Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sflj schreef:Hoezo niet de fokkers, stamboek en eigenaren de schuld geven?! Zij zijn toch degenen die een gecoupeerd paard kopen of laten couperen?![]()
En ik kan er niet bij dat iemand een verminkt lichaam mooi(er) vindt! De paarden op die foto's missen gewoon een ledemaat!Straks verzint er iemand dat paarden met 3 poten wel mooi(er) zijn en gaan we poten amputeren, een stamboek oprichten waarbij het 'hoort' een beest op 3 poten enz. (maar dat zal wel weer overdreven gevonden worden...
)
safari schreef:hmmm, eindelijk
MAAR!
oppassen dat er niet nog meer trekpaarden op de slacht komen.
EN
opscheren of kort knippen wel toestaan want die staart kan echt te zwaar zijn. Mijn paardje kan hem niet optillen bij het plassen als haar staart te lang is. Een staart die zo zwaar is heb je ook niks aan bij de vliegen.
Kim14 schreef:Ja als je dat nu invoert ja. Maar zoals de titel luid: Kamer wil verbod voor gecoupeerde paarden op tentoonstelling dan ga ik er vanuit dat ze alle gecoupeerde paarden willen wegbannen. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.
bromfiets schreef:De reactie van de eigenaar van mijn verzorgpaarden: Als dit doorgevoerd wordt kan het stamboek wel opgedoekt worden, want dan stoppen ee heleboel fokkers met hun knollen. Ik denk dat het stamboek dat ook inziet en niet wil meewerken aan hun eigen ondergang...

NatasjavE schreef:bromfiets schreef:De reactie van de eigenaar van mijn verzorgpaarden: Als dit doorgevoerd wordt kan het stamboek wel opgedoekt worden, want dan stoppen ee heleboel fokkers met hun knollen. Ik denk dat het stamboek dat ook inziet en niet wil meewerken aan hun eigen ondergang...
Het stamboek had moeten vooruit zien dat dit er aan zou komen.
Door in te stellen dat een paard wat gecoupeerd is nooit boven een MET staart kan eindigen op de keuring hadden ze veel eerder met zachte dwang kunnen zorgen dat de fokkers eerder en vanzelf naar de goede richting zouden gaan.
Als dit het einde van van het Nederlandse trekpaard zou betekenen hebben ze dat vooral over zichzelf afgeroepen.
NatasjavE schreef:Antoiinette schreef:Nee, dat vind ik niet. Dan zou je een paard die slechter kwa beweging, of in zijn benen(groot problemen bij dit ras) voor een paard zette die dat wel goed heeft.. klopt ook niet helemaal..
Nou...binnenkort mogen ze helemaal niet meer op de keuring verschijnen...
Kim14 schreef:Bedoel dit niet aanvallend, maar waar lees jij dat het al rond is?