Eerlijk is eerlijk als ik het geld had, had ik Toot ook gekocht als de gelegenheid zich voor deed maar zo hypocriet te werk te gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elin_ schreef:En toch... Vind ik het niets.
Oooit heeft de vader van Rath zelfs gezegt dat Totilas een schande voor de dresuursport is etc
Als je het niet winnen kan dan maar kopen.
Dat is wat mij dwars zitvind het nogal ... naja ik houd dar gewoon niet van.
Maar dan zie je wel weer met geld kun je alles
Ayasha schreef:Elin_ schreef:En toch... Vind ik het niets.
Oooit heeft de vader van Rath zelfs gezegt dat Totilas een schande voor de dresuursport is etc
Kan je met bronnen komen als je dit soort dingen rond strooit?
Ayasha schreef:Elin_ schreef:En toch... Vind ik het niets.
Kan je met bronnen komen als je dit soort dingen rond strooit?
horseyfries schreef:Nee, ik verwacht niet dat hij er een "GP proef uit knalt", jij leest iets wat er niet staat.
Ik stel slechts vast dat hij nog de nodige afstemmingsproblemen heeft, wat te zien was in de poging tot verzamelde stap, en dat hij verdere pijnpunten vermeden heeft.
Om nu dus te zeggen dat "hij er zo goed mee reed" vind ik persoonlijk te ver gaan, omdat iemand die de voor hem moeilijke oefeningen vermijd altijd "goed" zal lijken te zijn, TOT diegene alle oefeningen, ook die waar hij problemen mee heeft, niet alleen moet rijden, maar ook nog op een bepaalde plaats.
DAN zul je pas kunnen zien of hij er écht goed mee overweg kan.
Picasso schreef:horseyfries schreef:Nee, ik verwacht niet dat hij er een "GP proef uit knalt", jij leest iets wat er niet staat.
Ik stel slechts vast dat hij nog de nodige afstemmingsproblemen heeft, wat te zien was in de poging tot verzamelde stap, en dat hij verdere pijnpunten vermeden heeft.
Om nu dus te zeggen dat "hij er zo goed mee reed" vind ik persoonlijk te ver gaan, omdat iemand die de voor hem moeilijke oefeningen vermijd altijd "goed" zal lijken te zijn, TOT diegene alle oefeningen, ook die waar hij problemen mee heeft, niet alleen moet rijden, maar ook nog op een bepaalde plaats.
DAN zul je pas kunnen zien of hij er écht goed mee overweg kan.
Ik zie in uw profiel, dat u enige verstand van zaken moet hebben...Hoe eerlijk is het dan om te verwachten dat het beeld helemaal optimaal moet zijn als een ruiter er voor de zesde maal op zit? Hoe eerlijk is het om te verwachten dat hij er nu al de perfecte piaffe uit gaat rijden? Dat kan toch helemaal niet? Waarom wilt u kwijt dat alles nog niet perfect is na de weinige kilometers die deze combinatie gemaakt heeft? Nogmaals; ik vind het er fijn en ontspannen uitzien en word blij van het plaatje Totilas en Matthias Alexander Rath. Ik denk en hoop dat de toekomst veel moois zal brengen voor dit duo.
Picasso schreef:Okay, prima dan lees ik dat niet goed blijkbaar. Maar ik vind het strenge oordelen over de combinatie op dit punt wat voorbarig. Nog even ter verdediging van de prille combi: er stond behoorlijk wat druk op de ketel tijdens deze presentatie/persconferentie, misschien ook een rol gespeeld in het stukje spanning wat u meent te zien?
edit; typefout
Picasso schreef:Sporter, ik denk dat we aan de kwaliteiten van Matthias Rath niet hoeven twijfelen, die heeft oa ook met Sterntaler wel bewezen dat hij een rondje sturen kan. Ik ga nogmaals het filmpje bekijken om te zien of ik zo fout zit met mijn conclusie na jullie reacties. Wel met in mijn achterhoofd dat het duo nog vele kilometers moet maken.... Gelukkig mogen ze nog een aantal maanden oefenen voor ze de ring gaan betreden.
sporter schreef:Er zaten flink wat stukken in met spanning. ER was ook duidelijk te zien dat er wat communicatie foutjes waren. Dit maakt niks uit, maar ik hoop wel voor de beste jonge dat hij er echt voor de 6e keer op zat en niet al 2 weken aan het oefenen. Anders kan het nog wel ff duren voor hij de ring binnen rijd.
Citaat:Zu Beginn steht nun die kontinuierliche Weiterentwicklung für das neue Paar im Vordergrund. "Ich kann mich hier und heute nicht hinstellen und sagen: 2012 werden wir Olympiasieger", so der WM-Bronzemedaillengewinner von Kentucky. "Bis dahin ist es noch ein langer Weg", so Rath weiter.
sporter schreef:Picasso schreef:Sporter, ik denk dat we aan de kwaliteiten van Matthias Rath niet hoeven twijfelen, die heeft oa ook met Sterntaler wel bewezen dat hij een rondje sturen kan. Ik ga nogmaals het filmpje bekijken om te zien of ik zo fout zit met mijn conclusie na jullie reacties. Wel met in mijn achterhoofd dat het duo nog vele kilometers moet maken.... Gelukkig mogen ze nog een aantal maanden oefenen voor ze de ring gaan betreden.
