Rath & Totilas alleen in CDI3* aan de start tijdens WDM

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:33

Ayasha schreef:
pleiada schreef:
Ik vind het eigenlijk best zielig voor het paard dat hij moest verhuizen en van Gal gescheiden is,gewoon omdat ze een bijzondere band hadden!!

ik denk he, zo lang ie zijn voer krijgt en een onderkomen, het hem bitter weinig kan schelen wie hem rijdt. :+

Weet je wat nou zo gek is? Dat ook paarden gevoel hebben en ook zeker een emotionele band kunnen hebben met 1 bepaald persoon en die persoon kunnen missen. Dat is echt niet iets wat alleen voor het menselijk ras voorbehouden is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:44

Ayasha schreef:
ik denk he, zo lang ie zijn voer krijgt en een onderkomen, het hem bitter weinig kan schelen wie hem rijdt. :+

Paarden hechten wel degelijk aan mensen, een omgeving etc. De verhalen van hoe Ed en Toot een band hadden zijn bekend

Ik heb een 3 jarige merrie naar de training gedaan en het diertje was 2 weken lang totaal van haar stuk, heimwee zei de trainer die zijn leven lang al met paarden omgaat, hengstenhouder is en er niet bekend om staat dat hij een watje is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:56

easygoing schreef:
Weet je wat nou zo gek is? Dat ook paarden gevoel hebben en ook zeker een emotionele band kunnen hebben met 1 bepaald persoon en die persoon kunnen missen. Dat is echt niet iets wat alleen voor het menselijk ras voorbehouden is.

oh ik geloof dat ze zich kunnen hechten aan iemand en dat ze gevoelens hebben. Maar ik geloof niet dat het werkt zoals bij mensen. :n Ik ben helemaal voor het "levende wezens met gevoelens" principe en behandel mijn eigen dieren daar ook naar maar het zijn geen mensen. :)

En ja, iedereen zegt dat en zo lang genoeg mensen het zeggen zal het wel waar zijn zeker? :D

Naja, ik ben benieuwd naar hun debuut, waar of wanneer dat dan ook moge zijn en ik wens ze veel moed en wijsheid. Met Half Nederland op hun rug zou het wel eens een zware proef kunnen worden en ik kan enkel bewondering hebben voor die jongen zijn moed. :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:54

Sieppus schreef:
BaileyMix schreef:
Ik denk dat als Totilas bij deze ruiter blijft zijn carrière een eind klaar is :n Vast een goede ruiter, maar ik denk dat ze Totilas beter bij Gal hadden kunnen houden. Zeg nou zelf, sinds de verkoop is er niets dan pech bij Totilas. Wanneer gaan ze het inzien!

Paard voelt zich er waarschijnlijk niet op zijn plek.
Jammer, maar helaas. PS moet eens achter zijn oren gaan krabbelen.

Wat kletsen jullie allemaal.
Bij Visser staan zijn zakken vol van het geld en Gal heeft het ook niet gedoneerd aan een goed doel... :(:)
Zou het zou zijn dat de kopers elke keer een kat in de zak hebben gekocht..Eerst Lingh en nu deze ?? |(

Verder het gerucht in Duitsland en zeg gerucht..dat hij hoefbevangen is geweest...

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:10

Ayasha schreef:
pleiada schreef:
Ik vind het eigenlijk best zielig voor het paard dat hij moest verhuizen en van Gal gescheiden is,gewoon omdat ze een bijzondere band hadden!!

Ieder zijn eigen mening :) Ik denk alleen dat dieren ook gevoel hebben en zo ook Totilas!!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:32

Laten we nou gewoon die eerste wedstrijd afwachten, dan hebben we een idee waar ze als combinatie staan. Tot die tijd is het alleen maar speculeren over de vraag hoever ze als combinatie zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:34

Karl66 schreef:
Laten we nou gewoon die eerste wedstrijd afwachten, dan hebben we een idee waar ze als combinatie staan. Tot die tijd is het alleen maar speculeren over de vraag hoever ze als combinatie zijn.

