Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:24

Een tijd terug hebben alle kwpn leden die het blad IDS krijgen ook een hengsten brochure gekregen met alle geodgekeurde hengsten gekregen waarin alle info over de hengst staan zaols fokwaarden e.d dit zelfde is ook op kwpn.nl te zien door bij goedgekeurde hengsten te kijken, zoek bij dresuur hengsten Totilas op en zo zie je in de onderste balk het aantal dekkingen van de hengst in 2010. Maakt niet uit dat het NL of elders is, is het aantal geregistreerde dekkingen. (bij mijn weten)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:38

In die laatste fotoserie zit gewoon geen een goede foto... Alleen maar spanning (wat ik me ergens kan voorstellen, er ligt zoveel druk op hen). Totilas loopt nu meer als het gemiddelde Z paard. De hele uitstraling van de combinatie is ook weg.
Rath mag zelf ook wel wat gaan trainen, vond Edward er altijd veel mooier opzitten.
Nou, ze hoeven zich tot de komende wedstrijd in ieder geval niet te vervelen, nog genoeg om te oefenen :D .

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:31

Wat een minkukel-opmerking om Salzgeber en Werth 'laf' te noemen .. sinds wanneer getuigt het van moed om op de schouders van een reus te gaan staan?

Wat Rath betreft: we zullen het allemaal gaan ervaren, eind Mei. ALS hij in de ring verschijnt.
Vooralsnog vind ik de foto's geen fijn beeld geven, momentopname of niet.. een moment kan veelzeggend zijn. En hoe vaak wordt er op o.a. bokt niet gesproken over het al dan niet hebben van een 'klik' met een paard. Als die klik er niet is, is dat niemand te verwijten - misschien is dit paard nog wel te hoog gegrepen voor deze jonge ruiter en komt hij beter uit met een wat minder geprofileerd paard.
Bij het lezen van het duitse artikel schrok ik wel - niet alleen een hoefzweer maar ook een ontsteking in het been. Kreeg beelden à la Poetin in gedachten..

Kortom... karma?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:41

Tja, misschien hebben ze inderdaad samen gewoon langer nodig om "de klik" te krijgen....ik heb 2 jaar ruzie met mijn paard gehad voordat het allemaal lukte.
En soms krijg je die klik gewoon nooit! dat kan ook. Net als JP zegt: we zullen het wel zien als ze in de ring uitkomen...áls ze uitkomen

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:51

Ayasha schreef:
newt schreef:
@ svdijk en Maggie-Eddy... Met jullie ben ik het helemaal eens.

Over de foto's wil ik zelf niet speculeren. Maar het eerste wat ik dacht bij de foto's en bij het commentaar van de bokkers is dat het altijd moment opnames blijven en dat ze hier in Nederland vaak wel alleen de juiste foto's plaatsen in of bij een artikel. Gespannen jah, maar ik zou die druk ook niet op mijn schouders willen.

Zelf vond ik het zeer triest dat Duitsland gewoon hun geluk en winst wil kopen voor de Olympische spelen, maar snap niet dat ze dan een Nederlands gereden en getraind paard kopen terwijl Duitsland vind dat NL de verkeerde trainingen geeft aan paarden.
Rath moet heel veel waarmaken, hij moet immers in de inmens grote voetsporen treden van Edward.

Isabella en Ulla laf?. Nee, dat vind ik niet, eerder slim, dat ze zeggen dat hij nu ook maar eens te voor schijn moet komen, tja is logisch toch word veel poeha om gemaakt maar starten ho maar. Hij is immers ook nog eens DE ruiter geworden omdat stief moeders een behoorlijke donatie heeft gedaan, ik denk dat er aan die donatie wel wat voorwaarden zaten.

Totilas verdient het wel terug in dekkingen. Geloof me maar dat er echt nog wel 8000 de dekking word neergeteld. Vorig jaar zijn er 84 merrie's gedekt. De prijs was toen wel iets lagermaar voor de gewone man niet te betalen. Duitsland heeft heel wat meer fokkers dan Nederland. Daarnaast ben ik van mening dat al die veulens het echt niet gaan maken net als de hengst. Niet alle top paarden zijn ook goede vererfers..
Voorals nog ben ik benieuwd naar hoe het zal gaan. Maar de combi die ooit geweest is zal er denk ik niet meer komen. Zoals svdijk al zei...

es effe tellen,

€8000 per dekking en we moeten aan 10 miljoen euro komen (minimum)
voor 1.000.000 heb je dus 125 dekkingen nodig.
Om aan 10.000.000 te komen heb je dus 1250 dekkingen nodig.

