Anky van Grunsven koopt Grand Prix paard Upido C-TL

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:41

_San87_ schreef:
Eef_Bam schreef:
Leuk voor Anky, hoop dat ze veel plezier en succes met dier krijgt!

Ik ben volgens mij wel de enige hier die hem echt niet mooi gebouwd vind, maar dat zal wel aan mij liggen :+ .

Voor nu vind ik 'm kort in de rug ogen of hoog op de benen en hij lijkt wat lompe benen te hebben. Maar ik vind dat wat moeilijk te zien op filmpjes en zo'n geweldig goed filmpje is het ook niet.

Ik wens Anky ook veel succes met em.
Ik vind het zelf ook niet het mooiste paard, beetje lomp hoofd, maar ja. Salinero en Bonfire waren ook geen keuringstoppers.....

moniiquee

Re: Anky van Grunsven koopt Grand Prix paard Upido C-TL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:44

Nou wat leuk zeg, vind het wel een mooi dier :D

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:45

was al bang dat ze niet meer terug zou komen! stoer paard!

tommy0403

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:46

Leuk zeg, ben benieuwd hoe het zal gaan!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:48

WildWings schreef:
Juliette86 schreef:
Zal het in spanje nu net zo'n rel zijn als in nederland met toot :+ .

Dat vraag ik mij ook af, zeker omdat Anky zelf destijds in een blog schreef dat 'de Duitsers' met Totilas succes wilden kopen oid, of heb ik dat nou verkeerd onthouden :?

Nope, wel iets in die zin:

Citaat:
Na drie teleurstellende jaren, waarin de Duitse dressuurruiters hun status als beste landenteam van de wereld verloren aan de Nederlandse equipe, zijn ze overgegaan tot drastischer maatregelen. Eén van hen opperde: 'If you can't beat them, buy them'. En zo geschiedde.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:50

Maar Adil, dit is toch een heel ander verhaal dan het verhaal van Totilas.
Anky koopt geen bewezen topper weg van een heel grote concurrent waar Nederland niet van winnen kan.

lovetsjitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:51

wauw mooi paardje!

Gaaf hoor, :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:52

deze is echt nog niet klaar voor het grote werk hoor, denk dat ze er nog genoeg werk aan zal krijgen. Deze is echt niet bewezen en kent alleen een playa in espana

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:59

easygoing schreef:
Maar Adil, dit is toch een heel ander verhaal dan het verhaal van Totilas.
Anky koopt geen bewezen topper weg van een heel grote concurrent waar Nederland niet van winnen kan.

Wat is hier anders aan? Het paard heeft zich wel bewezen, is alleen nog niet zo ver als Totilas, maar Anky stapt ook een kant en klare machine bij wijze van. En wie weet had Spanje op den duur een grote concurrent kunnen worden met dit paard...?

Ik vind dat sowieso een raar idee hoor...Spanje kan sowieso niet van Nederland winnen dus daarom kunnen we zonder boe-geroep daar toppaarden inkopen?

Errug krom... :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:59

Joehoee... Spanje heeft toch pasgeleden PB gekocht??? :+ Dus waar zeuren we over...

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:00

Ik denk dat Upido in Spanje een veeel minder grote rel is, zowiezo omdat Totilas, wereldberoemd was! en Upido nog niet erg bekend.

En ach, hun zijn misschien beter in voetbal. Wij in de paardensport! :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:05

GewoonNoor schreef:
Ik denk dat Upido in Spanje een veeel minder grote rel is, zowiezo omdat Totilas, wereldberoemd was! en Upido nog niet erg bekend.

Maar gaat het daarom dan? Ik dacht dat een groot aantal bokkers het er juist om ging dat het "so sieluhg" was voor Gal....Maar ik zie niet in waarom deze Spaanse ruiter niet net zo veel zal lijden onder de verkoop van zijn paard als Gal...:?

Nou ja, doet er ook niet toe....Ik vind het een beetje huichelachtig, vooral van Anky zelf, maar goed. Desondanks gun ik haar dit paard en hoop ik dat ze met dit paard weer kan doorstarten. De dressuurwereld is toch best kaal zonder Anky....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:08

Adil18 schreef:
Wat is hier anders aan? Het paard heeft zich wel bewezen, is alleen nog niet zo ver als Totilas, maar Anky stapt ook een kant en klare machine bij wijze van. En wie weet had Spanje op den duur een grote concurrent kunnen worden met dit paard...?

Ik vind dat sowieso een raar idee hoor...Spanje kan sowieso niet van Nederland winnen dus daarom kunnen we zonder boe-geroep daar toppaarden inkopen?

Errug krom... :?

