Groot ongeluk op A 28

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 02:33

Debs schreef:
.
Ik wil er nog wel bij zeggen dat er heel veel motorrijders op de snelweg waren en dat sommige rijders, vooral engelsen, de gekste capriolen uithaalden, mijn ouders hebben tot 3 keer toe de schrik van hun leven gekregen, ze werden bij een snelheid van 115 gewoon links en rechts ingehaald door motoren, dus ik vind dat daar ook eens opgelet moet worden.

Vind je dit nu nodig? De slachtoffers reden níet te hard zeggen de direct betrokkenen zelf! Verder is bij vet 2/3 van de dodelijke ongevallen met motorfietsen een automobilist de direct schuldige. Ik vind dat dáár eens op gelet moet worden.... Gewoon niet ter zake.
Heb je enig idee hoeveel kinetische energie er zelfs in een relatief lichte motorfiets bij 80, 60 of zelfs 'maar' 50 km/h zit?? Laat staan 2 mét rijder? Meer dan genoeg om een lomp stuk hagelnieuw superstaal af te doen breken.
Dit is een ongeluk, een naar ongeluk ten gevolge van een stomme samenloop van omstandigheden met dodelijke slachtoffers als triest resultaat. Om het nog traumatischer te maken krijgen de betrokkenen dan ook nog eens tendentieuze berichtgeving over zich heen en reken maar dat met name deze onnodige nasleep de gevolgen écht traumatisch maakt!
Veel sterkte aan de betrokkenen. Ik hoop echt van harte dat de nasleep verder niet te pijnlijk verloopt. Tis vaak 'maar' geld, maar het onmenselijke van papieren argumenten kun je er niet bij hebben. Echt heel veel sterkte.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:48

Toch blijft het feit huertecilla dat de motorrijders achterop gebotst zijn. Of ze reden te hard, of ze hielden niet genoeg afstand, of combinatie van beiden. Ik heb zelf geen invloed op wat er achter mij gebeurt. kan alleen maar zelf reageren op hetgeen wat voor mij gebeurt. En dat geldt ook voor motorrijders. Ik ben het wel met je eens dat ze vreselijk kwetsbaar zijn. DAarom durf ik geintjes die ik bij automobilisten soms wel uit haal niet bij motorrijders uit te halen. Ik wil namelijk geen moordenaar zijn.

karin !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:21

Ernstig vaag wat je nu allemaal weer opschrijft desiree....1. ze hielden voldoende afstand,2 ze reden niet te hard en 3 mag ik hopen dat je die laatste zin weghaalt.Als je gewoon de brief goed leest zal je iets lezen over mist zeer dichte mist en daarbij hoort hoe vervelend ook een erg glad wegdek dus ja een combinatie van maar niet de dingen die jij zegt,dit onderwerp is al pijnlijk genoeg en dit is zeker geen topic om jezelf te verdedigen en hoe ik het voel als ik jou stukje lees.....? IK ben geen moordenaar!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 10:29

Karin, ik denk dat je het bericht van Desiree niet helemaal juist leest. Haar laatste opmerking slaat op de zin "DAarom durf ik geintjes die ik bij automobilisten soms wel uit haal niet bij motorrijders uit te halen" en zegt absoluut niets over jullie. Ik snap dat het voor jou erg gevoelig ligt, maar ik denk dat je Desiree hier verkeerd begrijpt.

Hoe gaat het nu verder met jullie?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 11:33

Bedankt Lielle, ik dacht dat ik het toch duidelijk opgeschreven had. Maar het is maar hoe je het wil lezen he karin. Ik begrijp dat het heel traumatisch was, maar ga je niet op mij afreageren. Ik beschuldig je namelijk helemaal nergens van, leef eerder erg met je mee wat je wel uit mijn vorige bericht had kunnen halen.

Vendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:28

Wat een ellende... het raakt me diep.
Voor wat het waard is: Ach gut

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:11

Huizenhoog kippenvel krijg ik als het verhaal lees.
Ik spreek mijn grote waardering uit voor jullie koelbloedig handelen, ik denk niet dat veel mensen dit nadoen.
Zonder jullie waren er waarschijnlijk nog meer doden gevallen.

Ik wens jullie vanuit de grond van mijn hart alle kracht en sterkte toe bij het verwerken van deze verschrikkelijke ervaring.

