Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Anky: Benieuwd naar Totilas met Duitser Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:15

als die dat daadwerkelijk gezegt heeft is het simpelweg pure afgunst, nu ze Toot gekocht hebben en door alle commotie en dreigmails maar even wat lieve woordjes over Edward zeggen en alles moet maar vergeven zijn, maar ondertussen wel continu steken onder water terug geven.

Eerlijk is eerlijk als ik het geld had, had ik Toot ook gekocht als de gelegenheid zich voor deed maar zo hypocriet te werk te gaan :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:17

Elin_ schreef:
En toch... Vind ik het niets.
Oooit heeft de vader van Rath zelfs gezegt dat Totilas een schande voor de dresuursport is etc
Als je het niet winnen kan dan maar kopen.

Dat is wat mij dwars zit ;) vind het nogal ... naja ik houd dar gewoon niet van.
Maar dan zie je wel weer met geld kun je alles :)

Kan je met bronnen komen als je dit soort dingen rond strooit?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:28

Ayasha schreef:
Elin_ schreef:
Oooit heeft de vader van Rath zelfs gezegt dat Totilas een schande voor de dresuursport is etc

Dat is wat mij dwars zit ;) vind het nogal ... naja ik houd dar gewoon niet van.

Inderdaad...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:28

Ayasha schreef:
Elin_ schreef:

Waarschijnlijk heeft Elin de beste man zelf gesproken Ayasha.... :))

Ayasha heeft gelijk Elin; wanneer en hoe heeft Klaus Martin Rath dat gezegd???

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:31

Ik vond dat Rath ook mooi rondreed met Totilas. Maarre...uit eigen ervaring weet ik dat in het begin de knopjes van de vorige ruiter er nog scherp opzitten. Maar die kunnen in de loop der tijd vervagen als hij anders wordt gereden...en dan moet Rath het zelf kunnen. Ben benieuwd.... aan het talent van Totilas zal het niet liggen!
En ik vind het ook wel leuk dat er nu weer meer spanning is tussen de competitie nederland-duitsland. Als nederland wint van een duits team met Totilas is het des te mooier!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:58

Ik vond het opvallend dat hij het stukje verzamelde stap in de problemen kwam en toen het vervolgens maar niet meer probeerde, en dat pa zei dat hij geen piaffe moest doen toen hij ging piafferen, dus ik had de indruk dat daarin ook nog de nodige afstemmingsproblemen waren geweest en hij wilde voorkomen dat men dat zag.
Hij reed er "leuk mee", maar om nou te zeggen dat ik onder de indruk was? Nee, het was niet afzichtelijk maar ook geen kippenvel, beetje behoudend en mijn indruk was dat de pijnpunten vermeden werden, maar dat kunnen ze in een Grand Prix proef gelukkig niet ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:00

Hij zat er voor de 6e keer op HF. :+ Verwacht je dan dat ie er een GP proef uit knalt? Kan er enkel respect voor hebben dat ze een stap terug doen en het thuis rustig oplossen ipv op die voorstelling hem er perse in willen zetten "omdat er mensen kijken" ondanks dat er ergens een communicatie fout zit.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:31

Nee, ik verwacht niet dat hij er een "GP proef uit knalt", jij leest iets wat er niet staat.
Ik stel slechts vast dat hij nog de nodige afstemmingsproblemen heeft, wat te zien was in de poging tot verzamelde stap, en dat hij verdere pijnpunten vermeden heeft.
Om nu dus te zeggen dat "hij er zo goed mee reed" vind ik persoonlijk te ver gaan, omdat iemand die de voor hem moeilijke oefeningen vermijd altijd "goed" zal lijken te zijn, TOT diegene alle oefeningen, ook die waar hij problemen mee heeft, niet alleen moet rijden, maar ook nog op een bepaalde plaats.
DAN zul je pas kunnen zien of hij er écht goed mee overweg kan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:33