Ik heb niet gezegd dat Spanje nooit van Nederland zou kunnen winnen maar het is ook geen publiek geheim dat het niet een land is waarvan iedereen staat te bibberen zodra ze op wedstrijd komen.

Dit paard is nog niet bevestigd en heeft zich op het internationale grand prix circuit zeker nog niet bewezen. Het is dan ook nog maar de vraag hoe hij het echte werk op gaat pakken.
Het is een "kant en klaar" paard inderdaad maar waar ook nog heel wat werk aan zit.
Dat is het verschil tussen Toot en Upido.

En idd is Painted ook een enorme aanwinst voor Spanje.

zed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:08

Wat een super ruige bok!

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:09

Adil18 schreef:
GewoonNoor schreef:

Maar gaat het daarom dan? Ik dacht dat een groot aantal bokkers het er juist om ging dat het "so sieluhg" was voor Gal....Maar ik zie niet in waarom deze Spaanse ruiter niet net zo veel zal lijden onder de verkoop van zijn paard als Gal...:?

Nou ja, doet er ook niet toe....Ik vind het een beetje huichelachtig, vooral van Anky zelf, maar goed. Desondanks gun ik haar dit paard en hoop ik dat ze met dit paard weer kan doorstarten. De dressuurwereld is toch best kaal zonder Anky....

Het is voor elke ruiter erg! Welk paard dan ook, Een toppaard, of bij wijze van spreke een belg.

Maar precies, ik denk dat Anky ontzettend veel met dit dier kan! Ik vraag me wel af hoe het Carlos dit paard getraind heeft, Anky gebruikt andere methodes. Dus ben ook benieuwd hoe dat gaat :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:09

Als ik het goed begrepen heb was dit paard van de ruiter zelf en heeft hij dan ook zelf de keus gemaakt om hem te verkopen. Met Gal was dat ook een heel ander verhaal.

Ik zie dan ook niet in hoe je dit met elkaar kan vergelijken want er zijn totaal geen raakvlakken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:11

Adil18 schreef:
Amen!

Alleen zijn de Duitsers rotzakken maar de Nederlanders...Neuh, die mogen dat gewoon doen zonder dat daar raar van op gegeken wordt hoor...

Wel een beetje huichelarij allemaal :o

Er zijn een paar significante verschillen
A Is dit een in Nederland gefokt paard
B is dit geen driedubbele wereldkamioen

Dus iedere vergelijking met Totilas gaat nogal mank

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:12

easygoing schreef:
Als ik het goed begrepen heb was dit paard van de ruiter zelf en heeft hij dan ook zelf de keus gemaakt om hem te verkopen. Met Gal was dat ook een heel ander verhaal.

Ik zie dan ook niet in hoe je dit met elkaar kan vergelijken want er zijn totaal geen raakvlakken.

Dat je de keuze zelf maakt wil niet zeggen dat het niet pijn doet. Alleen zijn sommige ruiters niet alleen ruiters maar ook zakenmannen/vrouwen en sommige aanbiedingen kun je niet afslaan....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:13

Wat leuk voor Anky.
Ik vond hm wat zwaarmoedig ogen op de foto.
Maar op het filmpje valt dat reuze mee.

Salinero komt nu niet meer terug in de sport?

Qazplm

Achja, ik vind het een super gaaf paard! Ben heel benieuwd hoe het er uit ziet als Anky erop rijdt!

Shoran123

Ik lees net op de site Horsus, dat het paard nog maar 4!! internationale wedstrijden gestart heeft, nog een verschil ;)
En totilas is 10-15 miljoen.
Dat is Upido zeker niet! Ben wel benieuwd hoe duur die was...... ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:15

sarabande schreef:
Er zijn een paar significante verschillen
A Is dit een in Nederland gefokt paard

Toot is toch ook in Nederland gefokt :? (met hoofdzakelijk Duits bloed... }> )

Citaat:
B is dit geen driedubbele wereldkamioen

Daar gaat het me niet om, zie reactie van me hierboven. Sommige bokkers vonden dat Schockemöhle Totilas niet had moeten kopen uit "respect" voor Gal (hahahahahaahahahahaahahahahaah, als ik dit zo lees wordt ik er nog helemaal melig bij :+ :Y) ). Had Anky dan maar niet op dit paard moeten bieden uit respect voor die Spanjaard?
Laatst bijgewerkt door Adil op 19-01-11 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:15

Ontzettend fijn paard met een mooi dragend achterbeen.
Ik hoop dat Anky het achterbeentje kan houden :o
Ik ben bang dat er van dat achterbeen niks overblijft....we zullen zien ;)
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 19-01-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:16

Wat een leuk paard voor Anky! Ben benieuwd hoe ze erop gaat rijden..
En ik wil inderdaad ook wel zo'n buitenbak :P

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:20

Oh wat leuk, ben benieuwd :D