Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Zwaar ongeval A7 nabij Winschoten (met trailer/paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:46

Wat ontzettend triest zeg... Geen woorden voor.

Volgens mij is het een Volvo V40 maar dat heeft toch geen toegevoegde waarde?

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:47

Daarom ben ik blij dat ik zelden o nooit over de autosnelweg hoef met mn paard. Dit is toch echt je ergst nachtmerrie.
Heel veel sterkte aan alle betrokkenen en ook de hulpverleners want zoiets is voor hen ook niet zo makkelijk volgens mij. Ik hoop dat het voor de gewonden allemaal een beetje mag meevallen.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:50

Ow jeetje, t mij ook overkomen 2 jaar geleden.. Ik kan wel janken als ik zo iets zie!
Soms denk je dat je over al die ellende heen kunt groeien, maar als je dit dan weer ziet word ik spontaan weer ontpasselijk!

Ik heb hier geen woorden voor.. Alles komt bij mij weer naar boven! De angsten die je mee maakt zijn niet te beschrijven, ik hoop dat de mensen die de paarden vervoerden er mee kunnen leven!
Ik vind het nog steeds een zware taak om te leven met het idee dat mijn paard overleden is omdat ik zonodig haar moest vervoeren naar een wedstrijd!

Ik wens ze heel veel sterkte, en hoop dat het andere paard er goed vanaf is gekomen.. Want binnen in kan er vanalles zich afspelen terwijl je aan de buitenkant van zo'n beestje niets ziet!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:51

MamboBeach schreef:

Het blijft tragisch, maar zodra het een VW golf of zo was geweest krijg je ook een stroom van "eigen schuld"-reacties. 8)7

Ik moet zelf wel zeggen dat ik vaak combi's zie die ik niet veilig vind, maar in een ongeluk zoals deze had ik er zelfs onze 2,2 tonner ervoor kunnen hebben en was het waarschijnlijk nog steeds fout gegaan. Het lijkt op een frontale botsing van achter,volgensmij heb je een hele leger beschermengeltjes op je schouder als je daar heelhuids uitkomt.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:58

MamboBeach schreef:
Wat ontzettend triest zeg... Geen woorden voor.

ik denk ook aan een volvo V40.
de 'toegevoegde waarde' is dat je daarmee volgens mij niet eens een 2-paardstrailer mag trekken.
mijn V70 mocht zelfs maar 1900 kg trekken, mijn V40 geloof ik maar 1500 of 1600 kg...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:58

Valt mij op dat die trailer redelijk ongeschonden is.
Alleen de klep is er achterweg en een stukje achterkant (links achter) is omgebogen.
Zijn die paarden dan door de draaiing van de trailer via de achterklep eruit geslingerd?

Ik denk dat die mensen blij moeten zijn geweest met zo'n deugdelijke auto, met een ander merk auto had het wel eens heel anders kunnen aflopen.
Wat zit die in elkaar zeg.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:59

Wie weet zaten er 2 pony's in (ipv paarden).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:00

Dat maakt het ongeluk niet minder hoor of het nou wel of geen volvo V70 is!

ongeschonde??? de hele achterkant is compleet weg dus achterbenen van een paard waren neit heel geweest.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:01

De meeste paardeneigenaren rijden toch wel met de goede combinatie.

Dit staat los van het feit dat dit een tragische gebeurtenis is )en we niet gaan roepen dat de autos niet goed zijn)[/quote]

het is echt verschrikkelijk dat dit gebeurd is en ik wens iedereen ook veel sterkte die hier bij betrokken zijn, ik wil toch ff inhaken op deze reacties zoals hierboven.
HELAAS ZIJN ER GENOEG PAARDENEIGENAREN DIE MET EEN TE LICHTE AUTO VOOR DE TRAILER RIJDEN.
de auto kan het meestal wel doen dat is het probleem niet. maar als de auto te licht is en je moet onverwachts een zwieper maken dan is de kans erg groot dat het mis kan gaan. de trailer drukt dan de auto zo van de weg.
ga maar eens bij een concours kijken op het parkeerterrein, de kippevel vliegt mij dan vaak over de rug, hoeveel te lichte auto's voor de trailer staan.
DIT STAAT OP DIT MOMENT LOS VAN HET FEIT WAT BETREFT DIT ONGELUK, omdat we niet precies de toedracht van dit ongeluk weten.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:01

Ik denk dat uit respect voor de betrokenen ieder beter zijn mond kan houden wat betreft speculaties over welke auto er voor heeft gestaan! Niemand wil dat dit met zijn dieren gebeurd! Hoe kun je het neerzetten.... eigenschuld?!!!!! Sorry dit is weer typisch bokt :(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:02

