Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:15

hanny_jelke schreef:
die wil ii 1 klap miljoener worden
snap dat hij een schade vergoeding eist maar is dit bedrag niet apsurt hoog?

Misschien even bijlezen?
Deze meneer heeft gederfde inkomsten (loon, pensioenopbouw), zijn huis/auto moet aangepast worden etc.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:23

Electra63 schreef:
hanny_jelke schreef:
die wil ii 1 klap miljoener worden
snap dat hij een schade vergoeding eist maar is dit bedrag niet apsurt hoog?

Misschien even bijlezen?
Deze meneer heeft gederfde inkomsten (loon, pensioenopbouw), zijn huis/auto moet aangepast worden etc.

dan nog vind ik 4,4 miljoen erg overdreve :j

Electra63

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:24

Weet jij het inkomen? Misschien was zijn jaarloon wel een paar ton?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:25

Door zo'n zaak ga je je realiseren dat het houden van een paard verantwoordelijkheden met zich meebrengt die verstrekkende financiële gevolgen kunnen hebben. En ook dat een ongeluk veroorzaakt door iets of iemand anders grote financiële gevolgen voor het slachtoffer kan hebben terwijl de veroorzaker mogelijk niet goed verzekerd is.

En dan is altijd de grote vraag bij het afsluiten van verzekeringen hoe goed je je wilt verzekeren en hoeveel premie je wilt betalen. Helaas kan niemand kan in de toekomst kijken en moet je een afweging maken. Voor beiden situaties bestaan verzekeringen.

(een kleine overpeinzing, omdat ik toevallig net alle verzekeringen heb opgezegd om nieuwe af te sluiten en daarom hier over nadenk :+ )

Ik vind dat de man groot gelijk heeft dat hij de eigenaresse van de paarden aanspreekt op haar verantwoordelijkheid. Als hij geen schuld had, dan hoeft hij geen schade te lijden maar moet hij gecompenseerd worden zodat hij op geen enkele manier nadeel ondervindt. Schadeloosstelling en eventueel smartegeld. Beter te hoog dan te laag eisen en laat de rechter vervolgens maar uitmaken wat redelijk is en wat niet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:25

de meneer is 62...dus was 60 toen het gebeurde....dan zou hij 8 ton aan gedervde inkomsten per jaar moeten hebben als je er van uitgaat dat hij tot zijn 65e door zou werken...als onderhouds monteur verdien je dat niet hoor.....maar ik snap wel dat hij schadeloos gesteld wil worden

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:26

Al ik het goed lees moet deze man zijn huis verkopen omdat hij zijn "Crediteuren" moet betalen. Daaruit maak ik op dat deze meneer een eigen bedrijf had en dan ontbreekt de luxe van alle opvangmogelijkheden die iemand in loondienst wel heeft. Bovendien heb je het dan waarschijnlijk ook over een heel andere omvang van gederfde inkomen en bijkomende kosten. Met een beetje pech zat zijn pensioen ook in dat bedrijf.

Bovendien wat heb je voor plezier aan 4,4 miljoen als je ook 4 miljoen aan kosten/problemen hebt opgelopen door dit geintje. Er zal vast wel een berekening achter zitten, de man is "nog" maar 62, wie weet hoe lang hij er nog op moet teren?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:31

Het bedrag zal wel ergens op gebaseerd zijn en het is aan de rechter om te bepalen of het reeel is.
Ik weet niet hoe de wetgeving in Engeland is.
Maar om iemand die zijn rug heeft gebroken nu te beschuldigen van "geldtrekkerij" e.d.?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:43

Electra63 schreef:
Weet jij het inkomen? Misschien was zijn jaarloon wel een paar ton?

nee die weet ik niet en nog blijf ik bij mij menig
die ik ook mag geven en uiten :D

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:49

Sorry als dit al is besproken, heb enkel de eerste en laatste pagina doorgekeken,
maar wát als de man de zaak wint en inderdaad 4,4 miljoen euro krijgt? Iemand een idee hoe dat dan in zijn werk gaat? De betreffende vrouw kan toch nooit 4,4 miljoen euro uit haar broekzak schudden, deel van haar inkomsten voor altijd afstaan? Verzekeringswerk? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:51

Geen monteur maar ingenieur en 4,4 eisen betekent niet dat je dat bedrag krijgt.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:52

manonlalala schreef:
Sorry als dit al is besproken, heb enkel de eerste en laatste pagina doorgekeken,
maar wát als de man de zaak wint en inderdaad 4,4 miljoen euro krijgt? Iemand een idee hoe dat dan in zijn werk gaat? De betreffende vrouw kan toch nooit 4,4 miljoen euro uit haar broekzak schudden, deel van haar inkomsten voor altijd afstaan? Verzekeringswerk? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar :)

meschien wel gelezen maar toch nog even je menig willen geven ;)

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:53

hanny_jelke schreef:
manonlalala schreef:

Sorry?
Oh, misschien had ik het iets anders moeten formuleren, ik bedoel niet dat het niet mogelijk is dat de vrouw haar inkomen deels moet afstaan oid, het was meer een vraag of dat dan zo in zijn werk gaat.
Laatst bijgewerkt door manonlalala op 05-04-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:55

manonlalala schreef:
hanny_jelke schreef:

Sorry?

dorry nu las ik verkeerd :o

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:58

Oh oké, geeft niks! :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:17

Ik heb trouwens nog niemand gehoord over de 52k aan advocaatkosten die geclaimd worden. Juist dat lijkt mij belachelijk hoog...en ik werk nota bene op een advocatenkantoor.

