Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:34

Chaos schreef:
Ik heb het toch over het verschil???

Dat was me niet helemaal duidelijk omdat je er "hulde voor de eigenaresse" bij had gezet :) .

Chaos

Rinske, dat staat idd wat krom.

Als mijn eerste post erbij had gestaan was het wellicht duidelijker geweest.

Anoniem

Als ik veel bokkers in een ander topic over brandmerken moet geloven dan voelde het paard er niets van.... want brandmerken voelen ze toch ook niet?!?
En waarom het beest laten inslapen? Mensen laat je toch ook niet inslapen als ze verbrand zijn? Die realiseren zich de pijn net zo goed als een dier hoor. Er bestaat trouwens ook nog zoiets als pijnstillers.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:35

Chaos schreef:
Rinske, dat staat idd wat krom.

Als mijn eerste post erbij had gestaan was het wellicht duidelijker geweest.

Geeft nie :D . We snappen elkaar weer :P .

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:36

Lamar: Sommige mensen zouden willen dat ze de brand niet overleefd hadden.. Vergis je niet in brandwonden.
Chantal: Slaat jouw laatste bericht op mijn post? Dan snap ik hem niet. :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:36

Lamar schreef:
Als ik veel bokkers in een ander topic over brandmerken moet geloven dan voelde het paard er niets van.... want brandmerken voelen ze toch ook niet?!?
En waarom het beest laten inslapen? Mensen laat je toch ook niet inslapen als ze verbrand zijn? Die realiseren zich de pijn net zo goed als een dier hoor. Er bestaat trouwens ook nog zoiets als pijnstillers.

Het is uberhaupt een wonder als je als mens 70% verbrand bent en dat overleefd (en als dier natuurlijk ook), maar of je leven daardoor waardig blijft is de vraag natuurlijk. Een dier kan zo'n beslissing niet nemen, daar is de eigenaar er voor.
En een dier kan het geheel niet overzien: die weet niet dat de pijn minder zal worden na 2 jaar. Die beleeft alleen de pijn op het moment.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:38

Ja, maar die houden ze in een kunstmatige coma, en die kan je uitleggen wat er allemaal nog gaat gebeuren. Een paard kunnen ze niet in coma brengen en aan paarden kan je niet uitleggen dat al die pijnlijke behandelingen nut hebben.
De zwaarste pijnstillers (gen verdoving ) dekken niet alle pijn? En als je weet dat het 2 jaar heeft geduurt, als het nu maar voor een dag was dat hij een beetje pijn had, maar 2 jaar?

dromertje2

Re: Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:39

Chaos: bedoel je mij? Ik had het op Shanna

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:41

Dat bedoel ik idd ook te zeggen chanel :) . Dat is het niet overzien van de consequenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:43

Dat vind ik nou het vreemde aan bokt.... aan de ene kant bij hoog en laag beweren dat paarden niets van brandmerken voelen, en aan de andere kant bij hoog en laag beweren dat een verbrand paard enorm lijdt aan zijn verwondingen :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:44

Ik ben ook niet voor brandmerken hoor :P .

Kellytjuh2

Lamar schreef:

Mensen laat je toch ook niet inslapen als ze een been verloren zijn? waarom paarden dan vaak wel?
naja zo kunnne we nog wel doorgaan hoor mare hoeveel mensen zeggen wel niet dat ze het liever
niet overleeft hadden? denk je daar ook aan of niet? en ja als je in kunstmatige coma gehouden wordt
heb je niet veel keus he;)

dromertje2

Ik ben ook tegen brandmerken, is ook een brandwond en doet ook pijn, daarom ben ik er ook tegen, dus niet iedereen over dezelfde kam scheren, Lamar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:46

Kellytjuh2 schreef:
Mensen laat je toch ook niet inslapen als ze een been verloren zijn? waarom paarden dan vaak wel?
naja zo kunnne we nog wel doorgaan hoor mare hoeveel mensen zeggen wel niet dat ze het liever
niet overleeft hadden? denk je daar ook aan of niet? en ja als je in kunstmatige coma gehouden wordt

Je hebt vechters en je hebt opgevers. Dit paard was blijkbaar een vechter. Ik heb paarden zien opgeven terwijl ze alleen maar vast zaten in het water tijdens een reddingsaktie... dat zijn opgevers.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:48

Brandmerken is nog altijd iets anders dan voor meer dan 70% verbrand zijn!
ook gaat het er niet om of dat we nu wel of niet voor een brandmerk zijn.

