een paardendrol is gewoon verteerd gras...

Maar ik snap wel dat mensen het vies vinden.
Alleen als ik een buitenrit zou maken neem ik normaal geen bezem mee om het aan de kant te schuiven,
en om het met je voet te doen is ook niet zo fris:S
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Danielle_R schreef:hondenpoep is denk ik wel viezer dan paardenpoep,
een paardendrol is gewoon verteerd gras...Maar ik snap wel dat mensen het vies vinden.
Alleen als ik een buitenrit zou maken neem ik normaal geen bezem mee om het aan de kant te schuiven,
en om het met je voet te doen is ook niet zo fris:S
Citaat:het is een ander verhaal als je iets mankeert waardoor je niet in staat ben om makkelijk op of af je paard te stappen dan wanneer het een gebrek aan opvoeding van je paard is!
no offense.
Jans schreef:Als ik de reacties zo lees, dan is het een omgeving met nagenoeg geen uitrijmogelijkheden en moet je dus praktisch altijd over de weg. Waarom rij je dan recreatief buiten? Dan is het logisch dat er poep op de wegen komt, maar een recreatief buitenrijder heeft hopelijk verzekeringstechnisch het ruiterbewijs gehaald en kan ten aller tijden op en afstappen..
Anya schreef:Citaat:het is een ander verhaal als je iets mankeert waardoor je niet in staat ben om makkelijk op of af je paard te stappen dan wanneer het een gebrek aan opvoeding van je paard is!
no offense.
Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen Mister01
Dat ik door een stevige beperking in spieren en gewrichten a.g.v. ziekte van Lyme niet meer zomaar op kan stappen. Dat dat voor meer mensen met een beperking geldt.
Dat dit volgens sommigen in dit topic betekent dat je dan niet meer buiten zou mogen rijden.
Omdat je niet makkelijk van je paard af komt om poep op te ruimen. En omdat je niet veilig buiten zou kunnen rijden.
En dat vind ik dus flauwekul.
funnyhorses schreef:Laten we ons maar druk gaan maken over echte slechte dingen en niet over een keutel op straat!
Ik gooi liever een spijkermat uit voor die randdebielen die met 80kmh door een dorp scheuren!![]()
Dat men zich daar maares om bekommerd hoe je zulke mafkezen kunt afremmen!
sjorsie schreef:funnyhorses schreef:Laten we ons maar druk gaan maken over echte slechte dingen en niet over een keutel op straat!
Ik gooi liever een spijkermat uit voor die randdebielen die met 80kmh door een dorp scheuren!![]()
Dat men zich daar maares om bekommerd hoe je zulke mafkezen kunt afremmen!
Is ook irritant, maar dan moet je andere dingen niet belachelijk gaan maken. Voor hardrijders kan je drempels, flitsers plaatsen. Ik zie ze niet zo snel een paardentoilet neerzetten.Of in bepaalde straten een schep en bezem bv naast de strooizoutbakken.
funnyhorses schreef:In die tijd dat men elkaar gek loopt te klagen over hoe OH ZO ERG het toch is om een paardendrol te zien liggen op straat kan het ook opgeruimd worden.
Weetje wat het is!Nederlanders zijn te verwent,niemand kan meer iets hebben,zij het van een strontje of een ander persoon,overal word iets achter gezocht.
Nederland is er goed in om met een vinger te wijzen naar een ander maar zelf es de klauwen uit de mauwen steken dat zit er niet aan.
De wereld vergaat van alle zooi wat er in de lucht word gegooid,de zeeën raken vergiftigd,in Japan geven de mensen al bijna licht van alle straling,en waar hebben wij het over?Over een keuteltje op straat!Om te huilen zo'n houding!
Mister01 schreef:even heel erg off topic, maar wat doe jij dan bv als er iets in je paard zijn hoef zit?
de gehele weg ernaast blijven lopen?
ik kan me voorstellen dat mensen met een beperking daar ook een hele kluif aan hebben.
sjorsie schreef:funnyhorses schreef:In die tijd dat men elkaar gek loopt te klagen over hoe OH ZO ERG het toch is om een paardendrol te zien liggen op straat kan het ook opgeruimd worden.
Weetje wat het is!Nederlanders zijn te verwent,niemand kan meer iets hebben,zij het van een strontje of een ander persoon,overal word iets achter gezocht.
Nederland is er goed in om met een vinger te wijzen naar een ander maar zelf es de klauwen uit de mauwen steken dat zit er niet aan.
De wereld vergaat van alle zooi wat er in de lucht word gegooid,de zeeën raken vergiftigd,in Japan geven de mensen al bijna licht van alle straling,en waar hebben wij het over?Over een keuteltje op straat!Om te huilen zo'n houding!
waar maak jij je dan druk om, zeg dan niets
Nienke1990 schreef:Zoeterwoude is een klein dorpje met naar mijn mening veel ruiters, maar natuurlijk ook niet-ruiters.
Toen ik nog lid was van vereniging Jeanne d'Arc, was er een lang wandelpad met fijngemalen schelpjes voor wandelaars. Hier reden vaak paarden (ruiters) op en mestten daar met regelmaat. Toen werd hier wat van gezegd, en terecht. Er was immers genoeg berm naast dit schelpenpad. Ook op het fietspad ernaast werd gevraagd of wij ruiters de mest aan de kant wilden schuiven.
Maar dit is een vrij lange weg van de vereniging Jeanne d'Arc, langs stal de Nieuwe Uithof, naar de kant van Zoeterwoude-Rijndijk (wel een stukje Zoeterwoude alsnog). Ik weet niet hoe dit in het dorpje zelf zit met het mestoverlast.
Ben benieuwd naar de uitslag!