Geruzie om prijzengeld tijdens springwedstrijd in Schijndel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:25

Dan moet jet het ff in de paardenkrant lezen daar staat dat hij de hoefsmid wel aan de lijn heeft gehad

Vjestagirl

Re: Geruzie om prijzengeld tijdens springwedstrijd in Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:56

Oog getuigen zeggen anders dat ze wel tekeer is gegaan en zeker niet netjes is gebleven... 2 kanten, 2 kanten.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:18

besita schreef:
Amarie schreef:
Wat zou het toch fijn zijn als mensen goed kunnen lezen:
Thijs was al naar de laatste startplaats verschoven, en de organisatie heeft het geld gegeven om van het geschreeuw van de "dame" af te zijn.
En fijn zeg dat je daar als smid een kleine vergoeding voor krijgt ........ NOG NOOIT VAN GEHOORD
En dan nog eens iets, jullie hebben kunnen lezen dat Thijs zelf de smid aan de lijn gehad heeft.
Als je nu leest hoe hij zich gedragen heeft tegenover de vrijwilligers en stel hij heeft zich ook zo opgesteld naar de smid.
Is het dan nog vreemd dat deze niet gekomen is......

Ik kan goed lezen :j
Ik geloof nooit dat de organisatie het geld geeft om van het geschreeuw af te zijn ..dan ga ik vanaf nu elke week ergens anders op concours schreeuwen tot ik de eerste prijs krijg :+ ..ze wisten gewoon donders goed in fout te zijn en liever dat dan een officiele klacht denk ik zo
Ik lees trouwens nergens dat Thijs de smid aan de lijn heeft gehad :n

"
Toen de hoefsmid niet kwam opdagen, ontstond het conflict. “De moeder van Meulemeesters kwam naar het secretariaat en eiste dat ze de eerste prijs zou krijgen. Ik heb haar het geld gegeven en gezegd dat ze er hun voordeel mee moesten doen”, vertelt concoursorganisator Van den Oetelaar.” De Meulemeesters hebben hun excuses aangeboden en het geld teruggebracht, maar ze zijn niet meer welkom op het concours. “Je moet gewoon netjes blijven, vooral tegen vrijwilligers die al vijf dagen hard hebben gewerkt.”

* Update *
Wilma Meulemeesters, moeder van Thijs Meulemeesters, vertelde in een reactie op het artikel: "Ik heb niet verteld dat mijn zoon veel kans maakte, ik heb gezegd dat mijn zoon geen kans maakte doordat hij niet kon rijden. Inmiddels heb ik vernomen van de hoefsmid dat die niet van plan was te komen en daartoe ook niet bevolen was door Bert van den Oetelaar. Deze smid was ook niet ingelicht dat hij oproepbaar moest zijn.

Op het secretariaat heb ik mijn bankrekeningnummer achtergelaten om een reactie los te krijgen en ben ik weg gelopen, maar moest ik blijven wachten op Bert van den Oetelaar. Deze werd meteen boos en gaf mij geld met de mededeling dat wij er nooit meer mochten starten. Dit is dan de dank voor deelname aan een wedstrijd waar de organisatie verplicht is voor een smid te zorgen.

Op zondagavond laat is door Bert van den Oetelaar erg boos opgebeld naar Thijs dat wij een hele grote fout hadden gemaakt. Hij ging erg tekeer en Thijs kreeg de kans niet om ook maar iets te zeggen. Op maandag hebben wij het geld en onze gedachten op schrift gezet en ingeleverd bij Joris van den Oetelaar van de organisatie.Tot slot wil ik nogmaals beamen dat ik niet tekeer ben gegaan en me te allen tijde netjes gedragen heb."

Toch veel beter leren lezen, het staat er duidelijk dat hij de smid zelf aan de lijn gehad heeft. Jij bent er niet bij geweest en durft toch een oordeel te vellen.
Denk je nou echt dat zo'n organisatie het doet om een officiele klacht te ontlopen _O- en dat er bij een wedstrijd met mee dan 1000 starts geen hoefsmid oproepbaar is.
De jury heeft de hele toestand meegekregen en wilde zelfs een officiele klacht klacht indienen omdat ze zich zoals ze zegt niet tekeer gegaan is en zich ten allen tijde netjes heeft gedragen. (wat trouwens niet wil zeggen dat de jury dit niet alsnog heeft gedaan)
Jouw opmerking ""dan ga ik vanaf nu elke week ergens anders op concours schreeuwen tot ik de eerste prijs krijg" is beschamend en je verlaagd je hiermee naar een niveau dat past bij het gedrag van mevrouw Meulemeesters in Schijndel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:37

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om deze discussie met respect naar elkaar toe te vervolgen. Reageer met argumenten op een bericht en niet op de persoon. Bedankt alvast.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:24

ThePast03 je hebt helemaal gelijk.

In het heetst van de strijd willen we het respect wel eens uit het oog verliezen en dat is net waar het in dit bericht om gaat.

BasD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:33

Dan zet je jezelf echt voorschut.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:36

Amarie schreef:
ThePast03 je hebt helemaal gelijk.

In het heetst van de strijd willen we het respect wel eens uit het oog verliezen en dat is net waar het in dit bericht om gaat.

Idd Amarie, respect daar draait het om!! Draai al een aantal jaren een behoorlijk wedstrijdsecretariaat en begin de houding van een aantal ruiters behoorlijk zat te worden. Grote monden, dreigen of gewoon inschrijven en niet komen opdagen. Boos worden als je op de vraag: "wanneer is de prijsuitreiking"zegt duurt nog half uur (en dit terwijl de rubriek nog bezig is notabene).
Ik denk dat iedereen zich heel goed moet realiseren dat al die wedstrijden en al die concoursen worden gedraaid door vrijwilligers!! Dus verdienen er niets mee en kost ze mega veel vrije tijd! Wij hebben jaarlijks ons Hemelvaartconcours en na berekening blijkt dat ik daar ongeveer 400 uur vrije tijd aan kwijt ben. 400 uur!! Geeft niet hoor, vind het leuk om te doen, maar wil wel graag normaal benaderd worden.
Het is overigens landelijk een groot probleem, vele verenigingen hier in de regio houden zwarte lijsten bij die ook met elkaar worden uitgewisseld!
Verder moeten we ook niet vergeten dat al die vrijwilligers maar amateurs zijn. Daardoor kan er weleens iets fout gaan, maar in goed overleg kun je dit altijd samen oplossen.