Seizoensopener Hurdle Racing begint met dodelijk ongeval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Seizoensopener Hurdle Racing begint met dodelijk ongeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:18

Kijk daar wordt ik nou ook zo moe van. Er wordt maar gelijk geoordeeld dat ik er geen verstand van heb en dat wordt alleen maar gebaseerd op een enkel woordje "boomstam" Erg knap van jou/jullie.......

De hele discussie ging over het feit dat er vreselijke ongelukken gebeuren in deze tak van sport en de televisie is daar het levende bewijs van maar daar hebben jullie geen van alle oren naar en weigeren om dat in te zien.

Ik ben er klaar mee, mijn mening is geenzins veranderd naar aanleiding van jou/jullie argumenten.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:51

Wie zegt dat wij dat niet zien??????????
Wie zegt dat de mensen die met die paarden betrokken zijn dat niet super erg vinden?????

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:38

En dan zitten te zeuren dat er met rennen en hurdle/steeple race paarden worden afgemaakt omdat ze een blessuren hebben. Nu is er toch ook een Holsteiner hengst ingeslapen wegens blessuren. Maar omdat de ren wereld veel groter over de hele wereld is hoor je er meer van, vooral negatief nieuws want je weet mensen zijn ramptoeristen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:06

Ja, dat is het ehel probleem. Als je zuiver afgaat op belssures en ongevallen, kun je de hele paardensport afschaffen, sterker nog, dan moet je paarden maar laten uitsterven want zelfs in de wei en in het wild breken ze benen.

@spettertjuh, het enige wat we willen in een discussie is dat je meningen onderbouwd. Niemand zegt dat men geen recht heeft op een eigen mening, maar die moet wel ergens op gebaseerd zijn. Jij baseert je mening op het feit dat er ongelukken bij gebeuren, maar dan moet je een hekel hebben aan ALLE sporten, inclusief "gewoon" paardrijden, en dat lijkt me toch niet zo?

Niemand ontkent dat er ongelukken gebeuren of dat ze niet erg zouden zijn, lees maar terug. Het enige wat er gezegd wordt is dat het relatief gezien niet zo vaak gebeurt als het lijkt door de nieuwsberichten die er op focussen en dat de paarden het zelf leuk vinden om te doen, want dit was een van de argumenten waar men mee kwam, dat ze er toe gedwongen zouden worden, er niet voor kiezen en dat het onnatuurlijk zou zijn.
Het lijkt mij legitiem om daarover te discussieren ipv maar laten staan zonder weerwoord zodat mensen maar van elkaar aannemen dat het ook zo is.
Ik vind dat mensen zelf een mening moeten kunnen vormen op basis van ALLE informatie en niet alleen op de negatieve pers en meningen grotendeels gebaseerd daarop.

Onze argumenten zijn niet bedoeld om iets goed te praten, maar om duidelijkheid te geven over de sport voor de leken die anders een scheef beeld krijgen.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:53

Helaas!!!!!!!!! Weer 2 paarden overleden tijdens deze sport. Voorpagina van bokt |(

KellyDV_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:48

spettertjuh schreef:
Helaas!!!!!!!!! Weer 2 paarden overleden tijdens deze sport. Voorpagina van bokt |(

Snap niet dat ze dat voor hun paarden over hebben.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:01

Wat heel veel mensen hier niet inzien is dat het allemaal niet zo zwart is.
Na de dodelijke ongevallen in de national, is er ook hier in Engeland veel over gesproken.
Zo is er heel wat aandacht in de Racingpost aan besteed.
Zo ook heeft The British Horseracing Authority gereageerd, een heel belangrijk orgaan in de Britse rensport.
Zij hebben een database van alle dodelijke ongevallen.
De dodelijke ongevallen in steeple/hurdle rennen is 0,25% in vlakkebaan rennen slechts 0,1%.
Kun je nagaan dat het dus helemaal niet altijd fout gaat.
Wat verder veel mensen hier niet begrijpen is hoe competitief engels volbloeden ingesteld zijn.
Ze willen altijd voorop en harder en sneller.
Iedere ochtend worden de paarden getraind behalve de zondag dat is een rustdag.
90% van de training is eigenlijk wat wij een buitenrit noemen, gewoon over de ruiterpaden stappen en draven om vervolgens op de baan die na elk lot gesleept wordt te canteren.
De paarden vinden het geweldig en zijn allemaal in mega goede conditie, wij hebben geen antiklit en showsheen en dergelijke nodig om ze te laten glimmen.
Iedere dag worden er paarden in de wei gezet sommige zelfs met 4 tegelijk en tjha dan lopen ze wel eens wat op maar wij ontnemen ze die kans niet. Hoeveel BASIS ruiters durven dat niet eens?!?!
Ze worden hier 3 keer per dag geborsteld en 3 keer per dag uitgemest.
Ze krijgen regelmatig bloedcontroles en luchtwegcontroles om te zien of ze goed genoeg zijn om te koersen.
Hoeveel mensen hier op bokt laten de luchtwegen van binnen controleren met een camera voor ze die zware springproef of cross wedstrijd of whatever moeten rijden. Hoeveel mensen hier op bokt laten regelmatig het bloed van hun paarden controleren of ze iets te kort komen??
Als ze een keer wat oplopen en het valt te behandelen, dan wordt dat gedaan, zo heeft er hier eentje een gebroken knie opgelopen in de wei en die is geopereerd en nu herstellende wat heel goed gaat.
Als hij dadelijk weer wat meer mag bewegen hebben we een treadmill zodat ze alleen gecontroleerde bewegingen maken en niet met een ruiter op hun rug gek gaan doen.
Meestal moeten ze voor al die goede zorgen 1 keer in de maand in een ren lopen.
Hoe vaak gaat de gemiddelde bokker ook alweer op wedstrijd en doet meerdere proeven per dag.
Dit zijn allemaal dingen waar je over na moet denken voor je een mening bazeert.
En geld te verdienen als jij me kan vertellen hoe dan maak ik veel mensen hier blij want geld winnen doe je niet meer verliezen!!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 05:47

Helaas weer een paard overleden. Geweldige sport. Dier heeft waarschijnlijk zijn nek gebroken tijdens een VAL!!!!!!!! |(

Vooral deze sport in al zijn facetten blijven verdedigen. De dierenbescherming is niet voor niets al zo lang bezig met deze tak van sport om deze veiliger te kunnen maken.

Denk niet dat er nu nog veel argumenten terug komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:04

spettertjuh schreef:
Helaas weer een paard overleden. Geweldige sport. Dier heeft waarschijnlijk zijn nek gebroken tijdens een VAL!!!!!!!! |(

Vooral deze sport in al zijn facetten blijven verdedigen. De dierenbescherming is niet voor niets al zo lang bezig met deze tak van sport om deze veiliger te kunnen maken.

Denk niet dat er nu nog veel argumenten terug komen

En gister is een recreatie paard van een vriendin afgemaakt omdattie een blessure had opgelopen. En 3 weken terug nog een dressuur paard dat ik ken..

Nogmaals het zijn er echt niet meer dan in de dressuur of springsport. Alleen gebeurt het vaker tijdens wedstrijden. Dus word het veel op de voorpagina gezet. En lijkt het dus als of het meer gebeurt maar dat is zeker niet zo