Verder, tja, moeilijk verhaal. Als de eigenaresse idd zo nalatig is geweest als wordt beweerd, is het niet meer dan logisch dat ze voor de schade opdraait. Aan de andere kant.... Ook al kon ze er niets aan doen, het is haar paard die de schade heeft aangericht. Zal verzekeringswerk worden schat ik. Maar dan is de vraag, zal de verzekering uitkeren als ze nalatig is geweest?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:19

Citaat:
David Owen, een onderhoudsmonteur uit de bouwsector, verklaarde dat zijn arbeidsongeschiktheid ervoor zorgde dat crediteuren nu eisen dat hij zijn huis verkoopt, omdat hij deze niet langer meer kan betalen.
Hij eist een onmiddellijke betaling van ruim 458.000 euro en zal zijn totale claim neerleggen op 4.435.385 euro. Dit is inclusief een bedrag van 52.700 euro aan adviseurs en advocaten.

De engelse man wordt gemiddeld 76 jaar oud. Hij was 60 toen het ongeluk gebeurde. Dat komt erop neer dat hij per maand voor zijn lichamelijk ongemak + gemaakte kosten 23.100,= Euro claimt. Dat vind ik een boel geld. Nou leven we hier in Nederland en niet in Engeland en de wet zal daar ongetwijfeld anders in elkaar zitten maar dan nog vind ik het een boel geld. Ik kan me ook niet voorstellen dat een Engelse rechter dit een reëel bedrag vindt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:28

@Anne
Hij heeft ook al 9 operaties gehad aan zijn rug en er staat nergens dat deze volledig vergoed worden.
Ook zit in die 4,4 miljoen natuurlijk een redelijk deel smartengeld.

Als alle kosten eraf zijn houd je geen 23000 E per maand over (er moet waarschijnlijk ook nog eens een bak belasting over betaald worden).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:33

Het bedrag wordt misschien ook niet helemaal ingewilligd

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:34

Engelse zorgstelsel is ook heel anders dan hier. Die noodzakelijke operaties heeft meneer geen enkele rekening van gezien. Dat weet ik dan wel weer heel zeker.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 06:24

4.4 miljoen is zoals de meeste hier ook wel beseffen voor een dergelijke schadevergoeding wel héél veel geld.

Desondanks een mooi moment voor ieder een om het verzekerde bedrag op zijn of haar AVP polis nog eens na te kijken. Een letselschade kán tenslotte wel aardig in de papieren lopen :j .

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 07:11

Ik denk dat ze hoog inzetten en hopen om bijvoorbeeld 1/4 deel te krijgen, zodat die man in zijn huis kan blijven wonen en nog wat geld heeft om een beetje comfortabel te kunnen leven zonder al te veel geld zorgen.

Ik begrijp het helemaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:00

...en ondertussen is er een totaal onschuldige weggebruiker zwaar invalide door de paardenhobby van iemand.
Dit topic etalleert slechts een páár ruiters die de zware verantwoordelijkheid van de paardhouder in deze door hebben.
Let wel; hier is iemand invalide doordat iemand paarden wil.
Geld is maar geld; hier is iemand invalide; dat compenseert 44 miljoen nog niet :)*

Doet me aan die motorrijder in Brabant denken die op de opencbare weg rijdend op een hoop gelopen werd door een groep ontsnapte koudbloeden.
De hard werkende kleine zelfstandige lag met vrouw en kinderen aan het bed in het ziekenhuis terwijl hier op Bokt alle motoorijders van alles en nog wat toegewenst kregen.

Mijn G.... dames; hier is een man invalide door de paardenhobby. Het leed van die man is de verantwoordelijkheid van die mevrouw :)*

Wie hier heeft zijn/haar paarden achter een deugdelijke omheining? Achter een stalen balk met schriklint of achter een enkel draadje)
Je bent er verantwoordelijk voor; joúw beslissing om ze te houden. Hoe zwaar laat de ruiterij die verantwoordelijkheid naar ánderen :)* wegen?

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:19

Wat een achtelijke opmerkingen weer van een aantal Bokkers, blijkbaar geen idee wat een impact een dergelijk ongeval heeft op je leven. Deze man is alles kwijt geraakt!! Natuurlijk is het bedrag erg hoog, maar wat zou jij doen als je leven overhoop ligt door een laks figuur die te beroerd is om voor een veilig omheining te zorgen voor haar dieren? Egoistisch ten opzichte van de beestjes en zeker ten opzichte van o.a. weggebruikers zie ze in gevaar brengt.

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:59

Het maakt geen bal uit wat voor werk deze man deed, hij kan het nu niet meer!
Als je door zo'n ongeval blijvende rest-schade hebt, is het alleen maar goed als dat financieel enigszins gecompenseerd wordt!
Hij zal verschillende kosten moeten maken, om zijn leven te veraangenamen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:09

Vindt dat hij wel gelijk heeft eigenlijk. Heel z'n leven naar de sodemieter, veel operaties gehad en veel pijn. Dat maakt dat geld zeker niet goed. Het is veel maar als je even alles op een rij zet, tja als de eigenaresse echt nalatig is geweest kan hij het zeker proberen. Al betwijfel ik of hij dat geld ooit krijgt wat zolang zij geen 4 miljoen heeft valt er weinig te geven.