.Maar heb geen zin in verdere discussie, dus verlaat ik dit topic voor ik iets verkeerd ga zeggen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.

Vjestagirl schreef:_Alarm_wlkp schreef:Ik heb mijn paard goed genoeg onder controle!Enkel is dit een minpuntje van haar.
En zoals ik al zei, je gaat het veel te ver zoeken, teveel scenario's stel je op.
Ken jij dan een paard dat NOOIT verschiet of lelijk doet?! Nou laat maar zien dan!
Ja, dat paard ken ik. Ik heb t niet overigens, maar ik ken wel paarden die idd overal naar gaan staan kijken en die alles prima vinden.
Mijn paard kan niet tgegen drukte, dat is haar minpuntje. Dus kom ik niet op drukke plekken, om ongelukken te voorkomen.
En de scenario's zijn reëel. Zeker als die lui in peloton fietsen kan het zijn dat er achter ze iets gebeurd, of dat ze even met iemand anders in gesprek zijn.
.... want zover ik weet mogen fietsers alléén met maximaal 2 naast elkaar fietsen míts het overige verkeer niet gehinderd wordt. En ook voor hen geldt heel simpel: anticiperen op het overige verkeer, net als voor ruiters. En ik moet in de 30 jaar dat ik buiten rondhobbel de eerste nog tegenkomen die niet het gebaar voor "rustiger" herkent. Negeren is in dit geval iets anders....

Brainless schreef:Het is natuurlijk netjes als mensen luisteren naar jouw `ga langzamer` teken.
Maar wettelijk zijn ze dat niet verplicht, en ten tweede willen vaak ruiters dan dat iemand ze stapvoets inhaalt terwijl een bestuurder 30 al zacht genoeg vindt.

roxiie schreef:op de foto's te zien gaat het hier om een fietspad, als ruiter mag je niet eens op het fietspad komen.
Ik vind dat een aantal mensen erg asociale reacties in dit topic plaatst. "Eigen schuld dat ie hoofd letsel heeft" "Zulke debielen heb ik geen medelijden mee".
Beide partijen zoude IMO wat meer rekening met ELKAAR moeten houden.
Ik zelf rij veel buiten, maar ben ook een fanatieke wielrenner ( ook in club verband.) Ik kom hier in de buurt weinig asociale wielrenners tegen, asociale ruiters helaas wel veel.
Ik heb op de fietsclub al een aantal x een info avond gehouden over hoe om te gaan met paarden in het verkeer. De "race-debielen" kwamen in grote getalen aanzetten omdat ze heel graag wouden weten hoe ze hiermee het beste om konden gaan. En het heeft effect gehad!
Dus ik zou zeggen, ga in gesprek met elkaar als je je er zo druk overmaakt. Wat respecht over en weer zou helemaal niet zo ongepast zijn.
Ik ben er zelfs oa voor van stal verhuisd. 
Vjestagirl schreef:Nee, niet opsluiten, maar alternatieve routes nemen. Dus niet door dat populaire stuk bos waar het op zondag stikt van de mountainbikers, maar misschien juist heel 's morgens vroeg gaan, of rond etenstijd. Of langs wegen rijden die (bijvoorbeeld door de bestrating) niet populair zijn bij wielrenners.

manic schreef:Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Toevallig was ik zaterdag zelf met mijn paard in Noordwijk en viel het me al op hoe hard sommige wielrenners soms rijden. De paarden horen ze vaak helemaal niet aankomen en schrikken dan als ze ineens aan alle kanten voorbij flitsen.
Hopelijk valt de schade voor iedereen mee
vjseegers schreef:Als de omgeving niet geschikt is voor je sport of je sport veel overlast veroorzaakt aan anderen, dan dient degene die de overlast veroorzaakt een alternatief te zoeken.
Ffortuna schreef:Xantaatje: anderen ergeren zich juist als de wielrenners stil zijn als ze voorbij komen... zo zie je maar, ieder z'n meug.
vjseegers: inderdaad:vjseegers schreef:Als de omgeving niet geschikt is voor je sport of je sport veel overlast veroorzaakt aan anderen, dan dient degene die de overlast veroorzaakt een alternatief te zoeken.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ruiters die dus denken op het fietspad te mogen rijden, hun paard daar te laten schijten zonder het op te ruimen, en zich dan te ergeren aan wielrenners... of erger nog, ruiters die bewust de weg op gaan met een paard dat slaat... dienen dus een alternatief te zoeken.

(die wielrenners hé)

Vjestagirl schreef:Ja, en als je op de openbare weg rijdt heb je je voertuig volledig onder controle te hebben. Als je paard naar wielrenners slaat heb je hem niet onder controle.
Breghje schreef:Vjestagirl schreef:Ja, en als je op de openbare weg rijdt heb je je voertuig volledig onder controle te hebben. Als je paard naar wielrenners slaat heb je hem niet onder controle.
En als de wielrijder met alle geweld en persé vlak langs een andere verkeersdeelnemer wil passeren ipv zijn eigen snelheid aanpassen en dus vervoermiddel niet onder controle heeft valt dat mijns inziens ook niet onder gewenst sociaal gedrag. Zeker niet als hij niet naar een waarschuwing luisterd. Nogmaals, wie zijn billen brandt....

Vjestagirl schreef:Breghje schreef:En als de wielrijder met alle geweld en persé vlak langs een andere verkeersdeelnemer wil passeren ipv zijn eigen snelheid aanpassen en dus vervoermiddel niet onder controle heeft valt dat mijns inziens ook niet onder gewenst sociaal gedrag. Zeker niet als hij niet naar een waarschuwing luisterd. Nogmaals, wie zijn billen brandt....
Die wielrijder heeft net zo veel recht om zijn eigen tempo aan te houden als jij...
Breghje schreef:Vjestagirl schreef:Die wielrijder heeft net zo veel recht om zijn eigen tempo aan te houden als jij...
En dan heeft hij ook het recht dusdanig vlak langs me te rijden dat ie bijna mijn stijgbeugel meeneemt? En niet even de moeite neemt iets rustiger aan te komen zoeven? Als hij vindt dat hij daar recht op heeft, dan heeft mijn paard recht op haar persoonlijke ruimte én het handhaven daarvan, en mogen wij de volgende keer dat we een kudde wielrijders tegenkomen daar in volle galop doorheen racen, gezien ik daar dan ook recht op heb. Allemaal volledig gecontroleerd uitgevoerd uiteraard.
Volgens mij is sociaal wenselijk gedrag ook iets heel erg fijns. Bij álle weggebruikers.