KNHS waarschuwt: Massale zadeldiefstal in het hele land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:59

afgelopen zaterdag op een concour hier in kampen zijn ook zadels uit trailer gestolen.
dus wees op je hoede ook hier zijn ze geweest dus let goed op :(

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:15

Jakkes; hier in de buurt (regio Groene Hart) was het volgens mij ook raak, een aantal weken geleden.

Gelukkig heeft de stal waar ik sta een afgesloten erf, waar alleen bevoegden mogen komen en valt het dus erg op als er vreemden komen rond neuzen om te zien of er iets te halen valt. Trouwens; ook al heb ik maar een goedkoop kunststof zadeltje; op mijn zadelkast hangt toch een groot hangslot!
... En anders is er altijd nog de stalbazin met haar jachtgeweer... ;)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:33

Ik laat om die reden mn zadel dus nooit op stal. Ik heb een peperduur zadel van over de 2.000,- waar ik hard voor heb moeten werken. Ik moet er niet aan denken dat die gestolen word.... Ik bewaar mn zadel gewoon thuis. :Y)

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:50

helaas bij mij was het ook raak.

In rosmalen afgelopen weekend tijdens wedstrijd, terwijl ik even binnen mijn dochter ging aanmelden, hebben ze binnen 5 minuten ook mijn zadel weggehaald.
Heel brutaal want twee trailers verderop heeft een bekende van ons de pony op staan te zadelen, maar helaas de zadelkamer zat aan de andere kant en dus uit zicht. |( :(

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:51

Ik zou ook helemaal gek worden als mijn zadel en tuig weg is. Toch maar eens even mee laten verzekeren met de inboedel.
Wij hebben dan gelukkig wel een afgesloten zadelkamer en alarm maar je weet het nooit tegenwoordig ben je op concours ook niet meer veilig.
3 weken geleden ook bij ons in de buurt een zadel op concours uit de trailer gejat meisje ging zich ook aanmelden :(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:08

Na recent een nieuw zadel te hebben gekocht ben ik mij gaan orienteren op zadelsloten. Mijn zadel is op maat gemaakt en - ook al is ie verzekerd - ik zit er niet op te wachten dat het gestolen wordt want voordat je dan een nieuwe hebt.... Ik heb een keer een zadeldiefstal meegemaakt op stal en geloof me ook een hond op t erf en een slot op de deur houdt inbrekers niet tegen. De hond krijgt wat lekkers met een narcosemiddel en weg zijn de zadels.
Op concours gaat mijn zadel in de auto en die gaat op slot. Voor zadelkamers in trailers zou je kunnen denken aan een alarm dat afgaat zodra het deurtje wordt opengebroken.
Enfin na veel zoeken ben ik uitgekomen op de saddle stop wall bracket. Dat is volgens mij het enige slot dat echt voldoet, want ook al krijg je het voor elkaar het slot van zijn plaats te slopen, dan nog heb je het zadel er nog niet uit en moet er een slijptol aan te pas komen die het zadel zou beschadigen. Kortom niet interessant voor inbrekers om slot met zadel mee te nemen.

MarcellaDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:12

Het word steeds gekker. Wat bezield die mensen. Ze moeten gewoon van ander mans spullen afblijfen.
Ik sta trouwens op een manege in Amersfoort, mijn spullen zitten wel in een afgesloten kast. Maar volgens mij als je er maar hard genoeg aan trekt hen je hem zo open. Ik heb al een aantal dingen thuis neergelegd.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:19

Solvej schreef:
Gelukkig hebben we een erg gevaarlijke hond op de hof die voor elke schijt aanslaat en ook bijt als het moet. Hier in de regio hoor je het namelijk ook regelmatig!

die hadden wij ook, die is een stuk vlees met narcosemiddel toegeworpen en die was de volgende middag nog steeds buiten westen! :(
sloten vertrouw ik ook niet op, hangsloten worden zo doorgeknipt, discus sloten zijn lastiger, maar daarbij worden gewoon de kastdeuren/slot ophanging doorgezaagd/open gebroken.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:23

Bij ons hebben ze 2 weken geleden onze stal leeg geroofd. Ik had net 2 weken gloednieuwe laarzen :( deze hebben ze ook mee genomen.
Hier verder in de buurt is er mega veel gestolen aan zadels en laarzen.
Ik had alles achter dubbel slot en grendel zitten, van die echte zadelkasten had ik met verzonken scharnieren maar mocht niet baten.
Ze nemen ook alle sloten mee om braakspoor te verbergen.
Dus omg Bollenstreek
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 15-02-11 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:23

TJolieke

Re: KNHS waarschuwt: Massale zadeldiefstal in het hele land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:31

Hier is tijdens een lesavond op de manege zelfs een trailer achter een auto weggehaald. Banden van de auto lekgestoken zodat ze niet meteen er achteraan konden. Hier gaat het trailerslot er dus ook altijd op zodat die niet meer los kan van de trekhaak.