Hij dekte er 84 per jaar. Dus voor je aan 1250 dekkingen bent heb je +- 14.5 jaar nodig.
Totilas is nu, wat? 10 jaar? Dan moet hij dus tot 24.5 jaar kunnen blijven dekken.
En laten we eerlijk zijn, een boel paarden halen die leeftijd niet eens, laat staan dat ze vruchtbaar en gezond genoeg blijven om 84 dekkingen te doen.

Dus op voorwaarde dat:
-hij niks kost in onderhoud of de kosten hiervoor en voor wedstrijden om in the spotlight te blijven terug verdient met winnen, wat ie volgens veel bokkers niet gaat doen.
-hij 84 dekkingen per jaar doet (en zoals Sarabande ook al zei, aan 8000 euro zal t niet storm lopen)
-vruchtbaar blijft en zijn zaad kwalitatief goed blijft
Verdient hij zichzelf terug op 14.5 jaar.

Nee, PS gaat hier niet grof op verdienen volgens mij.

Ik houd nu nog geen rekening met
-wat als zijn veulens allemaal dik tegen vallen?
-wat als Rath het inderdaad naar de vaantjes helpt en Totilas zijn populariteit kwijt speelt
-wat als hij vroeger af takelt en niet meer vruchtbaar genoeg is.
-wat als 8000 toch echt te veel blijkt te zijn.

Klopt helemaal, maar er is niet bekend hoeveel Rath betaald heeft voor de sportrechten. Dat zal ook niet weinig zijn.Dus dat geld kan meteen van die 10mlj afgetrokken worden

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:53

Ik zou zeggen plaats zulke foto momenten van je eigen paard dan ziet hij er altijd als een ezel uit of dat je zelf er ruk op zit....... Duidelijk geen kundige paardensportfotograaf geweest! Zo'n galopfoto zie ik als een zeer fout moment en zou ik voor mezelf niet eens blij mee zijn.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:09

Ik ben er ook bang voor dat het niet veel gaat worden tussen die 2. Het straalt iig nog geen plezier uit.
Maar wat betreft de foto's. Ik denk dat je bij elke training, dus ook de trainingen van Edward en Toot, wel zo'n foto's kunt maken. Een paard loopt niet de hele training in de grand-prix houding. Het is en blijft een paard. Spanning kan de beste overkomen.
Maar het is wel apart dat zelfs de duitsers nu beginnen te twijfelen over de waarheid achter de vertraagde wedstrijdstart.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 09:45

newt schreef:
Maakt niet uit dat het NL of elders is, is het aantal geregistreerde dekkingen. (bij mijn weten)

Het KWPN registreert alleen de KWPN dekkingen. Dekkingen naar andere dan KWPN stamboeken worden hier dus niet bijgeteld

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:08

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken... En ik kan me zomaar voorstellen dat vooral de Duitse fokkers bij de Duitse stamboeken geregistreerd hebben ipv bij het KWPN. Dus als er al 84 dekkingen alleen bij het KWPN zijn gedaan zal het werkelijke aantal nog wel een stukje hoger liggen...

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:10

manic schreef:
Linkje wat hier mooi bij aansluit (in het Duits weliswaar, maar met foto's)

die eerste foto vind ik nou niet bepaald charmant..

??

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:13

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 07-03-24 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:15

Hoewel we zullen moeten wachten op bewegende beelden voor we echt een oordeel kunnen vormen, vind ik ook de foto's er niet prettig uitzien. Misschien is het tijdelijk, misschien is het een verkeerd moment, maar ik mis de eenheid en het "gemak" dat er bij Edward altijd vanaf straalde. Bij Edward vond ik het altijd het toonbeeld van een happy athlete onder zijn ruiter, en dat beeld vind ik hier niet terug.

Maar of Rath nu wel of niet gaat presteren met Toot, één (sportief) doel van de Duitsers is bereikt: de gedoodverfde Nederlandse combinatie is er niet meer. Dus als Rath goed gaat presteren is het voor hen alleen maar prettiger, maar hun kansen zijn al toegenomen simpelweg door Totilas bij Edward weg te halen.

Trouwens, ik las in de hoefslag dat Edward inmiddels weer een nieuwe troef erbij heeft? Een donkerbruine hengst?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:21

effe een ouder artikel erbij genomen

Moorlands Totilas (v. Gribaldi) heeft in zijn eerste dekjaar al meer dan 350 aanvragen ontvangen uit vijftien verschillende landen. 175 merries zijn door de keuringscommissie. De veulens worden in februari of maart geboren. De opbrengst van Totilas' eerste dekjaar zal bijna één miljoen euro zijn.

Eén van de meest interessante aanvragen is die voor de Grand Prix-merrie Brentina (v. Brentano II), die onder de Amerikaanse Debbie McDonald deelnam aan de Olympische Spelen en een wereldbekertitel verdiende.

