Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:05

Surion schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik begin met het idee te spelen om camera's op te hangen, aan de stal ook een bordje te hangen: U word gefilmd... Ik weet niet wat ik anders nog zou kunnen doen...

Hang de camera dan maar op een plaats waar ze hem óf niet zien hangen óf niet aankunnen, een doek erover gooien is snel gebeurd.
Daarbovenop geloof ik dat men mensen niet kan veroordelen met als bewijs videobeelden, geloof dat dit enkel in openbare ruimtes en winkels etc mag. Correct me if I'm wrong, zo heb ik het gehoord.

Wat niet wegneemt natuurlijk dat ik ook wel voor camera's te vinden ben, gelukkig staan mijn paardjes op de weide onder toezicht.

Volgens mij mag het niet als officieel bewijsmateriaal dienen, maar het idee is misschien al genoeg om hem weg te houden (hoop ik). Verder, moest hij herkent worden door de politie, kunnen ze een klopjacht houden want dan weten ze tenminste in welke richting ze moeten zoeken.

Het zou tevens iets in de aard zijn van een goed verborgen camera, of een laser systeem die signaal geeft als er iets doorgaat. Voor mijn paarden heb ik alles over...

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:06

Als ik een camera zou hebben en er zou een man/vrouw opstaan die mijn paard aftuigd zou erg dat benen gebroken zijn en paard dood gaat!
En de politie doet er dan niks mee onder het mon van het is niet in een winkelcentra etc opgenomen!

Dan ga ik naar de media en prive detective etc etc en als ze dan gevonden zijn neem ik het hef in eigen hand en geloof me dan smeken ze om politie en levenslange cel straf !

Politie kan zoiets niet negeren zouden ze dat wel doen dan krijgt de politie daar ook veel problemen mee met zowel inwoners van belgie als NL DUI FRA SPA etc etc etc

Ook al mag het niet als officieel bewijs materiaal dienen!! wat diegene op de film doet mag ook niet !
en het is dan toch eigen terrein die mag die persoon zonder toestemming geen eens betreden !!

Surion schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik begin met het idee te spelen om camera's op te hangen, aan de stal ook een bordje te hangen: U word gefilmd... Ik weet niet wat ik anders nog zou kunnen doen...

Hang de camera dan maar op een plaats waar ze hem óf niet zien hangen óf niet aankunnen, een doek erover gooien is snel gebeurd.
Daarbovenop geloof ik dat men mensen niet kan veroordelen met als bewijs videobeelden, geloof dat dit enkel in openbare ruimtes en winkels etc mag. Correct me if I'm wrong, zo heb ik het gehoord.

Wat niet wegneemt natuurlijk dat ik ook wel voor camera's te vinden ben, gelukkig staan mijn paardjes op de weide onder toezicht.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:06

Als ik dan kijk naar die zachte blik van de merrie dan word ik echt zo verdrietig...hoe kún je?

silviaklein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:09

dit is echt niet normaal..

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:09

Waar is dit soort wrede onzin voor nodig? Wat een zieke geest, wie doet er zoiets?
Het lijkt wel een rage wie de meest zieke mishandelingen kan bedenken. Ik vind dat dat de eigenaars wel een mooie straf mogen bedenken voor de daders. Of geef de daders dezelfde behandeling dan piepen ze wel anders.

Nachtlampje

Re: Merrie ernstig mishandeld in de Belgische gemeente Ghoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:11

Gestoord. Een dier, onschuldig, zo toetakelen. Ik schaam me opnieuw voor de mens, het weerzinwekkendste en ziekelijkste wezen ooit.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:15

Libje 123, naar verschillende media toestappen zou ik ook doen, tegenwoordig is dat een heel krachtig wapen.

Wat ik ook niet snap is dat deze feiten de nacht van 25 mei gebeurd zijn, hoe komt het dat er nu pas een artikel van is verschenen?

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:16

Verschrikkelijk, dit is/zijn echt beest(en) die dit doen.
Ik kan veel hebben maar de andere beelden grepen me zo aan dat ik deze foto's niet heb bekeken, de tekst was beeldend genoeg.
Wat Mist zegt vind ik nog niet zo'n gek idee, tipgeld inzamelen en vrijgeven bij de gouden tip.
Het lijkt mij een goed idee.
Baad het niet dan schaad het niet.
Ik denk dat er heel wat bokkers zijn die hier wat voor zouden voelen?

