JessicaD88 schreef:_San87_ schreef:Goed joh
??? Wat moet ik hiermee?
Opmaken dat ik de discussie met jou niet aanga
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JessicaD88 schreef:Bizzybijtje schreef:Lees mijn post eens boven jouw post?
Ik zeg niet dat er iets mis is met op concours gaan hoor, ik wil het zelf ook wel![]()
Maar ik vind het zo geniaal om te zien wat voor bord sommige mensen voor hun hoofd hebben als ze denken dat paarden serieus liever op concours gaan dan lekker op de wei staan.
Waarom nu weer op zon manier? Misschien heb jij wel een bord voor je hoofd, want schijnbaar zie jij niet dat bepaalde paarden inderdaad liever meegaan dan op de wei staan.
vlooike schreef:Ik vind het sneu.
Waarom het paard publiekelijk afscheid laten nemen op zijn 17de jaar terwijl hem blijkbaar toch geen pensioen gegunt is. Wat waren de van Baalens emotioneel tijdens zijn 'afscheid'.![]()
Mijn inziens kan het paard mits hij gezond is nog best wat in training worden gehouden maar ik vind het een vreemde zaak dat hij nu nog steeds moet presteren. De vorige amazone Kimberly heeft destijds te kennen gegeven dat Spekkie er moeite meehad.
Ik kan het in ieder geval niet waarderen.
_San87_ schreef:Een paard (PAARD!) dat gelukkiger is op concours dan met een groep soortgenoten in de weide?
Nee. Daar geloof ik niet in. Dat is iets wat baasjes zich voorhouden.
Bizzybijtje schreef:Je weet dat een paard eigenlijk een 'wild' dier is hm? Dat je dat er niet uit kunt fokken? Hoeveel Jazz of Gribaldi
of wat er dan ook in zit. Dat heeft niets te maken met meningen, dat is gewoon zo. Paarden gaan echt niet liever mee, het feit dat ze vervelend gaan doen op de wei is dat het gewoontedieren zijn. Als je ze altijd actief traint, en dan ineens op de wei dumpt, gaan ze echt niet zo 'chagerijnig' doen omdat ze het niet leuk vinden, maar simpelweg omdat ze het niet gewend zijn.
Op wedstrijd gaan veroorzaakt ontzettend veel spanning, zowel voor het paard als voor de ruiter, en door een gespannen ruiter wordt het paard ook nog meer gespannen![]()
Ik zeg het, niks mis met concoursen, maar jezelf wijsmaken dat je paard het op concours gaan werkelijk verkiest boven zijn leventje op de wei doorbrengen, dat gaat mij te boven
KG_Images schreef:Dat staat die van mij ook, in een gemengde groep op een groot stuk land met genoeg te doen, iedere dag. En toch werkt hij liever dan dat hij alleen maar op het land staat. Dat het niet natuurlijk is weet ik zelf ook wel, maar face it, dressuursport op zich is al alles behalve natuurlijk, maar ik ben ervan overtuigd dat sommige paarden het heerlijk vinden om in de spotlights te staan. De types die alleen maar mooier worden als er geklapt wordt, waarvoor de tribunes niet hoog genoeg kunnen zijn. En ook mijn paard krijgt voldoende afwisseling; bos, springen, crosstrainingen, longeren, etc. Omdat ik zelf zo'n dier heb, kan ik me dat best voorstellen. Vind het een beetje kort door de bocht om te claimen dat IEDER paard gelukkiger is op de wei met een volledig pension. Die van mij is 14 en nog volledig gezond, als hij in goede gezondheid blijft verkeren gooi ik hem ook echt niet vroegtijdig op de wei, daar zou ik dat paard geen plezier mee doen. Dit zal vast voor meer paarden gelden, wellicht geld dat voor Spekkie ook.
Jij noemt het een bord voor je hoofd, ik noem het naar het individu kijken.
_San87_ schreef:Als jij dat zo wilt opvatten. Ik denk dat je een bord voor je kop hebt en ik vind het niet nodig mijn tijd en energie daaraan te verspillen.
En waarom kan jij niet quoten? Moeilijk?
JessicaD88 schreef:_San87_ schreef:Als jij dat zo wilt opvatten. Ik denk dat je een bord voor je kop hebt en ik vind het niet nodig mijn tijd en energie daaraan te verspillen.
En waarom kan jij niet quoten? Moeilijk?
Ja erg moeilijk.
Mijn hemel. Wat ben jij een vreselijk doorgewinterde bokker. Afschuwelijk. Je kunt toch normaal met iemand een discussie aangaan zonder de ander af te zeiken of naar beneden te halen? Je kunt ook normaal reageren en met argumenten komen ipv alleen maar te zeggen 'jij hebt er toch geen verstand van'. Dat overtuigt niemand hoor. En als je het niet nodig vind om daar tijd in te steken, reageer dan uberhaubt niet. Ga dan ook niet zeggen 'goed joh' of 'ik steek hier geen tijd in' dan lok je alleen maar een reactie uit. Stop dan je tijd echt ergens anders in en blijf uit dit topic.
Ik ga alleen geen energie steken in mensen die daadwerkelijk denken dat je eeuwenoude instincten eruit kan fokken in de korte periode dat wij bezig zijn met paarden fokken. Je moet mij geen woorden in de mond leggen, ik heb nergens gezegd dat je er geen verstand van hebt, ik ben het alleen niet met je eens en ik zie geen noodzaak je van mijn mening te overtuigen.
JessicaD88 schreef:Bizzybijtje schreef:Je weet dat een paard eigenlijk een 'wild' dier is hm? Dat je dat er niet uit kunt fokken? Hoeveel Jazz of Gribaldi
of wat er dan ook in zit. Dat heeft niets te maken met meningen, dat is gewoon zo. Paarden gaan echt niet liever mee, het feit dat ze vervelend gaan doen op de wei is dat het gewoontedieren zijn. Als je ze altijd actief traint, en dan ineens op de wei dumpt, gaan ze echt niet zo 'chagerijnig' doen omdat ze het niet leuk vinden, maar simpelweg omdat ze het niet gewend zijn.
Op wedstrijd gaan veroorzaakt ontzettend veel spanning, zowel voor het paard als voor de ruiter, en door een gespannen ruiter wordt het paard ook nog meer gespannen![]()
Ik zeg het, niks mis met concoursen, maar jezelf wijsmaken dat je paard het op concours gaan werkelijk verkiest boven zijn leventje op de wei doorbrengen, dat gaat mij te boven
Blijkbaar heeft het wel te maken met meningen want ik denk er duidelijk anders over dan jij. Niks mis mee maar ga nu niet doen alsof het hier over feiten gaat want dat is niet zo. Leuk dat je een eigen mening hebt maar presenteer het dan ook als een mening. Ik denk dat je met fokken dat zeker kunt veranderen. Dat is met allerlei dieren gebeurd en ook met paarden.
? Maar goed, als je ervan overtuigd bent dat een paard het werkelijk leuker vindt om ieder weekend naar ieder concours gesleept te worden, blijf dat vooral denken.
en ik blijf dat zeker denken ja
Maar wel leuk want je zegt het nu zelf; na een leven lang werken willen ze graag de wei uit omdat ze het niet gewend zijn. Fijn dat we het toch nog met elkaar eens konden worden

Amytj schreef:Ze hebben vandaag hun debuut in het Z2 gehad de amazone rijdt hem nog maar een korte tijd ze wisten een knappe 2e plaats met 65,2 % binnen te slepen gefeliciteerd Kim en Spek!