Totilas na hoefzweer niet fit genoeg voor debuut in Hagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:10

Gulpje schreef:
In t vorige samenhoefzweertopic zei ik al dat ik het vreemd vond dat ze ervan uit gingen dat ze in mei konden starten terwijl het beest nog met zijn pootje in de soda stond. Ik vind het niet zo heel gek dat dit niet doorgaat.

Kijk hier krijg je de kern van de achtergrond waaruit veel mensen hier reageren
Ze denken dat een paard als Totilas net zo behandeld wordt als hun eigen paardjes en gaan dus van die vergelijking uit.

Met de medische zorg die aan zulke paarden verleend wordt, is een hoefzweer een kwestie van hooguit een week, desnoods met tijdelijk ander beslag eronder
Gezien de belangen (de aspirant Duitse fokkers willen hem ook wel weer eens zien) is er dus waarschijnlijk iets anders aan de hand

En ieder speculeert daarover, zowel de pro als de anti (ik zet het meer even in een hokje) posters.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:11

sarabande schreef:
Gonnelien Rothenberger zei indertijd het enige juiste
Ze zijn een magie, dat mag je niet verbreken, ze maken zon positieve promotie voor de dressuursport en ze zorgen ervoor dat ieder concours waar ze verschijnen uitverkocht is.
Dat laatste zal in het begin met Mathias ook wel gebeuren, maar dan uit nieuwsgierigheid en die is snel over.

Tot dat blijkt dat Toot wel degelijk even goed of wie weet zelfs beter zal lopen onder Rath...

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:11

ik vind de reacties allemaal best zielig hoor..
paard kan geen topprestatie leveren na een blessure..maargoed ze zeggen natuurlijk altijd al dat paardenmensen nog best afgunstig kunnen zijn, Is hier zeker weer bewezen.
Gun die jongen zijn succes, en hoefzweer of niet, hij zal er vast wel komen. Iedere ruiter heeft een kans nodig om te groeien en zich te bewijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:13

s0173957 schreef:
sarabande schreef:
Gonnelien Rothenberger zei indertijd het enige juiste
Ze zijn een magie, dat mag je niet verbreken, ze maken zon positieve promotie voor de dressuursport en ze zorgen ervoor dat ieder concours waar ze verschijnen uitverkocht is.
Dat laatste zal in het begin met Mathias ook wel gebeuren, maar dan uit nieuwsgierigheid en die is snel over.

Tot dat blijkt dat Toot wel degelijk even goed of wie weet zelfs beter zal lopen onder Rath...

Ik denk dat elke echte liefhebber daar voor zou tekenen. Want dan wordt het gewoon weer lekker genieten van een prachtig getalenteerd paard. Wie er op zit, is dan helemaal niet belangrijk meer.

Gulpje

Re: Totilas na hoefzweer niet fit genoeg voor debuut in Hagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:00

Sarabande: van jouw kant is het nét zo hard speculeren. Ik zie nergens een bronvermelding staan in jouw post :)

het is maar waar je je druk om wilt maken.

Laat ik het beestje maar bij de naam noemen dan: stel hij ís verkocht, wat kunnen wij leken daar verder mee?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:04

Mindfields schreef:
Ja, en gelukkig heeft NL niet jaaarenlang de duitsers afgekraakt op hun foto's van hun combinaties. NL heeft niet anders gedaan dan dat.

Gelukkig dat er altijd Nederlanders zijn die denken dat in het buitenland alles beter is. :)*

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:37

Wat bedoel je Sporter?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:50

Mindfields schreef:
Wat bedoel je Sporter?

Precies wat ik zeg

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:20

Er wordt natuurlijk net zo hard over nederlandse paarden en ruiters gespeculeerd. Als je bijvoorbeeld alleen al kijkt wat er over de schoftblessure van Salinero geschreven is. Wat dat betreft is de behandeling van Rath en Totilas niet echt anders.

Ik denk dat heel veel mensen, ik zelf in ieder geval wel, heel erg nieuwsgierig zijn waar de combinatie nu staat en of er iets van de magie van Edward Gal en Totilas terug te zien is. Als er dan eerst twee keer een perspresentatie gecanceld wordt en daarna de eerste wedstrijd niet doorgaat, dan is het niet zo gek dat er speculaties komen. Maar laten we nou maar gewoon afwachten tot hun eerste wedstrijd, dan hebben we eindelijk een idee waar ze op dit moment staan.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:43

Sannah schreef:
En het eeuwige gezeik hier kan weer beginnen....

Citaat:
Das Training konnte über Ostern in Form von leichtem Schritt und Trab wieder aufgenommen werden. Totilas macht seitdem gute Fortschritte, die Verletzung ist komplett verheilt.

In OH-en is men hier sterk in...
Maar als je ff een paar weken niet getraind hebt..wat moet je dan in Hagen..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:43

Hier in de krant staat dat Toot niet start omdat hij is behandeld met een middel dat op de doping lijst staat. De medicatie is tegen de tijd van de wedstrijd in Hagen nog niet uit het bloed en mag hij dus niet starten!
Natuurlijk wordt dat door bepaalde mensen uitgelegd gezien als een smoes om onder de wedstrijd uit te komen, ik persoonlijk ga ervan uit dat de gezondheid van het paard voorop staat.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:50

Nou dan moet dit wel een heel sterk middel zijn geweest voor een hoefzweer.
Metacam heeft ongeveer 4 dagen nodig......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:52

Het staat in de KRANT he, dus is het de waarheid :P

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:18

Nou ben ik gezegend met het feit dat mijn paarden echt nooit een hoefzweer gehad hebben maar wat ik uit mijn omgeving meegekregen heb is dat de paarden zelden of nooit daadwerkelijk medicatie kregen voor een hoefzweer. Het was altijd een kwestie van uitsnijden, weken en schoonhouden. Hooguit een watje met zalf in de opening. En oke omdat Tootje een paard van een flink aantal miljoenen is zal er wel wat ingespoten zijn maar jeetje zeg ze wisten een week geleden dan toch ook al dat dat nog niet uit zijn bloed zou zijn tijdens Hagen.

Sarabande, inderdaad het staat in de krant dus das de waarheid.:D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 18:20

Van wat ik begrepen heb is de hoefzweer uitgegroeid tot een hoefblessure.
Wat daar mee bedoelt wordt is nog een beetje vaag.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:22

Sonja schreef:
Eerst ruiter ziek, dan paard niet goed, dan niet in conditie, wat gaat het volgende excuus zijn?
Stijgbeugelblokje kwijt? Ontbrekende pagina in proevenboekje? Vlek in zijn rijbroek?
Ben benieuwd wie de volgende ruiter is.

Whahaha, moest toch even om die redenen lachen. :')

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:08

Cayenne schreef:
Van wat ik begrepen heb is de hoefzweer uitgegroeid tot een hoefblessure.
Wat daar mee bedoelt wordt is nog een beetje vaag.

Daar zit ik nu zelf ook mee.
Het zou dan kunnen dat het een ontsteking van het hoefgewricht is geworden. En dan gaat het meer richting inspuiten van het gewricht met onstekingsremmer en hyaloronzuur en dan ben je idd nog wel even zoet.