weule schreef:dat is ook de reden dat ik hierop ga (proberen) af te studeren (met name op wetgeving qua ruimtelijke ordening, wat minder op de welzijnseisen qua weidegang, dat sluit niet aan bij mijn studie) maar ik studeer dus wel af voor/namens de sectorraad, vooral omdat ook vanuit de sector de informatie en adviezen worden verzameld, men wil wel iets, alleen wat is de beste (minst slechte) weg, dat is de grote vraag. en die ga ik gedeeltelijk proberen te beantwoorden de komende maanden/half jaar.
1 ding is zeker, het is niet wit en niet zwart, de middenweg is grijs en daar moet de oplossing gezocht worden.
Ik vind het dan weer bijzonder dat de sectorraad het nodig vindt om er nu weer een afstudeerder op te zetten. Zo ingewikkeld is het allemaal niet, en met alle respect hoor, maar de sectorraad heeft geen enkele verantwoordelijkheid over de wetgeving in de ruimtelijke ordening. Het klinkt mij eerder in de oren als dat de sectorraad op deze manier aan het zoeken is naar excuses voor het feit dat ze nog steeds niet met een goed advies hebben kunnen komen. Want een goed advies zal waarschijnlijk de economische belangen van de sectorraad schaden. De sectorraad waarin de kleine paardenhouder bijvoorbeeld niet eens in vertegenwoordigd is en op geen enkele manier in staat is om de paardensector goed te vertegenwoordigen.
En als je er dan toch op afstudeert, bekijk dan meteen eens hoe het voornemen van de overheid om minder regels te hanteren in de praktijk wordt gebracht. Want dat valt in ieder geval op een aantal andere gebieden zwaar tegen. Ja, de wetgeving verdwijnt, maar daar komen apv's, toezichthouders etc voor terug.