De zwarte hengst dekt drie keer per week en zijn sportprestaties lijden er niet onder. Totilas reageerde goed op de eerste dekkingen. "Tot onze grote verbazing en opluchting is hij niet anders dan anders. Een enorme geruststelling voor ons! Verbluffend is het om te zien hoe dit super intelligente dier zich weet te gedragen. Op zijn gemakje wandelt hij naar het dekstation, dekt en wandelt op zijn gemakje weer terug. Weer iets waar dit machtige paard ons mee verbaast", liet Edward Gal begin februari weten op zijn website.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:36

Behoorlijk doorgeslagen stang op alle foto's en behoorlijk weggedrukte rug, ook op alle foto's... Spierverlies. Ook al is het een 'momentopname', dan zie je dit wel terug op elk moment dat er een foto genomen is.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:37

Wat mij eigenlijk opvalt aan de foto's is in eerste instantie de waardeloze zit van Rath. Nu had Edward geen hele mooie houding, maar Rath zit echt heel lelijk erop vind ik.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:53

Ik had ook ergens gelezen dat ie heimwee had :)

Nu hopen dat PS hem terug wil verkopen aan de familie Visser, nog op tijd voor de Olympische Spelen!
Maar dat is wel een miniscul kansje....

De tijd zal het leren :z

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:15

GewoonNoor: een syndicaat oprichten, allemaal een paar honderdjes storten en terugkopen. Met 100000 boktleden moet dat lukken :+ :D (En dan met een roze strik eromheen aan Edward teruggeven)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:24

Veulen84 schreef:
De foto's komen trouwens uit een serie:
http://www.noz.de/sport/mehr-sport/os/5 ... ses-dreams

Kunnen de duitsers geen foto's maken qua beenmomenten? Verder is hij overal met zijn staart in protest, stang staat op bijna alle foto strak, Totilas loopt enorm gespannen en... nee, ik had écht mijn hoop dat het goed ging & ik gunde het Rath ook nog wel, gezien iedereen tegen hem was, alleen al om het principe dat hij Totilas reedt, maar veel positiefs kan ik over deze plaatjes niet zeggen.

Sandra5002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:26

Joscaa schreef:
Veulen84 schreef:
De foto's komen trouwens uit een serie:
http://www.noz.de/sport/mehr-sport/os/5 ... ses-dreams

Kunnen de duitsers geen foto's maken qua beenmomenten? Verder is hij overal met zijn staart in protest, stang staat op bijna alle foto strak, Totilas loopt enorm gespannen en... nee, ik had écht mijn hoop dat het goed ging & ik gunde het Rath ook nog wel, gezien iedereen tegen hem was, alleen al om het principe dat hij Totilas reedt, maar veel positiefs kan ik over deze plaatjes niet zeggen.

Inderdaad hier ben ik het mee eens :)

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:30

Nee, nu gaat de fantasie wel heel erg ver! Maar als het echt niks wordt, en PS wil zijn geld wel terug, kan dat wel.... Maar goed Ann Katherine(schrijf ik het zo goed?) heeft de sportrechten, dus PS gaat daar helaas niet over.....
Jannepauli schreef:
GewoonNoor: een syndicaat oprichten, allemaal een paar honderdjes storten en terugkopen. Met 100000 boktleden moet dat lukken :+ :D (En dan met een roze strik eromheen aan Edward teruggeven)

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:39

Staat hij nog bij paul schokemole of bij rath thuis eigenlijk?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:40

Wat een leuke uitspraken hier in het topic!
Maar de hele wereld word wel steeds nieuwsgieriger hoe het nu eigenlijk echt zit... Waar rook is is vuur zeggen ze altijd en roddels krijg je vaak niet voor niks :(:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:42

In het duitse artikel staat dat hij nu richting 'huis' gaat, m.a.w. naar Rath's boerderijtje!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:45

Een nonkel van mijn vriend heeft de stallen van schokemohle bezocht, toen totilas er nog niet zo lang stond. Hij zei dat hij gewoon in een boxje stond zoals alle andere 100'den paarden die er staan, en dat hij er echt depressief uitzag! Dus dan kan ik het wel geloven dat hij eruit ziet zoals hij op de foto's overkomt, en dat hij ziek wordt, het niet goed gaat, ...
Het zal wsl heel wat beter gaan als hij ergens staat waar een paard niet wordt behandeld zoals een product in een fabriek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:53

Er zijn van Edward ook heel veel foute momenten te vinden, op elk paard. Dus als het daar vanaf moet hangen, maakt geen enkele ruiter ook maar een schijn van kans.

Die vergelijking met kinderen en oorlogen die svandijk maakte, vind ik redelijk misplaatst. De kwaliteit van een paard mag niet afhangen van de ruiter.