Ayasha schreef:St george is toch niet enkel ruiters?
Waar zeg ik dat dan?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
easygoing schreef:Maar goed als je daarmee op nederland doelt dan snap ik het niet zo eigenlijk want de nederlandse paardensportpers heeft in mijn ogen nooit vreselijk op de duitse ruiters, paarden en hun methodes af zitten geven.
Ayasha schreef:easygoing schreef:Maar goed als je daarmee op nederland doelt dan snap ik het niet zo eigenlijk want de nederlandse paardensportpers heeft in mijn ogen nooit vreselijk op de duitse ruiters, paarden en hun methodes af zitten geven.
deed me denken dat je het enkel over topsporters hebt, maar de duitse topsporters geven toch ook niet af?
danamuts schreef:Fleurtje100 schreef:Haha, ja laat mensen lekker zeuren over knotjes en hoofdstellen dat ze zelf maar eens iets beters gaan doen dan de mening van Nederlandse penny meisjes bestuderen. Toegegeven, ik ben ook blij dat ik hem nog niet met zo'n lelijke duitse frontriem heb gezien. Kan iemand me trouwens vertellen wat er onder Totilas zijn hoeven zit ? (trainingsfoto's en dan foto 6, vreemd soort ijzer lijkt het, en het ene ijzer lijkt een stukje ijzer te missen).
Edit: Deze foto:
zou dat niet te maken KUNNEN hebben met zijn hoefzweer? dat die juist daar zat waar nu dat aanhangsel weg is, zodat hij daar geen druk op heeft?
volgens google is het een heart bar beslag (nooit van gehoord) mar schijnt gebruikt te worden bij het onlasten van de zool (vnl bij hoefbevangenpaarden) aldus google
Cayenne schreef:De ijzers van Totilas hebben niets met een blessure of wat dan ook te maken.
Het is ook geen heartshaped bar, maar een aanverwant ijzer dat zelf ontworpen is door de hoefsmid van de familie Linsenhoff/Rath. Ze hebben uit alle paarden hierop staan omdat het hen goed bevalt. Ze doen het al jaren zo en Totilas is geen uitzondering.
Geen zorgen dus. Niets aan de handHet is gewoon een kenmerk van de paarden van de familie geworden.
Jannepauli schreef:Cayenne schreef:De ijzers van Totilas hebben niets met een blessure of wat dan ook te maken.
Het is ook geen heartshaped bar, maar een aanverwant ijzer dat zelf ontworpen is door de hoefsmid van de familie Linsenhoff/Rath. Ze hebben uit alle paarden hierop staan omdat het hen goed bevalt. Ze doen het al jaren zo en Totilas is geen uitzondering.
Geen zorgen dus. Niets aan de handHet is gewoon een kenmerk van de paarden van de familie geworden.
Cayenne, waar heb je die informatie vandaan?
Jannepauli schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen duidelijk idee wat het doel is van de ijzers die op de foto onder de vóórhoeven zijn aangebracht - het is zeker geen traditioneel heart-bar ijzer want die heeft een dichte V-vorm om de straal te ondersteunen en daardoor het hoefmechanisme te ondersteunen.
schipper1 schreef:Kroonluchters in de stallen, en Toot heeft een bureautje rechtsachter in zn stal staan...kan ie nog eens een berichtje schrijven naar Nederland hoe het nu écht met hem gaatof zou het zn voerbak zijn
X_Linz_X schreef:ik had het al een keer gevraagd, maar omdat niet iedereen terugleest vraag ik het nog eens ,
ik ben toch wel erg benieuwd waaróm hij van stal is veranderd,
weet iemand hier een antwoord op?
easygoing schreef:@Linz, zover ik weet is de stal nogal een eindje van de stal van PS vandaan. En zou hij na het dekseizoen naar MAR verhuizen om zich te gaan focussen op het wedstrijdseizoen.
@Waves Er is een dressuurpaard die op blote voetjes rondloopt en volgens mij is dat Digby.
Wuis schreef:easygoing schreef:@Linz, zover ik weet is de stal nogal een eindje van de stal van PS vandaan. En zou hij na het dekseizoen naar MAR verhuizen om zich te gaan focussen op het wedstrijdseizoen.
@Waves Er is een dressuurpaard die op blote voetjes rondloopt en volgens mij is dat Digby.
Ik vraag mij altijd af waarom niet meer dressuurpaarden blootvoets lopen? Ze staan toch altijd alleen maar op stal of rijden in de bak, dus de hoeven slijten amper (voor een buitenseizoen kan ik het evt. nog begrijpen, op gras).