Hij krijgt 'm iig al in zijn vooruit enz. Als ik sommige bokkers in een ander topic moest geloven zou die er amper op gaan raken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:19

horseyfries schreef:
Nee, ik verwacht niet dat hij er een "GP proef uit knalt", jij leest iets wat er niet staat.
Ik stel slechts vast dat hij nog de nodige afstemmingsproblemen heeft, wat te zien was in de poging tot verzamelde stap, en dat hij verdere pijnpunten vermeden heeft.
Om nu dus te zeggen dat "hij er zo goed mee reed" vind ik persoonlijk te ver gaan, omdat iemand die de voor hem moeilijke oefeningen vermijd altijd "goed" zal lijken te zijn, TOT diegene alle oefeningen, ook die waar hij problemen mee heeft, niet alleen moet rijden, maar ook nog op een bepaalde plaats.

Ik zie in uw profiel, dat u enige verstand van zaken moet hebben...Hoe eerlijk is het dan om te verwachten dat het beeld helemaal optimaal moet zijn als een ruiter er voor de zesde maal op zit? Hoe eerlijk is het om te verwachten dat hij er nu al de perfecte piaffe uit gaat rijden? Dat kan toch helemaal niet? Waarom wilt u kwijt dat alles nog niet perfect is na de weinige kilometers die deze combinatie gemaakt heeft? Nogmaals; ik vind het er fijn en ontspannen uitzien en word blij van het plaatje Totilas en Matthias Alexander Rath. Ik denk en hoop dat de toekomst veel moois zal brengen voor dit duo.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:24

Staat er ergens dat ik dat "verwacht"?? Wat is dat toch met mensen die hier allerlei dingen lijken te lezen die ik helemaal niet zeg??
Het enige wat ik zeg is dat ik niet begrijp dat mensen nu al denken te kunnen zeggen dat het er "goed" uitziet, omdat die conclusie me voorbarig lijkt...
Fijn en ontspannen zou ik het niet noemen als iemand géén verzamelde stap voor elkaar kan krijgen, blijkbaar zit er dan toch een stuk spanning als het paard dan telkens begint te dribbelen.
Maar daar mag u anders over denken hoor.
Wat de toekomst brengt, daar zijn we denk ik allemaal nieuwsgierig naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:27

Okay, prima dan lees ik dat niet goed blijkbaar. Maar ik vind het strenge oordelen over de combinatie op dit punt wat voorbarig. Nog even ter verdediging van de prille combi: er stond behoorlijk wat druk op de ketel tijdens deze presentatie/persconferentie, misschien ook een rol gespeeld in het stukje spanning wat u meent te zien?

edit; typefout

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:32

Picasso schreef:
horseyfries schreef:

Ik zie in uw profiel, dat u enige verstand van zaken moet hebben...Hoe eerlijk is het dan om te verwachten dat het beeld helemaal optimaal moet zijn als een ruiter er voor de zesde maal op zit? Hoe eerlijk is het om te verwachten dat hij er nu al de perfecte piaffe uit gaat rijden? Dat kan toch helemaal niet? Waarom wilt u kwijt dat alles nog niet perfect is na de weinige kilometers die deze combinatie gemaakt heeft? Nogmaals; ik vind het er fijn en ontspannen uitzien en word blij van het plaatje Totilas en Matthias Alexander Rath. Ik denk en hoop dat de toekomst veel moois zal brengen voor dit duo.

Er zaten flink wat stukken in met spanning. ER was ook duidelijk te zien dat er wat communicatie foutjes waren. Dit maakt niks uit, maar ik hoop wel voor de beste jonge dat hij er echt voor de 6e keer op zat en niet al 2 weken aan het oefenen. Anders kan het nog wel ff duren voor hij de ring binnen rijd.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:33

Picasso schreef:
Okay, prima dan lees ik dat niet goed blijkbaar. Maar ik vind het strenge oordelen over de combinatie op dit punt wat voorbarig. Nog even ter verdediging van de prille combi: er stond behoorlijk wat druk op de ketel tijdens deze presentatie/persconferentie, misschien ook een rol gespeeld in het stukje spanning wat u meent te zien?

edit; typefout

Of er wel of geen druk opstaat veranderd niks aan het beeld dat op dat moment te zien was. Dat heeft niks met streng zijn te maken maar met wat je ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:37

