Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:en al die berichten dan over verwaarloosde uitgemergelde paarden dan?
Dit is (hoogstwaarschijnlijk)geen verwaarloost paard....maar dat is vrij zeldzaam.
De meeste nieuwsberichten gaan over verwaarloosde paarden die dood neervallen....dan reageert niemand zo laconiek.
DDDMakkink schreef:als er zo op tegen is dat mensen hier hun mening plaatsen waarom word er dan een topic over gemaakt?
hou het dan bij een nieuwsbericht waar niet verder op gereageerd kan worden.
dit is nu eenmaal een forum met veel mensen die ieder hun eigen mening hebben over dit onderwerp
maar als je dan iets plaatst word dat gelijk afgedaan als respectloos
het is gewoon een mening meer niet
DDDMakkink schreef:als er zo op tegen is dat mensen hier hun mening plaatsen waarom word er dan een topic over gemaakt?
hou het dan bij een nieuwsbericht waar niet verder op gereageerd kan worden.
dit is nu eenmaal een forum met veel mensen die ieder hun eigen mening hebben over dit onderwerp
maar als je dan iets plaatst word dat gelijk afgedaan als respectloos
het is gewoon een mening meer niet
. liljebo schreef:eerlijk gezegd vind ik menig reactie hier ook diep triest.
Een 29 jarig paard (!!!!) gaat dood in de wei. Ja... het vriest toevallig die dag. Het beestje had op iedere andere dag kunnen sterven, maar de kop 'paard sterft in de vrieskou' verkoopt nu eenmaal beter.
Aan de lezer om nuchter verstand te gebruiken.
Ik zie een oudje met deken, wat helaas niet meer recht komt.
Vanwege de leeftijd. Omdat zijn tijd om is.
Beestje heeft toch een prachtige leeftijd bereikt lijkt me, in een tijd waarin de gemiddelde leeftijd van een paard 7 is.
Heb heel wat beestjes richting slacht zien verdwijnen omdat ze kapot gereden waren
Ongetwijfeld paardjes met warme stallen.
Ik zie dagelijks massa's oud dravers op internet te koop staan voor een paar cent, soms voor niets, omdat de eigenaars er vanaf willen en de markt verzadigd is. Menig mankeert iets. Maar het is makkelijker om te verkopen dan verantwoording te nemen
Allemaal paardjes die met dekens in stallen staan.
En waarvan menig eindigt op een akelig transport richting buitenland omdat dat net iets meer opbrengt dan de slacht in eigen land.
Ik zie de krant vol staan met mensen die hun oudje verkopen. Een oud paard kost geld en je hebt er niets aan. Verkopen, wetend dat de zg aardige koper vaak niet zo aardig is en graag wat aan de slacht verdient, is makkelijker dan zelf kosten en verzorging dragen.
Iedereen weet dat bovenstaand realiteit is in de paardenwereld. En dan wordt er kritiek geuit op een eigenaar wiens paard lekker in de wei stond, maar wiens tijd op 28 (!!) jarige leeftijd is gekomen???
Hoeveel paarden bereiken die leeftijd nog?
Paarden hebben niet het eeuwige leven. Negentwintig is meer dan mooi.
Het was gewoon zijn tijd.