Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_tico schreef:Ook ik ken deze mensen persoonlijk. En ik weet wel 100% zeker, dat de mensen zich absoluut 100% voor de paarden inzetten.
karijn schreef:Celticpony: ken je deze mensen nu wel of niet?
Feiten zijn:
* paarden zijn veel te mager in vergelijking tot de conditie waarin ze verkeerden toen ze van de zomer daar kwamen te staan. Lijkt mij een duidelijk teken dat ze onvoldoende te eten kregen. Een ouder paard heeft al meer nodig om in goede conditie te blijven. Een paard dat verzwakt is, mist de spierkracht om onder deze omstandigheden overeind te komen zodra hij gaat liggen. Komt daar dan nog een hoop stress bij, dan is hij op sterven na dood.
* een aantal paarden stond dag en nacht tot aan de knieën in de kleiblubber, een aantal paarden waaronder een paar veulens hadden de mogelijkheid te schuilen in een schuilstal in een ander gedeelte van de wei.
Mijn conclusie: deze mensen hebben geen kaas gegeten over het houden van paarden...

i_risss schreef:geerke schreef:wat ik niet begijp is dat er verschillende meldingen zijn geweest en en DB gewoon niets deed?
Waarom zitten ze er dan?
Dat zou nou eens aan de grote klok gehangen moeten worden...instanties die lekker zitten te vergaderen en ondertussen gaan er dieren dood,worden er kinderen misbruikt en worden er kinderen vermoord door ouders...en iedereen was op de hoogte maar niemand deed wat.
Ik wil het handelen van de dierenbescherming niet goedpraten, maar de laatste tijd hoor je veel van meldingen over paarden in de modder die er 'zielig' uit zien, en dat er uiteindelijk niks aan de hand blijkt te zijn. Ik snap best dat zoiets niet altijd serieus over komt, maar nu zien we maar weer dat een kijkje nemen geen kwaad kan.
Toekie schreef:Mensen, de dierenbescherming kan pas écht iets betekenen op het moment dat de wet het toelaat. Dáár zit het grootste probleem
geerke schreef:maar alleen iets te lang wachten met inslapen
VinandoW schreef:geerke schreef:maar alleen iets te lang wachten met inslapen
Een beetje paardenmens zou een paard als dit een lekker warm jasje aantrekken gezien de leeftijd, omdat hij verzwakt is en zich dus waarschijnlijk slecht zelf warm kon houden. Pensionstal overwegen, betere zorg bieden of in laten slapen. Een ziek verzwakt paard laat je niet verpieteren.
Rianneke schreef:VinandoW schreef:Een ziek verzwakt paard laat je niet verpieteren.
Nee en dan ook nog zeggen dat het paard zelf dood wilde
Eleonora_ schreef:Rianneke schreef:[quote="VinandoW"
Een ziek verzwakt paard laat je niet verpieteren.
Nee en dan ook nog zeggen dat het paard zelf dood wilde
[/quote]nl_t schreef:Ik denk juist als je paard aan niet valen lijd dat je hem binnen zou zetten deken om [die van mij overigens ook zónder niervalen gewoon binnen met dit weer!] en dan kijken hoe het gaat ,en als het paard last heeft er een eind aan laten maken,,, toch?
Rianneke schreef:nl_t schreef:Ik denk juist als je paard aan niet valen lijd dat je hem binnen zou zetten deken om [die van mij overigens ook zónder niervalen gewoon binnen met dit weer!] en dan kijken hoe het gaat ,en als het paard last heeft er een eind aan laten maken,,, toch?
Ik zou daar idd ook voor kiezen... Maar blijkbaar zijn er ook paardeigenaren die daar anders over denken.
en die denken nog dat ze goed doen ook
Zielig paard Djilna schreef:Hoe weten ze zeker dat het dier verzwakt was door het modderbad? Misschien was het wel al ziek (oke daar had ook wat aan gedaan moeten worden) en kon het daarom niet meer opstaan. Ik denk dat we nu te weinig feiten hebben om een goede conclusie te kunnen trekken.
Love_Nola_xx schreef:x_tico schreef:Ook ik ken deze mensen persoonlijk. En ik weet wel 100% zeker, dat de mensen zich absoluut 100% voor de paarden inzetten.
Dat doen ze zeker.. helaas weten sommige dat niet