Gini schreef:Je mag natuurlijk fier zijn, toen ik het desbetreffende ogenblik op tv zag heb ik waarschijnlijk even ontgoocheld naar de tv zitten staren en tegen zitten sputteren als menig ander Nederlander. Maar de waarheid gebiedt mij te zeggen dat ik dit niet echt een "beetje" bloed vond. Dit vond ik toch al een quasi serieus bloedende mond ('quasi' want het kan idd nog erger).
Dressuur is een jurysport + er is de regel dat de jury combinaties mag uitsluiten wanneer het welzijn van het paard in gedrang komt. Deze jury heeft op dat moment beslist dat het welzijn van het dier in gedrang was (net zoals ze een pirouette en een passage beoordelen, volgens het reglement, beoordelen ze het welzijn).
Natuurlijk is een jury niet almachtig en kan je als ruiter zijnde verhaal gaan halen, tegendeel bewijzen, jury hun fout laten erkennen, jouw gelijk halen etc etc, maar dan wel meteen. Na x aantal maanden nog met een klacht op de proppen komen, vind ik (persoonlijk) een beetje belachelijk.
De klacht komt na aanleiding van het onderzoek door een paardenblad hierdoor zijn de ogen geopend in dressuurland. De klacht zal niets meer uit gaan halen voor Adelinde en Parzival maar het is wel zaak dat hier aandacht voor gevraagd word met het oog op de toekomst.