Balve: Matthias Rath & Totilas winnen GrandPrix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:16

manic schreef:
Overigens liep Totilas ook bij Edward voortdurend met zijn staart te zwiepen en kreeg hij ook punten die hij niet altijd verdiende.

Over het terug verdiend van het aankoopbedrag... als Totilas 300 merries per jaar dekt a EUR8000 heb je het over een slordige 2,4 miljoen per jaar...Met dat soort cijfers zou PS zijn aandeel mischien wel eens echt terug gaat verdienen, maar dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van cijfers en toekomstige prestaties.

Dat Matthias hem nu al start is geen wonder, dat zal hij wel moeten als hij zich wil klassificeren voor de Spelen. Kilometers maken is dan best een goed plan.

Verder is dat artikel wat aangehaald wordt waarin Uusminka genoemd wordt al van een poosje terug... Ik heb het al eens eerder gelezen in ieder geval.

De tijd zal het leren...

onderhoud, reizen naar wedstrijden enz ook ingecalculeerd?
Ik weet niet hoeveel van het winstgeld naar stiefmam gaat. Maar denk dat terug verdienen wel eens kan tegenvallen.

Tendance

Re: Balve: Matthias Rath & Totilas winnen GrandPrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:19

Ja hallo!!! Ieder paard kost geld! Maar het aankoopbedrag verdient hij wel terug in de fokkerij. De overige kosten maakt iedere eigenaar/ruiter/wie dan ook betaald op dit niveau...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:27

Ja maar dat moet je er wel bij rekenen wil je winst maken :+ Je kan pas van winst spreken als het bedrag dat he verdient hoger is dan de gemaakte kosten en van "terugverdienen" als die twee gelijk zijn en laten we even realistisch zijn, de meeste paarden brengen in dat totaal plaatje niet op.
En ik denk zomaar dat Toot iets meer kost in onderhoud dan de gemiddelde shetlander zegma.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:30

Ayasha schreef:
Ja maar dat moet je er wel bij rekenen wil je winst maken :+ Je kan pas van winst spreken als het bedrag dat he verdient hoger is dan de gemaakte kosten en van "terugverdienen" als die twee gelijk zijn en laten we even realistisch zijn, de meeste paarden brengen in dat totaal plaatje niet op.
En ik denk zomaar dat Toot iets meer kost in onderhoud dan de gemiddelde shetlander zegma.

Er werd gesproken over het aankoopbedrag terug verdienen. Dit kan best gedaan worden. Winst maken doe je naar mijn idee, maar in het allerkleinste geval.
Als hij voldoende dekt, dan kunnen ze het aankoopbedrag terug verdienen en dan heeft het paard niet meer gekost, dan andere minder dure toppaarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:36

Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel duurder zo'n topper is in onderhoud :D (puur nieuwsgierigheid en heeft verder eigenlijk niks met terugverdienen te maken)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:53

Pfff ik denk in voer niet zo veel duurder, want ze zullen vast geen hooi krijgen van speciaal bemest land ofzo... hahaha sorry beelddenker...
Verder hoor je regelmatig her en der welk voor ze krijgen aan biks en muesli enz. en er zijn genoeg paarden, die dit van dezelfde merken krijgen.
Ze hebben ook vast geen schonere stal, dan een heel aantal amateurpaarden, zoals die van mij bijvoorbeeld, die staan superschoon!!

Ik zit meer te denken aan solarium, fysio (iets dergelijks), keuringen, en voorzorgsmaatregelen tegen blessures. Ik denk dat daar de kosten in zitten.
Ook weet ik dat er stallen zijn, die helemaal een klimaatregelingssysteem hebben, dat kunnen velen van ons natuulijk ook niet betalen.