Groetjes

karin !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 21:00

Tja vandaag lees ik het ook anders...SORRY!
Maar het gaat al wat beter al zal het nog lang tijd nodig hebben dit te verwerken.
Echt nooit zo stil gestaan bij het woord trauma maar ik durf te zeggen dat ik nu echt weet wat dat vreselijke woord inhoud.
Net als in een film blijf je die flitsen zien van dat ongeluk overal mensen,motoren en auto's.
Gelukkig hebben we fijne mensen om ons heen die ons steunen door naar je te luisteren want dat heeft een mens in zo'n situatie echt nodig zo ook de steun via email en deze site,meiden allemaal bedankt!
Met luke gaat het echt geweldig we rijden hem(haast niet te geloven) weer iedere dag en hij is weer net zo goed als voor het ongeluk,een klant hier vertelde mij na het zien van de foto's op geo.nl Luke heeft een beschermengel en een missie hier(hij heeft dit jaar al twee keer de witte poort gezien)zijn beschermengel is zijn vader(Ima Little Lena)en zijn missie net zo goed worden als pa,dit klinkt zo heel simpel maar het waren net de woorden die ikzelf niet kon vinden en het volgend jaar zullen we zien of dat zijn missie is want dan gaat hij het ek cutting lopen.
Meiden nogmaals bedankt voor jullie steun en ook al heb ik de naam van kw ik waardeer dit heeeeeeel erggggggggg!!! xxx(en ik ben niet altijd hoe mensen denken en praten hoor)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 21:03

Joh Karin, ik ken je helemaal niet maar je komt hier op mij zeker niet als een kw over. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hiervan nog steeds ondersteboven bent, dat zal echt nog wat tijd kosten. Heel veel sterkte, en laat je weten hoe het EK volgend jaar gaat?

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:23

kw?????

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 10:06

Ik kan er niets aan doen maar ik ben eigenlijk heel blij dat het zo goed gaat met dat arme paard. ALs hem namelijk wel iets ergs was overkomen hadden mensen vast en zeker gezegd dat dat nog het minste erg was van allemaal. En dat stoort mij nou eenmaal. Paarden zijn ook levende wezens en zij willen ook niet voortijdig sterven. Net zo min als mensen. En dat dier zat daar opgesloten in de trailer en kon niet ontkomen.

Ik kan me voorstellen Karin, dat je een beetje een drempel hebt gekregen om weer met paard in trailer de weg op te gaan. Daar zul jij ook weer overheen moeten.

xxxmelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 10:41

jeetje wat erg.
Nu hoor je het idd eens van een andere kant.
Tja in het nieuws en in de krant moet er toch eentje de schuld krijgen he?
Maar wat ik me dus afvraag en dat heb ik me al vaker afgevraagd die man wat in de auto klem zat, zat die klem door de gordel?????
Want ik vind gordel dragen zo veilig nog niet, idd in dit geval en stel je voor je komt te water en dat ding gaat niet meer los!!!!

ik krijg er de kriebels van bah.

De familie van iedereen die bij het ogeluk is betrokken wens ik heel veel sterkte,
en het paard zal ook wel een trauma eraan over gehouden hebben ja.
Ik vind het heel erg

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-03 11:37

Karin, zijn jullie al een beetje van de schrik bekomen? Kan me voorstellen dat je nu aan het relativeren gaat over het hoe en waarom.

karin !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:36

Het gaat wel iets beter maar het blijft heftig,die man die vast zat had geen gordel aan maar zat vast omdat heel de voorkant van zijn auto in elkaar zat,dus zijn benen kregen we met geen mogelijkheid los,daar was de brandweer voor nodig om deze man los te snijden...Relatieveren hebben we al gedaan maar het blijft de vraag waarom???Waarom moest ik zonodig op wedstrijd,waarom was daar een mistbank,waarom gingen daar die jongens onderuit,waarom reden wij daar op dat moment,waarom zijn er overledenen.tja waarom....nooit zal iemand dat ons kunnen vertellen.....jammer maar that's life...en dat is soms zo vreselijk hard.waarom eigenlijk?
Maar gelukkig bestaan er nog steeds mensen die weten hoe ze liefde moeten geven en wat ik er zelf van heb geleerd? Maak je niet zo druk om dagelijkse beslommeringen en gelul(wat bij de paardenwereld schijnt te horen)want voor je het weet is die persoon er niet meer!geniet van het leven en elkaar is toch wel mijn nieuwe levensstyl geworden!!
P.S Wie weet er nog een goede tweepaardstrailer voor weinig??Want ook dat is nog een vervolg van het ongeval...auto en trailer totaal los....en de verzekering betaald dus nooit (erg jammer)wat nieuwe spullen kosten...

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 00:27

Hoi Karin
Het antwoord op het grote waarom zal je nooit krijgen. Het is wat je zegt: je gaat relativeren. Je maakt je niet meer zo druk om allerlei onbenulligheden. Ze zeggen alles heeft z'n reden en ik denk dat deze ervaring jullie handelen voor de rest van jullie leven zal beïnvloeden. De tijd zal leren wat deze invloed is. Misschien dat je ooit, over een x-aantal jaar zegt van Ja als ik dat niet had meegemaakt dan...... Snap je een beetje wat ik bedoel?? Probeer veel te praten (of te schrijven) om e.e.a. een beetje te kunnen gaan verwerken. Want het is niet niks wat je hebt meegemaakt. Heb je nog contact met andere mensen die bij het ongeluk betrokken waren? Misschien als jullie ervaringen uitwisselen kan dat een beetje helpen bij de verwerking. Weet je iedereen hier op bokt vindt het verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar als je het zelf niet hebt meegemaakt weet je toch niet precies wat de ander voelt.

