenlijk kan luisteren?

Jeetje, dat vindt ik toch wel shocking hoor. Kinderen van 8 kunnen een heleboel dingen helemaal niet overzien, kwestie van hersenontwikkeling, dus die moet je beschermen soms ook tegen zichzelf.

Stel dat dit kind was overleden door die schop en de aanleiding was dat zij steeds te dicht bij het paard kwam en jij vertikte het om weg te gaan dan is het simpelweg eigen schuld? Jouw treft naar jouw mening dan geen blaam ook al had jij weg kunnen gaan en had jij blijkbaar de controle niet over jouw paard? Ik hoop dat er weinig mensen zijn die deze visie delen..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:03

Tjee, die mag blij zijn dat ze het nog mag na vertellen! Wat er ook is gebeurd, het is altijd fout om door te rijden en dan ook nog om daarna iemand te verwijten dat ie meer zon heeft gehad dan jij. Dan moet je je simpelweg schamen. Of je nou volwassen bent of 15. Beiden horen te weten dat dát niet kan.

Sterkte voor de familie en dat ze er maar niet te veel aan over hoeft te houden.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:04

Ayasha schreef:
Er stond een alfa romeo bij die mensen. Dus pa en ma zijn met die kleine die mensen helemaal tot thuis gevolgd om daar een beetje te gaan ruzie zoeken terwijl de kleine zit te bloeden op de achterbank? Die moest toch zo dringend naar het ziekenhuis? Of hebben de ruiters aan nummer 62, waar het gebeurde, staan wachten tot moeders kwam? Dan kan je het nog amper vluchtmisdrijf noemen :+
En dat schelden, sja, als moeder geschrokken is zal die ook geen lieve woorden gebruikt hebben, actie-reactie dus dat stuk laat ik voor wat het is.

Zo lees ik het niet en zo wordt het denk ik ook niet bedoeld.
Toen ze naar het ziekenhuis reden en de mensen op de paarden tegen kwamen, was daar ook een Alfa Romeo bij.
Deze Alfa Romeo stond dus niet voor de deur van het huis van de paardeneigenaren oid,
maar stond bij de mensen en hun paarden, toen de ouders en het meisje deze mensen tegenkwamen.

Ayasha
Blogger

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:06

Dus zijn die meiden blijven staan/hebben hulp gevraagd/geroepen?
Als ik vluchtmisdrijf zou willen plegen zou ik niet gaan staan wachten tot er een keer een auto voorbij komt nl. :=

_killerbee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:06

Ayasha schreef:
Als de ruiters echt hadden willen vluchten hadden de ouders ze niet meer terug gevonden nadat het kind met een gezicht vol bloed -en na een trap in het gezicht ben je wel effe gedesoriënteerd denk ik, hoewel ik het sowieso al gek vind dat ze nog is kunnen op staan. Na de trap in mijn ribben van een a pony'tje had ik al moeite laat staan als een groot paard je in je gezicht trapt- en dus de trap thuis binnen gekomen is, eer je over de 1e schrik heen bent, het noodnummer gebelt hebt en die kleine naar het ziekenuis brengt -ik mag hopen dat de ruiters "toevallig" op de baan richting ziekenhuis reden- ben je toch een tijdje verder. Op die tijd ben je te paard echt al lang en breed verdwenen als je echt wil vluchten.

Dat zijn al 2 punten waar ik moeite mee heb.

De beet? Een paard dat zich verdedigd omdat ie schik bevoorbeeld zal trappen (is sneller) en toen al de "aanvaller" wel uitgeschakeld geweest zijn, moet een valse bok geweest zijn die bijt én trapt. Bijten doen ze meestal uit dominantie in een gevecht (zich vast bijten).

Ja daar heb je wel een punt ...
Mijn welsh merrie veulen steigerde ooit een keer naast me en
vond het leuk om boven op mn hoofd te landen :+
Dacht even dat de wereld verging en moest moeite doen om te blijven staan :o

Denk dat de Alfa er toevallig bijstond , onderweg naar het ziekenhuis.
Vind trouwens de reactie van de ruiters vreemd omschreven, toen de vrouw uit de auto stapte.
We zijn verzekerd en zullen alles betalen /3

Lijkt mij allemaal een beetje "overdreven" en misschien een beetje erger gemaakt dan het is.
Misschien hebben ze eurotekens in hun ogen :+

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:08

shadowflower schreef:
dan nog , als ik zeg dat een kind weg moet blijven van het paard en ik zou dat meermaals zeggen en dit word genegeert? dan zou ik idd een beetje bot denken. ik zou wel ambu bellen , evt iemand anders zoals ik al eerder zei. verder kun je er toch wel vanuit gaan dat een kind van 8 jaar gewoon fatsoenlijk kan luisteren?

een hond met een paard vergelijken is natuurlijk not done want honden wegen toch echt een stuk minder dan paarden. zelfs een sterke hond kun je nog redelijk houden als je wat kracht hebt.

