Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:25

Ik mis vooral de expressie in de bewegingen zoals Totilas dat bij Edward had. Het doet allemaal zo lauwtjes aan.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:27

je ziet duidelijk dat ie Totilas niet recht onder zich had, bij het langs de ring rijden was de spanning al te groot en hij kon het duidelijk niet af laten vloeien, zonde van dit paard, nu oogt het haast gewoontjes

my_precious

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:29

en toch hoor toti bij gal iedereen kan zeggen wat ie wil maar het is gewoon zo.
geloof best dat rath moet leren rijden op toti maar dit paard had gewoon niet verkocht moeten worden.
ik blijf het erg jammer vinden van zo'n wereld paard.

Anoniem

Miepie77 schreef:
je ziet duidelijk dat ie Totilas niet recht onder zich had, bij het langs de ring rijden was de spanning al te groot en hij kon het duidelijk niet af laten vloeien, zonde van dit paard, nu oogt het haast gewoontjes

Ik dacht precies hetzelfde! :j

nijland

vind het trouwens wel veel punten voor zulke grove fouten, vond het geen fijne proef om naar te kijken, heel veel spanning en haperingen, heb andere ruiters en paarden wel eens betere proeven zien neerzetten met minder punten. totilas of niet, als het niet goed is, is het niet goed

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:33

die expressie zie ik juist meer terug dan bij de vorige twee proeven. ik zie nu echter wel ook veel meer spanning dan dat ik leuk vind. bekijk die uitgestrekte stap. hoe kalmpjes en rustig deed toot dat altijd onder edward? nu zie ik alleen maar verzet van het paard, en getrek van de ruiter. en de fouten in de overgangen, ik denk dat vooral bij het losrijden rath dacht: " ik wil piaffe, jij wil stap, nouuu eeeigenlijk wil ik piaffe, maar goed dan, het ziet er niet zo mooi uit als ik nu piaffe vraag want dan ziet iedereen dat jij ging stappen, terijl ik piaffe vroeg, dus.. laten we maar gaan stappen, want: we zijn een team!" dit kan in een proef niet, dus dan krijg je die fouten in de passage-piaffe-passage. en de gallopappuyjementen, dat was gewoon 100% de fout van Rath, als ik daar zo over mag oordelen. uitgestrekte draf vond ik beter dan de vorige twee proeven, maar nog altijd wat braafjes.. de eners vond ik werkelijk verschrikkelijk.. en ja. de piouette.. communicatiefoutje. lekker naar voren denken dan komt het wel goed.
ik hoop de écht totilas snel weer te zien!

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:34

my_precious schreef:
en toch hoor toti bij gal iedereen kan zeggen wat ie wil maar het is gewoon zo.
geloof best dat rath moet leren rijden op toti maar dit paard had gewoon niet verkocht moeten worden.
ik blijf het erg jammer vinden van zo'n wereld paard.

tjsa,, maar wat doe je er aan.
ik ben het me je eens hoor,
maar ik geloof niet dat hij terug gaat naar gal,
dus dan moeten we er maar het beste van hopen onder Rath

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:35

Nu wil ik niet rottig doen maar ik heb Toot niet vaak rustig zien stappen bij Edward. Ook bij hem had Toot dat overijverige al in zich. :) Het ging naar het einde toe een stuk beter maar daar heeft Gal ook zijn werk mee gehad, logisch dat het voor Rath nu ook moeilijk is dan.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:35

Wat zou er in hemelsnaam door Edward heen moeten gaan na het zien van deze beelden. Ik zou het hem niet eens kwalijk nemen als hij nu dronken in zijn bed ligt te huilen.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:36

Ayasha schreef:
Nu wil ik niet rottig doen maar ik heb Toot niet vaak rustig zien stappen bij Edward. Ook bij hem had Toot dat overijverige al in zich. :) Het ging naar het einde toe een stuk beter maar daar heeft Gal ook zijn werk mee gehad, logisch dat het voor Rath nu ook moeilijk is dan.

Dat ben ik met je eens. Toot is niet een makkelijk paard om te rijden, Toot leek makkelijk onder Gal. Maar tussen zijn en leek zit een heel, heel groot verschil

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:37

tjoppie schreef:
Wat zou er in hemelsnaam door Edward heen moeten gaan na het zien van deze beelden. Ik zou het hem niet eens kwalijk nemen als hij nu dronken in zijn bed ligt te huilen.

haha of ligt te lachen, zo van mij is het wel gelukt maar jou lukt het niet!
kan ook nog toch?

