Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Circel schreef:Zullen het dier niet zomaar hebben doodgeschoten. Wellicht ontstond er een gevaarlijke situatie?
Liever paard dood dan paard op snelweg.

Circel schreef:ruiter1992 schreef:al was het een gevaarlijke situatie, dan zie ik het nut er nog niet van in om het paard dood te schieten. Of je nu een verdovingspijl schiet of een dodelijke kogel, het paard valt in allebei de gevallen neer.
Maar in het eerste geval valt het dier pas na een paar minuten neer. Kan net teveel zijn.
je had heeeeeeeel makkelijk de paarden op afstand kunnen verdoven, dat lijkt mij de meest logische verklaring. Als dit mijn ontsnapte paarden waren geweest kon de politie daar een gigantische rechtzaak verwachten. Dit is toch geen manier om een paard uit het verkeer te houden

liedje89 schreef:Ik denk dat de beslissing om het paard dood te schieten met een dienstpistool word genomen omdat agenten gewoon geen ander wapen bij zich dragen. Ik denk dat je er echt niet zo voor kiest als agent om een paard dood te schieten en als dan blijkt dat het dan toch echt moet het wel al te laat zal zijn om nog te bellen om een verdovinsgeweer of beter jachtgeweer (+jager). Als het paard al bij wijze van spreke al bij de vangrail staat is er echt geen tijd meer om er iemand anders bij te halen. En als een paard nog niet zo'n gevaarlijke situatie creeërd is het helemaal niet wenselijk om het dier te verdoven. (Immers is dat ook best gevaarlijk ik denk dat veel mensen dat onderschatten)
Bovendien is het schieten van een dier wat je niet kan benaderen met een verdovingspijl enorm lastig en behoorlijk gevaarlijk!
heartxpony schreef:Oh en nog wat, ieder paard kan uitbreken, tenzij je een groot ijzeren hekwerk om je wei hebt staan, dus ga me niet zeggen dat iedereen overbeveiligde weides heeft. Hoe durf je de eigenaar de schuld te geven? Wie weet wat gebeurt is? Ik heb te doen met de eigenaar.