Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:22

zipje71 schreef:
Nou ik lees toch echt dat jij vindt (en dus beweert(=zeggen)) dat Anky op haar reputatie veel gewonnen heeft

Zipje, je moet todch beter lezen. Ik zei duidelijk in mijn ogen, hiermee beweer ik niks, ik verkondig het niet als de waarheid, verre van....

Ik zal mijn post nog even verder toelichten zodat het wat makkelijker wordt:

Citaat:
Anky was zelf het mediawonder. Niet dat ze het niet verdiend had, dat had ze namelijk absoluut,

Omdat ze zo enorm goed rijdt vind ik dat ze haar naam verdiend heeft. Het is ook niet gek dat ze een naam gemaakt heeft en ik denk ook niet dat ze er ontevreden mee was. Rijden op dat niveau is als zaken doen, en een goede zakenman of zakenvrouw wil een (goede!) naam in zijn vak creeeren, een naam die spreekt, positieve gedachten oproept, reclame maakt enz. enz. Zou Anky dat niet willen, zou ze waarschijnlijk niet van de paarden kunnen leven.

Maar dat zo'n naam (ongewilde) voordelen en ook voordeelspositie met zich meebrengt is IMO niet uit te sluiten

Citaat:
maar vanaf een gegeven moment kon Anky in mijn ogen met haar naam rijden, wat oa er toe bij heeft gedragen dat ze alles op de wereld kon winnen.

IMO heeft dat er OA toe bijgedragen, maar natuurlijk vedrankt ze het nog veel meer haar eigen kunnen en de paarden. Logisch. Alleen op naam rijden kan ook niet.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:25

Laat ik er even een voorbeeld aan toevoegen... ook appels met peren vergelijken maar het meer in een situatie te schetsen op "ons" niveau (niet beledigend bedoeld, maar denk dat jij en ik geen grand prix rijden ;) )

Als ik met mijn vorige bijrijd paard B starte, reed ik er weleens behoorlijk goede paarden uit, jonge toppers die veel potentie hadden maar misschien door spanning, druk of andere omstandigheden de proef net niet zo goed reden als ik...
Mijn bijrijdpaard toendertijd, die ik in de B uitbracht, starte met haar eigenaar al M1, een ouwe rot in het vak dus...
Toch was ik rete trots als ik die grote zwarte hengst van de vereniging (ja toevallig ook zwart, hengst en prachtig ;) ) er uit had gereden en dat was toch het eerste wat ik vertelde als iemand aan mij vroeg hoe het ging... "Ik was 1e en zie je die zwarte parel daar? Die was 2e, dus ik heb hem verslagen!" Trotser als een pauw... en niet omdat de ruiter van de hengst een sukkel was, niet omdat ik het hun niet gunde, maar gewoon blij dat ik de in mijn ogen grootste concurrent van het concour verslagen had...
Is toch niks mis mee?
Laatst bijgewerkt door Vesceron op 08-06-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:28

Ik heb echt geeeeeeen idee wat je met die anekdote nu eigenlijk zeggen wil hoor... :o

Vesceron

Re: Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:31

Dat die vergelijking van Anky (als ervaren amazone met een ervaren paard) met Rath (jong en nog niet bewezen) helemaal niet zo raar is.
Ookal is het misschien appels met peren vergelijken, in deze wedstrijd sport worden die nou eenmaal vergeleken, ik wilde er mee zeggen, dat je het in eigen perspectief moet zien en misschien moet inzien dat het geen rare of gemene vergelijking is maar een menselijke.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:34

Vesceron schreef:
Dat die vergelijking van Anky (als ervaren amazone met een ervaren paard) met Rath (jong en nog niet bewezen) helemaal niet zo raar is.
Ookal is het misschien appels met peren vergelijken, in deze wedstrijd sport worden die nou eenmaal vergeleken, ik wilde er mee zeggen, dat je het in eigen perspectief moet zien en misschien moet inzien dat het geen rare of gemene vergelijking is maar een menselijke.

Ja, ook dat is appels en peren vergelijken. Bovendien noemde ik vier punten waardoor de vergelijking imo niet kan, je ontkracht imo niet een met je anekdote. Maar goed, imo imo imo!

Ik denk dat deze discussie geen zin heeft, ik kan het allemaal nog zo duidelijk formuleren, ieder heeft zijn eigen mening.

Ik geef toe: Ik was al fan van Rath voordat hij Totilas mocht rijden, waarschijnlijk ben ik ook lichtelijk bevooroordeeld.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:36

Schijt dat je appels en peren met elkaar vergelijkt. 't is en blijft allebei fruit.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:38

Kiwipitje schreef:
Schijt dat je appels en peren met elkaar vergelijkt. 't is en blijft allebei fruit.

