Totilas straks tijdelijk op stal bij Matthias Alexander Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:21

Dat zadel is wel erg krap bij de knieen van rath. Dat kan toch niet lekker zitten?
Ik ben wel blij dat we toot gewoon weer in de ring kunnen zien.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:38

Ben ik nou de enige die het wel leuk vindt om het te weten?
Ik vroeg me al een tijdje oprecht af waar Totilas zich zou gaan bevinden, en vind het dan ook fijn dat het hier staat.

Als je vindt dat er te veel commotie over gemaakt wordt reageer en lees je het toch gewoon niet?
Maar ga niet het topic verpesten voor mensen die het wel leuk vinden om Totilas een beetje te kunnen volgen.

Edit: Dit neemt niet weg dat ik de post van Sonja wel heel grappig vind :D

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:41

Fleur_V schreef:
Ik vroeg me al een tijdje oprecht af waar Totilas zich zou gaan bevinden, en vind het dan ook fijn dat het hier staat.

Als je vindt dat er te veel commotie over gemaakt wordt reageer en lees je het toch gewoon niet?
Maar ga niet het topic verpesten voor mensen die het wel leuk vinden om Totilas een beetje te kunnen volgen.

Ik vind het ook leuk om Totilas een beetje te volgen, maar danwel prestaties en dergelijke of een keer leuke foto's van het rijden (deze is een beetje oude doos) . Dit heeft de nieuwswaarde van een pantoffel.. Vandaar dat we er de draak mee steken.

_Pilipa_

Re: Totilas straks tijdelijk op stal bij Matthias Alexander Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:43

whahha pantoffel...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:47

Mytens schreef:
Ik mis het bericht op de voorpagina waarin staat dat Toot zijn eerste kwakkie bij Paul loost.

Het is inderdaad jammer dat we onthouden worden van dit gelukzalige moment van het dier dat ons allemaal bezig houdt. :Y)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:50

Bonita_Bon schreef:
Fleur_V schreef:

Ik vind het ook leuk om Totilas een beetje te volgen, maar danwel prestaties en dergelijke of een keer leuke foto's van het rijden (deze is een beetje oude doos) . Dit heeft de nieuwswaarde van een pantoffel.. Vandaar dat we er de draak mee steken.

Dat vind jij dat het de nieuwswaarde van een pantoffel ( :+ ) heeft, ik vind het wel degelijk leuk om te weten waar hij staat
en ook wanneer hij voor het eerst gestart wordt.

Maar ja, wie ben ik... ;)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:01

BlackDevils schreef:
Mytens schreef:
Ik mis het bericht op de voorpagina waarin staat dat Toot zijn eerste kwakkie bij Paul loost.

Het is inderdaad jammer dat we onthouden worden van dit gelukzalige moment van het dier dat ons allemaal bezig houdt. :Y)

_O-

Ank89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:47

Sonja schreef:
Suggesties voor volgende artikelen:

- Totilas eet eerste plak hooi bij Rath
- Totilas mest eerste drollen bij Rath
- Totilas krijgt nieuw halstertje van Rath
- Totilas heef een andere deken gekregen van Rath
- Totilas krijgt een appel na het rijden van Rath...

:O

:Y)

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:49

BlackDevils schreef:
Mytens schreef:

Geweldig!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:22

Moderatoropmerking:
Vijf pagina's met leuke opmerkingen is genoeg. Vanaf hier graag alleen nog reageren als je ook serieus kunt reageren. Als je vindt dat er teveel nieuws over Totilas verschijnt kun je er natuurlijk ook voor kiezen om dit topic te negeren.
Off topic reacties worden vanaf hier zonder verder bericht verwijderd.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:14

en het leuke van alles is, is dat Totilas niks door heeft wat er allemaal om hem heen gebeurd.

Zou hij edward soort van missen? Of zou het voor een paard niet uit maken? Ik merk aan mij paard wel dat hij me gemist heb als ik terug ben van vakantie, ondanks dat hij alle aandacht enz krijgt. Maar echt missen missen zoals mensen dat kunnen, nee dat denk ik niet dat een paard dat kan..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:20

@Pluto: ik denk niet dat ze ons missen zoals wij iemand missen, ze zullen vast wel merken dat iemand niet meer komt, maar ze denken er niet over na.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:49

Het blijft een gaaf dier, vond de foto bij de OP erg mooi :D

Sonja, je opmerking is echt geniaal. Kwam niet meer bij :+

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:03

Sidera schreef:
Het blijft een gaaf dier, vond de foto bij de OP erg mooi :D
De foto is genomen op het moment tussen landing en afzet.
Wat je hier dus mooi kunt zien is de belasting van de voor en achterhand.
Het voorbeen koot ver door en draagt dus een groot gedeelte van de massa terwijl we dat juist graag naar de achtehand verplaatst zien worden.
Ook de rug vertoont een welving naar beneden die er op wijst dat er weinig kracht vanuit de achterhand wordt overgebracht.
Natuurlijk blijft een foto een momentopname maar ik vind het niet mooi.
Wel een geweldig paard natuurlijk. ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:09

Ik ben ook meer benieuwd hoe het echt met Totilas gaat, hoe hij in zijn vel zit. En natuurlijk hoe het met zijn training gaat, ik kijk uit naar hun eerste optreden in het openbaar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:19

Wat betreft lengte Edward vs. Matthias...