Mijn auto weegt ook 980 kilo en mag 1300 geremd trekken dus het ligt er ook aan hoe je er mee om gaat en of je er mee kan rijden!!!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:10

Scandicnr1 schreef:
Ik denk dat uit respect voor de betrokenen ieder beter zijn mond kan houden wat betreft speculaties over welke auto er voor heeft gestaan! Niemand wil dat dit met zijn dieren gebeurd! Hoe kun je het neerzetten.... eigenschuld?!!!!! Sorry dit is weer typisch bokt :(

hoezo speculaties?
de auto is toch duidelijk te zien op de foto?
ik heb met mijn v40 nooit een trailer met 2 paarden getrokken omdat die auto daar gewoon niet geschikt voor is.
op die manier neem je onnodige risico's.
ik zeg NIET dat het ongeval hierdoor niet gebeurd zou zijn, ik zeg NIET dat ik het niet erg vind.

sprietje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:13

Scandicnr1 schreef:

ik ben het met helemaal met Scandicnr1 eens

ik wens alle betrokene veel sterkte toe

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:15

jongens kom op , of het nou wel of niet de juiste auto was , het is gebeurd en de eigenaren zullen het heus niet expres gedaan hebben..dit is gewoon verschrikkelijk!

heel veel sterkte voor de betrokkenen.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:16

Vreselijk ongeluk!!
Veel sterkte voor de betrokkenen!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:17

fojoe schreef:
Scandicnr1 schreef:

hoezo speculaties?
ik heb met mijn v40 nooit een trailer met 2 paarden getrokken omdat die auto daar gewoon niet geschikt voor is.
ik zeg NIET dat het ongeval hierdoor niet gebeurd zou zijn, ik zeg NIET dat ik het niet erg vind.

mooi gezegd.....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:18

fojoe schreef:
Scandicnr1 schreef:

hoezo speculaties?

Maar een paard met een veulen neem je wel mee. In de pers wordt dat ook omschreven als twee paarden. Twee ijsco's, ook twee paarden. enz. enz.

Laten we er niet verder over speculeren want tot een ooggetuige zich meldt is het toch alleen maar gissen naar de toedracht van dit ongeluk.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:19

ontzettend veel sterkte voor alle betrokkenen en in het speciaal de eigenaren van de paarden en de bestuurders van de auto.
ook veel sterkte gewenst aan de hulpverleners, ookal is het dagelijks werk het blijft zwaar.

speculeren over de auto zonder dat er relevante info is lijkt me niet handig,
vergeet niet dat als je een paardetrailer met 2 paarden tegen je achterkant krijgt, de auto al snel een meter minder is en tel daarbij ook nog botsing aan de voorkant op.
dan mis je al snel redelijk wat lengte.
de heren hier denken dat het wel een volvo v70 is geweest, maar we wachten het politiebericht even af :)
Laatst bijgewerkt door minikatje op 05-04-11 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:22

fojoe schreef:
Scandicnr1 schreef:

hoezo speculaties?

Waarom moet je je hier over uitlaten, om de betrokkenen nog even een trap na te geven? Had je maar niet..... dan.... Zo zou ik het namelijk voelen als ik die betrokkenen was en het hier zo zou lezen, terwijl je helemaal niet zeker weet of het een V40 is (ik denk zelfs dat het er absoluut zelfs geen is want ik heb er ook 1 gehad)....

Maar goed blijkbaar zoeken mensen liever een reden om de betrokenen een nog vervelender gevoel te geven dan dat er medeleven is... Jammer

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:27

Jeetje wat heftig zeg....

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:34

Pfff echt een drama, toen ik het hoorde van de damen vond ik het echt vreselijk! Karin en natalie sterkte met het verlies van je paard!! Vreselijk!! Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen, maar de pijn van verdriet is vast erger.
En de auto mocht de trailer trekken,, voor alle onnozele mensen die hier lopen te speculeren!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:35

Vreselijk. Deze verhalen hebben ons er toen toe doen besluiten om de trailer aan te laten passen. We hebben nu een verzwaard onderstel eronder liggen, speciale zware assen. Die trailer krijg je bijna niet gekanteld. Maar goed dat is geen garantie dat je nooit een ongeluk kan krijgen natuurlijk....
En idd een goede auto ervoor.

Sterkte voor de betrokkenen, lijkt me een nachtmerrie.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:39

Beauty_J dankje wel voor je post!
Geen gezeur meer over de auto!
Tis als erg genoeg dat ze hun paard kwijt zijn!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:40

Wow.... heftig zeg.
Vind het maar niets om met de trailer de snelweg op te moeten na al dit soort verhalen. Het zou je maar overkomen .. :\

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:45

Als iemand word aangereden op de fiets, vraag je toch ook niet of die fiets wel veilig was!