Dat heet toch gewoon een discussie.
Overigens gaat het daar nauwelijks over want als je wedstrijden en optredens blijft afzeggen is het niet zon vraag waar ze staan als combinatie, meer of er wel sprake is van een combinatie

Ayasha
Blogger

Re: Rath & Totilas alleen in CDI3* aan de start tijdens WDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:37

maar ze rijden toch? Alleen een andere proef?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:13

Ze gaan toch gewoon starten in de GP? Ze mogen alleen niet starten in de WDM, omdat ze zich daar niet voor gekwalificeerd hebben. Na die GP wedstrijd kan je wat zeggen over de vraag waar de combinatie staat. Tot die tijd valt er volgens mij weinig te discussiëren over de vraag waar ze staan, tenzij er mensen regelmatig bij hun training gekeken hebben.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:17

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

oh ik geloof dat ze zich kunnen hechten aan iemand en dat ze gevoelens hebben. Maar ik geloof niet dat het werkt zoals bij mensen. :n Ik ben helemaal voor het "levende wezens met gevoelens" principe en behandel mijn eigen dieren daar ook naar maar het zijn geen mensen. :)

En ja, iedereen zegt dat en zo lang genoeg mensen het zeggen zal het wel waar zijn zeker? :D

Naja, ik ben benieuwd naar hun debuut, waar of wanneer dat dan ook moge zijn en ik wens ze veel moed en wijsheid. Met Half Nederland op hun rug zou het wel eens een zware proef kunnen worden en ik kan enkel bewondering hebben voor die jongen zijn moed. :)

Volgens mij ging het ongenoegen ruim voorbij de nederlandse landsgrenzen, zelfs ook over de nederlands/duitse grens. En tja nogmaals dat het moeilijk zal worden en dat hij het toch nooit goed zal gaan doen ook al wint hij alles was vanaf het begin natuurlijk al bekend.
Bewondering heb ik niet zo zeer ervoor want zoals ik eerder al zei raak ik er meer en meer van overtuigd dat zowel Rath als zijn stiefmama en PS het allemaal onderschat hebben in het begin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:20

Ik denk eerder dat Rath gewoon voor blok is gezet en er nu het beste van maakt. :) Ma goed ik zal wel naïef zijn.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:23

Ayasha schreef:
Ik denk eerder dat Rath gewoon voor blok is gezet en er nu het beste van maakt. :) Ma goed ik zal wel naïef zijn.

Dat heb ik maanden geleden al eens geopperd maar jeetje een beetje vent is daar dan toch wel tegenop gewassen? De kans dat het zijn carriere zal schaden is toch bijzonder groot, wellicht zelfs nog wel groter dan dat het hem goed zal doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:24

easygoing schreef:
Ayasha schreef:

Dat heb ik maanden geleden al eens geopperd maar jeetje een beetje vent is daar dan toch wel tegenop gewassen? De kans dat het zijn carriere zal schaden is toch bijzonder groot, wellicht zelfs nog wel groter dan dat het hem goed zal doen.

zó oud is die jongen niet en dingen zijn niet altijd zo simpel als ze lijken... :) Soms is het kiezen tussen twee slechten en ik denk dat Rath afhankelijk is van stiefmam voor zijn paarden?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:30

Tuurlijk is dat niet makkelijk maar als hij een echt goede ruiter is komt hij ook wel aan de bak zonder stiefmama's paarden. Nogmaals dat kans dat het zijn carriere kwaad zal doen is erg groot en ja dan zal het nog moeilijker zijn om weer op te krabbelen dan nu je rug rechten tegen stiefmoeder.
Overigens vind ik niet dat leeftijd er toe doet.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 28-05-11 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:30

Hoefbevangen? Echt niet. Wel een probleem aan zijn hoef.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:39

easygoing schreef:
Tuurlijk is dat niet makkelijk maar als hij een echt goede ruiter is komt hij ook wel aan de bak zonder stiefmama's paarden. Nogmaals dat kans dat het zijn carriere kwaad zal doen is erg groot en ja dan zal het nog moeilijker zijn om weer op te krabbelen dan nu je rug rechten tegen stiefmoeder.
Overigens vind ik niet dat leeftijd er toe doet.

