Wedstrijddata Totilas bekend; hengst inmiddels verhuisd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:20

Ayasha schreef:
St george is toch niet enkel ruiters?

Waar zeg ik dat dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 00:13

easygoing schreef:
Maar goed als je daarmee op nederland doelt dan snap ik het niet zo eigenlijk want de nederlandse paardensportpers heeft in mijn ogen nooit vreselijk op de duitse ruiters, paarden en hun methodes af zitten geven.

deed me denken dat je het enkel over topsporters hebt, maar de duitse topsporters geven toch ook niet af?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 00:16

Ayasha schreef:
easygoing schreef:
Maar goed als je daarmee op nederland doelt dan snap ik het niet zo eigenlijk want de nederlandse paardensportpers heeft in mijn ogen nooit vreselijk op de duitse ruiters, paarden en hun methodes af zitten geven.

deed me denken dat je het enkel over topsporters hebt, maar de duitse topsporters geven toch ook niet af?

;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 01:27

danamuts schreef:
Fleurtje100 schreef:
Haha, ja laat mensen lekker zeuren over knotjes en hoofdstellen dat ze zelf maar eens iets beters gaan doen dan de mening van Nederlandse penny meisjes bestuderen. Toegegeven, ik ben ook blij dat ik hem nog niet met zo'n lelijke duitse frontriem heb gezien. Kan iemand me trouwens vertellen wat er onder Totilas zijn hoeven zit ? (trainingsfoto's en dan foto 6, vreemd soort ijzer lijkt het, en het ene ijzer lijkt een stukje ijzer te missen).

Edit: Deze foto: Afbeelding

zou dat niet te maken KUNNEN hebben met zijn hoefzweer? dat die juist daar zat waar nu dat aanhangsel weg is, zodat hij daar geen druk op heeft?

volgens google is het een heart bar beslag (nooit van gehoord :o ) mar schijnt gebruikt te worden bij het onlasten van de zool (vnl bij hoefbevangenpaarden) aldus google

Ik heb eerlijk gezegd geen duidelijk idee wat het doel is van de ijzers die op de foto onder de vóórhoeven zijn aangebracht - het is zeker geen traditioneel heart-bar ijzer want die heeft een dichte V-vorm om de straal te ondersteunen en daardoor het hoefmechanisme te ondersteunen.

De ijzers hebben niks met de hoefzweer te maken want...

beste mensen... de hoefzweer van Totilas zat LINKS ACHTER:

Pause für das teuerste Pferd der Welt! Mathias Rath kann den Super-Hengst Totilas wegen eines Hufgeschwürs am linken Hinterfuß derzeit nicht trainieren. (Bild.de April 13,2011)

tiger27

Re: Wedstrijddata Totilas bekend; hengst inmiddels verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 06:23

In nederland had totilas toch gewone ijzers ,ik zou niet zo snel iets nieuws er onder gooien das ook een helle verandering en dan ook met de duitse stijl gaan rijden das wel een grote verandering voor zo'n paard.
Maar duitsland ligt wel een eindje voor met ijzers ze hebben meer ijzers die nederland niet kent alleen bij de hard dravers al

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 06:26

De ijzers van Totilas hebben niets met een blessure of wat dan ook te maken.
Het is ook geen heartshaped bar, maar een aanverwant ijzer dat zelf ontworpen is door de hoefsmid van de familie Linsenhoff/Rath. Ze hebben uit alle paarden hierop staan omdat het hen goed bevalt. Ze doen het al jaren zo en Totilas is geen uitzondering.
Geen zorgen dus. Niets aan de hand :) Het is gewoon een kenmerk van de paarden van de familie geworden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:41

Er zou toch ook nog een filmpje komen van het rijden van gisteren? (of heb ik die gewoon gemist?)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:41

nee 1 of twee paginas staat dat,
van een nieuwsuitzending, ongeveer anderhalve minuut dacht ik

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:52

Cayenne schreef:
Het is ook geen heartshaped bar, maar een aanverwant ijzer dat zelf ontworpen is door de hoefsmid van de familie Linsenhoff/Rath. Ze hebben uit alle paarden hierop staan omdat het hen goed bevalt. Ze doen het al jaren zo en Totilas is geen uitzondering.
Geen zorgen dus. Niets aan de hand :) Het is gewoon een kenmerk van de paarden van de familie geworden.

Cayenne, waar heb je die informatie vandaan?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:26

X_Linz_X schreef:
nee 1 of twee paginas staat dat,
van een nieuwsuitzending, ongeveer anderhalve minuut dacht ik

Dat is niet het rijden van gisteren toch?
Dat was op de hengstenshow van PS...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 10:30

Jannepauli schreef:
Cayenne schreef:

Cayenne, waar heb je die informatie vandaan?

