Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nathalie_v schreef:@ ponylies, dat gevoel had ik al dat ik heel veel boze mensen achter me aan zou krijgen.
Maar dit was helemaal niet mijn opzet..
Natuurlijk snap ik dat als een kind aangepast moet sport (bijvoorbeeld kleinere groepen, duidelijkere uitleg) dat dat meer kost.. maar moet het dan maar gelijk volledig vergoed worden! Voor een 'normaal' kind betaal je ook voor het sporten.
Kinderen (en volwassen) met autisme hebben niet voor niets die diagnose gekregen. En mocht het zo zijn dat ze echt niet alleen over straat kunnen prima, maar als jij een klein kind heb (van 6 jaar) laat je die ook niet alleen naar school gaan.. Die ouders moeten hun kinderen ook brengen naar een school (oké ik weet dat ze niet altijd even dichtbij liggen.. maar in het geval dat ik ken is het net zover als een reguliere school).
inamulder schreef:Juist door die hoge tarieven wordt het pgb onbetaalbaar.........
De voorbeelden die ik weet, zijn mensen uit mijn directe omgeving.
Mij gaat het er juist om dat de overheid niet alle zorgplicht heeft.
Ofdat het nu om PGB of gemeentevergoeding voor taxivervoer gaat.
Ik heb de indruk dat er jaren erg makkelijk pgb is verstrekt aan mensen met een indicatie.
Indicatie wil niet zeggen dat pgb noodzakelijk is!
Er wordt te weinig gekeken naar de werkelijke noodzaak van pgb.
Vele redeneren; "wij hebben een indicatie, dus ik heb recht op......".
nathalie_v schreef:Natuurlijk snap ik dat als een kind aangepast moet sport (bijvoorbeeld kleinere groepen, duidelijkere uitleg) dat dat meer kost.. maar moet het dan maar gelijk volledig vergoed worden! Voor een 'normaal' kind betaal je ook voor het sporten.
estja schreef:Dit is ook iets wat de sector deels zelf over zich heeft afgeroepen. Iedere boer klopt op een achternamiddag een zorgboerderij- of manege uit de grond om z'n inkomen wat aan te vullen en roept vervolgens hoe therapeutisch en heilzaam het is om de stal uit te mesten. Er is een gigantische wildgroei ontstaan. PGB is big business geworden en breek me de bek niet open over schimmige PGB-kantoortjes die dat allemaal regelen
. Tot nu toe is de zorgboerderijsector zelf niet in staat geweest om zichzelf te reguleren met dus dit gevolg.
Zo'n onderzoek als dat van Hyperion juich ik dan ook toe. Niet alleen maar PGB cashen maar ook investeren in kwaliteit en validiteit.