Maar dat dieren zoveel pijn hebben nut heeft voor ons gevoel of voor het gevoel van het dier?

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:49

Lamar schreef:
Kellytjuh2 schreef:

Je hebt vechters en je hebt opgevers. Dit paard was blijkbaar een vechter. Ik heb paarden zien opgeven terwijl ze alleen maar vast zaten in het water tijdens een reddingsaktie... dat zijn opgevers.

mag ik dan vragen wat je verstaat onder opgeven ?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:49

alleen maar vast zitten in water, precies of dat niet erg is en ze zomaar opgeven, ik denk aan onderkoeling, stress, shock waardoor het hun fataal wordt, spieren die niet meer werken door hat lang indezelfde houding zitten,....

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:50

ben ook niet voor brandmerken maar het is denk ik wel een groot verschil als een klein stukje verbrand is om de hele rug... zelf heb ik ook een flinke brandwond op mijn been... die is goed genezen en voel ik nu bijna niet meer... (te vergelijken met een brandmerk) als mijn hele rug zou zijn verbrand en er veel littekenweefsel zou zijn zou dit met bewegen wel degelijk pijn doen omdat de huid niet soepel is.

ik ben ervan overtuigd dat je alles voor je paard over moet hebben betreft medische kosten en dergelijke maar wel eerlijk(humaan) blijven tegen het paard...
waar het punt is van "ik stop ermee" moet iedere eigenaar zelf weten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:50

Lamar schreef:
Kellytjuh2 schreef:

Ik vraag me echt oprecht af hoe je weet dat een paard een vechter of een opgever is. Door het hinnikje? Kan dat geen hinnikje geweest zijn van: "baasje, het is genoeg, verlos me?"
Dat vraag ik me echt serieus af hoor, is geen verwijt ofzo :) .

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:53

Rinske schreef:
Ik vraag me echt oprecht af hoe je weet dat een paard een vechter of een opgever is. Door het hinnikje? Kan dat geen hinnikje geweest zijn van: "baasje, het is genoeg, verlos me?"

Geloof me als je je paard goed kent dan weet je dat.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:54

Lamar schreef:
Dat vind ik nou het vreemde aan bokt.... aan de ene kant bij hoog en laag beweren dat paarden niets van brandmerken voelen, en aan de andere kant bij hoog en laag beweren dat een verbrand paard enorm lijdt aan zijn verwondingen :')

Ik ben dan ook nooit voorstander geweest van brandmerken.

Kellytjuh2

@ Lamar jij noemt zo'n dier een opgever, maar is dit terecht?
wat weet jij er nu van wat het dier op zo'n moment voeld? precies dat kun je niet weten
je kunt alleen maar er naar speculeren. Het beestje heeft misschien alles al gedaan om zich kunnen te bevrijden maar alleen was jij diegene die het niet zo zag. Je gezichtveld is een Illusie die wordt gemaakt door je hersenen;) waar de een zus ziet, ziet de ander het zo.

Rinske

Lamar schreef:
Ik heb paarden zien opgeven terwijl ze alleen maar vast zaten in het water tijdens een reddingsaktie... dat zijn opgevers.

Ik weret niet of je van hypothermie en daarbij een shock hebt gehoord? Maar dan kan het gauw afgelopen zijn helaas. Daarvoor hoeft het geen opgever te zijn :) .

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:55

Yinnar schreef:
Rinske schreef:

En er zijn ook nog de mensen die wel degelijk kunnen communiceren met paarden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:55

Yinnar schreef:
Rinske schreef:

Weet ik niet, vindt dat toch wat vaag.
Nu alweer een jaar geleden heeft mijn merrie tijdens de bevalling op het randje gezeten met veel pijn, het enige wat ik uit haar hinniken kon halen was: PIJN! En met die merrie heb ik zo'n intense band.