Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:07

Rianneke schreef:
Dorienn schreef:
Als ik alles op een rijtje zet: winst op hun debuut, rath heeft totilas nog niet zo heel lang én er was een enorme druk op zijn schouders + de nog jonge leeftijd van rath.. Dan denk ik dat ze vanaf nu nog beter gaan presteren. Zeker nu de druk van de ketel is.

Zo denk ik er ook over!
Geef de combi de tijd en dan komt het meer ontspannen en spetterende plaatje vanzelf :D

Mee eens :j Ben benieuwd naar de volgende wedstrijden van deze combi :)

Jitske87

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:14

Echt geweldig van Rath dat hij dit kan, maar alsnog zie ik Edward Gal en Toot veel liever. Bij Toot en Edward straalt de ontspanning ervanaf, maar bij rath zie ik dit helaas nog niet. De toekomst zal uitwijzen of dit ooit een goede combi gaat worden, en ik hoop van wel! :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:14

Ayasha schreef:
Persoonlijk denk ik dat je makkelijker een combinatie vormt als je het hele leerproces mee mag maken en voelen dan als je hem zo onder je kont geschoven krijgt. Gal kon niks fout doen en Rath kan amper wat goed doen, wees eens eerlijk, wat neemt denk je het meeste druk mee? ;)

Gal kon wel degelijk heel wat fout doen, wat denk je wat er gebeurd zou zijn als Totilas een keertje niet zoals altijd door de ring gegaan zou zijn? Of als het er niet steeds een stukje spetterender uitgezien zou hebben? Dan had het ook nooit aan het paard gelegen maar wel aan Gal.

Wat betreft het combi vormen ben ik het deels met je eens. Maar het paard krijgen waar het nu is nam natuurlijk ook heel wat tijd in beslag en ik vind niet dat je dat mag vergelijken met het combi vormen wat Rath nu doet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:20

Dat heeft ie vaak zat gedaan en als je durfde een puntje aan te halen kon je maar beter zorgen dat je hard kon rennen :D Geloof me ik heb het een paar keer geprobeerd en op gegeven, commentaar geven op Gal was geen optie _O-

combinatie vormen heeft volgens mij geen jota te maken met wat een paard kan in mijn mening :) Dat kan alleen door tijd door te brengen met het dier, of het nu een 3 jarige is of een gp paard. Dus beide hebben tijd nodig gehad/zullen tijd nodig hebben. Ook Gal had tijd nodig en die kreeg hij omdat hij met een jonkie zat dat moest leren. Maar ik denk dat hij het ook nodig gehad zou hebben als Toot alles al kon.. En ik vind het niet eerlijk dat Rath die niet "krijgt" omdat Toot het wel kan allemaal. Maar goed. Het zal me uiteindelijk een zorg wezen. :) Rath zal zich er weinig van aan trekken wat bokt zegt en uiteindelijk geldt natuurlijk, ieder zijn mening. :) (of haar)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:26

Ayasha schreef:
Dat heeft ie vaak zat gedaan en als je durfde een puntje aan te halen kon je maar beter zorgen dat je hard kon rennen :D Geloof me ik heb het een paar keer geprobeerd en op gegeven, commentaar geven op Gal was geen optie _O-

combinatie vormen heeft volgens mij geen jota te maken met wat een paard kan in mijn mening :) Dat kan alleen door tijd door te brengen met het dier, of het nu een 3 jarige is of een gp paard. Dus beide hebben tijd nodig gehad/zullen tijd nodig hebben. Ook Gal had tijd nodig en die kreeg hij omdat hij met een jonkie zat dat moest leren. Maar ik denk dat hij het ook nodig gehad zou hebben als Toot alles al kon.. En ik vind het niet eerlijk dat Rath die niet "krijgt" omdat Toot het wel kan allemaal. Maar goed. Het zal me uiteindelijk een zorg wezen. :) Rath zal zich er weinig van aan trekken wat bokt zegt en uiteindelijk geldt natuurlijk, ieder zijn mening. :) (of haar)

Hier op Bokt commentaar geven is wel heel wat anders dan de publieke mening waar Edward mee te maken heeft en Rath nu ook.

En dat andere ik blijf bij mijn mening dat je het combi vormen van Gal en Rath niet met elkaar te vergelijken is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:29

Als het op bokt al niet kan zal je het IRL zeker niet moeten proberen. Bij mijn kennissen moest ik het in elk geval niet proberen _O-

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:34

Ayasha schreef:
Als het op bokt al niet kan zal je het IRL zeker niet moeten proberen. Bij mijn kennissen moest ik het in elk geval niet proberen _O-

Op het moment dat het publiek niet meer zou kunnen genieten dan zal het op bokt ook beter bespreekbaar zijn en bij je kennissen natuurlijk ook en dat is nou juist wat ik zeggen wil, Edward maakte het steeds weer waar, Toot ging als een engel door de baan en het werd steeds weer iets beter. Mensen hadden het idee dat er nog zoveel meer in Totilas en de combinatie zat,dat verwachte ze dan ook te zien en dat kregen ze ook te zien.
Op het moment dat dat niet meer waargemaakt zou worden dan had Edward ook een zware dobber gehad.