Een hond met een paard vergelijken is not done en een gewond kind achter laten doen we maar gewoon.... Ik zal wel gek zijn....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:09

Ik vind ook dat die kleine haar koppie vrij "slank" uit ziet om een trap gehad te hebben. Ik weet nog hoe gezwollen mijn oog was na een kopstoot en dat is veel minder hard dan een trap. :+ En toen zag ik idd ook zal sterretjes.. Kan me niet voorstellen dat je na een trap in het gezicht op staat en naar huis gaat... :o
Sja wat moet je anders zeggen? "Geef ma hier ik zet et wel effe terug goed"?
Hier kan je een aparte verzekering nemen voor dit soort ongevallen ;) Misschien bedoelde ze dat.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:14

ik kom uit die streek en heb de laatste jaren al vreemd opgekeken van de asociale ruiters die er rondrijden.
tenzij je bijvoorbeeld in galop op een groep mensen toe rijden en paard maar net even naar een harde draf terughalen om tussen de kleuters door te slalommen (ja, zelf meegemaakt) normaal vindt 8)7

maar er rijden daar gelukkig ook nog beleefde ruiters rond hoor ;)

orban

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:21

Er was juist op het nieuws dat de ruiters zich hebben aangegeven maar ze ontkennen dat een paard gestampt heeft.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:22

Jammer dat er gelijk uitgegaan wordt van kinderen/tieners.
in de eerste zin staat duidelijk dat het volwassenen zijn.

Het arme kind :(:)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:23

orban schreef:
Er was juist op het nieuws dat de ruiters zich hebben aangegeven maar ze ontkennen dat een paard gestampt heeft.

Werd er wel een verklaring gegeven voor de verwondingen van het kind?

_killerbee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:24

Asociaal is tot daar aan toe ...
Die heb je overal wel denk ik , aso's !
Maar als je dan al een kleintje omver rijdt neem je toch de moeite het kind even te helpen/ouders te brengen , excuus aan te bieden etc.
In dit geval regeld de verzekering het wel even :+

Of ze moeten gedacht hebben :
Ow weer zo'n vervelend kind die laten we weleens even verrot trappen en bijten.
Als je paard een happende houding maakt naar een kind , trek je hem toch terug als je er bovenop zit ?

fojoe schreef:
ik kom uit die streek en heb de laatste jaren al vreemd opgekeken van de asociale ruiters die er rondrijden.
tenzij je bijvoorbeeld in galop op een groep mensen toe rijden en paard maar net even naar een harde draf terughalen om tussen de kleuters door te slalommen (ja, zelf meegemaakt) normaal vindt 8)7

maar er rijden daar gelukkig ook nog beleefde ruiters rond hoor ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:25

orban schreef:

interessante ontwikkeling :+

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:25

shadowflower schreef:

een hond met een paard vergelijken is natuurlijk not done want honden wegen toch echt een stuk minder dan paarden. zelfs een sterke hond kun je nog redelijk houden als je wat kracht hebt.

@ depende, als iemand bewust tegen mijn paard aan fietst en het paard trapt laat ik deze persoon helemaal liggen. hoe krijgt iemand het in zn botte harses om bewust tegen een paard aan te fietsen. eigen schuld dikke bult zou ik dan denken.

Tja ik snap ook niet hoe iemand dat in zijn botte harses krijgt, hoe krijgt iemand het in zijn kop om door te rijden na een ernstig ongeluk?

Hij vroeg wat gebeurd er als ik tegen de kont aanfiets. En dat deed ie tot 3 keer toe. Mijn goedzakje keek eens om en dacht 'het zal wel'. Dat is wat ik ook dacht. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan zulke mensen. Was hij echter uitgeschoten en tegen een boom aangefietst dan had ik daar smakelijk om kunnen lachen maar was ik wel even blijven wachten om te kijken of alles goed is/eerste hulp verlenen wat dan ook. Kom op zeg het gaat wel om een ander mens hoor.

Bij treiteren is het gedrag van het paard misschien, heel misschien, gerechtvaardigd. Maar het gedrag van de ruiter absoluut NIET.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:26

_Hedwig_ schreef:
orban schreef:

Werd er wel een verklaring gegeven voor de verwondingen van het kind?

Het was maar heel kort op het nieuws geweest, er werd geen uitleg gegeven over de verwondingen van het kind nee.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:27

_Hedwig_ schreef:
Je kunt dan toch ook denken, ik ben slim, laat ik even zelf weg gaan? Misschien zelfs even een drafje....
Je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je dieren. Als het een hond had geweest die had gebeten / aangevallen hadden we hem al massaal in laten slapen. Kinderen bij dieren kun je nooit vertrouwen en dieren bij kinderen ook niet. Dus als je dan merkt, dat iemand je niet begrijpt, zeker een volwassene tegen over een kind, dan zorg je toch dat je het verstandig doet en vertrekt. Eigen schuld, dat soort uitspraken krijg ik echt heel erg jeuk van.

Zolang de gehele situatie niet duidelijk is is een aanname als deze ook niet zomaar te doen.
Kan best dat ze met paarden voor het huis stonden, netjes uit de weg, maar daardoor wel klem. Dan is weg rijden gewoon niet mogelijk.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:27

De twee ruiters een flinke werkstraf geven, in een AZC of revalidatiecentrum!
Misschien dat ze een volgende keer dan nadenken en niet doorrijden.
Ook al ben je niet schuldig dan nog is het heel normaal even te helpen of een gesprek aan te gaan met het slachtoffer.