_O- _O- :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:41

Jemig, wat een hoop zure reacties weer hier. :r

Ik lees gewoon een stukje van iemand die oprecht blij is dat haar paard weer hersteld is na een lange periode van blessure/revalidatie. Ze kiest ervoor om dit bij huis hun rentree te maken. En ze zegt dat het moedig is dat Mattias Rath zijn entree maakt en dan ruim de publiciteit kiest. Dat zij daarvoor niet zou kiezen vanwege de extra druk.

Meer staat er niet.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:42

De anekdote is niet echt het hekelpunt meer een voorbeeld om het perspectief wat duidelijker te maken...
Dus laat dat verhaal zitten, maar ook op het verhaal van Anky en Rath blijf ik erbij dat het een hele normale vergelijking is... het zijn Appels met peren maar wel een logische

Wat ik dus ook probeer aan te geven, is dat de vergelijking ook niet kan, maar die kan nooit!!!
Als we het reeel bekijken, is geen enkele ruiter met geen enkel concurrent te vergelijken. Er is altijd wel iets wat de vergelijking ontkracht dus dan zouden we in de wedstrijdsport dus nooit meer mogen vergelijken?? Want dan mag Anky zich dus ook niet met Gal vergelijken want Gal rijd in totaal 5 jaar minder paard en daarbij komt dat Anky 5 jaar langer op top niveau rijdt dan Gal, 10 jaar ervaring aan verschil en toch kunnen we hen wel vergelijken?????
Laatst bijgewerkt door Vesceron op 08-06-11 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:43

Kiwipitje schreef:

En dat te moeten horen van een kiwipitje :')

Edit; je slaat hiermee trouwens wel de spijker op zijn kop :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:44

Vesceron schreef:
De anekdote is niet echt het hekelpunt meer een voorbeeld om het perspectief wat duidelijker te maken...
Dus laat dat verhaal zitten, maar ook op het verhaal van Anky en Rath blijf ik erbij dat het een hele normale vergelijking is... het zijn Appels met peren maar wel een logische

Wat ik ook probeer aan te geven, is dat de vergelijking ook niet kan, maar die kan nooit!!!
Als we het reeel bekijken, is geen enkele ruiter met geen enkel concurrent te vergelijken. Er is altijd wel iets wat de vergelijking ontkracht dus dan zouden we in de wedstrijdsport dus nooit meer mogen vergelijken?? Want dan mag Anky zich dus ook niet met Gal vergelijken want Gal rijd in totaal 5 jaar minder paard en daarbij komt dat Anky 5 jaar langer op top niveau rijdt dan Gal, 10 jaar ervaring aan verschil en toch kunnen we hen wel vergelijken?????

Ik denk niet dat het in Ankys voordeel zal zijn zichzelf met Edward te vergelijken als ik echt heel erg eerlijk ben... :o

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:44

Renza schreef:
Wat een gezeur op Anky weer..
Ik hoop dat ze met dr nieuwe paard gewoon nog een keer de OS wint :D .

Ik ook! :D

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:46

Ik vind het een prima stukje van Anky. Ze heeft alles gewonnen wat er te winnen is en daar mag ze trots op zijn. En ik snap best dat ze rijdt om te winnen. Ze heeft alles gewonnen, dan is het een terugval als je opeens niet meer vooraan rijdt. Ik geef haar groot gelijk. Edward reed Totilas super, en Totilas is naar mijn mening het beste dressuurpaard ooit. Anky had nu nog 1 punt meer, maar weet dondersgoed dat Totilas ook onder zijn nieuwe ruiter, een van haar grootste concurrenten is. Natuurlijk is ze dan trots, op die ene punt meer. We moeten niet vergeten dat niemand het Anky tot nu toe heeft nagedaan, om met zoveel verschillende paarden, zo goed te presteren. Dus zeik haar niet zo af, en heb respect voor haar talent, evenals voor het talent van Rath en Totilas.

wilmers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:48

Daar ben ik het volkomen mee eens :j

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:49

Adil schreef:
Vesceron schreef:

Wat ik ook probeer aan te geven, is dat de vergelijking ook niet kan, maar die kan nooit!!!

Ik denk niet dat het in Ankys voordeel zal zijn zichzelf met Edward te vergelijken als ik echt heel erg eerlijk ben... :o

Volgens mij heeft Anky toch vaker goud gewonnen op de Olympische Spelen dan Gal. Hoe vaak was het ook alweer? Drie keer?
En daar is een periode van 12 jaar overheen gegaan. En Edward GaL?? Misschien heb je dat de afgelopen jaren gemist?