Sporter, ik denk dat we aan de kwaliteiten van Matthias Rath niet hoeven twijfelen, die heeft oa ook met Sterntaler wel bewezen dat hij een rondje sturen kan. Ik ga nogmaals het filmpje bekijken om te zien of ik zo fout zit met mijn conclusie na jullie reacties. Wel met in mijn achterhoofd dat het duo nog vele kilometers moet maken.... Gelukkig mogen ze nog een aantal maanden oefenen voor ze de ring gaan betreden.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:47

Picasso schreef:
Sporter, ik denk dat we aan de kwaliteiten van Matthias Rath niet hoeven twijfelen, die heeft oa ook met Sterntaler wel bewezen dat hij een rondje sturen kan. Ik ga nogmaals het filmpje bekijken om te zien of ik zo fout zit met mijn conclusie na jullie reacties. Wel met in mijn achterhoofd dat het duo nog vele kilometers moet maken.... Gelukkig mogen ze nog een aantal maanden oefenen voor ze de ring gaan betreden.

Sterntaler is opgeleid door zijn stiefmoeder. Een rondje sturen kan hij wel. Ik denk ook best dat het goed gaat komen met de combi. Ik denk alleen dat hij niet de ruiter is die Edward is. Of hij dat nog gaat worden gaan we zien.
Ik gun het de jonge van harte maar er zaten best wel wat storinkjes in de presentatie en dat mag ook opgemerkt worden vind ik.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:48

sporter schreef:
Er zaten flink wat stukken in met spanning. ER was ook duidelijk te zien dat er wat communicatie foutjes waren. Dit maakt niks uit, maar ik hoop wel voor de beste jonge dat hij er echt voor de 6e keer op zat en niet al 2 weken aan het oefenen. Anders kan het nog wel ff duren voor hij de ring binnen rijd.

Citaat:
Zu Beginn steht nun die kontinuierliche Weiterentwicklung für das neue Paar im Vordergrund. "Ich kann mich hier und heute nicht hinstellen und sagen: 2012 werden wir Olympiasieger", so der WM-Bronzemedaillengewinner von Kentucky. "Bis dahin ist es noch ein langer Weg", so Rath weiter.

http://www.matthias-rath.de/de/aktuell/ ... r-tag.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:52

sporter schreef:
Picasso schreef:

Sterntaler is opgeleid door zijn stiefmoeder. Een rondje sturen kan hij wel. Ik denk ook best dat het goed gaat komen met de combi. Ik denk alleen dat hij niet de ruiter is die Edward is. Of hij dat nog gaat worden gaan we zien.
Ik gun het de jonge van harte maar er zaten best wel wat storinkjes in de presentatie en dat mag ook opgemerkt worden vind ik.

Natuurlijk mag dat, maar ik vraag me dan tegelijkertijd af waarom? Ze zijn nog maar zo kort een combinatie en met dat in het achterhoofd ziet het er prima (en ja ik vond ontspannen) uit. Niks mis met kritische noten, maar het is niet zo dat ze volgende week al aan de start verschijnen en er nog genoeg tijd is om aan het geheel te sleutelen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:53

Ik zie net dat Totilas eindelijk onder het paardenbestand van Rath staat. Hierbij het stukje wat Rath over Totilas schrijft:

Citaat:
TOTILAS
Rappe *2000

Totilas wurde in Holland geboren und ist dort bis zu seinem zehnten Lebensjahr aufgewachsen. Ausgebildet wurde er von Edward Gal. Nach den Weltreiterspielen 2010 kaufte Paul Schockemöhle den Ausnahme-Hengst und sicherte ihn damit für die deutsche Zucht. Kurz darauf fragte mich Paul, ob ich mir vorstellen könne, Totilas zu reiten. Nach dem die ersten Begegnungen mit ihm unglaublich positiv und hoffnungsvoll verliefen, war relativ schnell klar, dass wir als Paar sehr gut zusammenpassen. Ich bin natürlich sehr glücklich, das derzeit weltbeste Dressurpferd reiten zu dürfen. Gleichzeitig weiß ich aber auch, dass ich in große Fußstapfen trete. Am 30. November 2010 wurden wir der Öffentlichkeit als Deutschlands neue Hoffnungsträger vorgestellt. Ich kann mich nicht direkt hinstellen und sagen, dass wir 2012 Olympiasieger werden. Bis dahin ist es noch ein langer Weg und wir werden gemeinsam daran arbeiten, die Fans und die Zuschauer auf aller Welt mit unserem eigenen Stil zu begeistern und mitzureißen. Für mich beginnt mit Totilas eine neue Dimension und ich freue mich auf die zukünftige Weiterentwicklung mit ihm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:55

