Zebra uit Texas begint aan een springcarriere *filmpjes*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rayoow

Re: Zebra uit Texas begint aan een springcarriere *filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:04

Ik vind het echt cool,

eerst de koe nu dit :D echt leuk!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:10

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit nogal dubbel vind: Het is ontzettend leuk wat ze allemaal met het beestje doet, maar dat had ook met een paard gekunt. Daarnaast vind ik eigenlijk dat een zebra niet moet worden gezien als gebruiksdier, daar zijn ze niet voor gefokt, en aangezien er niet ontzettend veel zebra's zijn zie ik ze liever in de dierentuin of op de savanne, met soortgenoten, dan op een pensionstal tussen de (grote) paarden...

Ik denk dat men op deze manier het aanschaffen van een zebra voor de leuk ook nog gaat aanmoedingen: leuk: exotisch... Ik denk niet dat dat meteen gewenst is. En zeker omdat deze filmpjes de wereld over gaan denk ik dat je een verkeerde indruk van zebra's als leuke huisdieren wekt, met veel problemen tot gevolg... :n

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:12

Anoli schreef:
_O-

Nee even serieus, dit ziet er niet uit sorry...

ondanks dat, vind ik het wel apart om te zien :')

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:14

Tja, heel leuk op het eerste gezicht! Rijtechnisch gezien lijkt dit niet de toekomst van de sport te worden, maar wel heel stoer om zo'n mooi streepjespatroon onder je te hebben :+

Mw. lijkt mij idd wat groot voor dit dier en ik vraag me dus wel af of de zebra nu niet beter kan lopen, of dat dit gewoon niet zo'n begenadigde ruiter is..

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:18

ik vind het wel grappig is wat anders ;)
maar ik dat niet een beetje zwaar in het laatste filmpje zwaar western zadel en dan die vrouw??

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:19

Ik vind het grappig om te zien. Of het hier in nederland zo'n hype gaat worden...denk het niet. Ze zijn ook niet goedkoop als ik het zo op deze site bekijk: http://www.spotsnstripes.com/ZebraSales.htm

En bewijs is er nu dat met veel geduld Zebra's bereden kunnen worden. Paarden zijn er oorspronkelijk ook niet voor om door de mens bereden te worden, dit is ook oorspronkelijk een in het wild levende kuddedier. Toch is dit duizenden jaren geleden iemand tot het idee gekomen om op een paard te gaan rijden en het in een stal te doen. Waarom zou dat dan niet met zebra's kunnen? Eentje kan het al zo te zien :P Zo heel erg vind hij het ook niet, want anders had dat vrouwtje er echt wel naast gelegen.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:20

xTesske schreef:
Juangi schreef:
Ik vind het kwa te lang zijn enorm meevallen hoor! Vind het ontzettend stoer juist dat ze het 'even' doet op zo'n kleintje! Toppie!

Vraag me wel af of het duur is, zon zebra! Zou er ook wel 1 willen! :o

Haha hier is er een : http://dieren.marktplaats.nl/overige-di ... mb_click=1#

In nederland :?
Hoe komt die daar nou weer? :'). Serieus...

Ik ben het wel met smeetjoew eens :j

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:22

Waar komen ze straks mee aan...
Rijden op een goudvis :')

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:25

gabjj8 schreef:

:n tuurlijk niet dat kan nooit! Je moet groot denken! Mooie patronen! Een GIRAF! :P

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:26

Of straks word het nog een nijlpaard ofzo! Af een eland of weet ik veel :p haha!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:26

MLoeser schreef:
gabjj8 schreef:

:n tuurlijk niet dat kan nooit! Je moet groot denken! Mooie patronen! Een GIRAF! :P

Oja, tuurlijk... Sorry
Een koikarper dan :P

Of zie je opeens op wedstrijd een flamingo voorbijkomen :')

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:27

Met struisvogels kom je misschien ook een heel eind :))

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:28

Chaos schreef:
Ilse: Heb jij ervaring met zebra's trainen? Zo ja, kun jij dan geen antwoord geven op mijn vraag?
Rijden = toch not done met een zebra?

ja, ik heb er hier 3 staan, allemaal ZZ springen, :+ ,

Het verschil tussen een paard en zebra is misschien aanzien groot, maar het verschil tussen een ezel en zebra is een stuk kleiner en op ezels word ook gewoon gereden. En dit zijn allang geen 'wilde' dieren meer, zebra's zijn onderhand ook gedomesticeerd (sorry als ik het verkeerd schrijf), ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem.

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:31

@Mitchhall: Je tweede plaatje van het 'zebra' skelet is eigenlijk gewoon een skelet van een paard. Komt van deze site: http://www.geolution.nl/dieren/anatomie ... -paard.htm
@ Toydoll: Onze vroegere voorvaderen mogen dan wel gereden hebben op pony's van 1,30, maar zelf waren ze ook geen 1,80 gemiddeld zoals wij dat nu zijn. Eerder ook rond de 1.40/50.