Ik begrijp overigens niet waarom je voor de één en tegen de ander zou moeten zijn. Ik doe het ze allebei niet na.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:50

Nee maar een vergelijking hoeft niet altijd in je voordeel te zijn toch??
Bedoel alleen aan te geven dat de vergelijking tussen ruiters altijd wel een reden heeft om niet eerlijk te zijn, danwel leeftijdsverschil, danwel ervaringsverschil, dan wel verschil in paard/jury/omstandigheden blaa blaa... Het is i.m.o. niet raar dat ze zich vergelijkt met een concurrent in dit geval Rath... als het Gal was geweest had niemand raar opgekeken en niet het Rath is, waar een bepaalde lading boven hangt, is het ineens raar, achterbaks en laf :?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:50

Uppojono schreef:
Ik vind het een prima stukje van Anky. Ze heeft alles gewonnen wat er te winnen is en daar mag ze trots op zijn. En ik snap best dat ze rijdt om te winnen. Ze heeft alles gewonnen, dan is het een terugval als je opeens niet meer vooraan rijdt. Ik geef haar groot gelijk. Edward reed Totilas super, en Totilas is naar mijn mening het beste dressuurpaard ooit. Anky had nu nog 1 punt meer, maar weet dondersgoed dat Totilas ook onder zijn nieuwe ruiter, een van haar grootste concurrenten is. Natuurlijk is ze dan trots, op die ene punt meer. We moeten niet vergeten dat niemand het Anky tot nu toe heeft nagedaan, om met zoveel verschillende paarden, zo goed te presteren. Dus zeik haar niet zo af, en heb respect voor haar talent, evenals voor het talent van Rath en Totilas.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:51

Sammyoo schreef:
Volgens mij heeft Anky toch vaker goud gewonnen op de Olympische Spelen dan Gal. Hoe vaak was het ook alweer? Drie keer?
En daar is een periode van 12 jaar overheen gegaan. En Edward GaL?? Misschien heb je dat de afgelopen jaren gemist?

Ik begrijp overigens niet waarom je voor de één en tegen de ander zou moeten zijn. Ik doe het ze allebei niet na.

En toch vind ik dat Gal beter presteert, maar dat is mijn mening. In mijn ogen is Gal een betere ruiter dan Anky, maar ook daar kun je eeuwig lang over discussieren zonder tot iets te komen, dus laten we dat maar niet doen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:52

Vesceron schreef:
Kiwipitje schreef:
En dat te moeten horen van een kiwipitje :')

Edit; je slaat hiermee trouwens wel de spijker op zijn kop :+
Hahaha daar stond ik eigenlijk helemaal niet bij stil :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:54

Ik snap vooral niet dat men kennelijk niet leest dat ze zelf al zegt dat het niet te vergelijken is. Ik lees eerder veel ontzag voor Rath in dit stuk. Dat hij de druk is aangegaan waar zij voor een rustig concours heeft gekozen...
Maar goed alles is maar net hoe je het interpreteert...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:55

Ik krijg langzaam het idee dat je van Anky al zowieso niet zo'n hoge pet op had Adil ;)

Nee hoor ik ben super trots op Anky en Salinero, hartstikke knap om met zo'n score terug te komen van een jaar uit de running zijn :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:55

Ayasha schreef:
Ik snap vooral niet dat men kennelijk niet leest dat ze zelf al zegt dat het niet te vergelijken is. Ik lees eerder veel ontzag voor Rath in dit stuk. Dat hij de druk is aangegaan waar zij voor een rustig concours heeft gekozen...

Als je weet dat de vergelijking niet kan moet je hem imo, als sportieve sportvrouw, niet uitspreken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:56

Suuskipje schreef:
Ik krijg langzaam het idee dat je van Anky al zowieso niet zo'n hoge pet op had Adil ;)

Oh, dan denk je behoorlijk fout. Ik vind Anky een indrukwekkende amazone, een van de allebesten van deze wereld, maar niet DE beste. Dat is alles.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:58

Adil schreef:
Ayasha schreef:

Als je weet dat de vergelijking niet kan moet je hem imo, als sportieve sportvrouw, niet uitspreken.

-O- een vergelijking kan toch nooit dan??
Noem iemand met wie ze zich wel zou mogen vergelijken, in jou ogen???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:59

Adil schreef:
Ayasha schreef:

He ik weet niet of je het weet maar Anky is 1st mens.
Ik ben nog steeds trots dat ik 2x gewonnen heb van een junioren amazone die het nu fanastastisch doet ondanks dat ik weet dat ze over de gehele lijn beter is. :+ Dat is iets menselijk... Vergelijkbaar ? neee. Maar tóch ben ik trots. :')