Adil18 schreef:
Ik zie net dat Totilas eindelijk onder het paardenbestand van Rath staat. Hierbij het stukje wat Rath over Totilas schrijft:

Citaat:
TOTILAS
Rappe *2000

Totilas wurde in Holland geboren und ist dort bis zu seinem zehnten Lebensjahr aufgewachsen. Ausgebildet wurde er von Edward Gal. Nach den Weltreiterspielen 2010 kaufte Paul Schockemöhle den Ausnahme-Hengst und sicherte ihn damit für die deutsche Zucht. Kurz darauf fragte mich Paul, ob ich mir vorstellen könne, Totilas zu reiten. Nach dem die ersten Begegnungen mit ihm unglaublich positiv und hoffnungsvoll verliefen, war relativ schnell klar, dass wir als Paar sehr gut zusammenpassen. Ich bin natürlich sehr glücklich, das derzeit weltbeste Dressurpferd reiten zu dürfen. Gleichzeitig weiß ich aber auch, dass ich in große Fußstapfen trete. Am 30. November 2010 wurden wir der Öffentlichkeit als Deutschlands neue Hoffnungsträger vorgestellt. Ich kann mich nicht direkt hinstellen und sagen, dass wir 2012 Olympiasieger werden. Bis dahin ist es noch ein langer Weg und wir werden gemeinsam daran arbeiten, die Fans und die Zuschauer auf aller Welt mit unserem eigenen Stil zu begeistern und mitzureißen. Für mich beginnt mit Totilas eine neue Dimension und ich freue mich auf die zukünftige Weiterentwicklung mit ihm.

Nou als dat niet én een compliment naar meneer Gal is, én bescheidenheid toont, weet ik het ook niet meer...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:56

Adil18 schreef:

Citaat:
TOTILAS
Rappe *2000

Adil kan je vertalen? :o :o :o

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:06

Picasso schreef:
Natuurlijk mag dat, maar ik vraag me dan tegelijkertijd af waarom? Ze zijn nog maar zo kort een combinatie en met dat in het achterhoofd ziet het er prima (en ja ik vond ontspannen) uit. Niks mis met kritische noten, maar het is niet zo dat ze volgende week al aan de start verschijnen en er nog genoeg tijd is om aan het geheel te sleutelen...

Omdat ik neerschrijf wat ik zie. En er is spanning te zien en je kunt duidelijk zien dat er nog heel wat sleutel werk is. En ik niet neer ga zetten ohh wat goed en wat ziet het er ontspannen uit als ik vind dat dat niet zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:09

sporter schreef:
Picasso schreef:

Omdat ik neerschrijf wat ik zie. En er is spanning te zien en je kunt duidelijk zien dat er nog heel wat sleutel werk is. En ik niet neer ga zetten ohh wat goed en wat ziet het er ontspannen uit als ik vind dat dat niet zo is.

Het was (op de door u vermeende stukjes spanning na) niet goed?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:11

Picasso schreef:
Het was (op de u vermeende stukjes spanning na) niet goed?

Wel goed maar hij liet weinig bijzonders zien. Wat ik ook heel verstandig van hem vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:14

sporter schreef:
Picasso schreef:
Het was (op de u vermeende stukjes spanning na) niet goed?

Wel goed maar hij liet weinig bijzonders zien. Wat ik ook heel verstandig van hem vind.

Dat denk ik ook, is nog te vroeg denk ik. We zullen zien wat de toekomst brengen zal! :j