Echter begin ik wel steeds banger te worden dat het niet om 1 of 2 daders gaat. Het lijkt wel een soort chain reaction van zieke geesten die elkaars gruwelijke daden proberen te overtreffen. Aan de andere kant zouden het ook dezelfde dader(s) kunnen zijn die door alle commotie en zoektocht zich verplaatsen. Hier zit/zitten antisociale, sadistische geesten achter. Deze beesten zijn echt ziek. Geen worden voor.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:20

Je zou toch met een pistool in de wei gaan slapen als zoiets in je omgeving gebeurt.
De eerste de beste die de wei in durft te komen.... En dan niet dood maar heel erg gewond. Vervolgens niet de politie bellen maar gewoon laten liggen tot de volgende ochtend... AArgh
Sommige mensen...

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:24

Ik kan veel hebben maar dit raakt toch wel een gevoelige snaar. Hoe durft iemand een onschuldig dier zoiets aan te doen.
Bah, hoe ziek moet je zijn om zoiets te durven aanrichten bij een dier!

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:26

waarom doen mensen dit toch.... wat is er mis met ze...
hoe kun je dit nou doen...ik snap er echt niks van..

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:26

-:(-

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:32

Wat ik het engste vind... Het lijkt te escaleren... Van snedes in de flank, tot dit... Waar gaat dit nog heen? Hoe lang voor zo een zieke geest overstapt op mensen? Ik vind het echt HEEL eng...

_killerbee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:33

Wat afschuwelijk !!

Die benen......
Doet mij denken aan dat veulentje.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:34

Naborah schreef:
Suzanne F. schreef:
Vreselijk. Maar hoe kan dit nou?? Een paard rent toch weg of rukt zich los als je dit doet? Hoe kan je dan doorgaan? Hoe kan dit?

Of het zijn extreem goed opgevoede paarden, maar het lijkt me niet logisch dat ze dan zelfs blijven staan, maar als je het zo stelt, verwacht je meerdere daders (dus een groep/duo) .

Zelfs die van mij komen dagelijks in de hand. Zelfs onze 2jarige die we al van veulen af aan hebben. Onze pony's moeten niks can vreemden hebben. Dus als er iets met onze pony's gebeurt, moet het een bekende zijn of mensen die veel ervaring hebben.

Maar echt walgelijk is dit :r ...

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:35

ik heb hier serieus geen woorden voor ..
ziek gewoon ;(

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:43

Airborn schreef:
Oh jesus, als je snel overstuur bent idd niet die fotos bekijken... Ik hoop echt dat ze deze gek HEEL snel te pakken krijgen. Ik snap niet hoe je dit kan doen...

Overigens: de gebroken achterbenen doen me heel erg aan het topic over het veulentje denken dat ook gebroken achterbenen had.

Ik dacht eerlijk gezegd precies hetzelfde..

Dit is echt vreselijk zeg..

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:45

|( :r Ik kan echt geen woorden meer vinden om uit te drukken wat ik hier van vind..... Arme, arme dieren! (en eigenaren!) |(

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:46

Wat ik ook nog dacht, De merrie stond aan huis. Lijkt mij toch dat iets gehoord moeten hebben? Ik bedoel ik heb eens een paard horen krijsen van pijn (had koliek) nou brrrr....

En het is 's nachts gebeurd?

Iemand moet toch iets gehoord hebben

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:55

Gatverredamme.. Geef me hun/zijn adres(sen) en ik sla ze dood.. Gatver.. in zo'n geval kan het me geen k*t schelen om me op hun niveau te verlagen.. ze verdienen niks beters..

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:57

o mijn god.
Dit is echt niet normaal meer.
Vreselijk, echt walgelijk gewoon.

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:59

v e r s c h r i k k e l i j k !

Wie kan nou zoiets doen. Dat is geen normaal mens meer.
's nachts haal ik die van mij altijd binnen. Overdag buiten en dan ben ik naar mijn werk. Ik hoop nooit ze zo aan te treffen.
Heb de foto's niet willen zien en ga ik ook niet doen.
Ik denk aan de eigenaren van deze paarden die zijn mishandeld/vermoord.
Wat zullen zij zich ....................voelen.
De mensen die die gedaan hebben, ik snap dat niet, zij hebben geen gevoel, het zijn geen mensen meer.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:07

Ziek echt ziekelijk . Al hun botten breken en een paar dagen laten liggen.
Begin stilletjesaan ook schrik te krijgen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:11

Dit soort mensen moeten echt opgejaagd en afgeschoten worden. Als je zo bent heb je wat mij betreft geen recht op verdediging of een eerlijk proces.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:14

ik hoop dat als ze de daders pakken ze met naam en toenaam in de kranten komen
en laat ze dan wel los rondlopen he, niet opsluiten.