Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tiger27 schreef:Waar slaat dat op dat quarters er vaak dood en futloos zijn
Quarter zelf staat daarom bekent om cool en rustig te zijn
Ik heb volgens mij een adhd quarter die ales leuk vind om te zien en graag niks wil missen van de dag
UnlimitedS schreef:Ik persoonlijk vind het ook moeilijker, zo niet onmogelijk om 'getrixte' dieren op het western wedstrijd terrein tussen de eerlijk opgeleide dieren uit te pikken, dit lukt mij wel op een keuring van warmbloeden of een dressuur/spring wedstrijd. Blijkbaar kom je er in deze tak van sport makkelijker mee weg?
kleinvosje schreef:nickynicole schreef:Je zal maar als goed sportpaard op de wereld gezet worden en moeten presteren op deze manier...... Ik hoop zeker dat dit soort dierenmishandeling aangepakt wordt voor ALLE takken binnen de paardensport.
@ cowgirl: Ik heb geen verstand van western maar jouw verhaal zet me wel aan het denken. Ik heb ook wel eens een artikel gelezen over het vastzetten van jonge paarden met stelling naar links/rechts om ze te leren nageven. Daar had ik toen ook al een naar gevoel bij...
Maar wat ik net zo erg vind is dat er op het moment van het filmpje niemand ingrijpt! Ik zelf kan mijn mond niet houden hoor als ik dit soort dingen zie in de ring. Een dier heeft geen stem, laten wij dat dan doen.
Ga jij als onbekend en onbelangrijk persoon even tegen een topper zeggen dat hij het niet goed doet?
Francis schreef:Als je goed naar paarden kunt kijken en ze écht in de ogen kijkt kun je dit bij de westernrassen zeker ook zien.
Ik heb een paar jaar terug nog een keer op een hengstenshow gelopen waar dekhengsten gepresenteerd werden en daar liep een Duitse hengst van een heel bekende bloedlijn waar ik echt blij van werd. Hij deed braaf z'n oefeningen, netjes en strak en niks minder 'professioneel' dan de anderen, maar met het vuur nog in de ogen. Die hadden er duidelijk plezier in.
Een andere hengst, oude bekende op wedstrijden en zeer geroutineerde 'crack' liet dezelfde oefeningen zien, maar van zijn blik kon echt wel janken, daar was gewoon 'niemand meer thuis'...
Dat verschil is - als je het kunt en wilt zien - echt wel aanwezig.
_Zsazsa_ schreef:Voor de meeste mensen, Rollkur worden zowel in de springsport als dressuursport en westernsport gebruikt.
Op hoog niveau draait het allemaal om geld, en meer niet. Jammer dat mensen echt denken dat topsport zo vriendelijk is.
Adelinde rijd met stale vuisten, anky in de rollkur, springruiters bareren nog meer dan je denkt en de western doet dit.
Ik kijk hier echt niet van op. Hoe banketstaaf het er ook uit ziet. Alle paarden die bokt zo bewonderd, of dat nou okidoki, salinero, parcival, westernpaarden of wie dan ook is, worden zo getraint. Voor vriendelijkheid en halsje aaien moet je niet in de prof wereld gaan kijken.
Het draait daar om grof geld. En daarbij staat training voorop, en die af en toe niet mals.
Ik zeg niet dat de paarden mishandeld worden, maar ze krijgen het zeker zwaar voor de kiezen.
Citaat:Toch geen wonder dat die quarters er vaak zo futloos en dood uitzien.
kleinvosje schreef:nickynicole schreef:Maar wat ik net zo erg vind is dat er op het moment van het filmpje niemand ingrijpt! Ik zelf kan mijn mond niet houden hoor als ik dit soort dingen zie in de ring. Een dier heeft geen stem, laten wij dat dan doen.
Ga jij als onbekend en onbelangrijk persoon even tegen een topper zeggen dat hij het niet goed doet?
eenitraM schreef:Wat grappig..
Waar had ik ook alweer gelezen dat DRESSUUR-ruiters aan rolküren doen/zagen en trekken?
Pfff..