Ennuh over die trailer... misschien leest een trailer dealer jouw bericht wel en krijg je een mooie trailer voor een 2de hands prijsje Haha!

Sterkte en groetjes
Henny

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:06

sja, waarom waarom Karin? gewoon, omdat sh*t happens! Die uitdrukking is er niet voor niets hoor. Bijna iedereen krijgt wel eens narigheid over zich heen, de een soms nog meer dan de ander. En jij hebt dit nu voor je kiezen gekregen en je moet maar zien hoe dat je het incasseert, maar incasseren moet je. Vraag je daarom maar niet meer af waarom. Je hebt geen schuld, je was op het verkeerde moment op de verkeerde plek. net als de andere aanwezigen op dat moment. Wees blij dat je gedaan hebt wat je kon doen. het lot lag nu eenmaal niet in jouw handen.

Tamara80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 23:45

Heel erg dit allemaal... Echt vreselijk. het is wel zo dat dit soort dingen gewoon gebeuren. Maar het is inderdaad zo dat als je met zeer dichte mist voldoende afstand houd, je niet zo snel op je voorligger kunt botsen. Dus genoeg afstand hebben ze zeer zeker niet gehouden. Een paardentrailer mag NOOIT zomaar losraken. Daar heb je borgpennen voor.
Maar daar heb je allemaal niets meer aan. Het is gebeurd, je moet verder. Jullie en het paard zijn in orde! Dat is belangrijk (voor jou dan denk ik)...
Maar zoals ieder verhaal heeft ook dit verhaal een andere zijde. Die is inmiddels ook al bekend op het internet. En Ik ga me daar verder niet in mengen. Ik heb mijn conclusie getrokken en ga die hier niet bekend maken. Het enige wat ik kan en wil doen is jullie erg veel sterkte wensen!!! En je hebt een heel koor van engeltjes op je schouder!!!! SUCCES

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:04

Tamara80 schreef:
Heel erg dit allemaal... Echt vreselijk. het is wel zo dat dit soort dingen gewoon gebeuren. Maar het is inderdaad zo dat als je met zeer dichte mist voldoende afstand houd, je niet zo snel op je voorligger kunt botsen. Dus genoeg afstand hebben ze zeer zeker niet gehouden. Een paardentrailer mag NOOIT zomaar losraken. Daar heb je borgpennen voor.
Maar daar heb je allemaal niets meer aan. Het is gebeurd, je moet verder. Jullie en het paard zijn in orde! Dat is belangrijk (voor jou dan denk ik)...
Maar zoals ieder verhaal heeft ook dit verhaal een andere zijde. Die is inmiddels ook al bekend op het internet. En Ik ga me daar verder niet in mengen. Ik heb mijn conclusie getrokken en ga die hier niet bekend maken. Het enige wat ik kan en wil doen is jullie erg veel sterkte wensen!!! En je hebt een heel koor van engeltjes op je schouder!!!! SUCCES
Citaat:
Een paardentrailer mag NOOIT zomaar losraken. Daar heb je borgpennen voor.

nog maar een keertje: de trailer IS niet losgeschoten, lees het verhaal van Karin nog maar een keertje goed door!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 00:35

Zucht, moeilijk he, goed lezen.... Worden jullie daar nu ook zo moe van?

Ik zou als ik jouw was Karin toch het verhaal wel vertellen als ik een trailer ging bekijken. Misschien voelt het niet goed om op die manier op iemand zijn gevoel in te spelen maar je kunt nooit weten wat je er nog aan hebt. Had trouwens nog niet mee gekregen dat de auto ook een totaaltje was... Dom van me...

karin !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 16:28

Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het andere verhaal op internet mag ik de site Tamara?

Tamara80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:53

Hey meis,
Ik heb je een PBtje gestuurt.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 21:04

Misschien een beetje laat, maar ik wil graag nog even reageren op dit bericht, ik las dat er misverstanden waren betreffende de verhalen van de pers, echt erg dat dit heeft moeten gebeuren! Het maakt al zo'n veschrikkelijk impact op iemand om in zo'n chaos terecht te komen en zien wat er gebeurd is, daarbij volgt er achter jou nog een hele rits ongelukken... echt verschikkelijk gewoon! Ik heb er geen woorden voor... Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat het goed is gekomen met oog op de krantenberichten!