Debs schreef:.
Ik wil er nog wel bij zeggen dat er heel veel motorrijders op de snelweg waren en dat sommige rijders, vooral engelsen, de gekste capriolen uithaalden, mijn ouders hebben tot 3 keer toe de schrik van hun leven gekregen, ze werden bij een snelheid van 115 gewoon links en rechts ingehaald door motoren, dus ik vind dat daar ook eens opgelet moet worden.
Vind je dit nu nodig? De slachtoffers reden níet te hard zeggen de direct betrokkenen zelf! Verder is bij vet 2/3 van de dodelijke ongevallen met motorfietsen een automobilist de direct schuldige. Ik vind dat dáár eens op gelet moet worden.... Gewoon niet ter zake.
Heb je enig idee hoeveel kinetische energie er zelfs in een relatief lichte motorfiets bij 80, 60 of zelfs 'maar' 50 km/h zit?? Laat staan 2 mét rijder? Meer dan genoeg om een lomp stuk hagelnieuw superstaal af te doen breken.
Dit is een ongeluk, een naar ongeluk ten gevolge van een stomme samenloop van omstandigheden met dodelijke slachtoffers als triest resultaat. Om het nog traumatischer te maken krijgen de betrokkenen dan ook nog eens tendentieuze berichtgeving over zich heen en reken maar dat met name deze onnodige nasleep de gevolgen écht traumatisch maakt!
Veel sterkte aan de betrokkenen. Ik hoop echt van harte dat de nasleep verder niet te pijnlijk verloopt. Tis vaak 'maar' geld, maar het onmenselijke van papieren argumenten kun je er niet bij hebben. Echt heel veel sterkte.