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:42

Zo het filmpje gekeken.. Ik mis inderdaad ook iets bij Totilas..
Toch een nette score, vooral met de druk van het debuut.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:55

Ik kan maar 1 ding zeggen... wat is Totilas lelijk gevlochten := ...
Lekker onbelangrijk maar mij stoort dat,kan er ook ni aan doen...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:58

Net het filmpje bekeken. Hoewel ik respect heb voor wat hij neerzet, mis ik toch ook de vloeiende beweging. Net zoals op het filmpje van de persconferentie, vindt ik Toot te stokkerig lopen. Ook veel takt- en communicatiefoutjes, maar dat kan ik op zich ook wel begrijpen onder deze omstandigheden.

Wordt trouwens de drie sterren trouwens hetzelfde beoordeeld als de vijf? Kortom, is de score echt een op een te vergelijken met de grote westrijd? of zit daar verschil tussen? Want 76% vind ik wel wat aan de ruime kant.

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:00

Basis: vooruit kijken en handen stil houden..

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:39

heel veel respect voor deze twee.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:53

ik heb de topics van totilas zo'n beetje in stilte zitten volgen en moet zeggen dat veel mensen, nu totilas onder een ander loopt, opeens doen alsof het bij edward allemaal zo geweldig was.
ja, het is een goed paard en ja gal was een combi met hem, maar nu opeens lees ik weinig tot niks meer, wat ik voorheen wel veel las.
dat is nl, het te kort in de hals zijn, het matige achterbeen gebruik en wegdrukken van de rug, en nee dit zijn niet mijn woorden maar die van heel veel topics.

nu toot verkocht is was het bij edward allemaal zo geweldig... nou ik heb vele andere dingen gelezen.

ik vind het knap wat hij doet en natuurlijk zitten er fouten en spanning is, maar dit is de eerste keer en zoals ik eerder al schreef, tijd zal leren hoe zich dit gaat ontwikkelen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:03

Ik heb veel respect voor Rath, dat voorop; pffff, wat een druk heb je dan op je schouders, dat elke fout die je maakt jouw schuld is en dat iedereen dat ook weet. Helaas zaten er ook nogal wat fouten in, maar goed; je moet toch ergens beginnen (en ik doe het hem ook zker niet na :+ ). Misschien niet zo sportief van mij, maar ik ben wel blij te zien dat het allemaal niet vanzelf gaat en dat hij er nog flink wat voor moet doen. Ze hebben in ieder geval niet per definitie olympisch goud gekocht, laat ik het zo zeggen. :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:10

_/-\o_ Een keurig debuut van deze verse combinatie en jonge ruiter. Het blijft natuurlijk dubbel, maar Rath is het namens mij dubbel en dwars gegund :j

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:15

Ik vind het er toch helemaal niet zo geweldig uitzien, het plaatje is gewoon niet compleet.
Het hoofdstel stoort me niet, maar zijn handen inderdaad wel! Op dat niveau vind ik dat je dat toch wel onder controle moet hebben.

Slordigheidsfoutjes, dit is natuurlijk logisch de eerste keer, maar toch zonde.
En Rath had dan wel een enorme druk op zich, maar dat had hij natuurlijk van tevoren al wel kunnen bedenken.
Dat vind ik geen excuus sorry.

Ik hoop dat het beter word zodat we Totilas weer kunnen zien schitteren zoals het hoort, maar het Olymische Goud is toch zeker niet ineens zomaar voor Duitsland!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:16

Voor zo'n eerste keer vind ik het er best goed uit zien, met die druk en enorme publieke belangstelling op de schouders van Rath.
Tuurlijk, er zitten foutjes in Totilas is maar een paarden Rath maar een mens, maar overall: het ziet er goed uit *\o/*

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:17

Helemaal met je eens SuperPaardje. En inderdaad dat van de druk roep ik ook al tijden ;)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:21

Netjes gedaan hoor met zoveel druk op die leeftijd toch zo presteren
complimenten

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:29

Ben het eens met iedereen dat het ontzettend moeilijk is om onder die omstandigheden de ontspanning ed te behouden. Weet zeker dat ze nog gaan groeien en meer een combinatie gaan vormen.

Desalniettemin, ik blijf het pronken met andermans veren vinden. Niet om Rath en Totilas, maar vind dat in de paardensport veel te veel gebeuren. :j

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:32

Marjoow schreef:
En wát een lelijk hoofdstel zit erop zeg :') Die neusriem trekt alle aandacht van zijn hoofdje weg en ook die frontriem...

Ehm, had Edward ook niet zo'n hoofdstel?
Knap van Rath, doe het hem niet na. Hopelijk komt het oude beeld snel weer terug.

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:35

lovejw schreef:
Marjoow schreef:
En wát een lelijk hoofdstel zit erop zeg :') Die neusriem trekt alle aandacht van zijn hoofdje weg en ook die frontriem...

Knap van Rath, doe het hem niet na. Hopelijk komt het oude beeld snel weer terug.

JA :))

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:36

lovejw schreef:
Marjoow schreef:

"Onze Toot" met Edward, en bijna hetzelfde hoofdstel :=

Als er dan rijtechnisch niet meer wat valt te zeiken? :') Dan is het tuig aan de beurt _O-

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 02-06-11 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:37

Ik vind dat hij beter THUIS nog even kon gaan oefenen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:37

Ik vind het knap zoals hij er mee omgaat, alhoewel ik de score wel wat hoog vind voor wat ik heb gezien.