Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Duke, elk dierenleed is vreselijk, ik praat niets goed. Maar ik zie een behoorlijk verschil tussen een varken dat niet eens kan draaien of liggen (weet niet of je die hokjes weleens irl hebt gezien en de varkens hebt horen gillen? Ik namelijk wel) en een kat die een heel woonhuis tot z'n beschikking heeft en daar lekker zijn gang kan gaan en zelfs ruimtes heeft die voor hem/haar zijn ingericht.
Buiten dat gooi je je paard ook niet los in een wei zonder omheining, waarom zou je je kat dan de straat op moeten trappen?
Ninx, boeren willen hun dieren wel buiten hebben, maar teveel dieren in de wei betekent grondverontreiniging en dat mag niet van hogerhand.
Dus voor de zoveelste keer geef ik aan dat dit leed zéker wel te voorkomen is, maar niet door de burger, maar door de hoge meneren.
manic schreef:Ik wordt toch zo godsgruwelijk moe van de bewering dat iedereen in de Randstad zijn paard maar 23 uur per dag op het hok heeft staan... Bah.
Quellian schreef:Duke schreef:Goh... dat geld toch ook voor het vee bij de boeren dan toch? Varkens, koeien, kippen. Ze krijgen voedsel en water. En toch wordt hier ook de 'bioindustrie' als dierenmishandeling omschreven...
Door de heren van hogerhand blijkbaar niet, anders werd het wel afgeschaft.
En geloof mij maar; het merendeel haalt ook gewoon zijn vlees bij de C1000, ondanks dat ze weten hoe dieronvriendelijk dat is.
manic schreef:Ik wordt toch zo godsgruwelijk moe van de bewering dat iedereen in de Randstad zijn paard maar 23 uur per dag op het hok heeft staan... Bah.
Eleandra schreef:Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.
Quellian schreef:manic schreef:Ik wordt toch zo godsgruwelijk moe van de bewering dat iedereen in de Randstad zijn paard maar 23 uur per dag op het hok heeft staan... Bah.
Volgens mij is deze bewering niet voorbij gekomen? Ik heb hem in elk geval niet gezien? En als jouw paard niet in die positie verkeert, dan hoef je je toch niet aangesproken te voelen? En dan nog, al hou jij je paard wel op deze manier en is dit voor jou prima, dan moet je je ook niet druk maken. Leven en laten leven.
Ninx en wie kan voorkomen dat vlees bij de C1000 wordt verkocht?
Ninx schreef:manic schreef:Ik wordt toch zo godsgruwelijk moe van de bewering dat iedereen in de Randstad zijn paard maar 23 uur per dag op het hok heeft staan... Bah.
Mijn paard staat in de Randstad 24 uur buiten.
Maar ik moet zeggen: het 'ophokken' van paarden zie je hier wel meer dan in het noorden (waar ik van oorsprong vandaan kom).
Maar helaas beperkt het zich niet meer tot de Randstad, en zie je het steeds meer in NL... overal en nergens... helaas.
minikatje schreef:Eleandra schreef:Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.
precies, deze lijst in gebaseerd op meldingen en verslagen.
hoe meer meldingen des te hoger je staat.
als je bokt moet geloven staat de telefoon bij de dierenhulp-instellingen continu roodgloeiend.
dit klopt van geen kant eigenlijk.
manic schreef:@GamblersCup: Die bewering kwam van jou zelf!
En @ Quellian, ik heb zeker wel recht om me druk daar over te maken. Ik vind het belachelijk dat ik onder een of andere demografische bevolkingsgroep geschoven wordt als het om het welzijn van mijn paard gaat en dat mag ik best zeggen hoor.
LauwtjuhLevi schreef:Oh ik begin het te begrijpen, omdat wij dus heel veel om dieren geven en dus wat vaker een melding doen van dierenleed zijn wij gelijk een dieronvriendelijk land!
Hahaha het moet niet gekker worden.. Dan snap ik waarop alles gebaseerd is!
Fleurtje100 schreef:Als je wat aan de bio industrie wilt doen zul je toch als consument je eigen verantwoordelijkheid moeten nemen. De politiek in Den Haag kan wel allerlei regels opleggen, maar aangezien we vrije handel hebben maakt dat geen moer uit voor wat er in de schappen van de supermarkt komt te liggen. Is er hier geen bioindustrie meer in NL omdat het verboden is, dan zal er altijd wel een land zijn dat wel goedkoop vlees wil produceren. Als je als consument gewoon een eerlijke prijs betaalt voor je vlees, en iedereen dat zou doen, wordt het vanzelf lonend om meer op een duurzame manier vlees te gaan produceren. Het is in dit geval echt de markt die bepaald, niet de politiek. En het is vrij makkelijk om scharrelvlees of biologisch vlees te kopen. Zelfs de C1000 heeft het. Het kost alleen wel wat, maar die prijs schijnt ook lager te worden als meer mensen het gaan kopen, want dan ontstaat er weer schaalvoordeel. Als je gewoon wat minder vlees eet en de goedkopere soorten vlees hoef je overigens echt niet heel veel duurder uit te zijn.