Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:newt schreef:@ svdijk en Maggie-Eddy... Met jullie ben ik het helemaal eens.
Over de foto's wil ik zelf niet speculeren. Maar het eerste wat ik dacht bij de foto's en bij het commentaar van de bokkers is dat het altijd moment opnames blijven en dat ze hier in Nederland vaak wel alleen de juiste foto's plaatsen in of bij een artikel. Gespannen jah, maar ik zou die druk ook niet op mijn schouders willen.
Zelf vond ik het zeer triest dat Duitsland gewoon hun geluk en winst wil kopen voor de Olympische spelen, maar snap niet dat ze dan een Nederlands gereden en getraind paard kopen terwijl Duitsland vind dat NL de verkeerde trainingen geeft aan paarden.
Rath moet heel veel waarmaken, hij moet immers in de inmens grote voetsporen treden van Edward.
Isabella en Ulla laf?. Nee, dat vind ik niet, eerder slim, dat ze zeggen dat hij nu ook maar eens te voor schijn moet komen, tja is logisch toch word veel poeha om gemaakt maar starten ho maar. Hij is immers ook nog eens DE ruiter geworden omdat stief moeders een behoorlijke donatie heeft gedaan, ik denk dat er aan die donatie wel wat voorwaarden zaten.
Totilas verdient het wel terug in dekkingen. Geloof me maar dat er echt nog wel 8000 de dekking word neergeteld. Vorig jaar zijn er 84 merrie's gedekt. De prijs was toen wel iets lagermaar voor de gewone man niet te betalen. Duitsland heeft heel wat meer fokkers dan Nederland. Daarnaast ben ik van mening dat al die veulens het echt niet gaan maken net als de hengst. Niet alle top paarden zijn ook goede vererfers..
Voorals nog ben ik benieuwd naar hoe het zal gaan. Maar de combi die ooit geweest is zal er denk ik niet meer komen. Zoals svdijk al zei...
es effe tellen,
€8000 per dekking en we moeten aan 10 miljoen euro komen (minimum)
voor 1.000.000 heb je dus 125 dekkingen nodig.
Om aan 10.000.000 te komen heb je dus 1250 dekkingen nodig.
Hij dekte er 84 per jaar. Dus voor je aan 1250 dekkingen bent heb je +- 14.5 jaar nodig.
Totilas is nu, wat? 10 jaar? Dan moet hij dus tot 24.5 jaar kunnen blijven dekken.
En laten we eerlijk zijn, een boel paarden halen die leeftijd niet eens, laat staan dat ze vruchtbaar en gezond genoeg blijven om 84 dekkingen te doen.
Dus op voorwaarde dat:
-hij niks kost in onderhoud of de kosten hiervoor en voor wedstrijden om in the spotlight te blijven terug verdient met winnen, wat ie volgens veel bokkers niet gaat doen.
-hij 84 dekkingen per jaar doet (en zoals Sarabande ook al zei, aan 8000 euro zal t niet storm lopen)
-vruchtbaar blijft en zijn zaad kwalitatief goed blijft
Verdient hij zichzelf terug op 14.5 jaar.
Nee, PS gaat hier niet grof op verdienen volgens mij.
Ik houd nu nog geen rekening met
-wat als zijn veulens allemaal dik tegen vallen?
-wat als Rath het inderdaad naar de vaantjes helpt en Totilas zijn populariteit kwijt speelt
-wat als hij vroeger af takelt en niet meer vruchtbaar genoeg is.
-wat als 8000 toch echt te veel blijkt te zijn.
manic schreef:Linkje wat hier mooi bij aansluit (in het Duits weliswaar, maar met foto's)
Veulen84 schreef:
Joscaa schreef:Veulen84 schreef:
Kunnen de duitsers geen foto's maken qua beenmomenten? Verder is hij overal met zijn staart in protest, stang staat op bijna alle foto strak, Totilas loopt enorm gespannen en... nee, ik had écht mijn hoop dat het goed ging & ik gunde het Rath ook nog wel, gezien iedereen tegen hem was, alleen al om het principe dat hij Totilas reedt, maar veel positiefs kan ik over deze plaatjes niet zeggen.
Jannepauli schreef:GewoonNoor: een syndicaat oprichten, allemaal een paar honderdjes storten en terugkopen. Met 100000 boktleden moet dat lukken![]()
(En dan met een roze strik eromheen aan Edward teruggeven)