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:38

Niks hij is op het nk

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:38

dat overijverige kan ik in komen, maar ik heb gal nooit zo aan die teugels zien sjorren als toot niet met zijn hoofdje naar beneden wilde.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:40

my_precious schreef:
tjoppie schreef:

kan ook nog toch?

nee, daarvoor gaf hij teveel om het paard. Ik denk dat Gal het vreselijk vind voor Toot.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:40

my_precious schreef:
tjoppie schreef:

kan ook nog toch?

oh ik heb het ook moeilijk hoor als ik zie hoe mijn topper die ik altijd zelf heb gereden nu wordt afgehobbeld met sporen van een kilometer door een manegeruiter. wat moet gal dan wel niet denken bij zijn topper. en met nadruk ZIJN. dan wel niet op papier, maar wel voor het gevoel

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:46

Ayasha schreef:
Nee Aimee mijn paarden pikken geen gepluk. :+ Ik geef ze nog groot gelijk ook dat ze zo doen. Paard hoeft geen druk vanvoren te pikken.

Dat is het hem nou juist. Als je paard écht nageeflijk is en tegelijkertijd goed op verbinding komt, hoef je er niet aan te plukken :)*

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:47

Super goed van Laura Bertolsheimer en Mistral :D Leuk dat zij ook weer eens starten.

Pff en 72%.. dat is toch wel erg laag hoor, (dan was tango met hans peter minderhoud eergisteren nog beter!) Hopen dat dit eenmalig was.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:48

ik zou daar dus ook echt niet tegen kunnen, dat gaat door je hart heen toch?
X_Linz_X schreef:
tjoppie schreef:

kan ook nog toch?

oh ik heb het ook moeilijk hoor als ik zie hoe mijn topper die ik altijd zelf heb gereden nu wordt afgehobbeld met sporen van een kilometer door een manegeruiter. wat moet gal dan wel niet denken bij zijn topper. en met nadruk ZIJN. dan wel niet op papier, maar wel voor het gevoel[/quote]

X_Linz_X

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:50

@my_precious
precies.. ik vind dit ook zo erg voor edward..
dit maakt je toch kapot van binnen....

maargoed.. erg toepasselijk jou onderschrift trouwens..

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:52

Dat vraag ik me ook af. Lijkt me moeilijk voor hem. Het was toch zijn trots en 'zijn' paard.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:53

Komen wel steeds meer duitsers bij die in de 73% kunnen scoren.... :7 ellende :P

Jammer van de lage score.. zal volgende keer hopelijk wel weer wat beter gaan

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:54

tjoppie schreef:
Dat zeg ik de ruiter laat hem in de steek. En je ziet dat hij nu met meer druk gereden word omdat de beweging een heel stuk minder is. Een paard dat van voren tegen gehouden word, kan van achteren niet bewegen. En dat is precies wat we hier missen en onder Gal wel zagen.

ok dan begrijpen we elkaar. Fijn dat er meer mensen zijn die er zo over denken.

Over het algemeen vind ik dat de 'neusje er uit-ruiters' vaak nageeflijkheid en voorwaartse impuls missen waardoor het hele paard te veel vast houdt in zijn lijf. Dat is ook wat ik bij Rath zie.

Voor Gal zal het idd heel triest zijn om je ex-partner zo te zien worstelen door de ring. Ik hoop dat ie zich nu druk maakt over andere dingen; ik hoop 'm straks te zien vlammen met Sister.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:55

X_Linz_X schreef:
@my_precious
precies.. ik vind dit ook zo erg voor edward..
dit maakt je toch kapot van binnen....

maargoed.. erg toepasselijk jou onderschrift trouwens..

haha nou je het zegt, slaat er wel een beetje op.
dit zei mijn instructeur mij ooit eens!
niet dat het bij mij altijd perfect gaat maar probeer me er wel aan vast te houden, aan mijn onderschrift dan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:00

Aimee schreef:
Dat is het hem nou juist. Als je paard écht nageeflijk is en tegelijkertijd goed op verbinding komt, hoef je er niet aan te plukken :)*

Zoals ik al zei, Gal is ook niet de zachtheid zelve in zijn handen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:00

tjoppie schreef:
Ayasha schreef:
Onder Gal zagen we dat ie van achteren bewoog?

veel, en veel meer dan dat hij nu doet. Dus in jouw opinie zou Rath met NOG veel meer druk moeten rijden dan Edward.

Daar zijn we het in ieder geval over eens Tjoppie ;)