Ach, ik vind dit meer een beetje; kijk eens wat ik kan, ik ben zo geweldig dat ik zelfs een zebra kan temmen!
En dat terwijl ze nog veel meer exotische dieren in huis hebben en die man zichzelf de zebraguru noemt... Ja sure!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:32

Ilse_123 schreef:
Chaos schreef:
Ilse: Heb jij ervaring met zebra's trainen? Zo ja, kun jij dan geen antwoord geven op mijn vraag?
Rijden = toch not done met een zebra?

ja, ik heb er hier 3 staan, allemaal ZZ springen, :+ ,

Het verschil tussen een paard en zebra is misschien aanzien groot, maar het verschil tussen een ezel en zebra is een stuk kleiner en op ezels word ook gewoon gereden. En dit zijn allang geen 'wilde' dieren meer, zebra's zijn onderhand ook gedomesticeerd (sorry als ik het verkeerd schrijf), ik vind het persoonlijk niet zo'n probleem.

Zebra's leven wel degelijk nog in het wild. Doen dienst als onder andere leeuwen en krokodillenvoer en het zijn grazers die de begroeiing bijhouden. Dus ook wel degelijk van belang voor het ecosysteem. Als "wij westerlingen" het nu grappig gaan vinden om zebra's te gaan houden voorspel ik een grote run (lees jacht) op nu nog wilde zebra's. Dat is niet alleen schadelijk voor de dieren die worden gevangen, maar heeft ook censequenties voor het ecosysteem. Dus ik denk dat je hier zeker mee moet oppassen!

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:33

MLoeser schreef:

Op struisvogels wordt al gereden,
Ze racen dat tegen mekaar en de kunst is om erop te blijven zitten.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:34

Nikkylove schreef:
MLoeser schreef:

Op struisvogels wordt al gereden,
Ze racen dat tegen mekaar en de kunst is om erop te blijven zitten.

Weet ik :) maar ik ben wel heel benieuwd hoe ze het in de dressuur zullen doen :P

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:35

Nikkylove schreef:
@Mitchhall: Je tweede plaatje van het 'zebra' skelet is eigenlijk gewoon een skelet van een paard. Komt van deze site: http://www.geolution.nl/dieren/anatomie ... -paard.htm
@ Toydoll: Onze vroegere voorvaderen mogen dan wel gereden hebben op pony's van 1,30, maar zelf waren ze ook geen 1,80 gemiddeld zoals wij dat nu zijn. Eerder ook rond de 1.40/50.

Ach, ik vind dit meer een beetje; kijk eens wat ik kan, ik ben zo geweldig dat ik zelfs een zebra kan temmen!
En dat terwijl ze nog veel meer exotische dieren in huis hebben en die man zichzelf de zebraguru noemt... Ja sure!

Hmm wat raar, ik heb het namelijk van deze site af :+
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... swb0s9jNAw
Achja, internet kan je nooit perfect vertrouwen blijkt :)

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:37

Wel een heel lieve Zebra! En ook knap.
Maar voor mij zou het niks zijn, die dunne pootjes :(:)

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:44

Ik ben er ook niet zo voor te vinden.
Een zebra moet toch wild zijn. Op een giraf ga je toch ook niet rijden ...
Ziet er ook niet zo vriendelijk uit dat eerste filmpje vind ik.

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:45

Is weer wat anders zo een Zebra hihi.
Achja als zij er niet mee spring, springt 't zelf wel over het hek.. :Y)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:50

Mwja, ik weet het niet. Natuurlijk wordt er ook gereden op paarden, ezels en zelfs koeien, maar dat zijn allemaal gedomesticeerde dieren. Een zebra is dat betreft toch wat anders, dat is een 'wild' niet-gedomesticeerd dier.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:52

Doet me een beetje denken aan de film, Streep wil Racen!
En dit is dan Streep wil Springen (ik voel een deel 2 aankomen??? ) :))

Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, het ziet er apart uit, maar ze doet het maar wel!
En de zebra's ook!

Paarden waren (heel vroeger) toch ook wilde paarden?
Rijden we nou ook, moeten ook allemaal kunstjes leren en doen voor ons.
Springen, dressuur, allemaal grote belastingen voor je paard! Het is maar net hoe je er mee om gaat!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:55

Chaos schreef:
KellyDV schreef:
Hmm, ik denk dat ik de enige ben dat ik het minder vind!

Nee hoor, ik heb er ook nogal vraagtekens bij.
Ik kan me een onderzoek heugen dat zebra's niet geschikt waren voor dergelijk werk vanwege hun bouw. Dat ze de belasting niet aankunnen ed.

Het is toch ook niet voor niets dat zebra's niet ingezet worden om op te rijden.. Ik denk dat het idd met de belasting te maken heeft anders zouden ze er toch al lang voor gebruikt worden (voornamelijk in arme landen als werkzebra)..

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:56

smeetjoew schreef:
Wtf. Denk dat dit een Zebra is die het bijna niet beter kon treffen. Denk dat als je 't 'm zou vragen, hij echt niet terug zou willen naar de Savanne waar de leeuwen 'm opwachten. Of nee, dierentuinen zijn wel oke? Zou je daar bezorgder om maken.
Dat beest leeft zo ongeveer in een walhalla.

En ja, er horen zo veel dingen anders. Paarden horen niet in boxen, honden en katten horen geen brokken te eten.... Give me a break.

Ben het hier helemaal mee eens!!!!! Goed gezegd!