[pien_2010] schreef:Ben zelf in Egypte geweest jaren geleden en daar heb ik luxor in een koetje gezeten met een rond goed doorvoed paardje ervoor. Juist vanwege de toeristen worden de meeste paarden goed gevoerd. Dit omdat de paarden die te mager zijn door de toeristen worden geweigerd om koetsjes te trekken. Of anders gezegd, ik heb met eigen ogen gezien dat koetsiers door de toeristen geen vervoer mochten doen omdat het paard te slecht verzorgd was. In het bericht staat nu dat doordat de toeristen door de onlusten niet komen de koetsiers geen inkomen meer krijgen en de paarden niet gevoerd worden.
De gehele situatie daar is erg zorgelijk en niet alleen voor de paarden maar ook voor de kinderen die te weinig eten krijgen. door de structuur van het land is het een arm land. De toeristen brengen nog wat geld in het laadje en die sector ligt heel erg plat. Hopelijk geen voedingsbodem voor de fundamentalistische moslims. Ik hou mijn hart vast voor de mensen in dit land en voor die regio. Vind het om heel veel redenen erg zorgelijk!
Ik denk inderdaad dat dit een realistischere gang van zaken is, ookal heb je nog zo weinig verstand van dieren, je ziet echt wel of een dier mager is en/of wonden heeft, en er zijn tegenwoordig genoeg mensen die dan wel hun mond lostrekken.
En wat is er een betere manier dan een toerist die zo'n man recht in zijn gezicht zegt dat hij niet op zo'n mager scharminkel gaat zitten en vervolgens naar de buurman loopt?
Dan kun je wel allerlei lokale instatie's gaan steunen maar dan beland er een hoop geld aan de strijkstok en de meesten zullen toch niet naar dat advies willen luisteren.
Overigens vind ik die paarden waar dat jochie mee staat ook nog wel meevallen, ja dik zijn ze niet maar dat ze nu heel mager zijn valt toch ook wel mee. Het blijft wel een armoedig land en dan kun je niet verwachten dat die dieren erbij staan alsof het NL is.
En die bitten, dat is deel van de cultuur net als het rijden met lossere teugels, die mensen weten niet eens dat het anders kan.