Ik denk dat in onderhoud dus meer het verschil zit in aanvullende "voorzieningen" dan dat het verschil zit in de kosten voor de eerste levensbehoeften.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:55

Idd daar was ik ook aan het denken Tendancer, groom, fysio enz, dat soort kosten.... Maar daar kan ik me niks bij voorstellen... (hoeveel het is dus)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:01

Ik denk dat er wel een paar maandloontjes door gaan.... Per maand

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:09

Toen ik eerder over financiële belangen schreef bedoelde ik niet zozeer het 'terug verdienen of winst maken'. Een belangrijk deel van het plaatje is namelijk ook de status die het in het bezit hebben van een dergelijk paard verleend. En natuurlijk kan er voor een paard dat sommigen 'het beste paard ter wereld' noemen een veel hoger dekgeld gevraagd worden in een oude post net na de verkoop van het paard werd er al een rekensommetje van 2 miljoen per jaar gemaakt. Zolang Totilas op een postieve manier in beeld blijft, blijft de geldstroom wel doorgaan. Maar dat is het risico - als Rath er uiteindelijk toch geen bijzondere resultaten mee behaalt ( en dan bedoel ik op de grote wedstrijden, met echte concurrentie en internationale juries) dan droogt de bron sneller op. Niets is zo vluchtig als roem.
Stiefmama heeft de sportrechten in handen ( en daar is een fors bedrag voor betaald) wat in concreto beteken dat Schockemöhle niet opeens kan besluiten dat een andere ruiter die het wellicht beter zal doen dan Rath, het paard kan overnemen. Logisch dat de man niet altijd even blij kijkend langs de kant staat. :(:)

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:55

Ik ben het met vele hier eens, het percentage is te hoog voor de prestatie. En natuurlijk een combinatie moet je worden, en het is al verbeterd ten opzichte van hun 1e start, maar alsnog zie ik op dit moment liever het plaatje Edward Gal als ruiter i.p.v Rath.
En over de rijstijl van Rath:
http://www.youtube.com/watch?v=u1kUY21i ... ure=fvwrel
(zie reacties onder diverse filmpjes)
Het is niet slecht, maar vindt hem wel een beetje hinderend in sommige dingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:58

Mindim schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik vind het zeker niet zo mis. Inderdaad grote fouten, maar de piaffe was mooi op 1 plaats, die 1ne pirouette werd op 1 been gedraaid. Al veel beter dan de vorige keer. Ook daar zei ik: Geef ze tijd. Alleen ging mijn reactie toen verloren tussen alle boe roepers dat Toot verpest was.

Ik hoor echter ook veel mensen zeggen dat de proef de punten die het heeft gekregen heeft niet waardig was. Ook veel onderbouwde meningen en meerdere mensen die zeggen dat men ze tijd moet geven, mensen die vinden dat op dit niveau de grove fouten die gemaakt zijn, niet mogen voorkomen. Dat dan langer thuis gewerkt moet worden aan de combinatie alvorens op wedstrijd te gaan. Dus alleen maar boe geroep vind ik persoonlijk wat overdreven.

Vond jij de proef de punten die het gekregen heeft waard?

Nee, ik vond die punten die hij kreeg niet altijd even correct. Heb het filmpje zelf nog eens nagekeken en punten gegeven en ik kwam op 63.54 uit. Maar, ik wou gewoon duidelijk stellen, dat er een gulden midden weg is, en niet bij het minste wat hij doet alles onmiddellijk slecht is.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:36

Jannepauli schreef:
Maar dat is het risico - als Rath er uiteindelijk toch geen bijzondere resultaten mee behaalt ( en dan bedoel ik op de grote wedstrijden, met echte concurrentie en internationale juries) dan droogt de bron sneller op.

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met grote wedstrijden, echte concurrentie en internationale jury's. Ik weet niet wie er in Balve jureerden maar op de eerste twee wedstrijden waar Rath meedeed waren het allemaal O-juryleden, en bij beide wedstrijden was Fouarge erbij. Hij is net door de FEI benoemd tot "juryopperhoofd" zie: Cayenne @ [VN] Ghislain Fouarge zet internationale juryleden op scherp
Hoe veel meer jury wil je?

En wat tegenstand betreft, de vorige wedstrijd reed Laura B. mee, achter Adelinde tweede van de wereld. En bij de Duitse kampioenschappen reed Isabel Werth mee, die staat met maar liefst drie paarden in de toptien van de wereld. Hoeveel meer tegenstand wil je?

En Wiesbaden was toch een kwalificatiewedstrijd (voor EK en OS), hoeveel meer wedstrijd wil je?

Alle topruiters krijg je meestal alleen maar bij elkaar op EK, WK en OS, met uitzondering van Aachen. Dus binnenkort kunnen we het zien, maar als hij zo rijdt als afgelopen weekend is hij zeker een kanshebber.