Sterntaler is opgeleid door zijn stiefmoeder. Een rondje sturen kan hij wel. Ik denk ook best dat het goed gaat komen met de combi. Ik denk alleen dat hij niet de ruiter is die Edward is. Of hij dat nog gaat worden gaan we zien.
Ik gun het de jonge van harte maar er zaten best wel wat storinkjes in de presentatie en dat mag ook opgemerkt worden vind ik.
Citaat:TOTILAS
Rappe *2000
Totilas wurde in Holland geboren und ist dort bis zu seinem zehnten Lebensjahr aufgewachsen. Ausgebildet wurde er von Edward Gal. Nach den Weltreiterspielen 2010 kaufte Paul Schockemöhle den Ausnahme-Hengst und sicherte ihn damit für die deutsche Zucht. Kurz darauf fragte mich Paul, ob ich mir vorstellen könne, Totilas zu reiten. Nach dem die ersten Begegnungen mit ihm unglaublich positiv und hoffnungsvoll verliefen, war relativ schnell klar, dass wir als Paar sehr gut zusammenpassen. Ich bin natürlich sehr glücklich, das derzeit weltbeste Dressurpferd reiten zu dürfen. Gleichzeitig weiß ich aber auch, dass ich in große Fußstapfen trete. Am 30. November 2010 wurden wir der Öffentlichkeit als Deutschlands neue Hoffnungsträger vorgestellt. Ich kann mich nicht direkt hinstellen und sagen, dass wir 2012 Olympiasieger werden. Bis dahin ist es noch ein langer Weg und wir werden gemeinsam daran arbeiten, die Fans und die Zuschauer auf aller Welt mit unserem eigenen Stil zu begeistern und mitzureißen. Für mich beginnt mit Totilas eine neue Dimension und ich freue mich auf die zukünftige Weiterentwicklung mit ihm.
Adil18 schreef:Ik zie net dat Totilas eindelijk onder het paardenbestand van Rath staat. Hierbij het stukje wat Rath over Totilas schrijft:Citaat:TOTILAS
Rappe *2000
Totilas wurde in Holland geboren und ist dort bis zu seinem zehnten Lebensjahr aufgewachsen. Ausgebildet wurde er von Edward Gal. Nach den Weltreiterspielen 2010 kaufte Paul Schockemöhle den Ausnahme-Hengst und sicherte ihn damit für die deutsche Zucht. Kurz darauf fragte mich Paul, ob ich mir vorstellen könne, Totilas zu reiten. Nach dem die ersten Begegnungen mit ihm unglaublich positiv und hoffnungsvoll verliefen, war relativ schnell klar, dass wir als Paar sehr gut zusammenpassen. Ich bin natürlich sehr glücklich, das derzeit weltbeste Dressurpferd reiten zu dürfen. Gleichzeitig weiß ich aber auch, dass ich in große Fußstapfen trete. Am 30. November 2010 wurden wir der Öffentlichkeit als Deutschlands neue Hoffnungsträger vorgestellt. Ich kann mich nicht direkt hinstellen und sagen, dass wir 2012 Olympiasieger werden. Bis dahin ist es noch ein langer Weg und wir werden gemeinsam daran arbeiten, die Fans und die Zuschauer auf aller Welt mit unserem eigenen Stil zu begeistern und mitzureißen. Für mich beginnt mit Totilas eine neue Dimension und ich freue mich auf die zukünftige Weiterentwicklung mit ihm.
Adil18 schreef:Ik zie net dat Totilas eindelijk onder het paardenbestand van Rath staat. Hierbij het stukje wat Rath over Totilas schrijft:Citaat:TOTILAS
Rappe *2000
Picasso schreef:Natuurlijk mag dat, maar ik vraag me dan tegelijkertijd af waarom? Ze zijn nog maar zo kort een combinatie en met dat in het achterhoofd ziet het er prima (en ja ik vond ontspannen) uit. Niks mis met kritische noten, maar het is niet zo dat ze volgende week al aan de start verschijnen en er nog genoeg tijd is om aan het geheel te sleutelen...
sporter schreef:Picasso schreef:Natuurlijk mag dat, maar ik vraag me dan tegelijkertijd af waarom? Ze zijn nog maar zo kort een combinatie en met dat in het achterhoofd ziet het er prima (en ja ik vond ontspannen) uit. Niks mis met kritische noten, maar het is niet zo dat ze volgende week al aan de start verschijnen en er nog genoeg tijd is om aan het geheel te sleutelen...
Omdat ik neerschrijf wat ik zie. En er is spanning te zien en je kunt duidelijk zien dat er nog heel wat sleutel werk is. En ik niet neer ga zetten ohh wat goed en wat ziet het er ontspannen uit als ik vind dat dat niet zo is.