Heb vele uren doorgebracht op mijn paard in de polder, door woonwijken. Ook angstige momenten meegemaakt met fietsers die bijna in de kont van je paard zitten, kinderen die aan komen rennen en je paard willen aaien. Leuk als ze er dan voor staan met teenslippers aan :( Zag dan in gedachten al vaak van die losse teentjes op straat liggen.
Gelukkig heeft mijn paard zich altijd keurig gedragen , maar mocht hij dat niet gedaan hebben zou ik zeker het slachtoffer geholpen hebben ook al was het door zijn eigen schuld.

Zo hebben ze wel een keer tijdens een polderrit tegen de kont van mijn paard gereden. Auto met aanhanger kwam te hard aanrijden, mijn paard sprong opzij tegen de aanhanger met zijn kont, ik voelde dat het mis ging, helaas ging de bestuurder er ook vandoor.
Er waren hier en daar wat haren af maar gelukkig buiten enorme angst geen letsel. Nee geen kenteken , door de schrik en het gelijk naar mijn paard kijken kenteken vergeten :o

En zo zullen er nog vele andere doorrijders zijn jammer genoeg.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:29

jomaro schreef:
De twee ruiters een flinke werkstraf geven, in een AZC of revalidatiecentrum!
Misschien dat ze een volgende keer dan nadenken en niet doorrijden.
Ook al ben je niet schuldig dan nog is het heel normaal even te helpen of een gesprek aan te gaan met het slachtoffer.

Heb vele uren doorgebracht op mijn paard in de polder, door woonwijken. Ook angstige momenten meegemaakt met fietsers die bijna in de kont van je paard zitten, kinderen die aan komen rennen en je paard willen aaien. Leuk als ze er dan voor staan met teenslippers aan :( Zag dan in gedachten al vaak van die losse teentjes op straat liggen.
Gelukkig heeft mijn paard zich altijd keurig gedragen , maar mocht hij dat niet gedaan hebben zou ik zeker het slachtoffer geholpen hebben ook al was het door zijn eigen schuld.

Zo hebben ze wel een keer tijdens een polderrit tegen de kont van mijn paard gereden. Auto met aanhanger kwam te hard aanrijden, mijn paard sprong opzij tegen de aanhanger met zijn kont, ik voelde dat het mis ging, helaas ging de bestuurder er ook vandoor.
Er waren hier en daar wat haren af maar gelukkig buiten enorme angst geen letsel. Nee geen kenteken , door de schrik en het gelijk naar mijn paard kijken kenteken vergeten :o

En zo zullen er nog vele andere doorrijders zijn jammer genoeg.....

Hadden ze écht willen vluchten waren ze niet meer terug gevonden jomaro, denk twee seconden logisch na over dit hele verhaal.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:30

heb het nieuws ook met een half oor gehoord, vraag mij af hoe de situatie werkelijk ineen zit.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:32

Ben ook erg benieuwd naar het verhaal van de ruiters, denk dat we dan een heel ander inzicht krijgen dan met dit maffe verhaal wat er nu staat :)

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:45

sorry hoor maar of je fout bent of niet je gaat niet weg voor je hulp hebt geregeld. :(
en daar bij is het een kind van 8jaar dus geen volwassen. ze mogen van mijn goed gestraft worden.
hoef hun verhaal niet eens teweten.want je hebt dan gewoon geen geen gevoel voor je medemens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:48

Espie schreef:
sorry hoor maar of je fout bent of niet je gaat niet weg voor je hulp hebt geregeld. :(
en daar bij is het een kind van 8jaar dus geen volwassen. ze mogen van mijn goed gestraft worden.
hoef hun verhaal niet eens teweten.want je hebt dan gewoon geen geen gevoel voor je medemens.

Wat is er gebeurt met onschuld tot het tegendeel bewezen is? :+

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:50

Ik ben blij dat de ruiters zich hebben aangegeven. Ze hadden moeten checken of alles goed was met het kind.
Ik ben benieuwd wat de verzekering gaat zeggen. In België is automatisch 1 pony (geen paard) verzekerd in de familiale verzekering (deze verzekering is overigens niet verplicht in België). Hopelijk is dit het geval bij de ruiters.
Nog een mogelijke versie (nu we toch bezig zijn met speculeren):door het incident kan het paard door het lint zijn gegaan waardoor ze wel door moesten rijden. En werd de Alfa Romeo-bestuurder opgebeld om de zaak verder af te handelen.

En in mijn ogen is iemand een zwarte noemen hetzelfde als iemand een rosse, schele, dikke, kale, kleine, brillenkast etc. te noemen. Mensen raken elkaar door dingen te zeggen die ze op het eerste zicht opvallen bij de andere. Bij 'zwarte' zit er een hele geschiedenis achter van slavernij en tweederangs, maar dat mag ook eens stilletjes aan geklasseerd worden en niet meer als excuus gebruikt worden dat het hier ineens zou gaan om racistische uitspraken.