Het is nu denk ik allemaal nog net niet goed genoeg voor de eerste plaats, maar behalve Adelinde en misschien Laura zie ik niet wie er nog boven gaat eindigen als hij zo blijft rijden. En als er nog wat minder fouten komen dan voorzie ik dat hij ook die twee achter zich zal laten. Eigenlijk is er maar één combinatie die hem zeker zou kunnen verslaan, Edward Gal met Totilas. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:53

Onderschat zowel Laura als Adelinde niet, de laatste heeft al eens bewezen het "bokt-dreamteam" te kunnen verslaan. :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:05

Ayasha schreef:
Onderschat zowel Laura als Adelinde niet, de laatste heeft al eens bewezen het "bokt-dreamteam" te kunnen verslaan. :)

Nee hoor ik onderschat ze zeker niet, en Steffen Peters komt ook nog naar Aachen, was hem even vergeten.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 06:30

Even kleine correctie, ik zei niet dat het aankoopbedrag terug verdiend zou worden, ik zei dat PS wel eens zijn gedeelte van het aankoopbedrag terug zou kunnen verdienen. Ik ga er maar even van uit dat de Raths fors betaald hebben voor de sportrechten.

Wat ik wel grappig vind is dat de meesten mensen het altijd prima vinden als er een goed leerpaard voor aan ambitieus kind gekocht wordt op ander niveau, maar wanneer Mathias zijn stiefmama een supergoed leerpaard voor haar stiefzoon aanschaft is het ineens anders...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:17

Ik vraag me af of Totilas een leer paard is?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:22

Citaat:
Wat ik wel grappig vind is dat de meesten mensen het altijd prima vinden als er een goed leerpaard voor aan ambitieus kind gekocht wordt op ander niveau, maar wanneer Mathias zijn stiefmama een supergoed leerpaard voor haar stiefzoon aanschaft is het ineens anders...

Om het maar vriendelijk te zeggen: dit lijkt me nu in velerlei opzichten een niet zo handige uitspraak ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:35

Hoezo niet?

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:56

Ik vind dat de eerste passage-piaffe-passage best knap was :j Aanleuning is daar beter dan de vorige wedstrijden, maar dan de laaatste rechte lijn is de aan leuning in de passage weer minder..
De galop vind ik ook veel te veel omhoog gesprongen en mag van mij best wat voorwaartser, op andere momenten lijkt het dan alsof Totilas met hem wat vertrekt in galop..
Ik vind dat er zeker beterschap inzit, maar nog niet constant genoeg, als je begrijpt wat ik bedoel..
Eerlijk gezegd vind ik deze proef geen 81% waard :n
Vind Totilas overigens ook niet meer zo soepel lopen, lijkt nu meer een gewoon paard :j

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:41

Haha ik denk dat Toot een heel goed leerpaard is: over 5 jaar heeft iedereen geleerd dat Gal meer uit een paard kan halen dan Rath :P :+

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:59

urban_hero schreef:
En die stangteugel moeten ze ook doorknippen bij hem! Hoezo aanleuning! Het is gewoon een trekwedstrijd!

Jaa die staat namelijk veel strakker dan bij Gal? :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:12

JessicaD88 schreef:
Haha ik denk dat Toot een heel goed leerpaard is: over 5 jaar heeft iedereen geleerd dat Gal meer uit een paard kan halen dan Rath :P :+

Nah zullen we met die conlusie wachten tot over vijf jaar? ;)

willem_roxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:25

ik zou rath's protocol eens wille zien en hoe ze de punten hebben gegeven!
ik vond precies ook dat totilas beter was mat Ed. mischien moet we geoon nog even afwachten hoe alles gaat uitdraaien.
:)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:26

1. ik trek geen conclusie maar geef een hypothese
2. hoezo 'we' ik zei: 'ik denk'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:55

Ik denk dat de klik tussen ruiter en paard toch een hoop meer doet, dan gedacht. Die moet er wezen, is die er niet, kan je mijns inziens samen nooit 'de' combinatie worden, ook niet door training. Het wordt nooit zo fijn om naar te kijken als een paard en ruiter die de klik wel hebben.