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:35

Is het geen mogelijkheid dat de politie of KNHS een track en trace chip in een zadel plaatst en die "per ongeluk" laat slingeren, ga er eigenlijk vanuit dat 1 zelfde bende is en dan zou je denken dat je toch heel snel kan nagaan waar alle zadels blijven.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:39

Sjoert schreef:
mar_fay schreef:
bah :(
enig idee of er ook bepaalde gebieden zijn waar (veel) gestolen wordt?

Ik heb in ieder geval berichten gelezen regio Houten, Roosendaal en ook over de Duitse grens (Aken).

Dit komt bij mij wel heel dicht in de buurt. We hebben wel een electrische roldeur die de toegang tot de binnenplaats blokkeerd maar ik denk dat het verstandig wordt om alles maar weer in huis te gaan leggen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:43

Damn. Ik denk dat ik mijn dressuurzadel dan ook maar eens thuis ga neerleggen. Zou toch eigenlijk niet moeten... :(

Wanneer is je zadel nou eigenlijk verzekerd tegen diefstal?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:50

als je het apart verzekerd bij je inboedel (is inboedel op afstand) of als het thuis in je eigen schuur ligt is hij bij je inboedel inbegrepen anders is je zadel niet verzekerd.
Dit moet je dus apart verzekeren.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:53

Maar als hij zonder braakschade gestolen wordt, op stal?

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:53

Dit wordt zo langzaamaan wel een handig topic voor potentiële inbrekers...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:54

Hahaha ja inderdaad, vandaar dat ik op bokt ook zo goed als anoniem ben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:55

franka75 schreef:
220 zetten op elke toegang tot een zadel

Denk dat ze daar ook wel een oplossing voor hebben... :+

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:59

Scubadoo schreef:
Dit wordt zo langzaamaan wel een handig topic voor potentiële inbrekers...

Als ze willen doen ze het toch wel, vandaar dat ik ook dat filmpje heb geplaatst. Je denkt alles veilig achter slot en grendel op te ruimen, dieven zijn nu echter al zo handig dat er niet eens braaksporen achter blijven.....en dus sta je mooi want je verzekering dekt niet.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:08

Bij ons zijn ze afgelopen zomer geweest. ;(
9 zadels weg ongeveer. Het ging ze ook alleen maar om zadels, dekjes en halsters lagen allemaal in het land of in de sloot.
Nu is het een stuk beter beveiligt, hoop ook dat ze niet meer komen!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:12

Sjoert schreef:
mar_fay schreef:
bah :(
enig idee of er ook bepaalde gebieden zijn waar (veel) gestolen wordt?

Ik heb in ieder geval berichten gelezen regio Houten, Roosendaal en ook over de Duitse grens (Aken).

Bij ons op Den Goubergh in Roosendaal hadden ze van het weekend ook briefjes opgehangen in het weekend dat iedereen goed op moest letten omdat er al wat zadels en spullen gestolen waren. Ik heb onze zadelkamer ook goed op slot gehouden ;)

suusje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:13

Bij ons is zijn er 7 maanden geleden ongeveer ook een stuk of 20 zadels gestolen. Sins toen zitten bijna alle kastjes met een goed extra slot op slot en zit de zadel kamer ook op slot. Boven is het ook helemaal dicht dus bij ons moeten ze nu echt moeite doen. Maar toch nu ik het lees is het toch wel eng en ga ik denk ik mijn zadel maar weer even mee naar huis ga nemen. Hopen dat de zadeldieven maar snel opgepakt worden

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:14

ik ga er toch ook eens over nadenken tuigage apart te verzekeren,je moet er toch niet aan denken.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:15

Bah, wat bezielt die mensen toch!
Gelukkig hebben wij altijd alles afgesloten, maar laatst lag er bij ons 1 zadel in de stal (vorig jaar) en weg was die...