Uit verschillende media; bladen, interviews met oa de hoefsmid zelf en een da (en ook interviews van voordat Totilas uberhaupt bekend was :+ )
Deze paarden staan al jaren op deze ijzers :) Helemaal niets mis mee.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:52

Jannepauli schreef:
Ik heb eerlijk gezegd geen duidelijk idee wat het doel is van de ijzers die op de foto onder de vóórhoeven zijn aangebracht - het is zeker geen traditioneel heart-bar ijzer want die heeft een dichte V-vorm om de straal te ondersteunen en daardoor het hoefmechanisme te ondersteunen.

http://www.hoofcare.nl/map_voor_lezinge ... mages.html Hier staat een heart-bar ijzer dat er toch echt precies hetzelfde uitziet als wat Totilas onder zijn hoeven heeft en wat geen dichte V-vorm heeft. Vind het een vreemd verhaal omdat er bij staat dat de straal blijft groeien en daardoor zulke ijzers iedere 4 weken vervangen moeten worden. Bij Totilas zit het ook duidelijk over de straal, dus dat zou betekenen dat ook al is het misschien geen heart-bar ijzer, maar een speciaal Linsenhof ijzer, dat alle paarden van Linsenhof iedere 4 weken naar de smid gaan.. Waarom zou je dat doen? Ben wel benieuwd wat er dan zo speciaal aan is. Nouja het zal wel, ze hebben tenslotte ook kroonluchters in de stallen gangen.

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:41

Kroonluchters in de stallen, en Toot heeft een bureautje rechtsachter in zn stal staan...kan ie nog eens een berichtje schrijven naar Nederland hoe het nu écht met hem gaat :D of zou het zn voerbak zijn :Y)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:04

schipper1 schreef:
Kroonluchters in de stallen, en Toot heeft een bureautje rechtsachter in zn stal staan...kan ie nog eens een berichtje schrijven naar Nederland hoe het nu écht met hem gaat :D of zou het zn voerbak zijn :Y)

Haha, het is natuurlijk Way over the top!! maar ze vereren hem blijkbaar wel! en zo hoort het.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:11

ik had het al een keer gevraagd, maar omdat niet iedereen terugleest vraag ik het nog eens ,
ik ben toch wel erg benieuwd waaróm hij van stal is veranderd,
weet iemand hier een antwoord op?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:18

Hebben alle top dressuur paarden eigenlijk ijzers?

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:42

X_Linz_X schreef:
ik had het al een keer gevraagd, maar omdat niet iedereen terugleest vraag ik het nog eens ,
ik ben toch wel erg benieuwd waaróm hij van stal is veranderd,
weet iemand hier een antwoord op?

ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik neem aan dat het voor MAR makkelijker is als hij "aan huis" staat?
(weet niet of dat de juiste interpretatie is, maar dat is wat ik denk)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:20

Volgens mij heeft dat te maken met zijn trainingsschema, al weet ik er ook het fijne niet van; tijdens het seizoen wordt hij daar getraind, en daarnaast is hij ook nog dekhengst natuurlijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 01:57

@Linz, zover ik weet is de stal nogal een eindje van de stal van PS vandaan. En zou hij na het dekseizoen naar MAR verhuizen om zich te gaan focussen op het wedstrijdseizoen.

@Waves Er is een dressuurpaard die op blote voetjes rondloopt en volgens mij is dat Digby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 08:57

easygoing schreef:
@Linz, zover ik weet is de stal nogal een eindje van de stal van PS vandaan. En zou hij na het dekseizoen naar MAR verhuizen om zich te gaan focussen op het wedstrijdseizoen.

@Waves Er is een dressuurpaard die op blote voetjes rondloopt en volgens mij is dat Digby.

Ik vraag mij altijd af waarom niet meer dressuurpaarden blootvoets lopen? Ze staan toch altijd alleen maar op stal of rijden in de bak, dus de hoeven slijten amper (voor een buitenseizoen kan ik het evt. nog begrijpen, op gras).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-05-11 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 09:02

Hindle laat haar paarden ook niet beslaan.
Dus Diamond Hit en consoorten staan ook blootsvoets.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:43

Tsja het is voor veel mensen een soort automatisme om paarden te (laten) beslaan.

Volgens mij is hij indd verhuist om zich beter op het wedstrijdseizoen te kunnen richten. :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:13

Wuis schreef:
easygoing schreef:

Ik vraag mij altijd af waarom niet meer dressuurpaarden blootvoets lopen? Ze staan toch altijd alleen maar op stal of rijden in de bak, dus de hoeven slijten amper (voor een buitenseizoen kan ik het evt. nog begrijpen, op gras).

Waarom zijn mensen toch zo bevooroordeeld? Heel veel en ik durf te wedden zeker 80 a 90 % word ook gewoon buiten gereden hoor.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:03

Ja, maar van een keertje buitenrijden gaan die hoeven echt niet kapot hoor, meestal is het alleen maar goed voor de hoeven

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:07

Er is vast een goede rede voor dat de meeste toppaarden in de dressuur op ijzers staan /3

Zou de eerste wedstrijd live te volgen zijn ergens?