Niet? Dat vind ik dan kortzichtig. En jep, vast, maar het zal wel een stukkie moeilijker zijn. En ik zou zijn beslissing, als het inderdaad zo is, wel kunnen volgen. Als hij dit tot een goed einde brengt kan niemand met gezond verstand nog zeggen dat hij niet kan rijden. Mislukt het kan hij altijd nog terug vallen op stiefmama en het valt me op dat "schandalen" in de paardenwereld nooit lang stand houden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:48

Is in mijn ogen niet kortzichtig. Dat was het wel geweest als het ventje nog maar een jaar of 16 geweest zou zijn maar kom op het is een volwassen man. Als hij terugvallen op stiefmama (haar centen,paarden en faciliteiten) nodig heeft dan zou hij toch zeker eens kritisch naar zichzelf moeten kijken.
Nogmaals als hij een echt goede ruiter is dan zou dat helemaal niet nodig moeten zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:51

Nodig misschien niet maar het is altijd wijs een zekerheid achter de hand te houden in iets zo grillig als de paardensport.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:59

Ayasha schreef:
Nodig misschien niet maar het is altijd wijs een zekerheid achter de hand te houden in iets zo grillig als de paardensport.

Ik denk dat risico nemen door vooruit te gaan meer vruchten af zal werpen dan vast houden aan het bekende/vertrouwde. En als het echt zo is dat als hij niet doet wat stiefmama zegt hij niet meer aan de bak komt bij haar dan zit er iets echt helemaal fout in dat gezin wat hem ook nog wel eens behoorlijk in de weg kan gaan zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:08

easygoing schreef:
Ayasha schreef:

Ik denk dat risico nemen door vooruit te gaan meer vruchten af zal werpen dan vast houden aan het bekende/vertrouwde. En als het echt zo is dat als hij niet doet wat stiefmama zegt hij niet meer aan de bak komt bij haar dan zit er iets echt helemaal fout in dat gezin wat hem ook nog wel eens behoorlijk in de weg kan gaan zitten.

tja, de wereld is niet perfect. Nu neemt hij ook een risico en redt hij het zal geen mens eerlijk kunnen zeggen dat hij niet kan rijden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:12

Die kans is natuurlijk ook heel groot maar zal hij ook echt kunnen bewijzen dat hij echt alles in zich heeft door het rijden op Toot? Denk dat mensen pas van zijn kunnen overtuigd zullen zijn als hij met een dier de top bereikt die hij zelf helemaal opgeleid heeft.

Ik blijf volhouden dat het rijden op Toot zijn carriere echt geen goed zal doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:14

Dát is een vraag die enkel de tijd kan beantwoorden. :)
Komt tijd, komt raad.. :)

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 05:41

ik vind het geen slechte ruiter
Ik vind het aleen mooier als tie een jong paard zelf naar het hoogste niv breng maar dat vind ik mt alle ruiters,emma hindele doet het zelfde alleen die is ouder en heeft altijd
Kant en klaren paarden gekocht en nog nooit wat zelf gedaan
Ik hoop voor mattias dat hem dat ook een keer lukt daar word je meer mee wardeert dat met een totilas te gaan rijden

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:27

Alleen is het met een jong paard die je alles zelf moet leren afwachten of er talent
in zit om de zware oefeningen aan te kunnen, niet alleen fysiek maar ook mentaal.

En of de ruiter genoeg talent heeft de knopjes er goed op te zetten en het talent
er uit te rijden.

Ik denk dat daarom de keus voor een paard dat zichzelf onder een andere ruiter al
heeft bewezen veel makkelijker is.

Zelf koop ik mijn paarden op een mooie leeftijd en wel al onder het zadel maar zonder
de knopjes, kan ik ze mooi zelf aanleren. Ik vind het leuk.. of het paard de Z2 voorbij
komt? Dat weet ik niet.. dat hangt niet alleen van het paard af, maar ook van mij :)

Geldt ook voor Matthias. Edward heeft nu eenmaal het talent het beste uit zijn paarden
te halen.. heeft Matthias er geen talent voor zal het altijd meer floppen :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:44