Edward zit in stoelzit, Matthias niet... Omdat Matthias wel goed zit, lijkt hij een stuk langer dan Edward ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:14

Fleur_V schreef:

vind ik ook! :j
vind het wel leuk om te lezen hoe het met Totilas gaat!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:54

Ik vind eerlijk gezegd Rath heel erg goed bij Toot passen en eerlijk gezegd verwacht ik dat Toot met Rath nog betere prestaties neerzet dan bij Edward. En waarom? Omdat ik denk dat Rath Toot met veel meer ontspanning zal gaan rijden.
Gisteren heb ik Sis de jeux gezien en die loopt op dezelfde manier als Toot; veel beweging voor, achter minder en hals vooral in stap niet ontspannen.

Maar tijd zal leren of ik gelijk heb.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:07

Ik hoop het. Ik denk namelijk ook dat dat paard nog steeds zijn top niet bereikt heeft in de ring, dat nét iets minder druk 'm nóg beter maakt :j

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:07

@Frisiangirl: zo jij hebt lef :P straks vreet heel bokt je op!
Ik vind de combinatie Rath-Totilas ook zeker niet verkeerd, maar volgens mij past iedereen wel zo'n beetje bij Totilas.

annlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:11

frisiangirl schreef:
Ik vind eerlijk gezegd Rath heel erg goed bij Toot passen en eerlijk gezegd verwacht ik dat Toot met Rath nog betere prestaties neerzet dan bij Edward. En waarom? Omdat ik denk dat Rath Toot met veel meer ontspanning zal gaan rijden.
Gisteren heb ik Sis de jeux gezien en die loopt op dezelfde manier als Toot; veel beweging voor, achter minder en hals vooral in stap niet ontspannen.

Hier zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben! Ik heb geen flauw idee hoe Rath rijd dus daar kan ik je niks over zeggen, Maar ondanks dat ik Eward een goede ruiter vind, heb je wel gelijk.

Wat Rath misschien tegen kan houden is dat Ewward en Totilas misschien een betere combinatie zijn, maar dat kunnen we alleen maar afwachten...

Ben erg benieuwd...

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:14

frisiangirl schreef:

Daar zou je zo eens gelijk in kunnen hebben. Er was toen een ander topic over Edward en Totilas en over de manier van lopen en toen concludeerde ik ook al dat er van voor van alles gebeurd en achter vrij weinig, maar nee hoor, dat was natuurlijk niet zo en ik had er allemaal geen verstand van :+ Nou, kan rustig stellen dat ik er wel iets van af weet en ben iig blij dat er nog meer zijn die dat denken, zoals jij :)

Ik ben zeer benieuwd hoe dit allemaal gaat, kijk uit naar het moment dat ze aan de start komen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 10:36

Oakland1990 schreef:
@Frisiangirl: zo jij hebt lef :P straks vreet heel bokt je op!
Ik vind de combinatie Rath-Totilas ook zeker niet verkeerd, maar volgens mij past iedereen wel zo'n beetje bij Totilas.

Nee dat denk ik juist niet. Toot lijkt me niet door iedereen goed te rijden, want volgens mij is hij ook niet helemaal de makkelijkste.. Maar daarnaast ben ik het zeker eens met Frisiangirl.

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:11

PinkPrincess schreef:
Ik vind Edward Gal beter op hem passen

Helemaal mee eens! persoonlijk vind ik dit geen gezicht :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:16

plutolover schreef:
en het leuke van alles is, is dat Totilas niks door heeft wat er allemaal om hem heen gebeurd.

Zou hij edward soort van missen? Of zou het voor een paard niet uit maken? Ik merk aan mij paard wel dat hij me gemist heb als ik terug ben van vakantie, ondanks dat hij alle aandacht enz krijgt. Maar echt missen missen zoals mensen dat kunnen, nee dat denk ik niet dat een paard dat kan..

Honden en paarden hechten aan ritmes, en jouw afwezigheid was een storing in het ritme vh dagelijkse leven.
Enthousiaste reacties op jouw thuiskomst komen hier ook uit voort.
Na een tijdje door een ander verzorgd te worden zou dat wel wegebben, omdat ze dan aan het nieuwe ritme gewend zijn.

Toot zal dus echt wel denken waar is Edje, hey ik krijg van die man eten, ook goed :+